TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Iltaa!
Päätimme tehdä tämän projektitopikin, jossa kerrotaan TSD-porukan projekteista ja harrasteista.
TSD-Crew on Lahden seudulla vaikuttava kolmen dieselin käryyn mieltyneen kaveruksen porukka, jossa päätoimisena harrasteena on ST-mersut.
Mersuilua on ollut monessa määrin vuodesta 2008 alkaen. Ensin käyttömersuiltiin kukin tavoillaan, sitten käyttömersuilu alkoi muuttua myös harrastemersuiluksi. Nyt harrastelu on muuttunut jo manian/pakkomielteen tasolle, mutta onpahan se "oma juttu" alkanut löytymään. Eniten tontilta löytyy W201 ja W124 -korisia tuotoksia, joita löytyykin ihan komiaksi riviksi asti! Lukumääräisesti osia ja autoja alkaa olemaan enemmän, kuin ehtisi harrastamaan!
Kesäisin pyritään aktiivisesti kiertämään eri autotapahtumia, aika Drifting -painotteisesti. Kesällä myös mersujen "keräily" pihoista ja puiden alta on aktiivisempaa, tämäkin hoidetaan omalla merkkiuskollisella rahtikalustolla. Syksyn saapuessa piiloudutaan talliin luomaan kaikenlaista... Noo, ainakin tylsyyttä poistavaa aktiviteettia.
Ajatuksena tällä tarinoinnilla on tuoda Päijät-Hämäläinen mersuvirittely SoMen ja internetin kautta muiden lähialueen kanssaharrastajien tietoisuuteen. Virittelyn ja rakentelun ohessa tulee myös ostettua ja myytyä niin osia, kuin autojakin.
Tässä topikissa on siis kolme kirjoittelijaa vuorollaan, wese500, ST250 ja mamu.
Tässä muutama kuva verstaalta/TSD-ryhmästä:
Päätimme tehdä tämän projektitopikin, jossa kerrotaan TSD-porukan projekteista ja harrasteista.
TSD-Crew on Lahden seudulla vaikuttava kolmen dieselin käryyn mieltyneen kaveruksen porukka, jossa päätoimisena harrasteena on ST-mersut.
Mersuilua on ollut monessa määrin vuodesta 2008 alkaen. Ensin käyttömersuiltiin kukin tavoillaan, sitten käyttömersuilu alkoi muuttua myös harrastemersuiluksi. Nyt harrastelu on muuttunut jo manian/pakkomielteen tasolle, mutta onpahan se "oma juttu" alkanut löytymään. Eniten tontilta löytyy W201 ja W124 -korisia tuotoksia, joita löytyykin ihan komiaksi riviksi asti! Lukumääräisesti osia ja autoja alkaa olemaan enemmän, kuin ehtisi harrastamaan!
Kesäisin pyritään aktiivisesti kiertämään eri autotapahtumia, aika Drifting -painotteisesti. Kesällä myös mersujen "keräily" pihoista ja puiden alta on aktiivisempaa, tämäkin hoidetaan omalla merkkiuskollisella rahtikalustolla. Syksyn saapuessa piiloudutaan talliin luomaan kaikenlaista... Noo, ainakin tylsyyttä poistavaa aktiviteettia.
Ajatuksena tällä tarinoinnilla on tuoda Päijät-Hämäläinen mersuvirittely SoMen ja internetin kautta muiden lähialueen kanssaharrastajien tietoisuuteen. Virittelyn ja rakentelun ohessa tulee myös ostettua ja myytyä niin osia, kuin autojakin.
Tässä topikissa on siis kolme kirjoittelijaa vuorollaan, wese500, ST250 ja mamu.
Tässä muutama kuva verstaalta/TSD-ryhmästä:
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Heti perään tarinaa omasta autosta. Ostin kyseisen -89 190Deen elokuussa -13. Auto on Itävallan malli ja 2005 tuotettu tänne Suomeen.
Ajeltiin, huollettiin ja välillä myös vähän ärsyynnyttiin.
Kesällä -14 oli aika poistaa kukkasia auton alta ja vähän päältäkin. Samalla päivitettiin alusta vastaamaan 2.5-16v mallia.
Alkaa hahmottumaan, alla 16x8 Kanaldeckelit.
