Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 07:59
Joo.. hyvä huomio. Jos toi nuolen kohta ei vapaudu täysin taakse, niin silloin poljin voisi jäädä löysälle. Silmämääräisesti kaikki näytti olevan kunnossa ja voitelin noi kaikki nivelet, mutta täytyy vielä rassata kaikki puhtaaksi kun seuraavan kerran pääsee auton alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja


Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: La 05.05.2018 14:57
harvemmin se tuosta nuolen kohasta ahistaa, mutta kuvan kohdat 2 ja 3 jumittaa aika usein jos on jäänyt öljyllä herkistelemättä :wink:

Kuva
no. 4 liikkuu no.3 kohdasta
jos kohta kaksi ei liiku kunnolla se aiheuttaa juuri polkimen palautukseen jättämällä se löysälle :thumbup:
myös vaijerin kiinnitys tappi täytyy puhistaa ja rasvata :wink:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 05.05.2018 16:43
Kiitos vinkistä! :thumbup: Täytyy rassata ja voidella noi viimeisen päälle puhtaaksi. Alustaan ja noihinkin osiin on jossain vaiheessa ruiskuteltu alustamassaa, mikä voi hyvinkin aiheuttaa jumitusta.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: La 05.05.2018 17:14
iteltä putsasin kuvan malliin, poistin kaikki maalit, ruosteet ja muut töhnät ja sähkösinkitytin :wink:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 13:52
Kyllästyin SEC lämmityslaitteen puhaltimen kitinään ja otin sen irti voideltavaksi. Hommahan on tässä todella suoraviivainen, suojuslevy ja kansi vaan auki apukuskin jalkatilasta ja puhallinpaketti on nopeasti kädessä. Pitää olla vaan sen verran notkeutta että makaa jalkatilassa selällään. Uusi moottori maksaa yli parisataa, joten ajattelin että josko tuota saisi voideltua. Tein WD-40:stä ja molybdeenirasvasta juoksevaa sekoitusta jota annostelin varovasti sopiviin kohtiin moottorin akselia. Ajattelin että molyrasva voisi olla hyvä tähän kohteeseen, mutta se piti saada tunkeutumaan, joten siksi WD-40. Hiilet näytti olevan ok, vissiin nekin pystyy tarvittaessa vaihtamaan. Tuuletinpyörän ja kotelon putsasin roskista ja pölystä.

Kitinä hävis (ainakin toistaiseksi!) Jos se alkaa pian kitistä, niin kokeile sitten vielä voidella esim. ATF:llä. Irrotus kun ei vaadi suurta vaivaa. Kuvassa moottori on vielä kehyksen sisällä, mutta se lähtee irti poistamalla päässä oleva lukkorengas sekä ruuvi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Häksä päivämäärä Ke 09.05.2018 14:04, muokattu yhteensä 1 kerran
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:03
Ajattelin jo aikaisemmin uusia SECin bensansuodattimen, mutta koska pumppupaketin letkut on niin vanhan näköiset, niin lienee parasta uusia samalla nekin. Tilasin tarvittavat letkut joissa on liitos päässä, mutta pari meinasin ottaa tarvikeliikkeestä etanolinkestävänä metritavarana. Enää pitäisi tietää millä mitoilla nuo letkut on? Kuvissa nro 92 ja 8. Karra, touhottaja, Dallas, joku muu...?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:12
N. 92 pitää sinun mitata. Niitä on kahta halkaisijaa: 12 ja 15mm. 15mm. on vähän haasteellisempi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11534
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:13
Laitatko tähän mitä olet tilannut valmiina jo. Eihän siellä metritavaraa ole sitten enää juurikaan; siihen imulinjaan liittyen on joku pätkä, muistaakseni, 5 cm mittainen... ja sitten ohutta letkua sinne painevaraaajalle.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11534
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:18
Ai niin kun sinulla on ykkössarjaa, se on erilainen kuin omassani:

Kuva

Minullahan on joutilaana uusi pumppujen välinen putki, se jäi muistaakseni käyttämättä, siitähän on myynti-ilmoitus täällä foorumilla...

viewtopic.php?f=57&t=190918&hilit=+%2Aputki%2A
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:38
Terve Häksä, minä vaihdoin tosiaan pensapumput ja filtterin mutta en mitään letkuja...

Sen ison letkun kun irroittaa niin sieltä tulee sitten vauhdilla pensaa! Minulla oli 10l ämpäri valmiina ja se tuli ihan täyteen... Ei ihan turvallisin mahdollinen operaatio ainakaan näin suoritettuna... :?
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 14:43
Dallasilla ja Karralla on eri pumput kuin sinulla, samoin letkut. Dallasin ja Karran 560:set on 2. sarjaa ja tuplapumpuilla. Sinulla taai 1. sarjaa ja yhdellä pumpulla. Ennen vaihtoa kannattaa tankki ajaa vaikkapa omalla pumpulla tai laskea tyhjäksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1671
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 17:26
Eikö tuota bensan tuloa pysty muuten estämään kuin tyhjentämällä tankki? Olis kanssa uusi suodatin odottamassa vaihtoa, niin sillä vaan kyselen :problem:
Perheessä:
S 2O4 C 350 CDI -09
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W208 CLK 320 -99
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 17:40
tahtoomersun kirjoitti:Eikö tuota bensan tuloa pysty muuten estämään kuin tyhjentämällä tankki? Olis kanssa uusi suodatin odottamassa vaihtoa, niin sillä vaan kyselen :problem:


