Päivitelläänpäs kun on jotain tapahtunutkin.
Kävin katsastamassa farmarin vielä vanhalla tekniikalla. Läpihän se kerrasta meni.
Sitten pyörähdettiin motoparkin festivaaleilla ja 5 ratakierrosta.. Tuloksena jokainen rengas hajalla, molemmat rätit hajalla ja puolen kierroksen jälkeen jarrut ei enää toimineet. Lämmöt oli hetkessä lähellä 120, pysyivät kuitenkin vähän yli 100 asteessa kun piti sisälle puhalluksen täysin kuumalla.

Lisäksi huohotus kasvoi tuolla reissulla lisää.
IMG_20170723_133633 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Motoparkista selvittiin kotiin ja samantien alkoi entisen koneen pois nostaminen.
IMG_20170724_155112 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170724_160527 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Kasasin kaiken uuteen koneeseen valmiiksi moottoritelineessä. Menee muuten aika huteraksi tuo bilteman teline.
IMG_20170619_201058 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170619_192533 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170728_110311 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Koneessa on nyt siis 606 kiertokanget ja alakerrassa kaikki uudet laakerit, ketjunohjaimet jne. Öljypumpun käytin auki ja totesin olevan vielä tarpeeksi hyvä. Kannessa on isommat venttiilit Fiiatista ja Renaultista, lisäksi jäykemmät venttiilijouset. Venttiileitä varten piti mäntien kolojakin suurennella. Nokka kävi R-koneistuksella työstössä, sitä muokattiin enemmän pakopuolelta, koska sehän näissä 603 taitaa ahdistaa. Tasopinnat suoristettiin ja tiivisteeksi tuli 606 tiiviste, johon porailin puuttuvat vesireijät sekä vht kannentiivisteliima joka väliin.
nimetön by
Henri Korkalainen, on Flickr
Tekniikan heitin paikalleen. Aluksi meinasi olla probleemaa öljynpaineiden löytämisessä. Paineet löytyivät kuitenkin heti kun hieman raotti suodatinkoteloa ja starttasi. Huuhteluöljyiksi tuli 10w-30. Kertaalleen nekin on jo vaihdettu (150km kohdalla), mutta laitoin vielä uudelleen nuo 10w-30, joilla tarkoitus ajella joku 500-700km. Tähän asti kone on toiminut hyvin, sisäänajoa oon ajanut hieman rauhallisemmin ja vaihtelevilla kierroksilla. Ahtopaineet pudotin 0.6bariin, ettei ainakaan tule liian rajusti ajettua. Nyt koneella on ajettu 430km.
IMG_20170728_161823 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170729_151822 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170729_154922 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Turbona tällähetkellä on hx40 super 16 pakopesällä. Ahtopaineeksi on tarkoitus laittaa 2,5-2,8bar. Mikäli pakopaineet alkavat nousta liikaa, täytynee ahtimeksi hankkia jokin toinen.

hx52? Imusarjaakin pitäisi vielä ehkä hieman muotoilla virtaamisen parantamiseksi. Pakopaineita en ainakaan halua päästä karkaamaan, koska tuo 603 kansi ei ole mikään kestävin. Lisäksi lämpöongelmia varten odottaisi 26''x19''x3'' kokoinen alumiinijäähdytin. Lisäksi oon miettinyt vesimetanolia, mutta en vielä ole hankkinut.
Kun tekniikka oli vaihdettu ja todettu toimivaksi, laitoin 2,65 perän paikalleen. Vaihdoin siihen edellisestä perästä pikkurattaat ja asd vermeet. Jonkun verran ujeltaa ja uskon noiden pikkurattaiden olevan syypää. Kuvassa pikkuratas joka meni paikoilleen tuohon 2,65. Sen alkuperäiset rattaat olivat vielä huonommassa kunnossa.
IMG_20170730_132951 by
Henri Korkalainen, on Flickr
IMG_20170730_130853 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Seuraavaksi pitäisi pudottaa takakelkka alas ja vaihdella sinne uudet puslat ja tukivarret. Kaikki osat odottaisivat jo. Samalla tankin muokkausta ja isot polttoainelinjat. Hyllyssä olisi jo 2kpl 044 pumppuja, suodattimet sekä paineensäädin. Lisäksi odottavat 8mm elementit ja rs180 lukuinen syöttöpumppu.

Myös uudet kärjet odottaisivat suuttimia varten. Jospa noilla muutoksilla saisi sopivasti ruokaa oikeaan aikaan.

IMG_20170729_191954 by
Henri Korkalainen, on Flickr
Kirjotellaan lisää kun jotain taas tapahtuu.