W210 E55 1998

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja Taski »

Oktopuss kirjoitti:Autoon vaihdettiin nyt tehostimen pumppu josta ääni tuli kääntäessä. Nyt ainakin tuo ääni on hävinnyt mutta alustalähtien auton ohjaus on ollut mielestäni liian kevyt, ihan kun tehostus on kokoajan tapissa (autossa siis parametriohjaus). Eikä ohjaus myöskään tunnu nopeuden kasvaessa jämäköityvän yhtään vaan pysyy yhtä löysänä kokoajan.

Eli voisiko tuossa parametriohjauksessa olla jotain vikaa? Ilmeisesti hammastangossa on jonkinlainen venttiili tuohon liittyen mihin menee sähköliitin. Pystyykö tuota jotenkin testaamaan että onko rikki?
Tällaisessa on kyllä niin järjettömän kevyt ohjaus verrattuna BMW:hen että eiköhän se erikoinen tuntuma johdu ihan siitä vain. Mersuissa on kautta aikain ollut suoraan japseista revitty ohjaustehostus kun tuntuu että vastetta ei ole oikein missään vauhdissa. Kaupunkicruisailussa mukava mutta nopeammassa ajossa lähinnä ärsyttävä.
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Tuossa pari päivää sitten auto alkoi sammuilemaan tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntikin tuntuu olevan melko matalalla (n.600rpm) D:llä mutta nousee hiukan P:llä. Sillä hetkellä kun meinaa sammua niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan vähän tuossa 600rpm tienoilla. Uudestaan lähtee käyntiin mutta saattaa sammua heti kun on startannut tai sitten ei. Mitään vikavaloja ei sytyttele tuon sammumisen jälkeen ja muuten pelaa ihan normaalisti.

edit. Muilla foorumeilla spekuloitu yleensä kampiakselin asentotunnistinta (CPS:ää). Ainakin edellisessä Opelissa oireet olivat samankaltaisia.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja MouTine »

CPS kun kuolee niin auto sammuu ja jäähtyessään taas käy normaalisti. Ei ole mitään välimuotoja. Ja antaa vieläpä selkeän vikakoodin. Melkein sanoisin MAF anturan olevan tiensä päässä. Toki siitäkin pitäisi koodi tulla noin pahoilla oireilla oireillessa. Ei välttämättä vielä siinä vaiheessa kun käynti on huojuvaa tai epävarmaa. Viallinen MAF voi trigata myös haamukoodeja kaikkeen seokseen liittyvistä koodeista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Tuon E55 tekniikka ei oo itselle tuttua joten saattaa mennä ihan metsään. Oma -94 C36 teki huojuvaa tyhjäkäyntiä ja sammuilua. Korjaantui kaasuläppäkotelon irrottamisella ja putsaamisella.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

MouTine kirjoitti:CPS kun kuolee niin auto sammuu ja jäähtyessään taas käy normaalisti. Ei ole mitään välimuotoja. Ja antaa vieläpä selkeän vikakoodin. Melkein sanoisin MAF anturan olevan tiensä päässä. Toki siitäkin pitäisi koodi tulla noin pahoilla oireilla oireillessa. Ei välttämättä vielä siinä vaiheessa kun käynti on huojuvaa tai epävarmaa. Viallinen MAF voi trigata myös haamukoodeja kaikkeen seokseen liittyvistä koodeista.
Moutine oli oikeassa ja MAFFihan siellä oli sökönä. Ebay:stä 140e Boschin osa ja taas pelaa. Rempan jälkeen autolla heitetty 5000km Euroopan tournee ongelmitta joten eise väyrynen ihan paska auto ole :D
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hieno homma etät tuli kuntoon ja laitettiin kunnon osa kerralla. Missä päin kävit? Kuvia?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Ruotsi-tanska-saksa-itävalta-italia oli järjestys ja monzaan mentiin kattomaan F1:sia. Pitänee laittaa jotain kuvia, autosta tosin ei taida olla kun yksi kuva paskaisena Tukholmassa :lol:
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W210 E55 1998

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oktopuss kirjoitti:Ruotsi-tanska-saksa-itävalta-italia oli järjestys ja monzaan mentiin kattomaan F1:sia. Pitänee laittaa jotain kuvia, autosta tosin ei taida olla kun yksi kuva paskaisena Tukholmassa :lol:
Miten reissu meni muuten? Pitikö aikataulut kutinsa? Mites tietullit ja vinjetit? Mä vedin Viro-Latvia-Liettua-Puola-Slovakia-Unkari-Croatia-Italia-Slovenia-Itävalta-Tsekki ja Balttian kautta takaisin. Otin tietoisen riskin enkä ostellut mitään tarroja. Luotin nopeaan autoon, finnittömiin kilpiin ja omaan verbaaliseen iskukykyyni. Roadtrippi reissut on kyllä ihan kesän parasta antia nykyään. Ensi kesänä halu päästä kokemaan Saksan autobahna yöllä ja Nurburgring.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin