Henkan projekteja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 22.05.2016 13:56
Nyt ei ole paljoa ehtinyt rakentelemaan, kun työt hidastaa. :(

Mutta jotain saanut aikaiseksikin. 123:sta hitsattu hieman eteenpäin ja 124:seen hankin sähkösen nopeusmittarin. :)

Mittari tuli jo soviteltua paikoilleen.

Kuva

Nyt täytys alkaa tutkimaan tuota 126 mersusta peräisin olevan sähköisen nopeusmittarin kytkemistä. Sen verran oon tutkaillut, että ilmeisesti mittariin täytyy kolme piuhaa vain kytkeä. Virta, maa sekä signaali vaikka abseilta.
Kuva

Kuinkas se tuo signaali sitten, tarkoitus olisi varastaa se perän abs anturilta. Meneekö anturille kaksi piuhaa, joista toisesta varastetaan signaali? Ja tuohon väliin varmaankin tarvitaan se dakota digitalin SGI-5E, jotta saadaan kalibroitua nopeus..? :think:

Oonko nyt ees oikeilla jäljillä vai puhunko täyttä kuraa..? :shifty: :roll:

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 13.06.2016 21:10
Dakotan purkki saapui ja nopeusmittari pelaakin jo. :thumbup:


Jostain syystä en saanut hyödynnettyä perän abs anturia, en millään saanut sillä toimimaan. Nakkasin sitten yhen varaosa-auton abs anturin antamaan karttaanin laipasta signaalia. Ja hetihän se sen jälkeen alkoikin pelaamaan. Itse kalibroinnissa meni muutama minuutti. :mrgreen:

Tämmönenhän se dakotan purkki on... Suosittelen, on helppo kytkeä.
Kuva


Täytyy lisäillä enemmän kuvia kunhan jotain näkyvääkin tapahtuisi... :roll: :mrgreen:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 19:04
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 14.06.2016 12:27
Heitätkö tähän vielä kytkennät talteen.
Tuo kyllä helpottaa monen superi rakentajan hommia kun mittarin saa noin helpolla pelaamaan.
Audi S2
MB s124 om605
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ke 15.06.2016 12:12
Kaikessa yksinkertaisuudessaan:

Dakotalle tarvittavat piuhat:

power
ground
signal in ( Jompikumpi anturin piuhoista )
sensor gnd ( Jompikumpi anturin piuhoista )
OUT 1 (signaali mittaristoon, pistokkeessa numero 5. )

Mittaristoon tarvitsee myös 12v jännitteen ja maapiuhan. Pistokkeessa numerot 7 ja 3.

Ja anturinahan mulla toimii w124 etupyörän abs anturi joka ottaa signaalin karttaanin kolmesakaraisesta laipasta.

Jospa tästä jollekin hyötyä on. :)
Viimeksi muokannut Henkkka_ päivämäärä Ma 10.04.2017 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 10.07.2016 20:30
Kaikenlaista on taas tapahtunut.. :mrgreen:

123:sta oon turannu eteenpäin aina kun ehtinyt. Nyt se on hitsattu keulasta takapenkkiin asti. Täytyy kasata keula ennenkuin puotan taka-akseliston pois.. Ettei motivaatio kokonaan karkaa.. Tällähän ei kiire ole, kunhan talveksi saa ajoon. :shifty: :thumbup:

Superin poikaseen vaihdoin pakosarjan tiivisteen. Se kesti muutaman viikon kunnes alkoi vuotamaan kuin seula tänään. Ohjaustehostimen pumppukin alkoi kolisemaan.. Tekemistä siis olisi..

Jottei tekeminen loppuisi, ostin farkkupakunkin Dixonilta takaisin.. 3,5vuotta sitten hänelle sen möin, mutta koska mies päätti siirtyä munan jatkeisiin, täytyi se ostaa takaisin. :mrgreen:

Kuva

Tähän on tarkoitus siirtää tuo turbotiiseli tekniikka.. Tällähetkellä pellin alla vapari 3.0d. Leima täytyy ihan ekana käydä, sen pitäisi tulla 3:n jarruletkun vaihdolla ja etujousien vaihdolla.. Tällä hetkellä kun on mulle liian matala, ei meinaa kotipihaankaan päästä eikä katsastusmieskään tuosta tykkää. :evil:

Jospa tuon saisi leimattua ensi perjantaihin mennessä... :P
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 30.07.2016 20:25
Leimahan tuli heti seuraavalla viikolla tuon farkkupakun ostosta, piti vaihtaa kaikki jarruletkut ja eteen korkeemmat jousikumit. :mrgreen: Korkeudesta tuli just passeli, pääsee kaikkialle ongelmitta mutta ei aivan vakionkaan korkunen. :angel:

Kuva


Tekniikka on ripusteltu superista jo suurilta osin pois, laatikon sähköt, ahtoputket, kuuleri yms.. Odottavat siirtoa farkkupakuun.

Möin edellisen hx35:sen ja tilalle tuli jo hx40 super 16:lla pakopesällä. Uudet laipat hommattu pakosarjaa varten, täytyy tehdä nelikympille uusi satsi. :)

Kuva

Täytyisi hommata laatikolle uusi jäähdytin, hukkaportti, uusi pienempi kuuleri ja 3'' putkea pakoputkea varten. Sittenpä voisi rueta vaihtamaan tekniikkaa. :mrgreen:

Ja tulipahan vaihdettua jälleen mussoon kannentiiviste. Tällä kertaa kansi suoristettiin. :mrgreen: Tiivistehän päätti hajota 650km päähän, josta sillä nilkutettiin kotiin asti.. Täytyi vain lisätä melko useasti nestettä.. :roll:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 04.09.2016 09:12
Vihdoinkin pääsi tekniikanvaihtoon..

Farkusta nostin poikkeen vapari tekniikan.

Kuva

Kuva

Kuva

Siirsin kuvienoton jälkeen turpomallin tuulilasinpesunestesäiliön ja letkut sille. Myös kiertovesipumppu siirty sinne missä turpollisessakin on. :mrgreen: Pikkusen tein myös lisää tilaa hukkaportille, kun se tulee uudella pakosarjalla liian lähelle koria.. :think:

Täytys mottiin vaihtaa kampiakselin takastefa ja rakennella turpolle kunnollinen öljynpaluu, ni sittepä sais nostella paikoilleen ja rueta sovittelemaan kuuleria yms paikoilleen. :)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: To 22.09.2016 19:52
Kirjotellaanpas tännekin.. :mrgreen:

Vähitellen, pikkuhiljaa, etenee tämäkin tekniikan siirto. :geek: Mutta viimein alkaa näyttämään että tämä valmistuu.. Työt haittaa ikävästi harrastamista ja sairaslomakin oli 1,5viikkoa.. :problem:

Tämän hetkinen tilanne, siistimistä riittää vielä:

Kuva

Kuva

Laatikkoöljyille tuli 13 rivinen jäähdytin, ja moottorilleöljylle 25rivinen. Mahtuu muuten kaikki nuo roippeet vakiopuskurin taakse. Myös ilmastoinnin kenno mahtuu, vaikka ei nyt paikoillaan. :thumbup:

Kuva

Sähkösen kepin rakensin myös uuden, joka meni paneelin alle sopivasti piiloon. :angel: Jostain kun vielä löytää sopivan nupin. :thumbup:

Kuva

Viikonloppuna saanee ahtoputket ja pakoputken tehtyä loppuun. Jospa tämä ensiviikolla olisi jälleen liikenteessä. :wave: Pääsisi muutoskatsastukseen. :mrgreen:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 01.10.2016 15:50
Noniin, farkun sain ajoon.. Tuli aika hyvä sliipperi omasta mielestä. :mrgreen: Ulospäin ei oo muuttunut ollenkaan. Jopa vakio takapönttö on paikoillaan, tosin sinne rakensin sisälle 3'' reikäputkea lenkin ja tietenkin villat laitoin. Auton sisälle kuulostaa normiajossa kuin olisi täysin vakio! Kun polettaa, kuuluu sopivasti mörinä. :thumbup:

Katsastukseen täytyisi vielä vaihdella etujarrut. Nekin odottelee tuossa jo paikalleen heittämistä. Muuta eroa bensa 300e 12v ja tän 300d välillä ei taida olla?? :think:

Nyt on hyvinkin maltilliset 0.6bar ahdot muutoskatsastukseen asti, eipähän ainakaan saa hajalla ennen katsastusta. :shifty: Täytyy nostella sitte johonki 1,7baariin.