Voisi puristaa letkun tukkoon vaikkaa lukkopihdeillä, sitten irroittaa ja laittaa letkuklemmarilla tulppa. Minun autossa tankilta tuleva kumiletku on niin kovettunut että uskoin sen hajoavan jos noin puristaisi, joten en lähtenyt siihen. Kun pensatason varoitusvalo syttyy, niin siinä on noin 10l jäljellä oman kokemuksen mukaan - tästä saa osviittaa että kuinka paljon sitä voi vielä kuluttaa ennen kuin aloittaa operaation.

Jos ottaa suojamuovin pois tieltä, niin filtterin varmaan saa vaihdettua ilman että tarvitsee irroittaa tankilta tulevaa letkua ollenkaan.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 18:40
Helpoin minusta on irrottaa painepuolen letku määränjakajalta, pistää siihen sopiva letku johtamaan polttoaine kanisteriin. Sitten vain jumpata pa-pumppu pyörimään releeltä ja voilà! Näin olen muutaman tankin tyhjennellyt jonka jäkeen osien irroittelu on mukavaa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 19:07
mulla on kans samanlainen hässäkkä mitä karralla :wink:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 21:05
unski kirjoitti:Helpoin minusta on irrottaa painepuolen letku määränjakajalta, pistää siihen sopiva letku johtamaan polttoaine kanisteriin. Sitten vain jumpata pa-pumppu pyörimään releeltä ja voilà! Näin olen muutaman tankin tyhjennellyt jonka jäkeen osien irroittelu on mukavaa.


Jes, tämä on kyllä ammattimaisin tapa, eli tehokkain ja turvallisin. Hyvä tieto!
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 10.05.2018 07:14
Tuossa kuva mun auton pumppupaketista. 92 on tuo paksu ja lyhyt, vaalea kangaspäällysteinen letku. 8 on käsittääkseni tuo ekan kuvan ohut mikä tulee pohjasta läpivientikumin kautta ja jatkuu kovaan linjaan. Se on vain klemmareilla kiinni, ilmeisesti tankin tuuletusletku, mihin lie menee.

Noi kaikki on niin vanhan näköisiä etten millään viitsisi irroitella vain mittaamista varten. Kun puhutaan letkujen milleistä, niin onhan kyseessä siis sisähalkaisija?

Sitten tuo keskimmäinen kuva missä on iso kanta, siellä on ilmeisesti tankin sihti? Isolla hylsyllä auki niin pääsee käsiksi siihen?

Ajattelin nimenomaan että ajan tankin mahdollisimman tyhjäksi ja valutan loput tyhjäksi, mutta toi Timpan vihje oli hyvä :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 10.05.2018 07:26
eikös tuo jo kannattas muuttaa samanlaiseksi mitä karran kuva, kannattas putsata toi metalliputki pumpun, suodattimen sekä paineenvaraajan välistä ennen kun menee piloille :wink:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 10.05.2018 07:52
Ei kannata minusta vaihtaa systeemiä. Pumppun tuloliitin on minusta 15mm. sisämitalla. (kannattaa mitata) Letkut maksaa kuitenkin saman ja systeemi pysyy vakiona, joten myöhemminkin oikeat varaosat sopii.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 10.05.2018 07:55
Häksä kirjoitti:
Sitten tuo keskimmäinen kuva missä on iso kanta, siellä on ilmeisesti tankin sihti? Isolla hylsyllä auki niin pääsee käsiksi siihen?

Ajattelin nimenomaan että ajan tankin mahdollisimman tyhjäksi ja valutan loput tyhjäksi, mutta toi Timpan vihje oli hyvä


Siellä se sihti on, kyllä!

Vihjeestä: Ole hyvä vain. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 23.05.2018 21:55
SECin seisontajarru on nyt parempi kuin ennen, säädettyäni sen vielä kertaalleen siten että takimmaisista vaijereista on "löysät pois". Purin myös poljinmekanismin irti todetakseni että se on täysin kunnossa. Mitään palausjousta tms. siellä ei siis ole, vaan polkimelta jarrulinkulle kulkeva vaijeri vetää polkimen ylös. Mulla toi vaijeri vaan liikkuu ilmeisesti jotenkin nihkeästi, vaikka kaikki on ehjää ja nyt se linkkusysteemi on myös putsattu ja rasvattu. Nyt merkkivalo jää hetkeksi palamaan, mutta poljin nousee jonkun ajan kuluttua ihan ylös. Jossain vaiheessa tässä on ollut takana liian pitkät pyöränpultit, jäljet näkee pultinreijistä. Pitää varmaan joskus vaihtaa sinne kaikki rojut, mutta jarru tuntuu ainakin toimivan moitteettomasti. Lisäksi nykyiset pultit on 2-3 mm. liian lyhyet, ne ottaa aika naftisti kiinni.

Vaihdoin konepellin äänieristeen. Uutta ei saa enää edes MB Classic Partsilta, mutta Oldtimerservice Peiker toimitti täysin alkuperäisen kaltaisen eristematon. Isoin homma tuossa on vanhan maton ja liiman poistaminen. Tinneri + pensseli + muovikaavin + rätit oli aika hyvä yhdistelmä. Moottoritila kannattaa suojata siksi aikaa esim. lakanalla. Uuden maton liimasin spray-kontaktiliimalla. Muuttaa aika kivasti konehuoneen ilmettä :thumbup:

Ovien alareunantiivisteuran ruoste on ollut tiedossa ostohetkestä saakka, ja nyt on nekin kunnostettu. Uutta kourua joutui taikomaan pellistä aika hyvät pätkät. Samalla irrotin kaikki kylkipaneelit, ja löytyihän sitä ruostetta vähän lisääkin. Takapyöränkaaren edestä vasemmalta rakennettiin ulkopellin ja sisälokasuoran sauma uudelleen noin 10 cm matkalta. Oikealla puolella riitti ihan pieni paikka. Jesse's Auto Garage (Suutarila HKI) hoiti homman hyvällä hinta-laatusuhteella, voin suositella. Lopuksi kiinnittelin pestyt paneelit vahatun pellin suojaksi. Muutamat paneelin kiinnikkeet ja kaikki paneelin metallihakasten suojamuovit peltiin tilasin Veholta uudet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 28.05.2018 20:36
Käytin MB Veho Airportissa katsastuksessa, läpi meni ilman huomautuksia :thumbup: Klubihinnalla katsastus päästömittauksineen 38€, ei paha. Puitteet oli kohdallaan, samassa hallissa tehtiin Classic Data -tarkastusta W123:een ja nurkassa majaili W100. Kuvaan sattui nyt tuo SLK. Katsastusmiehen mukaan tuolla käy varsinkin keväisin jonkin verran vanhoja Mersuja katsastuksessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2638
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ma 28.05.2018 21:09
Hyvän näköinen tuo konepellin eriste, paljonko kustansi? Ajattelin että jos sitä itsekkin vaihtais eristettä langiin kun on alkanut repsottaa yhdestä kulmasta :cry:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11534
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 28.05.2018 21:56
Mie tilasin ebaysta W124 äänieristeen yhteen satkun ajettuun 1985 vuotiseen kun tein siihen sellaista alustavaa museotarkastusta :D . Alle 50 euroa kustansi posteineen :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 29.05.2018 11:54
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W ... 419eeddf76

Tossa olisi sedaniin, näköjään kympin halvempi kuin SECiin. On myös pikkaisen eri näköinen ja tuossa on alumiininen lämpösuojus. Varmista että on oikeanlainen. Mullahan on W124:ssä sellainen erilainen kuin SECissä, musta "kangaspinta" ja lämpösuoja. Sen tilasin aikoinaan Veholta.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 18:31
SECin käynnistyminen puolilämpimänä ei ole edelleenkään ihan tyylipuhdasta. Kone jää usein hörpöttämään muutamien sekuntien ajaksi ja täristää samalla. Antamalla hieman kaasua se tokenee kuitenkin pian. Vaiva tuntuu ihan samalta kuin huonot suuttimet, paitsi että ne on vaihdettu uusiin. Siellähän on vielä kylmäkäynnistyssuutin (A1190700246). Voisiko se kusta ja aiheuttaa samanlaista vaivaa? Entä sitten "warm up regulator" (A1160700062)? Tuntuu että se liittyy nimenomaan polttoaineensaantiin. Kuumana ja kylmänä käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 19:42
Kannaattaa tarkistaa polttoaineen paineen pysyminen. Paineen pitää pysyä 2.5barissa puoli tuntia sammutuksn jälkeen. Jos laskee liiaan nopeasti syynä voi olla vuotava paineakku. Tällöin puolilämpimän startit on vaikeita.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 19:57
Hyvä idea. Mutta eikö kylmästartit olisi sitten kaikista vaikeimpia? Vai helpottaako rikastus startteja kylmänä siten ettei vika ilmene?
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 20:24
tässä vähän lisää paineenvaraajasta :arrow:

Kuva
vähän epäselevä kuva :oops:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3010
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 09.06.2018 07:43
Paineakku pitää nimensä mukaisesti paineen järjestelmässä. Mikäli paineet karkaavat nopeasti, saa lämmin moottori polttoaineen kiehumaan suutinputkissa, koska kiehumispiste laskee paineen laskiessa. Kiehuva polttoaine saa aikaan ns. kaasulukon putkiin. Nyt käynnistettäessä uuden polttoaineen pitää puskea tämä kaasulukko edestään, päästäkseen suuttimiin. Polttoaineen määrä on hyvin pieni, muutama millilitra sekunnissa, joten putkien aukeaminen kestää.

Moottorin taas kylmetessä, polttoaineen lämpötila laskee ja kaasulukko häviää.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi