Henkan projekteja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
miro678
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19.03.2014 13:53

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja miro678 »

Henkkka_ kirjoitti:Minä en noista vertailumalleista tiedä sen enempäää, mutta 300 bensa 12v:tä käytin tässä vertailuautona.

Tänään oli aika penkissä ja sen jälkeen muutoskatsastus. Tehoja oli sen verran kuin ajattelinkin vakiopumpulla saavan. :)

Katsastusmiehen kanssa käytiin paperit alustasta läpi ja kyllähän se muutoskatsastus onnistui. :)

Rekisteriotteessa merkintä välijäähystä, ahtopaineesta, mutta turbosta ei ole tarkkaa merkintää... :thumbup:
Pakko udella paljonko tehoja sitten irtosi? :problem:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

miro678 kirjoitti:
Pakko udella paljonko tehoja sitten irtosi? :problem:
200hv ja 330Nm :)
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Toinenkin tandempumppu hajosi viime torstaina, pitäisi jälleen rueta etsiskelemään.. Ekasta pumpusta on laakeri menny ja ilmeisesti tästäkin kun alkoi kolisemaan melko lujaa. Nyt paikoillaan on normaali ohjaustehostimenpumppu.

Jos sattuu hyllyssä olemaan pumppua niin yv:tä.. :mrgreen:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Tällä kokoonpanolla tullut 5000km ajeltua. Hyvin on toiminut, ei ole mitään ongelmia ilmennyt. :mrgreen:

Tuli hommattua toinen vakiopumppu, siihen ajattelin vaihtaa ite 6mm tapit jotka löytyvät jo tallin hyllyltä.. Tai ainakin yritän vaihtaa.. :wtf: Kroonisen rahapulan vuoksi ei 7mm tappeja vielä tule.. :roll: Pitänee jonkunlainen pumppupenkki kehitellä, että saa sylinterikohtaset tasattua. :think:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

6mm tapit nakkasin paikoilleen ja vähä jo "pumppupenkissä" pyörittelin. Soppaa näyttä tulevan, saattas jopa toimia.. :o Pitää mittakipot saada ensiviikolla, niin pääsee sylinterikohtaiset säätämään.. :) :mrgreen:

Ikinä en oo vielä ees syöttöpumppua laittanu mersuun paikalleen, niin ei siitä oo vielä hajuakaan.. Mikähän mahtaa olla ennakko tuolle 6mm tapeilla olevalle pumpulle, jolla ainakin aluksi kannattaa yrittää..? :roll: :shifty:
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mistää mittää tiiä mutta oisko se vakio? Jossei kukkaa täsmennä.
S124 & W124
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Elikkä kutosen tapeilla oleva pumppukin siis 13 jykkiä? :) Ainakin siis kannattanee tuolla koitella..?

Tullut lueskeltua ohjeita tuohon pumpunvaihtoon.. Kertokaapas meneekö se näin vai oonko aivan hakoteillä..? :shifty:

1 ) Käännetään kampiakseli 13jykkiä.

2 ) Ketju kireälle välillä kampiakseli-pumppu-nokka.

3 ) Vanha vakiopumppu irti ( varmaankin pitäisi sen lukituskohdan olla pumpussa melko hyvin kohdillaan ).

4 ) 6mm pumppu lukitaan tapilla ja laitetaan paikalleen, pumpun kallistus puoleen väliin.

5 ) Sitten tarkistellaan ajotusta, pyöritellään pari kiekkaa konetta.

6 ) Hienosäädetään jos tarvetta ( eli kone siihen 13 jykkiä, pumppua kallistellaan, että menee se lukitustappi..? ).

7 ) Laitetaan kaikki loput hilppeet paikalleen.

8 ) Ihmetellään, kiroillaan ja viskellään avaimia kun kaikki mennykki päin persettä. :cry:

9 ) Tullaan tänne itkemään ja pyytämään neuvoja kokeneemmilta. :crazy:


Tarkoitus olisi ensiviikon loppupuolella rueta vaihtamaan.. :mrgreen:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Kannattipa rueta pumpunvaihto urakkaan!