Kuva

Kuva

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.10.2015 21:30
ViestiLähetetty: To 06.10.2016 22:30
Tosta vaihteiston + - sähkökepistä ottaisin ilomielin vastaan vaikka pari kuvaa paneelin alta taikka jotain infoa miten järjestelmä toteutettu :D
Itsellä olisi samankaltasen kepin rakentelu edessä ja lähinnä mietin miten palautusmekanismi ja kytkimien painelu olisi järkevää toteuttaa kestävästi, sähköjen asentelu kyllä hoituu :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1547
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
ViestiLähetetty: Pe 07.10.2016 15:12
Tilasitko tuon Dakota Digitalin jenkeistä vai saako jo suoraan euroopasta tuota?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Pe 07.10.2016 21:22
Samuli H kirjoitti:Tilasitko tuon Dakota Digitalin jenkeistä vai saako jo suoraan euroopasta tuota?


Dakota tuli us partsin kautta täältä suomesta. :thumbup:

Ruotsissa taisi olla lähin virallinen jälleenmyyjä :think:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 15.10.2016 09:57
Nyt on farkkupaku muutoskatsastettu. Moottorin vaihto, turpo ja muut härpäkkeet otteessa. 14% tuli. :)

Nyt saa tarjota soppaa ja nostaa ahtoja, kun on muutokset otteessa. :twisted:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 31.10.2016 20:03
Nyt on vastapaineohjaus hukkiksella ja ahtoja 1,3bar tällä hetkellä. Syöttöjä kans sopivasti ruuvattu. Kyllähän tällä alkaa vähitellen kauppaan ehtimään, mutta sais tässä kyllä olla enemmä potkua. :roll: Villi veikkaus että 350hp tällä hetkellä.

Ens talvelle onkin jo tiedossa tekemiset, mikäli budjetti vain sallii.. Tallin nurkassa oottaa toinen 603 turpon alakerta. Sinne ois tarkotus nakata 606 veivit ja kasata uusilla hilppeillä. Ja metallitiivisteellä jotta saa painettakin. :think: Polttoainelinjat täytyy myös suurennella ja mahollisesti holley. Syöttöpumppuun myös 8mm elementit. Pääsisköhän näillä eväillä 450 läheisyyteen tällä kapeekantisella vai joko kansi ahdistaa? :think:

Taka-akselille täytyy myös laittaa uudet puslat, ei tuolla enää hurjakaan kaasu pohjassa koita ohitella.. Ei meinaa pysyä kaistalla mitenkään. :mrgreen:


Täytyy päivitellä kuvia kunhan jaksaa pestä tuon.. Nyt on semmosen suolakerroksen alla ettei oikein silmiä hivele.. :wtf: :wave:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ti 20.12.2016 22:22
Päivitelläänpäs tännekin.. :wave:

Superi pelannu hyvin, ei oo ollu mitään vikoja. Huohotus edelleen karmivaa. Uuteen mosaan ostettu kiertokanget, muuten vielä suunniteluasteella. :mrgreen:

w123 on saanu levätä rauhassa, vähä piti käynnistellä ku täyty siirtää eripaikkaan lepäämään. :mrgreen:

Mustaan sedaniin nostin tekniikan paikalleen. Vapaasti hengittävästä kone, 603 orkkis turposarjalla. Tämä vielä kesken, täytys lähiaikoina rakentaa loppuun. Tarkoitus oli tehdä talviauto, mutta ei meinaa aika riittää.

Kuva

Uusimpana hankintana tuli 190 2.0d. 330tkm ajettu huoltokirjallinen peli, mutta kone pittää kovaa paukutusta ja hytkyy. Pakoputkesta tulee öljyä. :roll: :) Kuulemma lähteny öljyllä käyntiin. Tämä oli hajonnut matkalla suutinhuoltoon, epäilen että männässä reikä kusseen suuttimen vuoksi? Tähän tuli jo mukana uusi kone, täytyy se nostaa paikalleen kun ehtii. Täytyy vähän ahdistaa tätäkin, ei vapaastihengittävällä jaksa ajella. :roll: :mrgreen: Ei oo edes penkissä reikää, eikä ole ratin verhoilu irti. Siisti kaikinpuolin. :thumbup:

Kuva

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 09.10.2014 14:57
ViestiLähetetty: Ke 21.12.2016 15:09
Onko superia penkitetty? Olis kiva tietää kuinka paljon sitä itsetehdyllä pumpulla irtoaa :thumbup:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 02.01.2017 17:58
Jere97 kirjoitti:Onko superia penkitetty? Olis kiva tietää kuinka paljon sitä itsetehdyllä pumpulla irtoaa :thumbup:


Ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla eikä tulla penkittämään. Ensi kesälle tulee uusi moottori ja muita muutoksia. :mrgreen:

Joulunaikohin vaihdoin tekniikan tuohon 190:iin.

Vanha tekniikka pois:
Kuva

Uuteen moottoriin jo öljynpaluulle paikka valmiiksi. Tähän on jo hankittuna Sprintteristä turbo ja pakosarja.

Kuva

Kuva

Kierroslukumittarille tein myös valmiin paikan.

Kuva

Syöttöpumpun takakannen käytin irti ja laitoin tilalle helpommin avattavat pultit torksien tilalle. Uudet pultit ovat mallia jatkosmutterit+kierretanko+kemppi. :mrgreen:

Kuva

"uusi" moottori menossa paikoilleen:

Kuva

Siellä möllöttää ja näyttää kuin olisi elämänsä tuolla ollutkin. :mrgreen: Mitä sitä turhaan puhistelemaan... :roll:

Kuva

Noh, auto käyntiin eikä suostu millään kiertämään yli 1500rpm ja käyttäytyi kuin tukehtuisi. Noh, hetihän siinä mieleen juolahti, että liekkö pakoputki tukossa kun noin paljon öljyä putkesta työnsi.. Entinen konehan lähti pyörimään siis öljyllä. :mrgreen:

Kuva

Äänenvaimentimista villat pois ja öljyjen liruttelu. Olivat puolillaan öljyä molemmat vaimentimet avatessa.
Kuva

Katalysaattoristakaan ei oikein ilma virrannut..

Kuva

Pakoputken puhistelun jälkeen auto onkin pelannut hyvin. Kytkimen työsylinterin jouduin käyttämään irti eilen, kun ei meinannut ilmaantua. Siellä olikin tukos. Heti tukoksen aukaisun jälkeen alkoi sekin ilmaantumaan ja pelaa nyt kuten kuuluukin.

Autohan näyttää nyt tältä:

Kuva

Kuva

Sisusta täytyisi puhistella, ehdin jo kuskin penkin liata paskasilla vaatteilla. :oops:
Kuva


Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että tämä jää itselle talviauton virkaa toimittamaan vaikka tarkoituksena oli myynti heti tekniikan vaihdon jälkeen.. On sen verran hyvä koppa ja muutenkin vaikuttaa oikein hyvältä yksilöltä. Pintapeltien ainoat pisteet löytyvät kuskin takakaaresta, antennin vierestä sekä takavalon nurkalta. :) Kyllä kai tämmösellä 200d:llä pienellä turpolla piristettynä jaksaa ajella... Noh, aika sen näyttää. :mrgreen:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08
ViestiLähetetty: Ke 04.01.2017 06:06
Ilmottaa sitten jos innostut myymään niin voin kerätä tän talteen..:D :D
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 07.01.2017 09:03
Teit sitte reiän konsoliin tolle kepille, ja mää metästin kaua siistiä ja ehyttä jalopuuta siihe :DDD
S124 & W124
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 07.01.2017 18:44
Dixon kirjoitti:Teit sitte reiän konsoliin tolle kepille, ja mää metästin kaua siistiä ja ehyttä jalopuuta siihe :DDD


Kyllä se kirpas tehä reikä, mut en oo ikinä tykänny noista puun väreistäkään. Eli tähänkin tulossa joku hienompi teippi päälle kunhan tässä nyt joutas. Farkku seisoo toistaseks pihalla, kunhan saan turpon heitettyä tuoho 190 niin alkaa farkun remontti kesää varten. :mrgreen:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 22.01.2017 19:22
Tuli myös ahdettua tuo 190. :mrgreen:

Turbohan on 2.9 sprintteristä. Pakosarja myös srintteristä, mutta yhden pytyn verran tietenkin lyhennetty. :) Välijäähdyttimeksi tuli bilteman 140x550, joka sopi keulille helposti ja riittänee jäähdytysteholtaan tässä kokoonpanossa. :) Biltemasta tuli myös ilmanpuhdistin hintansa takia, jospa tuo ei oravia sisäänsä imisi. :roll:

Ahtaa tuolla sprintterin turbolla 0,5 paikoillaan kaasutellessakin. 0,8bar säädetty nyt paineet ja tuskin enempää uskaaltaakaan. Syöttöjä tähän ei ole vielä yhtään ruuvattu, sen teen vielä alkuviikosta. Nytkin jo huomattava ero aikasempaan, jaksaa kulkea mukisematta vitosellakin. :mrgreen:

Lyhennetty pakosarja ja pakopaineen mittaukselle tehty samalla paikka:
Kuva


Turbo on löytänyt paikkansa:
Kuva


Imusarja ei nätein, mutta pelaa kyllä tarpeeksi hyvin. Keskellä on kuitenkin railo tasaisemman jakaantumisen toivossa ja imuputkissa on torvet.
Kuva


Valmis kokoonpano:
Kuva

Jokohan vähitellen pääsisi tuon superin kimppuun.... :thumbup:
Viimeksi muokannut Henkkka_ päivämäärä Su 28.05.2017 14:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 23.01.2017 21:40
Tulipa pyöräytettyä kaikki syötötkin pumpusta pihalle. :mrgreen: Kaasuvipu jää vielä sentin vajaaksi, täytyy vivustoa hieman muokkailla. Vivun stopparipultti on tietenkin poistettu myös.. :)

Takakansi irrotettuna, tilaahan ei 200d:ssä liikaa ole... Syötöt ruuvasin auton käynnissä ollessa.
Kuva

Kantta kiinni laittaessa huomasin, että eihän se millään mene. 3-4mm liian ulkona ruuvit. Ei jaksanut alkaa nyhräämään rautasahalla ruuveja lyhemmäksi, vaan muokkasin ylimääräsen takakannen.. :roll: :mrgreen:
Kuva

Johan meni kansi kunnolla kiinni.. :wink:
Kuva

Vääntöjä ja tehoa tulikin syötön lisäämisellä hyvin lisää, oikein yllätyin kuinka pirteä tuli. Nyt tämä kelpaa käyttöautoksi. :thumbup: :mrgreen:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 04.02.2017 19:22
Älä kokonaan ota sitä vivuston rajoitin ruuvia sieltä irti. Se on siellä ihan tarkoituksella. Jos nyt tarkoitat sitä mikä on lohkon ja pumpun välissä pumpussa kiinni. Ota sitä sen verran auki että vivusto pohjaa sen pultin kierteisiin tai sitten teet siihen vipuun pienen loven..
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 05.02.2017 09:38
Choke kirjoitti:Älä kokonaan ota sitä vivuston rajoitin ruuvia sieltä irti. Se on siellä ihan tarkoituksella. Jos nyt tarkoitat sitä mikä on lohkon ja pumpun välissä pumpussa kiinni. Ota sitä sen verran auki että vivusto pohjaa sen pultin kierteisiin tai sitten teet siihen vipuun pienen loven..


Mikäs se idea sillä pultilla sitten on? Kun oon joko vääntäny kaasuvivun niin, ettei osu pulttiin tai ottanu pultin pois. Tuossa vääntämisessä se etu, että tyhjäkäyntiäki saa sääjettyä paremmin ku ei vipu ota pumpun runkoon. :think:

Joissain pumpuissa mulla on rajoitinpultin poiston jälkeen keskipakopainot lyöny pumpun sisällä säätömekanismiin, mutta siihenkin siellä pumpun sisällä on ratkaisu. :think:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ti 21.03.2017 18:14
Päivitelläänpäs tännekin 1,5kk jälkeen. :thumbup:

Paljoa ei ole mersut edistyneet, työt hidastaneet harrastusta. Toisaalta sieltähän sitä harrastusrahaa saa.. :mrgreen:

Lähinnä edistystä on tapahtunut farkkupakun uuden moottorin osalta.

Kuva

Alakertaan tuli 606 kiertokanget, kaikki uudet laakerit ja männänrenkaat.

Kuva

Kanteen hieman kanavien muokkailua, enemmän pakokanavien osalta. Imuventtiilit on renaultista, pakoventtiilit fiiatista. imu ja pakovenat taisi olla 1,5mm suuremmat kuin vakiot. Jäykemmät venttiilijouset, jotta saa antaa kierroksia. Nokka on lähdössä muokattavaksi R-koneistukselle.

Kuva

Pumppupuolelle on tulossa myös päivitystä, läjä 8mm elementtejä odottas asentelua. :mrgreen: Pitäs vielä rakennella isot linjat tankilta pumpulle ja joku parempi siirtopumppu. Samalla kun auton alla ryömiskelee, on hyllyssä jo kaikki uudet puslat ja tukivarret peräpäähän. Keulaan pitäisi vielä hankkia uudet puslat.

Kuva

Imusarja ja ahtoputket täytyy myös rakennella vielä uusiksi. :)

Kyllähän tuota olisi samalla rahalla saanut jo 606 koneen, mutta koitetaan löytää tämän 603 rajat ensin.. :mrgreen:

Pelottavasti tuo kesä vain jo lähenee.. Jospa tämä ois nipussa viimeistään toukokuussa.. :shifty:
Viimeksi muokannut Henkkka_ päivämäärä Ma 03.04.2017 21:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 03.04.2017 21:01
Päivitelläänpäs vähän.

Rojut saatu nyt omaan talliin koneistamolta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäisi vielä tilata jakoketju ja laahaimet. Sitten saisi lyödä motin nippuun. Männät, kanget ja kampura siellä jo paikallansa onkin. :thumbup:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 11.05.2014 18:56
ViestiLähetetty: Su 09.04.2017 17:03
Lueskelin kun olit 126.sen mittarin laittanu 124.seen, itellä sama homma menoillaan. Hyvä apu toi töpselin kuva mutta mihin 12v kytketään? 3 Maa 5 signaali, olit kirjoittanut että 4 virta mutta tossa kuvassa lukee turnsignal. Vai tarkoititko sitä toista töpseliä mikä mittarissa on? Tarkoitus ottaa pyörintätieto perästä kun bmw perässä on sielä nopeusanturi ja säätä signaali tolla dakotan boksilla.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Su 09.04.2017 17:13
Ne on kaikki kolme liitintä peräkkäin siinä samassa paikassa.

Tosta esim näkee kytkiksen https://ofgear.dk/userguide/speedoout.html
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 11.05.2014 18:56
ViestiLähetetty: Su 09.04.2017 21:08
Joo eiköhän se tolla ohjeella onnistu kun purkki saapuu ameriikoista, kiitoksia vaa. Paljoko meinaat voimaa 12 tappisesta ottaa?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Ma 10.04.2017 20:02
T.R.B.N.G.R kirjoitti:Lueskelin kun olit 126.sen mittarin laittanu 124.seen, itellä sama homma menoillaan. Hyvä apu toi töpselin kuva mutta mihin 12v kytketään? 3 Maa 5 signaali, olit kirjoittanut että 4 virta mutta tossa kuvassa lukee turnsignal. Vai tarkoititko sitä toista töpseliä mikä mittarissa on? Tarkoitus ottaa pyörintätieto perästä kun bmw perässä on sielä nopeusanturi ja säätä signaali tolla dakotan boksilla.


Jaa sinne on painovirhe lipsahtanut. 7:aan se 12v syötetään. :mrgreen: Täytyy korjata tuonne tekstiinkin se.

T.R.B.N.G.R kirjoitti:Paljoko meinaat voimaa 12 tappisesta ottaa?


Katsotaan mitä tästä irtoaa. 450hp tästä oli tavoitteena.. :sick: :mrgreen: :roll:
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: petri, TURBODIESEL123 ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi