TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Kyllähän se niin on että jos vääntöä ja tehoa löytyy muualtakin ku yläkierroksilta niin tuo pikkulaatikko sanoo sopimuksen irti alta aikayksikön vaikka paineet ois tapissa. Eihän millään ohjauksella voi mitenkään kumota fysiikkaa eli kitkalevyjen määrää..
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä oli pointtina se että ison laatikonkin saa samaan hintaan kuin tommosen väyrysen pikkulaatikon jolla rajat tulee vastaan varmasti, eli miksi täytyy tieten tahtoen valita se heikoimmasta päästä oleva versio hyvästä laatikosta? Itse en ole edes harkinnut käyttäväni tommosta 606 lootaa, yhden avasin mielenkiinnosta ja totesin ettei ole itsellä käyttöä, turbiinikopan voi ottaa talteen 320cdi lootaa varten. Muistaakseni tuossa on myös pienemmät planeetat lootan sisällä kuin isommassa? Muistaako JSJ tätä? Harvalla on alhaalla vääntöä kuin esimerkiksi JSJ G:ssä on, mutta siinä onkin kaikkein isoin 5lovinen mitä saatavilla :clap:

Mutta pääasiahan on se että käytetään kuitenkin jo vähän nykyaikaisempaa lootaa näissä supereissa sen ainaisen mekaanisen sijasta :D Mutta varmaan se lootan valinta liittyy vaan suoraan siihen että kaikilla on omanlaisensa tapa rakentaa näitä vehkeitä, jotkut valitsee ne juuri tavoitteisiin riittävät osat ja toiset laittaa kaikki yliampuviks johon ryhmään itse kuulun. :mrgreen:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Sultzi kirjoitti:Itsellä oli pointtina se että ison laatikonkin saa samaan hintaan kuin tommosen väyrysen pikkulaatikon jolla rajat tulee vastaan varmasti, eli miksi täytyy tieten tahtoen valita se heikoimmasta päästä oleva versio hyvästä laatikosta? Itse en ole edes harkinnut käyttäväni tommosta 606 lootaa, yhden avasin mielenkiinnosta ja totesin ettei ole itsellä käyttöä, turbiinikopan voi ottaa talteen 320cdi lootaa varten. Muistaakseni tuossa on myös pienemmät planeetat lootan sisällä kuin isommassa? Muistaako JSJ tätä? Harvalla on alhaalla vääntöä kuin esimerkiksi JSJ G:ssä on, mutta siinä onkin kaikkein isoin 5lovinen mitä saatavilla :clap:

Mutta pääasiahan on se että käytetään kuitenkin jo vähän nykyaikaisempaa lootaa näissä supereissa sen ainaisen mekaanisen sijasta :D Mutta varmaan se lootan valinta liittyy vaan suoraan siihen että kaikilla on omanlaisensa tapa rakentaa näitä vehkeitä, jotkut valitsee ne juuri tavoitteisiin riittävät osat ja toiset laittaa kaikki yliampuviks johon ryhmään itse kuulun. :mrgreen:
Juu on planeetoissakin eroa pikku ja ison loovan välillä. Itsekkään en kyllä ottaisi tuosta 606 loovasta muuta kuin tuon turbiinikopan, mutta hienoa että näitä rakennellaan niin saadan lisää käyttökokemuksia!
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Lootakeskustelu sai sen verran mittasuhteita, niin voin hiukan valottaa. Tuo 606 loota jääkin pois manuaalin tieltä ja luovuttaa turbiinikoppansa lootaan, missä (ainakin pitäis) olla enempi potentiaalia. :mrgreen:
190D 2.5 -89
C230K -97
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

:lol:

Mikä manuaali tulloo?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Sultzi kirjoitti::lol:

Mikä manuaali tulloo?
Tosiaan 606 koppa menee järeämpään mehumaijaan ja korvaavaksi manuaaliksi tulee sama, kuin cortinassasi. Tai sitten se pykälää pienempi. :wink:

Mut noi molemmat on jutut kaverien projekteja, kertokoon sitten lisää, kun on sen aika. :D

Itehän teen vain "perusvarmaa" :mrgreen: :mrgreen:
190D 2.5 -89
C230K -97
_Jönssi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 28.08.2014 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja _Jönssi_ »

Jos saan palata tuohon laatikko hommaan niin olenko ymmärtänyt oikein. Että tuo 722.626 on 320cdi laatikko ja 722.608 oli tuo 606turbon laatikko. Ja oliko silleen että jos haluaa ylikanttiin rakentaa että ei muuta kun tuo cdiin laatikko paikalleen?
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jep, juurikin niin. Myös 270cdi loota (en muista numeroo) on samaa w580 sarjaa, mutta siellä on parissa pakassa levyjä vähemmän kuin 320cdi:n lootassa. Tuo 722.626 vaatii sitten vaikka siitä väyrysen lootasta sen turbiinikopan vaihdon, kun siinä 320cdi ei ole enään sama pulttijako kuin 606:ssa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
_Jönssi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 28.08.2014 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja _Jönssi_ »

Sultzi kirjoitti:Jep, juurikin niin. Myös 270cdi loota (en muista numeroo) on samaa w580 sarjaa, mutta siellä on parissa pakassa levyjä vähemmän kuin 320cdi:n lootassa. Tuo 722.626 vaatii sitten vaikka siitä väyrysen lootasta sen turbiinikopan vaihdon, kun siinä 320cdi ei ole enään sama pulttijako kuin 606:ssa.
Onkohan mimmonen homma tuossa kytkinkopan vaihdossa että onko vaan pultit pois ja uus tilalle?
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Holahola!

TSD ei ole nukkunut, vaikka päivittely on ollut tosi huonoa.

Marraskuussa alkoi taas aktivoituminen st:n parissa. Nyt on konehuoneeseen muokattu flektit, cooleri, syyläri ja downpipelle tilaa. 6.2 sai konehuone myös teollisen puolikiiltävän mustan päällensä. Ulkokuori jää ajan ja rahan takia nyt kauhtuneeseen paikattuun kuosiin.
E320 etujarrut tuli huudettua ebaysta noiden 16V -jarrujen tilalle. Sekä siistimpiin mittariasennuksiin faceliftin keskikonsoli. :thumbup:

Sommittelua:
Kuva

DP:lle tilaa:
Kuva

Flektien kiinnikkeet melkein tehtynä:
Kuva

Moottori tuli purettua taas atomeiksi päivitysmielessä. Paljoa en ole siihen ehtinyt perehtymään, mutta jotain vähäistä silti... :wink:

Kuva
Kuva

Muita kuvia: https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 3/MB190D89#" onclick="window.open(this.href);return false;
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Ilmeisesti po veivit? Saanen udella minkä hintanen on setti?
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Monologi jatkuu:

Konehuoneen sain tosiaan maalattua ja sinne on saatu paikalleen lähes kaikki sähköt ja tarpeet. Tällä hetkellä on paikallaan 605 sovitusmotti, että saa ahtoputket, vesiletkut jne hukkiksen paikan mallattua.
Sisusta on penkkejä ja keskikonsolia lukuunottamatta kasassa. Penkit kävi paikallisessa autofiksaamossa pesussa ja keskikonsoli alkaa olemaan kohta valmis. Alakerran osat ovat Tuusulassa tasapainotuksessa ja Speedhutille lähti alkuviikosta tilaus nopeusmittarista. E320 jarrut saivat kevyen huollon lisäksi maalit päälleen.

Jonkinlainen vapaarulla täytyy kehittää moniurahihnalle. Ohjaustehostimen pumpun muuttuneen sijainnin takia hihna hankaa alipainepumppuun. Siihen kohtaan on siis keksittävä jotain.. Jos tiedät hyvän idean, valaisisitko toki minuakin? :thumbup: :mrgreen:

To do:
-Kardaanin takaosan lyhennys
-polttoainelinjat
-venajouset ja kannen porttaus
-hukkiksen paikka
-ahtoputket
-vapaarulla moniurahihnalle
-moottorin kasaus
-etujarrupalat
-miljoona pikkujuttua

Pics or didn´t happen:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

(maalataan mustaksi^^)
190D 2.5 -89
C230K -97
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Yksinpuhelu jatkukoon!

Kesä jäi tältäkin vuodelta väliin ajojen osalta. :thumbdown:

Silti on jotain taas tehtykin. Moottori odottaa kantta koneistamolta ja sitten olisi koneen niputus ja paikoilleen laitto.

Kuvasaastetta:

Kuva

Sovitusmoottorin kanssa ahtoputkien mallailut.

Kuva

Interjööriä.

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
eki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja eki- »

hyvännäköstä touhuilua! mikä tuo cooleri on, joku valmis vai ite väsäilty?
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

eki- kirjoitti:hyvännäköstä touhuilua! mikä tuo cooleri on, joku valmis vai ite väsäilty?

Kiitti! Ei mitään käryä coolerin alkuperästä, sanon sitä ostopaikan mukaan "kotkanrs500" -cooleriks. :mrgreen:
190D 2.5 -89
C230K -97
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Tallipaikka lähti, mutta vielä tämä viikko räävitään kamun tiloissa. Sit tulee parin kuukauden tauko, mutta eiköhän tämä ensi kesäksi saada kuntoon. :shh: :crazy:

Tekniikka paikallaan, osat aikalailla kiinni ja huomenna litkuja sisään.

Motörrer:

Kuva

Mersu ja bemari sulassa sovussa:

Kuva

"naamakuva":

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja simoks »

Hitaasti mutta varmasti :)
W210 E320cdi
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Lauantaina saatiin tosta mun pikkumesestä ensisavut. Karkeat säädöt kohdilleen ja autokin liikkui ajamalla. Nyt tallittomuuden ja kyllä pienen motivaatiopulankin saattelemana viety säilöön X -ajaksi.

Havaittuja puutteita/vikoja:

-Vaatii sahaamista ja kaasuttelua aluksi. (Paineellisessa polttoainejärjestelmässä säädin tms joku ei nyt toimi?)
-Ei sammu avaimesta (voisiko johtua ajovalojen puutteesta.. alipainelinja "auki")
-Vaihdekeppi osuu kardaaniin
-Hehkujen lämpöanturi puuttuu, nyt kytketty jäähdytysnesteen anturiin (valovuoden mittainen hehkutus)
-Vedenlämpöjen mittari ei toimi, koska johdonpää hukassa! :D
-liian herkkä kaasupoljin (jäykempi jousi vivustoon haussa)
-Jarruvalot palaa koko ajan
-ehkä joku öljyvuoto vieläkin (yksi varma saatiin loppumaan)
-viallinen kytkentä polttoainepumppua ohjaavassa päävirtareleessä. (heräte otettu iskaritornin herätepisteeltä ja polttoainepumppu ei pysy päällä, jos laturin johto on kiinni laturissa)

Sitte tietysti pakoputki, screamerpipe, flektit kiinni ja niiden kytkentä ja pohjapanssari jnejnejnejne :wtf: :think: :o
190D 2.5 -89
C230K -97
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

No voe helkkari ku meni talli alta, just meinasin kehua että on vaan hitokseen hyvän näkönen työmaa (ei pelkkä mersu) - valoa, järjestystä, tilaa, kohtuu siisti. Eli ihan luksus tilat.
Mutta hei, savut on aina savut ;)
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Tarina sai taas jatkoa pienen levon jälkeen.

Auto huilasi porukoilla kylmässä tallissa 1.10-3.1 välisen ajan. Siirsin sen kaverin talliin, missä yhteistuumin laiteltiin pikkuvikoja ja puutteita kuntoon. Auto on nyt täysin ajo- ja käyntikuntoinen. Seuraavaksi se lähtee tuttavan hoiviin, joka loihtii siihen pakoputken.

Vielä(kin) to do -listalla:
-työsylkkään pidempi tappi
-tuulilasi ja sulka uusiks
-breather tankin muokkaus ja asennus
-peitelevy vanhaan akkutilaan
-leimalappu penkistä
-nopeusmittari
-sammutin
-jnejnejne paljon lisää pientä

Pari ruutuu:

Suuri vaara on kuitenkin saada keväällä ajoon! :thumbup:

Kuva

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
wese500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:53
Paikkakunta: Lahti

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja wese500 »

Kerronpa vähän tuon 300DT Superin vaiheista, ollu kirjottelu melko vähäistä mutta tallissa on oltu sitäki aktiivisempia..
Eli 2014 ostin 560 tkm ajetun -92 orkkis turbodeen. Ensin ajelin vähän vakiona mutta superikuume pääs yllättämään aika pian...koppa oli oikeenkin hyvä niin kannatti alkaa jatkojalostaman, pohja täysin hitsaamaton ja sinne ei tarvinut kajota minunkaan. Pintapuoli olikin vähän elähtäneempi..

Kuva
Orrkiskunnossa...

Kuva
Evo1, tällä mentiin alkuvuosi 2015, kohtaloksi koitui Tallinnan NEZ reissulla kannentiivisteen hajoaminen...ajamalla toki tuli kotiin mutta 6 sylinteri otti kipeetä...lohko ja kansi meni vaihtoon. Tässä evo1 koneessa oli massapahvi, joku sekasikiö ahdin ja ppd 7mm jäkäläpumppu...voimaa kuitenki oli jonkunverran, en penkittänyt.

Kuva
Evo2, tämän nikkaroin parissaviikossa hajonneen koneen tilalle, muutin ahtimen Holsetin hx35 superiksi, portin biltemasta tialiksi ja hatun alle tuli 606 metallitiiviste. Nyt oli voimaa jo ihan eritavalla...heinäkuussa mitattiin pyörätehoksi 407 hp ja vääntöjä 697 nm. Syksyllä tapahtui taas konerikko...mehumaija jätti 4 vaihteen kytkemättä ja tuloksena oli ylikierrosten kautta 2 sylinterin pakoventtiilin katkaminen...koko motti kaput...ketutti rankasti...

Sitten kun pahimmasta toivuttiin niin aloin marraskuussa Evo3 moottorin teon, tässä meni vähän enemmän aikaa eli 2016 ei ajeltu. Nyt on kone keulilla ja kevättä odottelen...kerron seuraavassa postissa joksenkin rakennetun kapeakantisen teosta :D
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
wese500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:53
Paikkakunta: Lahti

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja wese500 »

Lähti tuo Evo3 projekti liikkeelle loppusyksystä -16 konehuoneen entrauksella , piti tehdä griffinille ja uudelle coolerille telinettä keulaan, niin ajattelin että laitetaanpa nyt sitten kaikki muukin samalla kuntoon.
Lokarit pois, kaikki pienet ruosteenalut kiinni ja lokarien taakaa korin saumojen putsaus ja maalaus. Lopuksi kiveniskumassaa reilusti jokapaikkaan.
Konehuoneen puolella hitsailin kaikki ylimääräiset ruuvien reiät kiinni, poistin kaikki ruosteen alut, tein ahtoputkille lisää tilaa, tein sisälokariin ilmanottoon lisää tilaa, kavensin keulapalkkia ja tein jäähdyttimille tilaa ja kiinnikeet, rakentelin irroitettavan lukkopellin ja lopuksi maalasin koko keulan teollisuusmaalilla RAL9005 sävyllä.

Kuva
Hitsailut done.

Kuva
Pohjamaalit suhattuna

Kuva
Lopputulos

Kirjottelen pikkuhiljaa projektin vaiheista lisää.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Heipähei.

Pientä tarinointia taas W201 mesen vaiheista. Auto saatiin pieniä puutteita lukuunottamatta kasaan ja huhtikuun ekalla viikolla oli tarkoitus päästä penkkiin katsastusta varten. Karma puuttui peliin ja 35km ajettu Lpr:n kytkinsylkkä levisi vaihteiston kytkinkopan sisään. Aski irti, romut pois ja puolta kalliimpaa Atea tilalle, jo alkoi toimimaan! 11.4. Lahden Powerbytella ajettiin rullilla leimasedälle kelpaava todistus ja samana päivänä suoritettiin myös onnistunut muutoskatsastus. 8)

Vielä ei ole ajossa, muutama pikku homma vielä tehtävä. Voiton puolella ollaan, nythän sitä pääsee vasta kokeilemaan ja toteamaan uusia vikoja. :D

Valmis tämä on tuskin koskaan, ensi talvella mielessä siintää alustamuutokset.. ymym. Noo, kaikki aikanaan.

Loppuun muutama kuvatus:

Kuva

Kuva

Konepeltiin tulee W124 äänieriste, jahka saan sen veisteltyä muotoonsa.
Kuva
Viimeksi muokannut mamu, Su 16.04.2017 11:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Choke »

Kuvat ei näy viimeisessä postissa??
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Choke kirjoitti:Kuvat ei näy viimeisessä postissa??
Uusi yritys. Tästä kuvakikkailustakin tuli hankalampaa, kun picasa verkkoalbumit muuttui synkkaan ton google kuvien kanssa.. Tai ehkä mä en vain osaa..

Nyt ois se äänieristekin laitettu kiinni. Tiistaina auto ajoon ja torstaina käyn kaverin tallilla hitsauttamassa huohotinsäiliön valmiiksi. :thumbup:
190D 2.5 -89
C230K -97
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Pikkumese ollut ajossa +600km verran. Matkalle sattunut pieniä lastentauteja. (akku, laturi, kytkimen pääsylkkä, ahtovaivoja)
Nyt taas mennään ja tonnissa vaihtuu 10w60 öljyt sisäänajolitkujen tilalle ja pumpun ennakon tarkistus ja melko varma säätö. Käy niin pehmeästi, että on tainnu uus ketju venähtää uusiin uomiinsa.

Speedhutin gps mittari saapui myös tontille, sitä täytyy alkaa ihmettelemään ensi viikolla paikalleen.

Loppuun muutama ruutu:

Kuva

Kuva

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Kertomus jatkuu:

Speedhut löysi paikkansa ja samalla "sähköiskulla" särkyi kierroslukumittari.. :evil:

Pientä ajoituksen hienosäätöä oli myös ohjelmassa, kun tuli käytyä kiihdyttelemässä Vesivehmaalla 20.5.

Kiinalaisilla renkailla ja ilman lukkoa tuli tempastua 13.92s/179km/h aikakortti, mihin olen tällä "neitsytmatkallani" tyytyväinen! :mrgreen:

Kuvatusta:
Kuva

Kuva

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

4500km ajeltu nyt mersulla. Ahdin heräilee omaan makuun huonosti, siihen on tulossa päivitystä jossain vaiheessa.

Ahvenistolla tuli käytyä 25.5 niiailemassa ja renkaita kuumentamassa. Viikko sitten lähti Yellow Speed Racingin Dynamic Pro Sport -coiloverit tilaukseen. Myös puslaa, tukivartta tilaillaan tässä kesän kuluessa, että pääsee talvella näpräämään. :mrgreen:

Tuli myös kyhättyä todella huonolaatuinen video rakennusvaiheista: https://www.youtube.com/watch?v=PwYVeOurSTs" onclick="window.open(this.href);return false;

12.6. tuli käytyä Powerbyten rullilla ja mersu puhkui 395hp/612nm 1.7bar paineella, siitäkin pikkuinen video: https://www.youtube.com/watch?v=1LEnAdJIcs0" onclick="window.open(this.href);return false;

Tulossa lähiviikkoina uusi kerääjäsäiliö huohottimelle, sporttisempi penkki, se alusta ja hukkiksen vastapaineohjaus.
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 574
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Hyvältä näyttää!
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja mamu »

Viimeisiä viedään tämän ajoukauden osalta. Mesellä on ajeltu +8000km ja kuun lopussa laitan pois ajosta. Penkissä tuli käytyä vielä kerran ja jotain siellä yläpäässä ahdistaa, ehkäpä kerääntyvä pakopaine alkaa ahdistamaan...

Tuloksena kuitenkin 474hp/702nm @ 2.6bar, johon olen ihan tyytyväinen. :D

Video vedosta: https://www.youtube.com/watch?v=q7Q2CR2P010" onclick="window.open(this.href);return false;

Ensi kaudelle tulossa:

-uusi ahdin (hommattu)
-polypuslat alustaan (lähes kaikki hommattu)
-black diamond jarrulevyt
-kuluvat osat uusiksi alustasta
-320cdi öljypumppu ja toinen öljypohja
-ehkä kaikennäköistä pientä, jos kukkaro kestää

Pari ruutua vielä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
Vastaa Viestiin