Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11663
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 18:16
Hyvä homma! Kysyisin sitten että kun tuli uusi kompura niin miksi Isceon eikä se tavallisempi R134a?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 18:36
Pajalla oltiin vähän sitä mieltä että se olisi parempi vaihtoehto. Ilmeisesti isompimolekyylisenä (tjsp) pysyy paremmin sisällä R12-systeemissä kuin R134a. Se taitaa olla nykyään jopa halvempaa kuin R134a mitä nyt noita kuitteja vertaili. Kylmäntuotto on kuulemma sama.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 19:03
Sanokaas miten K-Jettivehkeiden bensapumpuilla on tapana hajota? SEC on nyt muutaman kerran tehnyt sellaista että teho nyykähtää ehkä sekunnin ajaksi täysin satunnaisissa tilanteissa. Kerran teki sitä risteyksestä kiihdyttäessä ja nyt viimeksi motarilla vakkari päällä ajaessani. Sen jälkeen toimi taas matkan loppuun eli 150 km moitteetta.

Pumppu tuli mieleen siksi että sitä en ole vielä vaihtanut. Kyseessä voi olla myös jokin ruiskuun liittyvä sähkövika, maadoitus, ECU? Ajatuksia?
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19
ViestiLähetetty: Ti 27.08.2019 14:36
Terve

Minun bensapumppu hajosi niin, että sieltä alkoi tulla ajoainetta ulos. Pyöriminen ei lakannut! Mun autossa on kaksi pumppua, onko sulla yksi vai kaksi? Jos nimittäin on kaksi, niin sitten tuon teorian voisi poissulkea, toinen ainakin tuottaa painetta.

Yksi mahdollisuus olisi puola. Minulla oli sellainen ongelma, tsekkaa tämä threadi minun autosta jos jaksat:

https://www.benzworld.org/threads/1986- ... d.2240546/
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 27.08.2019 19:24
Samalla tavalla vuotaen se hajosi W124:säkin. Mietin vaan et voisiko pumppu tehdä äkkinäisen stopin. SECissäni on yksi pumppu. Hyvä veikkaus toi puola, toisaalta vaihdoin sen johtoineen vasta vuosi sitten (Bosch). Ei toki tarkoita sitä etteikö se voisi vikaantua. Tänään ajoin 180 km ilman nykäystäkään.. hankala sanoa. Täytyy varmaan ajaa vika kunnolla esiin ja tutkia sitten :?
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 28.08.2019 20:56
Lyhytaikainen kyykähdys viittaa sähkövikaan. Jossain liittimessä on huono kontakti tai vettä.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 31.08.2019 10:33
Sähkövikaa itsekin epäilen. Toisaalta otin ilmanputsarin kotelon irti ja syynäsin näkyvillä olevat alipaineletkut ja sähköjohdot. Yksi alipaineletku oli kumiosastaan vähän huonosti kiinni ja toinen saattoi olla jopa irti. Vähän epäilen oliko vika siinä, mutta tarkkailaan tilannetta.

Joka tapauksessa, pitäisi uusia niitä kumisia kulmakappaleita sekä T-haaroituksia. Voikohan niitä ostaa jostain tyyliin pussillisen, vai pitääkö jokainen hakea osanumerollaan? Niitä on autossa nimittäin aika paljon.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 09.09.2019 12:02
Laitoin SECin seisomaan kevääseen asti ja otin nyt 124:n ajoon siihen asti kunnes tulee talvirengaskelit. Mietin jo kakkosnelosen myyntiä, mutta nyt kun sen pesi ja ajeli Keski-Suomesta Vantaalle, niin tykästyin autoon uudelllen. Menee niin tasaisesti, paremmin kuin SEC, mitä vaivaa edelleen pieni värinä tietyillä nopeuksilla. Lisäksi 124:n voimansiirto ja ylipäätään koko auto on kivan napakan tuntuinen. Olisi erittäin mielenkiintoista kokeilla 500E:tä. Voisin kuvitella että se on aika hyvä paketti.

Tarkoitus olisi tehdä SECiin vielä huoltoa ennen talvea, mutta siitä myöhemmin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2019 16:14
SEC huollettu ja laitettu seisomaan kesän jäljiltä. Kilometrejä kertyi viime kesänä 7762, mittarissa seisoo nyt 277 934. Vaihdoin moottoriöljyt ja -suodattimen, sekä lisäksi ilmansuodattimen sekä tulpat, joilla oli ajettu niiden vaihtovälin verran eli 20 tkm.

Öljynä kokeilen nyt Mercedessourcen suosittelemana puolisynteettistä Liqui Molyn 10W-40 MoS2 Leichtlauf -öljyä missä on molybdeenidisulfidia kitkaa vähentämässä. Se on laatuluokitukseltaan parempaa ja hieman notkeampaa kuin viimekesäinen Gulf Classic. Öljyn väri on vähän hämäävä eli tummanharmaa.

Öljyn- ja ilmansuodattimet ostin Veholta. Kerrottakoon että öljynsuodattimen valmistaja on eteläafrikkalainen GUD, ja ilmansuodattimen Mann. GUDista en ollut mitään kuullutkaan, lienee se on hyvä merkki. Tulppina käytin hyväksi havaittuja NGK BP6ES:ää. Vanhat olivat hieman kuluneet, kärkiväli oli kasvanut kymmenyksellä.

En ollut tehnyt kunnon moottoripesua pariin vuoteen, joten sudin kaikki paikat Surfex HD:lla. Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen putsasin ja öljysin kaasuvivuston pallonivelet ym. saranat sekä konepellin saranat. Lopuksi ruiskuttelin konehuoneen ACF-50 aineella, mitä on kehuttu monessa paikkaa. Se on siis ilmailukäyttöön kehitetty korroosionesto ym. aine. Vähän niin kuin WD-40 mutta ilmeisesti parempi. Seuraavana päivänä kävin rätin kanssa kaikki paikat läpi, oli aika nysväämistä, mutta tuli siisti. Jopa hieman liian ”rasvainen” look, mutta eiköhän se siitä tasoitu. Talvisäilytyspaikka on kylmä betonilattiainen sisätila, mutta sen sijaan lämpötila pääsee vaihtelemaan ja sitä myötä kosteutta tiivistyy pinnoille, ja sitä myötä hieman korroosiota esim. moniin alumiiniosiin. Sellaista mikä kuitenkin lähtee pyyhkäisemällä pois. Tuon aineen pitäisi periaatteessa estää se ilmiö.

Piti ottaa autopotretti kun kaikki kolme käytössä olevaa oli kerrankin samaan aikaan pestyinä :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 välikausi-auto
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3743
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2019 16:38
Hyvän näköinen autopotretti sulla ja hyvän näköinen vanha rakennus taustalla :thumbup: .
Itse otin muutama viikko sitten samantapaisen otoksen omistani, mutten millään kehtaa sitä laittaa näytille, vaikka siinäkin on mersu, mutta myös volkkari ja sutsuki :lol:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Lrppa1, poutsi ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi