Häksän ex-300 E-24 & 500 SEC ehostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 18:16
Hyvä homma! Kysyisin sitten että kun tuli uusi kompura niin miksi Isceon eikä se tavallisempi R134a?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 18:36
Pajalla oltiin vähän sitä mieltä että se olisi parempi vaihtoehto. Ilmeisesti isompimolekyylisenä (tjsp) pysyy paremmin sisällä R12-systeemissä kuin R134a. Se taitaa olla nykyään jopa halvempaa kuin R134a mitä nyt noita kuitteja vertaili. Kylmäntuotto on kuulemma sama.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 19:03
Sanokaas miten K-Jettivehkeiden bensapumpuilla on tapana hajota? SEC on nyt muutaman kerran tehnyt sellaista että teho nyykähtää ehkä sekunnin ajaksi täysin satunnaisissa tilanteissa. Kerran teki sitä risteyksestä kiihdyttäessä ja nyt viimeksi motarilla vakkari päällä ajaessani. Sen jälkeen toimi taas matkan loppuun eli 150 km moitteetta.

Pumppu tuli mieleen siksi että sitä en ole vielä vaihtanut. Kyseessä voi olla myös jokin ruiskuun liittyvä sähkövika, maadoitus, ECU? Ajatuksia?
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19
ViestiLähetetty: Ti 27.08.2019 14:36
Terve

Minun bensapumppu hajosi niin, että sieltä alkoi tulla ajoainetta ulos. Pyöriminen ei lakannut! Mun autossa on kaksi pumppua, onko sulla yksi vai kaksi? Jos nimittäin on kaksi, niin sitten tuon teorian voisi poissulkea, toinen ainakin tuottaa painetta.

Yksi mahdollisuus olisi puola. Minulla oli sellainen ongelma, tsekkaa tämä threadi minun autosta jos jaksat:

https://www.benzworld.org/threads/1986- ... d.2240546/
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 27.08.2019 19:24
Samalla tavalla vuotaen se hajosi W124:säkin. Mietin vaan et voisiko pumppu tehdä äkkinäisen stopin. SECissäni on yksi pumppu. Hyvä veikkaus toi puola, toisaalta vaihdoin sen johtoineen vasta vuosi sitten (Bosch). Ei toki tarkoita sitä etteikö se voisi vikaantua. Tänään ajoin 180 km ilman nykäystäkään.. hankala sanoa. Täytyy varmaan ajaa vika kunnolla esiin ja tutkia sitten :?
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 28.08.2019 20:56
Lyhytaikainen kyykähdys viittaa sähkövikaan. Jossain liittimessä on huono kontakti tai vettä.
S123 300TDT autom -82 656tkm ajossa
W123 300D -76 491tkm (MR)
W124 260E autom -88 407tkm
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 31.08.2019 10:33
Sähkövikaa itsekin epäilen. Toisaalta otin ilmanputsarin kotelon irti ja syynäsin näkyvillä olevat alipaineletkut ja sähköjohdot. Yksi alipaineletku oli kumiosastaan vähän huonosti kiinni ja toinen saattoi olla jopa irti. Vähän epäilen oliko vika siinä, mutta tarkkailaan tilannetta.

Joka tapauksessa, pitäisi uusia niitä kumisia kulmakappaleita sekä T-haaroituksia. Voikohan niitä ostaa jostain tyyliin pussillisen, vai pitääkö jokainen hakea osanumerollaan? Niitä on autossa nimittäin aika paljon.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 09.09.2019 12:02
Laitoin SECin seisomaan kevääseen asti ja otin nyt 124:n ajoon siihen asti kunnes tulee talvirengaskelit. Mietin jo kakkosnelosen myyntiä, mutta nyt kun sen pesi ja ajeli Keski-Suomesta Vantaalle, niin tykästyin autoon uudelllen. Menee niin tasaisesti, paremmin kuin SEC, mitä vaivaa edelleen pieni värinä tietyillä nopeuksilla. Lisäksi 124:n voimansiirto ja ylipäätään koko auto on kivan napakan tuntuinen. Olisi erittäin mielenkiintoista kokeilla 500E:tä. Voisin kuvitella että se on aika hyvä paketti.

Tarkoitus olisi tehdä SECiin vielä huoltoa ennen talvea, mutta siitä myöhemmin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2019 16:14
SEC huollettu ja laitettu seisomaan kesän jäljiltä. Kilometrejä kertyi viime kesänä 7762, mittarissa seisoo nyt 277 934. Vaihdoin moottoriöljyt ja -suodattimen, sekä lisäksi ilmansuodattimen sekä tulpat, joilla oli ajettu niiden vaihtovälin verran eli 20 tkm.

Öljynä kokeilen nyt Mercedessourcen suosittelemana puolisynteettistä Liqui Molyn 10W-40 MoS2 Leichtlauf -öljyä missä on molybdeenidisulfidia kitkaa vähentämässä. Se on laatuluokitukseltaan parempaa ja hieman notkeampaa kuin viimekesäinen Gulf Classic. Öljyn väri on vähän hämäävä eli tummanharmaa.

Öljyn- ja ilmansuodattimet ostin Veholta. Kerrottakoon että öljynsuodattimen valmistaja on eteläafrikkalainen GUD, ja ilmansuodattimen Mann. GUDista en ollut mitään kuullutkaan, lienee se on hyvä merkki. Tulppina käytin hyväksi havaittuja NGK BP6ES:ää. Vanhat olivat hieman kuluneet, kärkiväli oli kasvanut kymmenyksellä.

En ollut tehnyt kunnon moottoripesua pariin vuoteen, joten sudin kaikki paikat Surfex HD:lla. Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen putsasin ja öljysin kaasuvivuston pallonivelet ym. saranat sekä konepellin saranat. Lopuksi ruiskuttelin konehuoneen ACF-50 aineella, mitä on kehuttu monessa paikkaa. Se on siis ilmailukäyttöön kehitetty korroosionesto ym. aine. Vähän niin kuin WD-40 mutta ilmeisesti parempi. Seuraavana päivänä kävin rätin kanssa kaikki paikat läpi, oli aika nysväämistä, mutta tuli siisti. Jopa hieman liian ”rasvainen” look, mutta eiköhän se siitä tasoitu. Talvisäilytyspaikka on kylmä betonilattiainen sisätila, mutta sen sijaan lämpötila pääsee vaihtelemaan ja sitä myötä kosteutta tiivistyy pinnoille, ja sitä myötä hieman korroosiota esim. moniin alumiiniosiin. Sellaista mikä kuitenkin lähtee pyyhkäisemällä pois. Tuon aineen pitäisi periaatteessa estää se ilmiö.

Piti ottaa autopotretti kun kaikki kolme käytössä olevaa oli kerrankin samaan aikaan pestyinä :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2019 16:38
Hyvän näköinen autopotretti sulla ja hyvän näköinen vanha rakennus taustalla :thumbup: .
Itse otin muutama viikko sitten samantapaisen otoksen omistani, mutten millään kehtaa sitä laittaa näytille, vaikka siinäkin on mersu, mutta myös volkkari ja sutsuki :lol:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 18.10.2019 19:59
Kakkosnelonen meni sitten vaihdossa kun tuli hommattua -88 mallinen Porsche 944 Turbo. Hauska peli, ihan erilainen kuin Mersu. Ei sillä etteikö Mersukin olisi hauska, mutta ihan eri tyylinen auto. Porschessa on yhtä sun toista laitettavaa, joten pitää perehtyä siihen maailmaan talven aikana.

Ketä kiinnostaa toi mun entinen W124, seuratkoon myynti-ilmoituksia, tai voin myös välittää kyselyjä sen nykyiselle omistajalle. Hän todennäköisesti laittaa Mersun myyntiin vielä nyt syksyllä tai keväällä.

SECille olisi tarkoitus tehdä jotain pientä talven ja kevään aikana, mutta muuten Mersujen osalta tämä ketju pysynee kevääseen asti melko hiljaisena.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 29.08.2005 07:31
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 08:42
Siitä saa joku siistin Mersun.

Joskus meinasin adapterilla koittaa tuollaisia Porschen vanteita tenavaan.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 19:05
Mulla oli aikoinaan kolmoskoppainen Cabrio-Golffi jossa oli adapterilla tuollaiset vanteet kiinni. Ne oli silloin muotia laitetuissa volkkareissa, lienee mennyt jo ohi se villitys. Tykkään noista vanteista joka tapauksessa, hyvin ajattomat. Muistuttaa paljon Mersun kasireikiä.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 19:21
Nyt sie oot tosiaan monimerkkiharrastaja, no tavallaan tuo possu on alkujaan audi, eiks niin :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2692
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 19:27
Hauska peli varmaan toi Turbopossu! Kateltiin tuota työkaverin kanssa jokin aika sitten. Vitsit se sun lankku olis nätti, mutta ei oo nyt varaa..!
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 19:35
Tää on autojen harrastamisessa just mukavaa, tutustua uuteen merkkiin ja sen metkuihin, foorumeihin, varaosakanaviin ym. :thumbup: Samalla tulee laajentaneeksi vähän omaakin näkövinkkeliä autoihin.

924:t ja 944:t tehtiin tosiaan Audin tehtaalla Neckarsulmissa. Viimeiset ysinepat tosin valmistettiin kaiketi jo Zuffenhausenissa.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35
Paikkakunta: Tornio
ViestiLähetetty: Ti 24.03.2020 19:33
Häksä kirjoitti:Öljynä kokeilen nyt Mercedessourcen suosittelemana puolisynteettistä Liqui Molyn 10W-40 MoS2 Leichtlauf -öljyä missä on molybdeenidisulfidia kitkaa vähentämässä. Se on laatuluokitukseltaan parempaa ja hieman notkeampaa kuin viimekesäinen Gulf Classic. Öljyn väri on vähän hämäävä eli tummanharmaa.

Mistä löysit tuota MoS2 Leichtlaufia? Voisi itsekin kokeilla seuraavaksi, törmäsin Youtubessa kun Kent suositteli tuota vanhempiin Mersuihin. Hieman tuntuu oikea puoli naputtavan joskus noilla Teboilin Silvereillä, ei ollut noin paha Castrolin Magnateceillä... Vaikka tuon Teboilin pitäisi olla juuri suositeltua näihin vanhempiin moottoreihin...

Millaiset kokemukset on olleet?
"Mercedes-Benz – Ihr guter Stern auf allen Straßen"

1997 SL 320
1991 420 SE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 25.03.2020 08:14
Autodocilta löytyi: https://www.autodoc.fi/autonosat/mootto ... 1%5D=10002

Mulla oli yhtenä kesänä Penngrade 1:stä (hyvä mutta kallis), sitten Gulf Classicia (halvempi ja kenties huonompilaatuisempi), ja nyt ajattelin juuri Kentin videoita katseltuani kokeilla tota MoS2 Leichtlaufia. Ajatuksena on siis antaa venttiilikoneistolle hyvä suoja, en tiedä vaikuttaako naputuksiin. Vaihdoin öljyt syksyllä ennen seisontaan laittoa, en ole ajanut vielä metriäkään :)
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35
Paikkakunta: Tornio
ViestiLähetetty: To 26.03.2020 16:57
Häksä kirjoitti:Autodocilta löytyi: https://www.autodoc.fi/autonosat/mootto ... 1%5D=10002


Kiitos, pitääpä laittaa kirjanmerkkeihin! 8)
"Mercedes-Benz – Ihr guter Stern auf allen Straßen"

1997 SL 320
1991 420 SE
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 16.06.2020 10:52
Otin vasta tänään SECin liikennekäyttöön ja kävin äsken katsastuksessa. Ei tullut huomautuksia, mutta jarruissa on havaittavissa pientä nahkeutta, satulat ei ole enää ihan herkät. Jarrut yksi niistä harvoista asioista joille ei ole tehty omistaja-aikanani mitään, joten jospa seuraavaan katsastukseen mennessä ottaisi jarrusatulat auki ja kasaisi uusilla tiivistesarjoilla.

ABS-vika poistui päiväjärjestyksestä uusimalla taka-akselin anturi. Veholla anturi 525 €, klubialennuksella 477 € ja carparts-prolla 296 €. Ykkössarjalaisessa on lienee vähän erilainen anturi kuin myöhemmissä. Ainakin sähköjohdot on ruuviliitoksella eikä pistokkeella, kuten lienee uudemmissa.

Lisäksi uusin käsijarrun palautusjousen (valo jää välillä palamaan, ei kuitenkaan vaikuttanut siihen). Uusiksi meni pyyhkijöiden läpivientikumit, sekä kourallinen alipaineletkujen kumisia liitoskappaleita.

Aiemmin ostamani bensapumppu löysi tiensä paikoilleen, ihan vaan varotoimenpiteenä, sillä paikoillaan oli lienee alkuperäinen pumppu.

Ajovalot kunnostin aiemmin keväällä hiomalla ja kiillottamalla lasit. Niistä ei tässä sen enempää, uusimmassa Tähdellisissä on siitä kirjoittamani juttu. Valot meni nippuun uusilla tiivisteillä, mutta harmi kyllä sitä umpion ympärille tulevaa kumiliparetta ei ole enää saatavilla uutena. Lisäksi uusin etupuskurissa kromilistan sisäreunassa olevat kaksi tiivistettä, vanhat oli aivan hapertuneet. Valot näyttää nyt käytännössä uusilta, vielä kun saisi jostain sumareihin uudet lasit, niitä on turhan hankala hioa.

Viime kesänä ennen seisontaan laittoa ilmennyt aivan ajoittainen "ryytyminen" on edelleen läsnä... Teho häviää ajossa maks. kahden sekunnin ajaksi. Joutokäynnillä kylmänä saattaa sammua ilman mitään varoitusta. Lämpimänä huomaa kun se alkaa ryytyä, moottori lähes sammuu, mutta joutokäyntimoottori ehtii korjata asiaa ja kierrokset nousee ja tasaantuu pian. Kävin YJ-releen tinauksetkin läpi kun se oli vielä neitseellinen, mutta ei tuntunut auttavan. Alan epäillä jotain häikkää ECU:ssa. Pitää varmaan vaan ajaa enemmän, sitten kun jää tien päälle on vika tavallaan helpompi selvittää :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3297
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ti 16.06.2020 11:12
Hyvältä näyttää lamput. :thumbup:

Onkos näissäkin seisontajarrun vaijerit tehty niin, että yksi vaijeri menee polkimelta pohjan alle suunnilleen keskelle sellaiseen vipumekanismiin, josta jaetaan voima kahdelle vaijerille? Ainakin kokemusten mukaan W124:ssä sillä mekanismilla on taipumus vanhemmiten ryytyä huonosti liikkuvaksi, ja silloin ei poljin nouse kunnolla ylös, ja seisontajarrun valo jää palamaan. Voitelemalla ja herkistelemällä on korjaantunut se.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 16.06.2020 11:48
Oon sen jo kertaalleen puhdistanut, säätänyt jarrut sekä ihmetellyt vapautuskahvan mekanismia. Vieläkin poljin jää vähän roikkumaan, en ole keksinyt mitään tiettyä syytä sille :?
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1506
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ti 16.06.2020 16:23
Onko jarruneste säiliö täynnä? Ainakin w123 muistaakseni sytyttelee käsijarru valoa kun säiliö ei ole melkeinpä korkkia myöden täynnä. Se taempi osa täyttyy vasta kun säiliö melkein täynnä.

En tosiaan tiedä onko tuossa sinun autossa vastaava systeemi?

Hienoja autoja sulla :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Pe 16.07.2010 16:24
ViestiLähetetty: Su 12.07.2020 17:40
Häksä kirjoitti:Oon sen jo kertaalleen puhdistanut, säätänyt jarrut sekä ihmetellyt vapautuskahvan mekanismia. Vieläkin poljin jää vähän roikkumaan, en ole keksinyt mitään tiettyä syytä sille :?

Vaihda se etummainen vaijeri.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2692
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Su 12.07.2020 17:51
Uudemmissa mersuissa on ollut ongelmaa, että polkimen jousi on rikki tai kuoleentunut, niin ei poljin nouse ylös ja jää valo palamaan. Sen voi helposti kokeilla kun vähän jalalla avittaa.. vanhemmissa mulla ei tosin tuota vikaa ole koskaan ollut.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 20.07.2020 16:29
No niin, tuli se ryytymisvikakin ajettua ulos (toivottavasti), eli vanhaa kansanviisautta mukaillen "Siihen sammui Johtotähti, kävelemään jätkä lähti"

Kävi siis niin että ollessani kesälomautusreissussa saariston rengastiellä, SECci kieltäytyi käynnistymästä suurin piirtein siellä vihonviimeisessä mutkassa, Houtskarin Mossalan lauttarannassa. Startti pyöritti, mutta kone ei edes luvannut käynnistyä. Aikani tutkailin olisiko näkyvissä mitään ilmiselvää vikaa, mutta lopulta piti nöyrtyä ja tilata lavettikyyti mantereelle. Mietin vähän että minne sen veisi, eräs turkulainen Bosch-huolto jäi valitettavasti juuri kesälomalle, joten auto kiikutettiin Golden Silver -entisöintifirmaan, missä on kokemusta ainakin vanhemmista tähtikeuloista. En halunnut autoa minnekään nyrkkipajalle valohoitoon.

Lopputulema oli 14 tuntia vianhakua ja työtä, bensapumpun kärähtänyt rele sekä uusi VJ kansi (vanha muuten ok, mutta pyörijän hiili oli heikonlaisesti kiinni). En tiedä ihan tarkalleen itsekään mikä oli ongelman juurisyy, mutta se liittyi jotenkin jälkiasennushälyttimeen. Bensapumpulle ei tullut virtaa, ilmeisesti hälyttimen vuoksi. Jokin sähköpistoke oli hieman kärähtänyt, ja rikkonut lienee samalla pumpun releen. Asentajan mukaan "jossain välissä" olisi pitänyt olla rele, mutta ei ollut. Eli summa summarum, puutteellisesti asennetun hälyttimen piikkiin meni tämä. Hälytintä riisuttiin siten että siinä toimii nyt enää keskuslukon kauko-ohjaus. Ihan kiva lasku pelkästään siitä ilosta että sai auton ajokuntoiseksi, mutta minkäs teet. Noudettaessa se oli mukava löytää hallista pestynä ja imuroituna, arvoisestaan seurasta 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ma 20.07.2020 17:04
Häksä kirjoitti:No niin, tuli se ryytymisvikakin ajettua ulos (toivottavasti), eli vanhaa kansanviisautta mukaillen "Siihen sammui Johtotähti, kävelemään jätkä lähti"

Kävi siis niin että ollessani kesälomautusreissussa saariston rengastiellä, SECci kieltäytyi käynnistymästä suurin piirtein siellä vihonviimeisessä mutkassa, Houtskarin Mossalan lauttarannassa. Startti pyöritti, mutta kone ei edes luvannut käynnistyä. Aikani tutkailin olisiko näkyvissä mitään ilmiselvää vikaa, mutta lopulta piti nöyrtyä ja tilata lavettikyyti mantereelle. Mietin vähän että minne sen veisi, eräs turkulainen Bosch-huolto jäi valitettavasti juuri kesälomalle, joten auto kiikutettiin Golden Silver -entisöintifirmaan, missä on kokemusta ainakin vanhemmista tähtikeuloista. En halunnut autoa minnekään nyrkkipajalle valohoitoon.

Lopputulema oli 14 tuntia vianhakua ja työtä, bensapumpun kärähtänyt rele sekä uusi VJ kansi (vanha muuten ok, mutta pyörijän hiili oli heikonlaisesti kiinni). En tiedä ihan tarkalleen itsekään mikä oli ongelman juurisyy, mutta se liittyi jotenkin jälkiasennushälyttimeen. Bensapumpulle ei tullut virtaa, ilmeisesti hälyttimen vuoksi. Jokin sähköpistoke oli hieman kärähtänyt, ja rikkonut lienee samalla pumpun releen. Asentajan mukaan "jossain välissä" olisi pitänyt olla rele, mutta ei ollut. Eli summa summarum, puutteellisesti asennetun hälyttimen piikkiin meni tämä. Hälytintä riisuttiin siten että siinä toimii nyt enää keskuslukon kauko-ohjaus. Ihan kiva lasku pelkästään siitä ilosta että sai auton ajokuntoiseksi, mutta minkäs teet. Noudettaessa se oli mukava löytää hallista pestynä ja imuroituna, arvoisestaan seurasta 8)

Harmi kun alkaa lomareissussa temppuilemaan :( Nuo jälkiasennetut hälyttimet on kyllä sellaisia harmin aiheuttajia, että ne riisun autosta ensimmäiseksi pois, jos on sellainen asennettu. Toivottavasti nyt on ongelmat takanapäin!
Tuollaisesta Golden Silveristä en ole ennen kuullutkaan, pitääkin poiketa, kun on Naantalissa päin liikkeellä.
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 20.07.2020 17:33
Ne on kyllä yksiä perkeleitä.. ja tekee vianhausta ongelmallista. 944:stä revin talvella vanhan hälyn irti ja palautin keskuslukon alkuperäiseksi kun se ei yllättäen toiminut. Olin just hakenut auton tuolta Golden Silveriltä ja ajelin sitten Uuteenkaupunkiin.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 21.10.2018 12:25
ViestiLähetetty: Ma 20.07.2020 19:42
Häksä kirjoitti:Ne on kyllä yksiä perkeleitä.. ja tekee vianhausta ongelmallista. 944:stä revin talvella vanhan hälyn irti ja palautin keskuslukon alkuperäiseksi kun se ei yllättäen toiminut. Olin just hakenut auton tuolta Golden Silveriltä ja ajelin sitten Uuteenkaupunkiin.


Amen! Viime vuodenvaihteessa oli melkoinen savotta operoida jokin Defa-häly-sätös pois yhdestä 260 SE:stä. Välillä käynnistyi ja välillä ei... koko auto täys kaiken maailman ylimääräisiä piuhoja, rosvoliittimiä, alkuperäiseen kaapelisarjaan tehty rukkauksia, tinauksia jne. Kamalaa!

Ihme, että moista paskaa on onnistuttu kalliilla aikoinaan myymään, ja samalla pilattu hyviä autoja. Ihan tehdasasenteisia hälyjäkin ON ollut saatavilla.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:30
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Pe 24.07.2020 17:12
näitä surkuhupaisia defa hälytinasennuksia on omalle kohdalle sattunut kaksi. ensimmäisessä c124:ssa oli onneksi kaukosäätimet ja tosin kyllä avaimetkin hukassa niin koko vempele purettiin saman tien pois.

w126:ssa defa teki tenän onneksi kotipihaan ostoa seuraavana päivänä. jollain ihmeen keinolla auto vielä kumminkin käynnistyi yhden kerran että pääsin suorinta tietä osaavan kaverin luo joka purki siitäkin koko vehkeen pois. onneksi mitään ei ollut särkynyt.
mutta oli se asennusjälki jotain ihan kauheaa!!! rosvoja apikoja katkottuja orkkisjohtoja jne..
laitekkin oli niin vanhaa mallia että joku oli varmasti joskus maksanut johonkin "asentamoon" asennuksesta.
sanoisin että ei ole ammattiylpeys kovin korkealla kun tuollaisia rahasta veistelee.. :thumbdown:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
s123 300TD
w124 260E Sportline
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot