W124 300d automaatti ongelmaa!!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Nonnii eli tollanen ongelma ton automaatin kanssa että. Lähtee liikkeelle 2 vaihteella ja vaihtaa vaihteet heti ku pääsee vauhtiin eli noin kolmeekymppii ku ajelee ni on jo nelonen pesäs. Vaijeri on jo katottu ettäon ehjä ja koitettu säätää mutta tuloksetta. Auto on vm 93 eli egr löytyy!
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Vaikka vaijeria kiristää niin paljon kuin säätö antaa periksi niin vaihtaa kolmessa kympissä 4 vaihdetta?
Vaijeri irti laatikon päästä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Nii, kaasupohjassakin tai reippaalla kaasulla vaihtelee liia aikasten?
S124 & W124
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Juu heti vaihtelee ! Millane homma laittaa takas laatikon päähän kiinni?
Bob_Mattson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 21.09.2010 02:40

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Bob_Mattson »

Jos en väärin muista, niin on mahdollista. Ahdas väli kyllä. Senhän pääsee kyllä ainakin näkemään onko kiinni, kun toinen polkee kaasua ja toinen kattoo auton alla liikkuuko tanko ;)
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Perskele.. Miten se ny noin itsellä tuntuu ettei meinaa millään vaihtaa yläkierroksilla. Ala kierroksilla kyllä vaihtaa noin 1600-1800 kun hissukseen ajelee.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

On se ny jumalauta!! Kaikkee on koitettu. On otettu alipaine suoraa laatikolta, laatikon öljypohja irti katottu että vaijeri siellä päässä kiinni, säädetty vaijeria ja sählätty ja säädetty söipaine letkujen kanssa. Nii ja KD rele tarkistettu ja todettu toimivaks. Mikä siinä oikee enää voi olla.?? Apuja!! Vaihtaa neloselle saakka ko ennen ku vauhtia on ees kolkyt!
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Siis otettu alipaine suoraa LAATIKOLLE :D
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Olet kummiski yrittänyt säätää vaihtovälinsäätävää vaijeria ääripäästä ääripäähän ja kokeillut ??
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Joo kyllä sekin on koitettu
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Joku siellä nyt on jumissa :problem:
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja tatsku »

No nii vaikuttad oleva mutta mikä?
Mikkosh
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 22.02.2020 18:44

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Mikkosh »

Tervehdys,

Vanha aihe mutta kysellään, selvisikö tähän ikinä vikaa / vian aiheuttajaa ?

Samalaiset ongelmat nyt itsellä. Kohteena tosin W201 1.8E vm. -91. ja oireet samanmoiset + lisänä kickdown ei reagoi mitenkään. Itse polkimen alla oleva kytkin toimii, tulee jännitettä jne.
Pakko-ohjaus 2 tai 3 asennossa ok.
D asennossa vaihtaa jo parissa-kolmessakympissä neloselle ja siellä pysyy vaikka kuinka poljinta painaisi. Vaijerissa ei vikaa. Laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu n. viikko takaperin. Öljyn määrä ok ja heti vaihdon jälkeen toimi kuin unelma.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Voisko tällaisis oireis vika olla governöörissä tai sen öljylinjan jossain kohtaa? Eli olis puntit jääny ulkoasentoon ja laatikko " luulee" auton menevän lujempaa ja lykkii tästä syystä isompaa silmään... siitä kai tämä vanhanliiton loota auton nopeutta ja sopivan pykälän tarvetta haistelee...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Mikkosh
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 22.02.2020 18:44

Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!

Viesti Kirjoittaja Mikkosh »

Do niin, ongelma ratkaistu W201:n kohdalta ( ainakin toistaiseksi )

Taustaa:

Eli aiemmin jo tutkittu tuota vaijeriasiaa ja lisäksi alipaine/ylipainemitttarin kanssa tsekkailtu letkujen kuntoa. KD solenoidi mitattu jne.
Kohteena olevalla tenavalla ajettu n.220tkm ( saattaa hyvinkin pitää paikkansa).
Itse vaihtelin nuo laatikkoöljyt vähän varmuuden vuoksi kun ei tietoa milloin viimeksi operaatio tehty. Ei ollut mitään mustaa ja palanutta kuraa vaan kirkasta eikä öljypohjassa mitään metalliin viittaavaa. Hieman tosin sellaista tummaa "rasvamaista" joka jäi sormenpäähän kiinni.

Noin viikko vaihdosta oireet iskivät yhtäkkiä. Kickdown hävisi, D-asennossa vaihtaa kaikki pykälät neloselle asti n. 30kmh vaudissa , eikä siirrä pienemmälle. 3 - ja 2-asennot toimivat. E ja S valinnalla ei merkitystä.


Tuolta ameriikan palstalta löytyi googlettelemalla vähän samanmoisia oireita ja ratkaisu.

http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... rly-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli tänään proppu auki, öljyt pois, öljypohja pois. Venttiilipöytä ( etummainen ja se pienenmpi takaosa pois ja putsaus ( samalla meni vaihtoon se K1 jousisarja varmuuden vuoksi) . Ei varsinaisesti missään ( pikku siivilöissä tms. ) näknyt mitään selvää tukosta, mutta hieman taas siellä täällä sellaista "rasvamaista " töhnää. Kaikki auki ja putsaus ja kasaus, uusi suodatin ja öljyt niin toimii kuin se vanha junan vessa. Päivitellään ketjua jos oireet palailevat.

T: Mikkosh
Vastaa Viestiin