W123 200D museointi --> YETI

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 07.07.2016 02:02
Kiireiden keskeltä harrastusten pariin...

Mapa laittoi valmiin piirroksen leikkuuseen lähtevistä kappaleista. :thumbup:
Sporttiauton Janne kävi tallilla kääntymässä ja toi mukanaan laatikollisen antureita :thumbup:


Tankin ja polttoainepuolen kanssa homma etenee.

Raision Jäähdytinhuollon kanssa samalla materiaalin hakureissulla otettiin 2 täyttä arkkia AlMg3 5754 "merivesialumiinia" paksuudella 3mm sekä 2mm.

Itse tankki tulee 3mm materiaalista ja 3kpl loiskelevyjä 2mm paksuisesta.

Nämä vietiin leikattaviksi/pokattavaksi paikalliseen metallipajaan.Pitäisi olla noudettavissa vielä tällä viikolla jotta päästään muotoilemaan loiskelevyjä sekä mallailemaan tulevaa tankkia paikalleen.

Tankki tulee vakio paikalleen koossa 330x330x970 tilavuutta tulee noin 100 litraa.

Polttoainepuolen viimeinen suurempi hankinta pitäisi huomenna olla perillä,UPS toimittamana.

Monipumppu järjestelmät pois suljettiin lähinnä epäluotettavina ja tässä projektissa päädyttiin yhteen ISOON pumppuun jonka kierroksia ja näin ollen tuottoa ohjataan controllerin kautta tarpeen mukaan PWM ohjauksella.
Tämän kokoluokan pumppuja ei ole kovin kannattavaa pyörittää täysillä kierroksilla koko aikaa polttoaineen lämpenemisen,virrankulutuksen,pumpun keston takia.

Kutakuinkin kaikkien tarjolla olevien pumppujen specsit ja niiden ohjekirjat läpikäyneenä,tähän päädyttiin.


-Weldon 2345-A pumppu
-Weldon 14000 controlleri
-Weldon 100 Micron Stainless Filtteri imupuolelle
-Weldon 10 Micron Stainless Filtteri painepuolelle

PPF ruotsissa toimii Weldon euroopan maahantuojana.

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 15.07.2016 01:53
Suodattimille löytyi asialliset kannakkeet ja tankin runko olisi heppailtuna kasaan ja nostettu paikalleen.

Trailerissa komiat pyörät ;)

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 18.08.2016 17:54
Oli kuvat.fi palvelusta loppunut maksettu aika,taas menee muutaman kuukauden.

Kiire haitannut harrastamista ja jäänyt foorumipäivitykset tekemättä mutta koitetaan tästä aktivoitua tallille ja kirjoittelemaan foorumille.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 19.08.2016 09:48
hejola kirjoitti:Oli kuvat.fi palvelusta loppunut maksettu aika,taas menee muutaman kuukauden.

Kiire haitannut harrastamista ja jäänyt foorumipäivitykset tekemättä mutta koitetaan tästä aktivoitua tallille ja kirjoittelemaan foorumille.


Tässä onkin jo ihmetelty hiljaiseloa :wave: on nimittäin todella mielenkiintoista seurattavaa!
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: La 01.10.2016 00:56
Laitetaas vähän päivitystä projekteista :)

Jotain pientä Mersuun keretty tekemään,etupäässä kaikki paikoillaan joten aloitettiin kelkan kokoamista ja viimeiset nippelit sorvattuna ja pultit hommattuna.
Mersuun liittyen rakentelua,kuvaa,stooria lähitulevaisuudessa ,nyt kun toinen projekti siinä mallissa että tuon voi lakanoiden alle jättää odottamaan sopivaa tekniikkapakettia.

Vaikkakaan ei mersuforumille kuuluvaa projektia mutta anyway.

Hommattin tulevaksi vetoautoksi rullaavana 454SS Chevrolet .
Projekti melko hyvällä mallilla reilun kuukauden työskentelyn jälkeen.
Puoli auto purettiin,puhallettiin,maalattiin,pestiin yms... :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 02.10.2016 17:31
Taka akselia nippuun...

Kuva

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 02.10.2016 19:43
hejola kirjoitti:Laitetaas vähän päivitystä projekteista :)

Jotain pientä Mersuun keretty tekemään,etupäässä kaikki paikoillaan joten aloitettiin kelkan kokoamista ja viimeiset nippelit sorvattuna ja pultit hommattuna.
Mersuun liittyen rakentelua,kuvaa,stooria lähitulevaisuudessa ,nyt kun toinen projekti siinä mallissa että tuon voi lakanoiden alle jättää odottamaan sopivaa tekniikkapakettia.

Vaikkakaan ei mersuforumille kuuluvaa projektia mutta anyway.

Hommattin tulevaksi vetoautoksi rullaavana 454SS Chevrolet .
Projekti melko hyvällä mallilla reilun kuukauden työskentelyn jälkeen.
Puoli auto purettiin,puhallettiin,maalattiin,pestiin yms... :lol:

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/14115671_1364361030258808_4631298857674934312_o.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160906_195011.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160826_214416.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/IMG_2787.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160917_031954.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160923_220521.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160929_195429.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/454SS/20160908_212036.jpg/_full.jpg ]

Tuollaisella Metroauton esittely neljäviisnelosella tuli ajettua joskus 90 luvun lamavuosina yksi viikonloppu. Oli kyllä varsin hauska laite! Hintaa oli silloin joku 160-170tmk muistaakseni (ei tainnut olla vielä silloin autoveroa pakettiautoissa?) Sillon tuntui kalliilta, mutta nythän se olisi vain joku vajaat 30t€ :D
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 05.10.2016 00:30
Jännästi jäänyt kyseinen SS malli monen mieliin,monta keskustelua ja tarinaa näistä kerennyt jo kuulemaan :thumbup:
Suomeen noita 454ss myyty suhteessa "paljon" uutena.Valmistusmäärä kuitenkin alle 17000kpl.Tämä uitettu jenkeistä 2000 luvun alussa.

Mese projektia vähän eteenpäin,nyt on akseli viimeistäkin pulttia ja holkkia myöten kasassa.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1725
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 22.10.2016 11:34
hejola kirjoitti:Jännästi jäänyt kyseinen SS malli monen mieliin,monta keskustelua ja tarinaa näistä kerennyt jo kuulemaan :thumbup:
Suomeen noita 454ss myyty suhteessa "paljon" uutena.Valmistusmäärä kuitenkin alle 17000kpl.Tämä uitettu jenkeistä 2000 luvun alussa.

Mese projektia vähän eteenpäin,nyt on akseli viimeistäkin pulttia ja holkkia myöten kasassa.


[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20161003_220042.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20161003_220103.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20160930_172315.jpg/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.7/20160925_185310.jpg/_full.jpg ]

Tavara näyttää kuin suoraan tehtaalta tulleelta. Hienoa duunia :thumbup:

Vetoakselit ovat ymmärtääkseni jonkunlainen bemari E36 hybridi? Osaatko sanoa niiden mittoja? Verrattuna W123 alkuperäisiin?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 26.10.2016 22:56
Kiitos kiitos :thumbup:

Tikkujen mittoja en suoriltaan osaa antaa verraten w123 vakioihin.Perä ensin kohdilleen ja sitten tikkujen mittoja miettimään kun käytettävät nivelet valittu.
Tässä tosiaan koottut teokset Vw/Bmw/Karpiola/sopivat kumit motonetista.

Tiputettiin alkuperäinen akseli alas jo tovi sitten ja mitä alta paljastunut on vähän nakertanut motivaatiota.Ei mahdoton homma mutta peltiä saa naputtaa ja hitsikonetta käyttää.
Suurin homma tältä kohtaa tehty,eli suurimmat massat poistettu tieltä.

Koska massa ja ruoste on ikävää niin laitetaan tähän muutama kuva osista jotka saapuivat pitkän odottelun jäljiltä. :)

-Comp Cams LS ajoitustyökalut
-ARP venymämittari
-Summit männänrengas hiontatyökalu
-Nick Williams 102mm billet sähköläppä
-Muutama ARP paketti,pääosin tarkoitus koota koko kone kyseisillä pulteilla :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 20:27
Hiljaiseloa tullut vietettyä projektin osilta,kait se vaan on motivaatio asteen verran kateissa. :|

Joitain osia on tullut maailmalta.
Callies Dragonslayer takokampi,special mitoilla.

Auton viimeisiä irto osia joita ei vielä ollut maalattu,sai huomiota ja tuoreen värin niskaan.

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 31.01.2017 22:08
Motivaatiota etsien,mutta hienot osat ja kuvat on kivoja. :)

Mapa piirsi ja leikkasi alumiinista hitsattavat sovitteet ATL anturille tankkiin.Kiitokset Mapalle!

Kuvissa Hamburgers Performacen 2-osainen billet jakopäänkoppa,Nitrous Express höyryputket ja MSD mini startti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 26.02.2009 18:16
ViestiLähetetty: Su 19.03.2017 18:08
Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko motivaatiota löytynyt?
W115 220 -70
W639 115cdi -08


ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 26.04.2017 00:47
maximum kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko motivaatiota löytynyt?


Hiljaiseloa on vietetty,seuraava vaihetta on suunniteltu ja tästä juttua ja kuvia kunhan ollaan taas sorvin ääressä :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 22:32
Sen verran on saanut tuota alustamassaa katsoa,että kohta lähtee :lol:

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 23:07
Tarkoitatko jotain jälkikäteen ruiskutettua suojamassaa? Se alkuperäinen pvc ei soodalla lähde mutta mitäs sitä poistamaan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 07.06.2017 01:40
S202 kirjoitti:Tarkoitatko jotain jälkikäteen ruiskutettua suojamassaa? Se alkuperäinen pvc ei soodalla lähde mutta mitäs sitä poistamaan.


Juurikin tuota jälkeen ruiskutettua alustamassaa.Uutena Veholta teetetty Finikor käsittely autoon,jonka nyt viimeisenä itse uusin.
On vaan niin tahmasta ja sottaista tavaraa että saa lähteä.Alkuperäinen pvc saa jäädä pohjalle,siihen päälle epoksi jonka jälkeen valkoiseksi sävytetty Raptor.
Sikäli tulee vastaan jotain odottamatonta,niin käydään ne sitten samalla läpi. :thumbup:

Helpottuu huolto,pohja/sisälokasuojat valkoiseksi jotta havaitsee helpommin mahdolliset vuodot.
Samalla paloturvallisuus paranee,ei valu massa lämmetessään putken päälle.

Toteutuksesta lisää kuvaa ja juttua.Auto nosturilla peitettynä,ilman akseleita.
Nosturin ympärille tehdään "koppi" raakalaudasta ja läpinäkyvästä rakennusmuovista.Alipaine koppiin imureilla.

Tehdään nyt ihan harrastamisen ilosta,sinällään "turha" homma mutta on sitä sitten mukavampii ainakin katsoa :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 07.06.2017 10:41
Minkä ihmeen takia meinaat soodalla sen putsata? Liuottimella ja painepesulla se lähtee, eikä ole joka paikka pölyä täynnä. Vai onko se kuivahtanut, silloin se voi lähteä soodalla hyvinkin kätevästi. Suojauksen poistaminen on kyllä järkevää tuollaisessa käytössä, ja tuskin sillä suolakeleillä ajat muutenkaan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 07.06.2017 20:59
S202 kirjoitti:Minkä ihmeen takia meinaat soodalla sen putsata? Liuottimella ja painepesulla se lähtee, eikä ole joka paikka pölyä täynnä. Vai onko se kuivahtanut, silloin se voi lähteä soodalla hyvinkin kätevästi. Suojauksen poistaminen on kyllä järkevää tuollaisessa käytössä, ja tuskin sillä suolakeleillä ajat muutenkaan.


Sitä on paikoitellen sellainen 5mm kerros.Uusin kerros tahmea ja kaikki sen alla "kovaa". Monella konstilla sitä on tullut projektin aikana hankailtua.
Koitin sellaisella pienellä soodakannulla 3sec pisteen ja tuntui lähtevän hyvin,sooda ei lämmitä massaa toisin kuin vaikka lasi tai hiekka.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 08.06.2017 22:36
Tällaista tänään,erityiskiitos Tonton!

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1399
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Pe 09.06.2017 08:27
Melko show tuon puhalluksen takia :)

Mutta eipä tässä projektissa ole muutenkaan menty sieltä missä aita on matalin!
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 09.06.2017 22:17
No juu,harrastamisen ilosta tehdään.Tässä projektissa on deadlinet unohdettu jo aikaa sitten. :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 16:39
Mitäs tälle prokkikselle kuuluu, valmistuiko?
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 02.05.2013 23:39
ViestiLähetetty: Ma 30.10.2017 12:16
Olisi kiva kuulla miten projekti etenee :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 10.04.2018 23:30
Piitkästä aikaa. :wave:
Seuraavat kuvat selittävät vähän motivaation puutetta.
Soodalla ei mitn toivoa saada tuota massaa lähtemään,joten siirryttiin suunnitelmaan C.
Muutama tunti vielä ja sitten viimeistellään lasimurskalla,Nordblast kannulla.

Erityiskiitos Minion,Hannes!
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24
ViestiLähetetty: Ke 11.04.2018 06:31
Seuraavaan projektiin.. suosittelen korkeapainevesipesua, lähtee todella kivasti noi tommoset massat jne, maksaa vähän enempi rahaa, ellei oo tuttu joka tekee..
Mikä vaan on mahdollista, kuhan ei pelkää.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 12.04.2018 10:00
Ai sä kuitenkin poistit sen pvc-massan? Joo ei se lähde oikein hiekallakaan. Mistä tuota lasimurskaa saa järkevään hintaan?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 12.04.2018 19:57
Juu otetaan nyt kirkkaalle pellille kun kerran ruvettiin tekemään.
Kokeeksi motonetista 2x25kg säkkejä,hintaa per säkki 50e joka melko suolainen.Sikäli se toimii nyt niin kuin ajateltu niin hakee sitten suoraa lisää Nordblastilta joka nuo motonettiinkin toimittaa.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







kl-varaosat.fi