w115 Projektia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja tango »

Käsittääkseni tuo vastapainetuotto lasketaan tuolla 6 bar. Johtuen siitä, että ilmatyökalut tarvitsee tuo 6 bar. toimiakseen. "Ylipaineventtiili" Puskee hieman ilmaa takas, kun kompura pysähtyy. Se, että säiliö tyhjenee yön aikana voi johtua esim. liitosten vuodosta. Älä nyt ekaks sitä atomeiks laita, jos sillä pärjää.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

joo 6barilla lasketaan tuo tuotto, ja kompurassa on ilmoitettu juuri sillä tuo 1000litraa. mutta tuotto on oikeasti todella pieni verrattuna mitä pitäisi olla, menee monta minuuttia että säiliö on täysi. Olisi tarkoitus hommata puhallus välineitä jotka vaativat paljon ilmaa joten yritän saada tuoton mahdollisimman lähelle alkuperäistä. esimerkiksi epäkeskolla kun rupeaa hiomaan, säiliössä laskee paine olisiko ollut n. 7.5 baria niin alkaa kompura käydä taas, ilman paine ei kasva siitä ollenkaan vaan pysyy aikalailla samana eli tuottaa juuri sen verran mitä tuo epäkesko vie ilmaa. muistaakseni oli n. 150-200litraa/min ilmantarve.

Jos autossakin on normaalisti 100hp ja 150Nm ja ne laskevat esimerkiksi 50hp ja 70Nm, niin eihän se ole hyväksi autollekkaan ja tietää että jossain vaiheessa loppuu toiminta kokonaan ja että jokin ei toimi oikein.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Nyt meni atomeiksi kone, no ei nyt kokonaan, mutta osittain. Venttiili "levyt"? ehjät, mutta nuo missä venttiili liikkuu ovat kuluneet hieman.
Tanskassa sanoi juuri että joko venttiilit tai nuo "välikannet" ovat varmasti syypää.

kannessa jotkut paineesta liikkuvat tapit, 1 liikkuu ja 2 ei, kun vetää alaspäin. 2 viereistä vielä on eri tasossa, jotenkin tuntuu hassulta tuo systeemi, voi olla että jokin vikana tai ei vain ymmärretä isän kanssa miten toimii. :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Vähän mennyt offtopicin puolelle tämä projekti. Huomenna pitäisi tulla osat kompuraan, Tuli tilattua mm. venttiili setti, En tiedä meinaako pelkästään pelti levyjä mitkä liikkuvat välikansissa vai myös kannessa olevia "tappeja" mitkä ovat eritasossa.

Syyhän löytyi ehkä, tuo eritasossa oleva venttiili, korkannut kierre osittain ja ei ole sen takia pohjassa ja painaa yhtä venttiileistä koko ajan joten kompura ei toimi oikein. No tuleepahan koko kompura huollettua kerralla ja toivottavasti huolettomia "kilometrejä" edessä. :lol:

kauhea homma putsata lohkon pinnat kun eivät ole tasaiset. :eh:

Samaan settiin vaihdetaan nyt takaiskuventtiili, männänrenkaat, ilmanputsari ja tiivisteet tietenkin.

sitten pitää yritellä jatkella hitsauksia ja mahdollisesti hiekkapuhallusta alustan osille yms.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Tuli eilen osat kompuraan! :twisted: Ei kun kasaan, vaihdettiin lohkonpultit pinnoihin. Uudet männänrenkaat paikalleen, tiivisteet ja venttiilit, ilmansuodatin ja takaisin iskuventtiilin jonkinlainen korjaussarja mitä suositeltiin vaihtamaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Koulussa metallipuolella kävin tuon kannessa olevan venttiilin kierteen puhdistamassa kierre tapilla, Osittain kierre hävinnyt kokonaan mutta vahvat loctiten liimat sisään ja venttiili kasaan. :thumbup:

Tiivisteisiin laitettiin copper gaskettia kun löytyy vanha purkki kaapinpohjalta.

Nyt kompura käy paljon vähemmän aikaa kuin ennen, menee n.13 sekunttia 6->7bar:iin, mutta pitää hommata uusi paine mittari vielä kompuraan kun säilö tyhjä ja näyttää n.1.5baria joten ei vielä tarkkoja lukemia tiedä. Vielä pitäisi hihnat vaihtaa uusiin.

Ensi viikolla pitäisi tulla soittoa Veljekset Sarvelalta että hiekkapuhallus pönttöjä on varastossa ja sitten hakemaan sellaista.

Sieltä tuli ostettua vedenerotin ja paineensäädinkin. Ja varmaan tulee paineilmalinjatkin, jos jotakin kiinnostaa ei ollut pahan hintaisia, kun vertasi oman kylän lvi kaupan mustan putken hintaan.. ellei jopa halvempi ja todella järkevän oloinen ratkaisu. :wink: http://www.avs-yhtiot.fi/sites/default/ ... TKISTO.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vedenerottimesta/paineensäätimestä laitan myöhemmin kuvaa millaisia ovat. Yritetään nyt saada autoa eteenpäin välillä! :D

Jotakin tullut myös itse autolle tehtyä, heppailtu paikalleen apparin puolelle korjauspeltiä, korjattu peräpeltiä.

Kuva

Jos joku lukenut w201 avk projektista forumilla, tämäkin nyt pientä hitsailua vaille valmis maalattavaksi (on siis vielä koululla oijottavana) varmaankin pitäisi saada kohta kotia kohti näin 1vuoden 3kk jälkeen :lol:
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Noniin, uudet hihnat hain, kompura pelaa kuin unelma, Heti kun saa kerran käymään. aluksi polttaa sulakkeet 1-3 kertaa ja sitten lähtee aina nätisti päälle. vähän turhan iso sähkömoottori 16A voimavirta pistokkeelle mikä tallista löytyy :lol:
otin oikein sekuntti kellolla noin aikaa 6-7 bar 13.1 sain ajaksi ja 12.6 pitäisi kestää 950l/min tuotolla, joten tyytyväinen olen! :clap:

Tänään tuli peräpeltiä heppailtua kiinni hieman ja suunniteltua/mallailtua. ei ihan vielä istu tarpeeksi hyvin, Vasemmalla puolella lokasuoja taittunut luukkuun päin. Pitäisi Petri:llä joskus käydä kattelemassa uutta lokarin palaa, kunhan isällä olisi aikaa.

Mitkä nuo 2 reikää puskurin kiinnityksen alapuolella ovat? :eh: vanhassa ei ollut näitä.

kuvissa vasemalle mentäessä myös rakokasvaa johtuu vain siitä että luukku ei mene pohjaa ja ei ole kohallaan peräpelti siellä.

Rupeaahan se näyttämään autolta pikkuhiljaa :clap:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Eipä ole paljoa mitään näkyvää tullut tehtyä.

Autoa tuli hiottua kavereiden avustuksella, alkaa olemaan peltipaljaana joka paikasta ulkopuolelta. :wink: Isot kiitokset menee kavereille kun jaksoi auttaa hiomisessa!

Kuva

Tankin suoristusta. Paljon parempi kuin aluksi mutta ei se ihan millilleen suora ole.

Kuva

Kuva

Petrille isot kiitokse pelleistä ja parista listasta, nyt pitäisi olla aikalailla kaikki pellit, että saa auton leivottua loppuun. parit reiät tuli takalokasuojan päätyyn mutta onneksi on hyvät autossa. Käytiin tilaamassa kl-varaosista alaosa lokasuojaankin, ei löytynyt klokkerholmia ollenkaan mutta joku blic merkkinen on tulossa. katsotaan mimmoinen on laadultaan. :roll:


Kuva

Kuva


Velsarilta tuli haettua viimein hiekkapuhallus pönttö ja paine ilmalinjastot talliin. ensi viikolla pitää asentaa linjastot, kun sai sieltä työkalutkin lainaan :thumbup:

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli testattua puhallintakin jo, hieman tukivarsia puhalsin ja naapurille parit vanteet. sitten loppuikin hiekka, joten ensiviikonloppuna varmaan kaikki alustan osat puhtaaksi-> maalipäälle.

Kuva

Näillä mennään, päivitellään lisää kun tarvetta. :wave:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuollainen puhallin on hyvä, varsinkin jos tuottoa on se reilusti kuutio. Jos koria puhallat niin kannattaa harkita lasimurskaa, vähän turhan raakaa tuo hiekka.
S124 300TE
S211 E500
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

pystyykö tolla puhaltamaan lasilla? :/ ja ei olisi tarkoitus kuin pahimmat paikat korista puhaltaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eiköhän sillä voi, täytyis toki varmistaa. Toki hienolla hiekalla voi koria puhaltaa, pintapeltejä ei kannata. Ruostetta ei tarvi hirveän paksusti olla kun se pelti vaan häviää puhaltamalla, tai tulee täyteen pieniä reikiä. No sitten vaan uutta tilalle.
S124 300TE
S211 E500
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Joo ei ole pintapeltejä tarkoitus puhaltaa ollenkaan, hiomalla hoidettu vain. Pohjan/sisäpuolen ajattelin puhaltaa mitä siellä on vähäisiä kohtia mitkä tarvivat sitä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo kyllä niitä voi puhallella, hiekka maksimissaan jotain 0,1-0,5mm. Yritä tukkia kaikki reijät ettei sitä hiekkaa oo jokapaikassa. Ilmastointiteippikin kestää hyvin hiekkapuhallusta.
S124 300TE
S211 E500
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

kaikenlaista pientä tullut tehtyä mm. penkin paikat, penkin korjausta, paineilmalinjat talliin (oli todella helppo tehdä suosittelen.)

Alustan maalit haettiin tänään pintaväristä vantaalta. maaliksi tuli temacoat rm 40 epoksi, ral 9004 värillä.
osaako joku neuvoa paljon ohennetta tulee? :S ekaa kertaa maalailen kunnon maaleilla niin ei oikein tietoa mistään. sen tiedä että maaliin sekoitetaan ensin kovete ja sitten ohenne. Millaisella paineella maalaan?
ja pitikö hiekkapuhalluksen jälkeen osat käsitellä jollain esim. sinolilla? vai puhaltaa hiekan vaan pois ja maalia päälle?

http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/t ... 5424.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;


kuvia ei ole laittaa yhtään mistään kun puhelin sanoi itsensä irti.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hiekan jälkeen riittää pelkkä paineilmalla puhaltelu. Aika hyvä nyrkkisääntö siinä maalin ohentamisessa on, että lisäilee ohennetta sitä mukaa että kun maali alkaa tippumaan pisaroina esim. sekoitustikusta eikä valu enää norona niin hyvä. Tekemällä oppii. Nää teollisuusmaalit ja varsinkin tuo epoksi on sellaista, että ei se valu ennenku sitä oikeasti ruiskuttaa aivan helvetisti. Todella helppo maalata verrattuna spray-sotkuihin. Siinä maalatessa sen sitten näkee tuliko ohennetta liian vähän, kun pinta ei tasaannu. Pohjassa se nyt ei niin nuukaa ole. Jos liikaa ohentaa niin tietty valuu herkemmin ja peittää huonommin. Ruiskusta ja suuttimestahan se paine riippuu. Omassa air gunsa merkkisessä ruiskussa on 1,4mm suutin ja painetta käskettiin laittamaan 2,8bar ja sillähän sitä on sitten hyvin maalailu onnistunutkin. Tosin pohjamaalia oon vedelly halpisruiskulla, siihen se käy ihan hyvin. Vedenerotin pitää olla.
S124 300TE
S211 E500
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

no niin tuli hyvin tietoa kerralla isot kiitokset s202! pitänee katsoa jos kelit sallisi maalaamaan vaikka viikonloppuna :)

ruisku tuli biltemasta taisi olla jopa halvin mahdollinen, katsotaan miten pelaa. Motonetistä oli tarkoitus hakea mutta ei ollut kun 150euron ruiskua joka vähän turhan tyyris vain alustan osia varten. veden erottimia löytyy kyllä ja tietonen että ilman pitää olla mahdollisimman kuivaa, niin kuin kaikissa paineilmahommissa.
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Ohennus menee näppituntumalla. Kun reippaasti nostaa tikkua niin maalia pitäs valua noin 10cm ennen ku muuttuu tipoiks. Lieneekö omaa harhakuvitelmaa, mutta jostain jääny päähän että maalin ruosteenesto-ominaisuudet heikkenee mitä enemmän ohennetaan, koska haihtuva liuotin aiheuttaa maaliin huokosia. Tätä voi kompensoida kerroksien määrää nostamalla jolloin madonreijät ei osu kohdilleen ja pinnasta tulee tiivis. 2,5-4 bar on hyvä paine, kokeilemalla selviää. Kannattaa ruiskusta uittaa tinneriä läpi että lähtee rasvat pois, ennen ku maalia laittaa. Ja yläsäiliöllisessä sekoitus ensin purkkiin eikä ruiskun säiliöön.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Nyt tarttisi pikaista apua että huomenna pääsisi heti aamusta maalaamaan. millä porukka on korjannut noita etuapurungon puslien paikkoja? tein tuollaiset levyt kun kuvassa näkyy, mutta silloin pusla nousee aika paljon ylemmäs ja ei ole puslan muotoa. pikasta apua tarttisi siis. :oops:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2024
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Itse olen vaihtanut paremman etukelkan ja yksi taitaa olla irrallaan vielä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

leikkasin palat siten että on vain pieni rinkula tuossa keskellä ja hitsasin toiselta puolelta. pitäisi mennä suurin pirtein samaan tasoon, katsotaan mitä tulee. jos ei näin onnistu, niin laitan viestiä slsl77 (jos siis myymässä ainakin ymmärsin että olisit?)

Mersulle tein jämä paloista kehikon että saa työnnettyä ulos jos tarvitsee tilaa. kuten huomenna maalatessa jos kaikki menee nappiin kun on vapaa päiväkin koulusta. :wink:
nyt pystyy viedä korin pihallekin puhallettavaksi :wink:

tänään ei mennyt ihan putkeen, liikaa ilmaa yhteen renkaaseen-> työntäessä räjähti vanne.. :crazy: no huomenna heti aamusta Tokmanniin.

Kuva

Onkohan tämä sitä stancea? :lol: :wink:

Kuva
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

noniin, menihän se vapaa päivä siinä maalailessa yms suojailussa. :) tuli maalattua 2 kertaa tänään, tiedä sitten onko jotain haittaa kun luki että päälle maalattavissa 18h jälkeen :roll: Teline osillekin sanoi itsensä irti loppu illasta ja ei muuta kuin lisää maalia.. ei tuo maalaus ole kyllä mitään helppoa omasta mielestä tai muutenkaan mukavaa :lol: ekan kerran jälkeen oli pakko hakea kunnon hengityssuojain.
Jälkikäteen kun katsoi niin muutamia kohtia missä liian vähän maalia/ei ollenkaan, huomenna pitää varmaan koulun jälkeen vielä kerran ruiskutella :roll: tai jos ei muuta niin pensselillä paikat mitkä kaipaavat maalia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

alustan osia pikkusen kattelin tänään jo nippuun, kuvasta tuli huono niin mennään ilman. etu ylätukivarteen uudet puslat ja pallonivelet. enempää ei tällä kertaa tullut laitettua :D

Mites tuo etukelkan pusla menee? vissiin tuossa järjestyksessä luulisin menevän ja "prikka" ja kumilärpäke mitkä alimpana menee kelkan alapuolelle? sitten tuo muovitötterö ja pusla yläpuolelle? :?:

Kuva
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2024
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Juurikin noin, mutta muovi tötterö toisin päin kuin kuvassa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Hämppy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 20.05.2013 23:15

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Hämppy »

Mielenkiintone rojekti. Sitä mä vaan mietin että onko tuo vaalea sisusta jäänyt ylimääräiseksi? Vaarin pystäri saattaisi tarvita vaaleita jakkaroita museoleimalle.. Tällä hetkellä penkinpäälliset jotka pitäisi irrottaa nähdäkseen missä kunnossa jakkarat ovat ( penkinpäälliset ollut 2000 luvun alusta asti ) voi myös että alta paljastuu virheetön sisusta. Lajittele vaik yv siitä sisustasta
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

tango kirjoitti:Tuolla tuotolla (vastapaine) ja säiliökoolla pitäisi paineen nousta 6 baarista 7 baariin. 12 sekunnissa. Mikäli näin ei tapahdu, voi todellisen tuoton laskea. Säiliön koko kertaa 60s. jaettuna 6-7 baarin nousuun käytetyllä ajalla.
1000/60s=16.666L/s. --> 200/16.666=12s.
Toisinpäin.
200x60s/12s=1000
Lainaan tätä teidän kompura keskustelua. Eli itelle tuli tuollanen 500l säiliöllä oleva mörkö kompura.
Lohkossa lukee että tuotto 1000 l / min 8 bar ja kun mittasin aikaa tuosta 6-7 bar välillä meni 18-19 sekunnin paikkeilla.

Eli tuolla kaavalla tuotoksi tulis vähän päälle 1500 l.

Kaikesta päätellen taitaa vanhus olla kunnossa, 8)
190 E TIC..... ex tic
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

no ihan reipas tuotto on! :D

Tänään käytiin tutun hallilla prässäämässä alapallot ja parit puslat paikalleen, pitänee etu- ja taka-akseliston puslat laittaa kunhan kerkeän, kun huomenna duunia. Sitten jos löisi pyörät kiinni ja katsoo miten matalaksi menee ja mistä ottaa ekana kiinni maahan/tukivarret koriin yms. hitsailujakin pitäisi joku päivä jaksaa jatkaa.. ei vaan tuo hitsaaminen nappaa millään.

etukelkan muovitötterö varmaan laitetaan noin päin kun kuvassa. Tuntuu että ei millään voisi mennä toisinpäin luonnollisesti. ohessa myös niemöllerin kuva missä noin päin https://www.niemoeller.de/en/w115/w115/B110/11/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos jollakin pyörii nurkissa w115/123 taka-akselin pultteja Keski-uudellamaalla tai lähistöllä (2kpl mitkä menevät apurunkoon) niin yv:tä vain. ei viittissi tilata mbclassicista pelkästään niitä, kun postit puolet hinnasta :lol:
1 kappale riittää, kun toinen hukkunut vain.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

etukelkka pusseja ja kelkan puslia vaille valmis, tänään kaikki muut hommat sai äkkiä tehtyä töiden jälkeen niin huomenna ne puslat sitten. mm. takakelkan puslat tuli tänään laitettua paikalleen :)
mittailtiin että 205/55?/16 renkaalla jäisi matalimmassa kohdassa kelkka 5cm maasta. tiedä sitten mikä on auton matalin kohta :?:
Pitäisi koululta käydä kysymässä metalli puolelta jos tekisivät pussien kiinnikkeet järkevään hintaan, ja ettei menisi ihan puolta vuotta.


Kuva
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Niinhän ne puslat sujahti paikalleen, kirjaimellisesti. Ei mennyt kuin pariminuuttia. Nyt etupää maassa, jos huomenna tulisi pultti takakelkkaan ja saisi koko auton tasaselle. katsellaan huomenna lisää. laitan kuvia erilaisilla vanteilla heti kun mahdollista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

takapää pukeilla ja kaatoa sen verran että auton kelkka maassa nyt etureunasta. :wink: Mitä luulette mistä pitää ottaa pois että saa alimman kohdan maata hipomaan vai onko se tuo etukelkka jolloin tarvitaan pienellä kehällä olevat pyörät. :problem: kuvat on mitä on kun uusi puhelin lähti heti huoltoon :thumbdown:

Luulen että meni oikein päin tuo muovitötterö. Tuommoisen topicin löysin googlestakin ja siinä myös samoin päin. Eikä se oikein sopinut toisinpäin millään. http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Osat ei vielä saapunut saksasta. Uudemaan pultista piti hakea pultti että saa kelkan paikalleen. No sinne se meni parin tunnin jumpan jälkeen. aikamoinen homma verrattuna etupäähän :roll:
hieman maskia yms. valeeseen ja kyllä se vain hyvältä näyttää omaan silmään 8) renkaat hieman tyhjänä, maavara pienimillään n.1cm takajalkatilan lattiassa. helma on n.4-5cm maasta. Vetarit ottaa koriin kiinni hieman. etupäässä ainakin renkaat ottaa kiinni sisälokasuojiin. Spaceriä väliin tai sitten eri Et:llä olevaa vannetta. vanteet varmaankin vaihtuu jossain vaiheessa kumminkin.

kyllä se vain motivoi kun näkee miltä auto tulee jotenkin näyttämään valmiina :thumbup: Tulee vielä vanhanmallin ovipeilit, eikä niitä mitkä lokareissa oli. Kiitokset jani85 niistä! Koko auton korkeus 122cm :shock: :lol:
Lisää kuvia löytyy tuolta photobucketista ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Moi
Mites olet meinannut toteuttaa etupään ilmajousituksen? :roll: Minulla osat ollut valmiina jo kolme vuotta vaan en ole saanut ajoiksi asentaa paikoilleen itsellä on 6 tuuman palkeet, kallistuksen vakaaja ahistaa liian lähellä joten pitää vähän modata kuhan jaksaa. Niin ja tyylikäs pirssi tulee ja laitahan kuvia etenemisestä.
Mikke17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ma 15.09.2014 21:36

Re: w115 Projektia

Viesti Kirjoittaja Mikke17 »

Vähän vielä kesken harkinnan alla miten tuon etupään toteutan. Konttorilta kävin kysymässä niin sanoi että vakaajatankoa ei saa poistaa jollei jossakin samassa mallissa ole ollut ilman. joten se jää paikalleen. varmaankin pitää hommata pienemmät pussit/ muokata etuapurunkoa niin, että mahtuu pussi. Tuossa on max. halkasija 7tuumaa kai joten aika tiukkaa tekee.
Vastaa Viestiin