W124 300d automaatti ongelmaa!!
W124 300d automaatti ongelmaa!!
Nonnii eli tollanen ongelma ton automaatin kanssa että. Lähtee liikkeelle 2 vaihteella ja vaihtaa vaihteet heti ku pääsee vauhtiin eli noin kolmeekymppii ku ajelee ni on jo nelonen pesäs. Vaijeri on jo katottu ettäon ehjä ja koitettu säätää mutta tuloksetta. Auto on vm 93 eli egr löytyy!
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Vaikka vaijeria kiristää niin paljon kuin säätö antaa periksi niin vaihtaa kolmessa kympissä 4 vaihdetta?
Vaijeri irti laatikon päästä?
Vaijeri irti laatikon päästä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Nii, kaasupohjassakin tai reippaalla kaasulla vaihtelee liia aikasten?
S124 & W124
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Juu heti vaihtelee ! Millane homma laittaa takas laatikon päähän kiinni?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 21.09.2010 02:40
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Jos en väärin muista, niin on mahdollista. Ahdas väli kyllä. Senhän pääsee kyllä ainakin näkemään onko kiinni, kun toinen polkee kaasua ja toinen kattoo auton alla liikkuuko tanko
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Perskele.. Miten se ny noin itsellä tuntuu ettei meinaa millään vaihtaa yläkierroksilla. Ala kierroksilla kyllä vaihtaa noin 1600-1800 kun hissukseen ajelee.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
On se ny jumalauta!! Kaikkee on koitettu. On otettu alipaine suoraa laatikolta, laatikon öljypohja irti katottu että vaijeri siellä päässä kiinni, säädetty vaijeria ja sählätty ja säädetty söipaine letkujen kanssa. Nii ja KD rele tarkistettu ja todettu toimivaks. Mikä siinä oikee enää voi olla.?? Apuja!! Vaihtaa neloselle saakka ko ennen ku vauhtia on ees kolkyt!
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Siis otettu alipaine suoraa LAATIKOLLE
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Olet kummiski yrittänyt säätää vaihtovälinsäätävää vaijeria ääripäästä ääripäähän ja kokeillut ??
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Joo kyllä sekin on koitettu
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
No nii vaikuttad oleva mutta mikä?
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Tervehdys,
Vanha aihe mutta kysellään, selvisikö tähän ikinä vikaa / vian aiheuttajaa ?
Samalaiset ongelmat nyt itsellä. Kohteena tosin W201 1.8E vm. -91. ja oireet samanmoiset + lisänä kickdown ei reagoi mitenkään. Itse polkimen alla oleva kytkin toimii, tulee jännitettä jne.
Pakko-ohjaus 2 tai 3 asennossa ok.
D asennossa vaihtaa jo parissa-kolmessakympissä neloselle ja siellä pysyy vaikka kuinka poljinta painaisi. Vaijerissa ei vikaa. Laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu n. viikko takaperin. Öljyn määrä ok ja heti vaihdon jälkeen toimi kuin unelma.
Vanha aihe mutta kysellään, selvisikö tähän ikinä vikaa / vian aiheuttajaa ?
Samalaiset ongelmat nyt itsellä. Kohteena tosin W201 1.8E vm. -91. ja oireet samanmoiset + lisänä kickdown ei reagoi mitenkään. Itse polkimen alla oleva kytkin toimii, tulee jännitettä jne.
Pakko-ohjaus 2 tai 3 asennossa ok.
D asennossa vaihtaa jo parissa-kolmessakympissä neloselle ja siellä pysyy vaikka kuinka poljinta painaisi. Vaijerissa ei vikaa. Laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu n. viikko takaperin. Öljyn määrä ok ja heti vaihdon jälkeen toimi kuin unelma.
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Voisko tällaisis oireis vika olla governöörissä tai sen öljylinjan jossain kohtaa? Eli olis puntit jääny ulkoasentoon ja laatikko " luulee" auton menevän lujempaa ja lykkii tästä syystä isompaa silmään... siitä kai tämä vanhanliiton loota auton nopeutta ja sopivan pykälän tarvetta haistelee...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W124 300d automaatti ongelmaa!!
Do niin, ongelma ratkaistu W201:n kohdalta ( ainakin toistaiseksi )
Taustaa:
Eli aiemmin jo tutkittu tuota vaijeriasiaa ja lisäksi alipaine/ylipainemitttarin kanssa tsekkailtu letkujen kuntoa. KD solenoidi mitattu jne.
Kohteena olevalla tenavalla ajettu n.220tkm ( saattaa hyvinkin pitää paikkansa).
Itse vaihtelin nuo laatikkoöljyt vähän varmuuden vuoksi kun ei tietoa milloin viimeksi operaatio tehty. Ei ollut mitään mustaa ja palanutta kuraa vaan kirkasta eikä öljypohjassa mitään metalliin viittaavaa. Hieman tosin sellaista tummaa "rasvamaista" joka jäi sormenpäähän kiinni.
Noin viikko vaihdosta oireet iskivät yhtäkkiä. Kickdown hävisi, D-asennossa vaihtaa kaikki pykälät neloselle asti n. 30kmh vaudissa , eikä siirrä pienemmälle. 3 - ja 2-asennot toimivat. E ja S valinnalla ei merkitystä.
Tuolta ameriikan palstalta löytyi googlettelemalla vähän samanmoisia oireita ja ratkaisu.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... rly-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tänään proppu auki, öljyt pois, öljypohja pois. Venttiilipöytä ( etummainen ja se pienenmpi takaosa pois ja putsaus ( samalla meni vaihtoon se K1 jousisarja varmuuden vuoksi) . Ei varsinaisesti missään ( pikku siivilöissä tms. ) näknyt mitään selvää tukosta, mutta hieman taas siellä täällä sellaista "rasvamaista " töhnää. Kaikki auki ja putsaus ja kasaus, uusi suodatin ja öljyt niin toimii kuin se vanha junan vessa. Päivitellään ketjua jos oireet palailevat.
T: Mikkosh
Taustaa:
Eli aiemmin jo tutkittu tuota vaijeriasiaa ja lisäksi alipaine/ylipainemitttarin kanssa tsekkailtu letkujen kuntoa. KD solenoidi mitattu jne.
Kohteena olevalla tenavalla ajettu n.220tkm ( saattaa hyvinkin pitää paikkansa).
Itse vaihtelin nuo laatikkoöljyt vähän varmuuden vuoksi kun ei tietoa milloin viimeksi operaatio tehty. Ei ollut mitään mustaa ja palanutta kuraa vaan kirkasta eikä öljypohjassa mitään metalliin viittaavaa. Hieman tosin sellaista tummaa "rasvamaista" joka jäi sormenpäähän kiinni.
Noin viikko vaihdosta oireet iskivät yhtäkkiä. Kickdown hävisi, D-asennossa vaihtaa kaikki pykälät neloselle asti n. 30kmh vaudissa , eikä siirrä pienemmälle. 3 - ja 2-asennot toimivat. E ja S valinnalla ei merkitystä.
Tuolta ameriikan palstalta löytyi googlettelemalla vähän samanmoisia oireita ja ratkaisu.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... rly-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tänään proppu auki, öljyt pois, öljypohja pois. Venttiilipöytä ( etummainen ja se pienenmpi takaosa pois ja putsaus ( samalla meni vaihtoon se K1 jousisarja varmuuden vuoksi) . Ei varsinaisesti missään ( pikku siivilöissä tms. ) näknyt mitään selvää tukosta, mutta hieman taas siellä täällä sellaista "rasvamaista " töhnää. Kaikki auki ja putsaus ja kasaus, uusi suodatin ja öljyt niin toimii kuin se vanha junan vessa. Päivitellään ketjua jos oireet palailevat.
T: Mikkosh