Kasatessa nimittäin huomasin, että viime talvena ostettu alipainepumppu on paskana. :shock:

Kuva

Paskaa siellä ei ole ollut välissä, koska vuoristorata on ehjä.. ONNEKSI. :shock: tai no, 1200 paperilla vähä pyyhkäsin, sillä lähti kaikki naarmut. Nuo kuvassa näkyvät paskat on tiivistepinnan puhdistuksen jäljiltä. En oikein muuta keksi syyksi, kuin motonetin laatu.. :think:

Pitää huomenna mennä käymään motonetissä, että onko heillä minkäänlaista takuuhommelia näissä.. Onhan tämä nyt aivan paskaa laatua, ei edes puolta vuotta kestänyt. :thumbdown: Jos joutuu ite ostamaan uuden, niin en kyllä motonetistä enää osta.. :?

Laittelen vähän kuvamateriaalia elementtien vaihdosta ja pumpunasennuksesta, kuhan tämä joskus taas ajossa on.... :lol:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Noniin, aamulla marssin motonettiin kyselemään takuuasioista. :)

Myyjä oli oikein asiallinen ja sain rahat takaisin tuosta. :mrgreen: Tietenkin tarjosivat uutta samanlaista tilalle, mutta koska ei ollut varastossa niin en suostunut.. Olisi kyllä huomiseksi sinne tullut, mutta 200km reissu käydä motonetissä.

Soittelin sitten varaosaliikkeet lähiseudulta läpi, kaikkialla oli tilaus tavaraa. Kotiinpäin ajellessa juolahti mieleen, että käynpäs toivalan autossa kysäsemässä. No, siellähän niitä hyllyssä oli. :mrgreen:

On muuten yllättävän paljon eroa tuolla toivalan auton pierburgilla sekä motonetin pierburgilla. Tässä uudessa pumpussa lukee monessa kohtaa "pierburg" ja made in germany, kun taas motonetin pumpussa ei lukenut mitään. Ainoastaan paketissa luki pierburg.. Muutenkin tässä uudessa pumpussa valujälki aivan toista luokkaa.. :)

Mulle jäi vähä semmonen tunne, ettei motonetistä ostettu pumppu ollut pierburg.. :crazy: Varmaksihan tuota ei voi kukaan sanoa.. Tai sitten oli jokin maanantaikappale.. :mrgreen: Pääasia että nyt on taas ehjä pumppu. :thumbup:
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Tais olla kiinalainen kopio pierburgista... Muuta faktaa ei ole tähän antaa kuin vitutus surkeista varaosista joita myydään ehtaan hintaan..
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Oliko sama hintaki ko mätänetin laaduttomalla piraatilla? :D
S124 & W124
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Dixon kirjoitti:Oliko sama hintaki ko mätänetin laaduttomalla piraatilla? :D
Motonetistä 279e jos en väärin muista ja oisko toivalan autossa ollu jotain 295e? :mrgreen:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Mitäs arvon foorumilaiset ovat vuoristoradasta mieltä? Pieni naarmu oli siihenkin tullut. 1200 hiomapaperilla pyyhkäsin nätisti ja sain aika hyväksi.. Sormella ei tunnu mitenkään. Itse arvelin, etten nyt rupea sitä vaihtamaan.. Pitänee ainakin välillä käyttää pumppu poissa ja katsoa. :?

Kuva

Mutta auto on taas ajossa, 6mm pumppukin paikoillaan! Näyttäisi jopa toimivan! :thumbup:

Vimpan päälle oleva pumppupenkki..:

Kuva

Romuraudasta tehty "pumppupenkki" ja mittapullotkin ovat tuttipulloja. :D :lol: Kaikkea sitä köyhän pitää kehitellä. :silent:


ajoitus kuulostaa omaan korvaan aika hyvältä..

Jonkunlainen ahdonalainen syötönsäätöhän tuohon varmaankin pitää rakentaa, aika paljon työntää ennen ahtoja savua. :P

Syötöthän tässä on vielä täysin vakiot, niitäkään en nyt vielä säätele. Ajattelin että ajelen nyt tuolla ainakin paripäivää ja sitten vasta rueta syöttöjä räpläämään. :mrgreen: Tuntuu että olisi jo nyt hieman enemmän potkua mitä vakiopumpulla syötöt täysillä. :)

Edit: Kylällä testaillessani, huomasin että hieman harmaan sävyistä saattaa savu olla. Vaikuttaako liian aikainen tai myöhänen ajoitus tuohon? Lämmöt pysyy hyvin eikä muutakaan väärään ajoitukseen viittaavaa ole.. Paikoillaan kaasutellessa tulee kyllä mustaa ja samoin maantiellä ajellessa, mutta hitaasti kylällä ajellen näytti savu peilistä hieman harmahtavalta.. Tietenkin vesikeli voi vaikuttaa, savu näyttää harmaammalta.. :eh:

Mutta ei kai tuo niin vakavaa ole, kun muuten toimii hyvin. Uskaltaa siis ajella ainakin toistaiseksi. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ke 24.02.2016 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hyvinhän se pumppuremontti sitten onnistui. :thumbup: ja hienot mitta-astiatkin. ei sen niin väliä onko ne kaikki hilut ja systeemit sitä kaikista parasta proota, vai ei. pääasia, että homma toimii. minä ainakin nostan hattua!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

pera8x kirjoitti:hyvinhän se pumppuremontti sitten onnistui. :thumbup: ja hienot mitta-astiatkin. ei sen niin väliä onko ne kaikki hilut ja systeemit sitä kaikista parasta proota, vai ei. pääasia, että homma toimii. minä ainakin nostan hattua!
Iso kiitos vain hyville ohjeille. :wink:

Mutta, ennakkoa vähä hienosäätelin. Laitoin aikasemmalle, ei tullut harmaata savua mutta rupesi mielestäni liikaa kalisemaan. Noh, äsken taas hienosäädin hieman myöhemmälle, liialliset kalinat lähti eikä harmaatakaan savua näkynyt. Olkoon nyt tuossa asennossa, toimii ainakin toistaiseksi hyvin. :mrgreen: Lienee vesikeli saanut savun näyttämään harmahtavalta, tai sitten silmät huijasivat. :)

Ahtopaineen käyttäytymistä en nyt oikein ymmärrä. Ruokaa näyttää tulevan ainakin saman kuin vakioelementeillä syöttöjä ruuvattuna, mutta ahtopainetta ei nosta yli 1.2bar. Perseessä tuntuu silti, kuin potkua olisi enemmän.. :eh: Onko se sitten palamisreaktio jotenkin puhtaampi.. Vai vaikuttaako tuo ennakko sitten.. Vakiopumppu oli nimittäin aika myöhäsellä, 16 jykkiä. :think: Eihän tuo alempi ahtopaine mitään haittaa, päinvastoin parempi ettei turhaan painetta tule. :)
Tälleen se pyörii, ihan kohtuu tasaisesti. Jännästi tuo puhelimen kamera tuo esille tuon "säklätyksen" iha ku putki vuotas. :mrgreen: Ei se noin oikeasti ääntele. :eh:

http://vid1086.photobucket.com/albums/j ... bc1yi9.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Huomenna aamulla sitten ilmastoinnin tutkimista. Jos ei vuotoja ole niin aineet sisään, jos löytyy vuotoja niin kenno pois. Saapi sitten kuulerinkin nätimmin. :P
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Tänään oli aamulla ilmastoinnin tarkastus, kenno vuoti. :crazy:

Noo, eipä sitä parin hellepäivän takia kehtaa näin vanhaan rueta uusimaan. Eli nappasin tänään kennon pois, mahtuupahan kuuleri hyvin vakiopuskurin taakse piiloon. :thumbup:

Ja muokkailinkin jo kiinnikkeet sekä ahtoputket. Tuolleen se sinne asettu.

Kuva

Keskelle tein tuommosen tyhmännäkösen tuen, mutta sekin jää kyllä puskurin taakse. :mrgreen: Eikä tuo edes näköjään keskelle sattunut. :silent: :lol:

Ritilämallin puskurille olis nyt tarvetta! :thumbup: :P

E: taustalla muuten näkyy koreanmersu.. :shifty:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Syötöt kääntelin tuosta 6mm pumpusta melekolailla tappiin. Hyvästihän se jaksaa vetää, mutta laatikko.. se ei oikein tykkää. :roll:

Otin alipaineletkun pois laatikosta, nyt voi aika hyvin ajella.. Uskaltaako sinne ahtopaineen tuikata sisään.. :mrgreen:

Vaihto tilanteessa pyrkii luistamaan, ei se muulloin. :problem:

Siekkinenhän tuossa naapurikylällä on, mutta ei taida ainakaan vielä riittää rahat vahvistukseen. :roll: Kai se pitää ulkosesta säätää syöttöjä pois. :thumbdown:
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ootko painetta kääntäny jo lisää?
Voi sinne ahtopaineen laittaa mutta ei se laatikko sillä parane.
paras keino on nostaa poljinta vaihto kohdissa.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

94zip kirjoitti:Ootko painetta kääntäny jo lisää?
Voi sinne ahtopaineen laittaa mutta ei se laatikko sillä parane.
paras keino on nostaa poljinta vaihto kohdissa.
Painetta on pyöritetty 2 kiekkaa, vieläkös se vaikuttaa jos sitä pyörittää vaikka alipaine on kokonaan poissa? :eh:

Pakkovaihteilla toimii nyt aika hyvin, vähän pitää varoa juurikin hieman kaasua hölläämällä vaihdon aikana. :mrgreen:

Penkissä pitää kyllä käyttää lähiaikoina, niin näkee paljoko tämmösellä itetehdyllä pumpulla irtoaa. :shifty: Uskosin, että ollaan siinä 250hp tienoilla ainakin.. :think:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja pera8x »

juu, väännä vaan lisää kierroksia sinne lootaan. kyllä sen pitäis vaikuttaa, vaikkei alipainetta olekkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

pera8x kirjoitti:juu, väännä vaan lisää kierroksia sinne lootaan. kyllä sen pitäis vaikuttaa, vaikkei alipainetta olekkaan.
Paineita pyöritin niin paljo ku niitä vaan sai pyöritettyä. Parani kyllä melko paljon, mutta luistaa se vieläkin. :(

Ei kai tässä muu auta, ku säätää syöttöjä vähemmälle. :mrgreen:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kokeile mitä se tekee, jos sinne antaa ahtopainetta. jokkut totakin kai tehneet. en ota sit mitään vastuuta, jos loota hajoo tms.. :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

pera8x kirjoitti:kokeile mitä se tekee, jos sinne antaa ahtopainetta. jokkut totakin kai tehneet. en ota sit mitään vastuuta, jos loota hajoo tms.. :roll:
En oikein tiedä uskaltaako sinne sitä ahtopainetta laittaa menemään, ei ehkä vanhan laatikon tiivisteet oikein pidä siitä.. :mrgreen:
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Itellä oli laitettu ahtopaine lootaan ko auton ostin, eipä sillä juuri merkitystä ole ja JM koneesta sanottiin ettei siinä ole oikein mitään järkeä. Mutta eihän sitä tiiä jos kokeilee :D
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Järkevinhän se ois vahvistuttaa. Rikkinäinen ei säätämällä korjaannu.
tai sitten sitä syöttöä pienemmälle. :crazy:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Nytpä sinne ahtopaine menee ja ainaki väliaikasesti toimii :lol: ei luistele yhtään
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Choke »

Ittellä kesti 722.4 loota kuukauden päivät kun ajo ahtopaineen sinne :) ok kuntoisen .3sen rajat menee siinä ~300heposen hujakoilla! Itellä kesti vahvistamattomana ~340hp tehot koko viime kesän!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Choke kirjoitti:Ittellä kesti 722.4 loota kuukauden päivät kun ajo ahtopaineen sinne :) ok kuntoisen .3sen rajat menee siinä ~300heposen hujakoilla! Itellä kesti vahvistamattomana ~340hp tehot koko viime kesän!

Tässäpä ei oo potkuakaan ku jotain 250-300hv.. Kaikki on irti otettu mitä 6mm pumpulla irtoo. :mrgreen: Nätisti toimii tuo 35:nen holsetti 6mm tapeilla, heräilee ennen 2000rpm. Todella kiva käyttöautossa.

722.6 lootia oon seuraillut, ja semmonen tähän näillänäkymin tulee. Jos tässä syksyn aikana budjetti sen verran periksi antaisi. :)

Tulipa muuten ostettua jälleen yksi mersu.. Tai itseasiassa kaksi. :shifty: Molemmat 300d. Jääradalle ensi talveksi jos rakentelisi.. Ja onpahan joku varakone nakata tähänkin jos sattuu antautumaan. :mrgreen:
ja.t@luukku.com
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 18.05.2015 22:49

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja ja.t@luukku.com »

multa löytyy tohon om603 koneesee ohjaustehoistin pumppu! laittele yvtä jos kiinnostaa ja muitakin osia löytyy. 2turbokonetta osina t.tauren
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Hyvin on mersu pelannut, n.800-1000km per viikko tullut kilometrejä.

Eilenpä se sitten päätti tepposet tehdä. Vitosen esikammio rupesi supsuttamaan ihan kunnolla. :( Nooh, eipä muuta kuin esikammio hylsy tilaukseen. :mrgreen:

Arvelin, että käytän kaikki auki, kun näyttäisi jokaisen esikammion luolta hieman kosteahkolta. :think:
Vastaa Viestiin