Loppuvuodesta -14 alkoi tehottomuus kiusata mieltä oikein todenteolla, joten lääkkeeksi haettiin nelivenahattuinen värinätön vitonen ja autokin tuli purettua taas ihan atomeiksi.
Samalla kun motti oli pukissa niin tulipa sekin purettua. Kokee täydellisen kunnostuksen, niin saa omistajakin sitten mielenrauhan.
Tällä hetkellä melkein kaikki perusosat hankittu ja koneistukset tehty. Kampiakseli lähtee huomenissa r-koneistukseen.
Päivitellään, jahka hommat etenee. Tässä vielä pari kuvasaastetta:
Ajeltiin, huollettiin ja välillä myös vähän ärsyynnyttiin.
Kesällä -14 oli aika poistaa kukkasia auton alta ja vähän päältäkin. Samalla päivitettiin alusta vastaamaan 2.5-16v mallia.
Alkaa hahmottumaan, alla 16x8 Kanaldeckelit.
Loppuvuodesta -14 alkoi tehottomuus kiusata mieltä oikein todenteolla, joten lääkkeeksi haettiin nelivenahattuinen värinätön vitonen ja autokin tuli purettua taas ihan atomeiksi.
Samalla kun motti oli pukissa niin tulipa sekin purettua. Kokee täydellisen kunnostuksen, niin saa omistajakin sitten mielenrauhan.
Tällä hetkellä melkein kaikki perusosat hankittu ja koneistukset tehty. Kampiakseli lähtee huomenissa r-koneistukseen.
Päivitellään, jahka hommat etenee. Tässä vielä pari kuvasaastetta:
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Moro vaan kanssaharrastajat! Tässä esittäytyy jäsen P, yksi kolmesta TSD aktiivijäsenestä, MB:llä vuodesta 2008 ->...ja loppua ei näy
Lyhyt esittely tämän hetken omasta kalustosta. Aika huonosti tulee omia autoja näköjään kuvailtua kun en parempia otoksia löytänyt, päivitellään kun tarinaa tulee.
Käyttis 190D 2,5 Turbo 1991, tehtaan turbolla varustama, itse manuaaliksi muutettu ja muutenkin omaan käyttöön sopivaksi laiteltu luottopeli..tästä ei luovuta eipä ole kummonen kuva autosta mutta kuvaa parhaiten auton luontoa, se on kovassa käytössä ja joka päivä!
Kesäauto 500 SEC 1984, original Suomiauto ja sen kyllä huomaa..meinaan varuste listasta. Tämä seisoo suurimman osan ajasta tallissa, aika kevyellä ajolla mitä nyt sen 1000 kilometriä per kesä ulkoiluttanut.
Toinen harraste 300D Turbo 1992, tämäkin tehtaan turbolla varustama, tämä makaa tallissa levällään, kirjoitan tuonempana stooria tämän auton vaiheista ja lisään kuvia, ajossa kesä 2015. Tosiaan tämä on mun ST projekti. Yksi kehno kuva autosta...tässäkin taas kovassa käytössä
Viimeisenä muttei vähäisimpänä työkalu 814 1985, tiimin käyttöön valjastettu tavarankuljetin.
Lyhyt esittely tämän hetken omasta kalustosta. Aika huonosti tulee omia autoja näköjään kuvailtua kun en parempia otoksia löytänyt, päivitellään kun tarinaa tulee.
Käyttis 190D 2,5 Turbo 1991, tehtaan turbolla varustama, itse manuaaliksi muutettu ja muutenkin omaan käyttöön sopivaksi laiteltu luottopeli..tästä ei luovuta eipä ole kummonen kuva autosta mutta kuvaa parhaiten auton luontoa, se on kovassa käytössä ja joka päivä!
Kesäauto 500 SEC 1984, original Suomiauto ja sen kyllä huomaa..meinaan varuste listasta. Tämä seisoo suurimman osan ajasta tallissa, aika kevyellä ajolla mitä nyt sen 1000 kilometriä per kesä ulkoiluttanut.
Toinen harraste 300D Turbo 1992, tämäkin tehtaan turbolla varustama, tämä makaa tallissa levällään, kirjoitan tuonempana stooria tämän auton vaiheista ja lisään kuvia, ajossa kesä 2015. Tosiaan tämä on mun ST projekti. Yksi kehno kuva autosta...tässäkin taas kovassa käytössä
Viimeisenä muttei vähäisimpänä työkalu 814 1985, tiimin käyttöön valjastettu tavarankuljetin.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Hyvälle vaikuttaa!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Ai että, itte olen just miettiny että tollanen "työkalu 814 1985" olis tosi bueno. C-kortti kun löytyy. Jos olis vielä koukku-vaihtolavalla niin 5/5 suhteessa omiin ideointeihini.
On vaan sen verran iso työkalu, ettei herätä ihastusta kaikissa meidän talouden yksilöissä Nimim. paritalo ja kaks autoo.
On vaan sen verran iso työkalu, ettei herätä ihastusta kaikissa meidän talouden yksilöissä Nimim. paritalo ja kaks autoo.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Kappas. Tutun näkösiä kamppeita. Hyvältä näyttää harrastelu. Iso peukalo sinne.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tuo muutamassa kuvassa esiintyvä W201 oli vähillä kilsoilla kolaroitu 2.5D manuaali, joka sai TSD:n tallissa vielä uuden mahdollisuuden. Siitä pieni ja paskasti tehty video.
https://www.youtube.com/watch?v=J8BgCJOJVds" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=J8BgCJOJVds" onclick="window.open(this.href);return false;
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Päivää kaikki vetomestarit ! Nyt on aika jäsen K:n esittäytymisen , eli TSD:n kolmas jäsen . Innostus tähtikaartiin lähti siitä kun nämä tallin kaksi muuta herrasmiestä totesi yksi kaunis päivä, että "kokeile ostaa mersu" . Noh siitä se ajatus sitten lähti...
Pari kuvaa systeemeistä...
Eli tässä OM602 tbo moottori proggis , koneen historiasta hiukan --> Ostin moottorin pari vuotta sitten kiinnileikanneena ihan vaan halpuutensa vuoksi nurkkiin lojumaan. Piti tehdä vain pikakunnostus vakiopumpulla ja matalilla tehoilla.... JA KÄSISTÄ LÄHTI !!
Rakensimme työkalun millä saatiin sylinteriputket vedettyä ulos lohkosta, jonka jälkeen tilasin saksasta korjausputket ,hakkasin paikoilleen ja koneistukseen ja avot lohko oli ok .
Samalla tuli uusittua jakopään osat myös.
Alakerta kävi tasapainotuksessa r-koneistuksessa , ei ollut kampikepissäkään mitään suurempia heittoja, dampperia jonku verran porasivatten. Kiertokanget on cdi moottorista, näistä kokemuksia kiitos jos joku sattuu omaamaan ?
Nyt rupeaa jo moottori pääpiirteittäin hahmottumaan.
Polttoaineen säännöstelystä huolehtii mikäpä muukaan kuin mynädiesel 8mm
No siinäpä se , myöhemmin paljastuu lisää...
Sitten TSD-tiimin uusinta kalusto hankintaa
Siinäpä semmoinen peli ettei mikään tai kukaan ole vielä meikäläiselle antanut yhtä hurjia kyytejä
2.65 perävälitys ja yli 400hv:n teholukema takaa riittävän suuren huippunopeuden
Tarkoitus ennen kesää vielä hiuka laittaa tonttiin sitä , pari mittaria kytkeä hyttiin , konehuone siistiä ettei näyttäisi niin köpistykseltä , tehdä perusteellinen moottoripuolen huolto ( No ei nyt ihan konepokaa ) pumpun ajotus tarkastaa, suuttimet tarkastaa, puristuspaineet mitata jne. Sittenhän se olisi valmis kesän karkeloihin !
Päivittelemme sitä mukaan kun hommat etenee ! Kiitos kaikille jotka vaivautui lukemaan !
Over and out !
Pari kuvaa systeemeistä...
Eli tässä OM602 tbo moottori proggis , koneen historiasta hiukan --> Ostin moottorin pari vuotta sitten kiinnileikanneena ihan vaan halpuutensa vuoksi nurkkiin lojumaan. Piti tehdä vain pikakunnostus vakiopumpulla ja matalilla tehoilla.... JA KÄSISTÄ LÄHTI !!
Rakensimme työkalun millä saatiin sylinteriputket vedettyä ulos lohkosta, jonka jälkeen tilasin saksasta korjausputket ,hakkasin paikoilleen ja koneistukseen ja avot lohko oli ok .
Samalla tuli uusittua jakopään osat myös.
Alakerta kävi tasapainotuksessa r-koneistuksessa , ei ollut kampikepissäkään mitään suurempia heittoja, dampperia jonku verran porasivatten. Kiertokanget on cdi moottorista, näistä kokemuksia kiitos jos joku sattuu omaamaan ?
Nyt rupeaa jo moottori pääpiirteittäin hahmottumaan.
Polttoaineen säännöstelystä huolehtii mikäpä muukaan kuin mynädiesel 8mm
No siinäpä se , myöhemmin paljastuu lisää...
Sitten TSD-tiimin uusinta kalusto hankintaa
Siinäpä semmoinen peli ettei mikään tai kukaan ole vielä meikäläiselle antanut yhtä hurjia kyytejä
2.65 perävälitys ja yli 400hv:n teholukema takaa riittävän suuren huippunopeuden
Tarkoitus ennen kesää vielä hiuka laittaa tonttiin sitä , pari mittaria kytkeä hyttiin , konehuone siistiä ettei näyttäisi niin köpistykseltä , tehdä perusteellinen moottoripuolen huolto ( No ei nyt ihan konepokaa ) pumpun ajotus tarkastaa, suuttimet tarkastaa, puristuspaineet mitata jne. Sittenhän se olisi valmis kesän karkeloihin !
Päivittelemme sitä mukaan kun hommat etenee ! Kiitos kaikille jotka vaivautui lukemaan !
Over and out !
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Cdin veivin heikkous on tuo pultti. kestänee kierroksia jonnekin 5500rpm nurkille. siitä ylöspäin en itse ainakaan uskalla kierrättää..
Hyvää duunia poijat!
Hyvää duunia poijat!
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Elähän mittää pitäähän joka miehellä oma kuormuri ollakuokka12 kirjoitti:Ai että, itte olen just miettiny että tollanen "työkalu 814 1985" olis tosi bueno. C-kortti kun löytyy. Jos olis vielä koukku-vaihtolavalla niin 5/5 suhteessa omiin ideointeihini.
On vaan sen verran iso työkalu, ettei herätä ihastusta kaikissa meidän talouden yksilöissä Nimim. paritalo ja kaks autoo.
Joo kyllähän tuollanen vaihtolava vaan olis kova juttu mutta menee tällä 8,6 tonnin alustalla etuakselipaino nyt jo ihan maksimissaan kun on tuo nosturi, jos olis vielä vaihtolavalaite niin kyytiin ei tarvis ottaa kun leikkiautoja kyytiin kun ei olis enää kantavuutta. Nosturi nostaa ja kiskoo hienost auton lavalle. Ajorampit taakse niin voi ajaakin kyytiin. Jos taas olis isompi alusta ni johan vero nousis, tällä 8,6 t painolla vero on 1/4 osa w124 verosta
Nyt päästää taas romun keruuseen, katsuri anto rahtivaunuu eilen leimaa taas vuodeks eteepäin totesi vaan että tämähän on vielä auto siltä ajalta jolla uskaltaa vielä oikeen ajaa kun ei ole yhtään merkkivaloa, näyttöä tai summeria mikä varottaa jostakin
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Nyt on asiallista
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
komiaa on touhu mutta paiskaa tuo imusarja tuosta 602 moottorista mäjelle niin et riko sitä.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Touhu komeaa miehet ei
Tallimme kiittää kasaus rekvisiittaa niin näyttää hiuka enemmän moottorilta
Ajattelin vähän tämmöistä siihin kun sattui nurkissa olemaan
Tallimme kiittää kasaus rekvisiittaa niin näyttää hiuka enemmän moottorilta
Ajattelin vähän tämmöistä siihin kun sattui nurkissa olemaan
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
värit väreihin ja loput maihin.
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tuli muuten kuskattua tänään ST värjättäväksi ammattilaisen hoiviin, saa nähdä kuinka katseenkestävä mesestä tulee laitetaan kuvasaastetta projektista jahka saadaan takasin maalaamosta.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Noniin nyt on estee coupea jo pilpottu keulan suunnalta jonkin verran, ei mitään ihan hullua ole ilmennyt . Meille siunaantui C124 320 purkuun ni siitähän jouti heti elimen luovuttajaksi. Isot takajarrut, jytkympi etuvakaaja , hiuka sisustan osia jne. Täytyy kait vaan joku maltti pitää ennenkun estee coupe on ihan lihalaatikoissa koko auto. Tarkotus olisi ottaa kumminkin hiuka vetua tänä kesänä
Kuvia seuraa tuonnempana...
Kuvia seuraa tuonnempana...
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Jottei ensitalvenakaan pääse tylsyys yllättämään haimme tänään lisää näperrettävää, tällä olisi tarkoitus päivittää st:een voimansiirtoa...saa nähdä mitä tuleman pitää..
Loota on peräisin w140 korisesta ja 606:sen perästä, toivottavasti tästä saadaan väsättyä kestävä kampe
Loota on peräisin w140 korisesta ja 606:sen perästä, toivottavasti tästä saadaan väsättyä kestävä kampe
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Päivää vain kaikille tasapuolisesti. Coupesta pari kuvaa ja tulee tässä...
Siitä se homma lähti käyntiin. Pientä hipostelua ja peruskorjausta suunnitteilla vain tälle keväälle. Muuten jääpi ajokausi lyhyeksi
Konehuonetta ...
Viimeisenä remontin kiimaaaaa
Näihin kuviin ja tunnelmiin
Siitä se homma lähti käyntiin. Pientä hipostelua ja peruskorjausta suunnitteilla vain tälle keväälle. Muuten jääpi ajokausi lyhyeksi
Konehuonetta ...
Viimeisenä remontin kiimaaaaa
Näihin kuviin ja tunnelmiin
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Tuli haettua ST maalarin hoivista, täytyy sanoa että kyllä ne kaverit osaa hommansa, ei voi kun olla tyytyväinen, kyllä pistää oikeen hymyilyttämään kun saa jotain näkyvää aikaseks projektin kanssa Siinä muutama kuva kun haettiin Mersu takasin verstaalle. Seuraavaks laitan kuvaa kun se on kasassa...siihen ei välttämättä kauaa mene, polte olis kova päästä pian rullille!!
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Hienon värinen coupe Ja asiallista rakentamista muutenki!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Viikkoja on mennyt ja jotain on saatu tehtyäkin. Motista tuli läjä ST-hyödykettä ja konekin on kasaantunut!
Koneessa nyt pipo päällä ja vaparin nokatkin löysi paikkansa.
300DT väyrysen jarrut asentelin taakse. (Satulat nykyään Hammeriten vasaralakalla mustatut )
ZF:n käyttöönottohuoltoa.
Täytyyhän superturbossa olla turbo, muutenhan se ois vaan superia!
Visainen kuva-arvoitus. Mistä/mikä osa tämä on? Löytyi päivän päätteeksi tallin lattialta, enkä tiedä osan alkuperää. Tuskin nyt moottorista sentään..
Hiiohoi, seuraavan kerran seuraavalla kerralla.
Koneessa nyt pipo päällä ja vaparin nokatkin löysi paikkansa.
300DT väyrysen jarrut asentelin taakse. (Satulat nykyään Hammeriten vasaralakalla mustatut )
ZF:n käyttöönottohuoltoa.
Täytyyhän superturbossa olla turbo, muutenhan se ois vaan superia!
Visainen kuva-arvoitus. Mistä/mikä osa tämä on? Löytyi päivän päätteeksi tallin lattialta, enkä tiedä osan alkuperää. Tuskin nyt moottorista sentään..
Hiiohoi, seuraavan kerran seuraavalla kerralla.
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Mistäs putiikista ostit noi sylinteriputket? Kovin googlesta yrittäny ettiä, mut en oo kauppaa löytäny....ST250 kirjoitti:Päivää kaikki vetomestarit ! Nyt on aika jäsen K:n esittäytymisen , eli TSD:n kolmas jäsen . Innostus tähtikaartiin lähti siitä kun nämä tallin kaksi muuta herrasmiestä totesi yksi kaunis päivä, että "kokeile ostaa mersu" . Noh siitä se ajatus sitten lähti...
Pari kuvaa systeemeistä...
Eli tässä OM602 tbo moottori proggis , koneen historiasta hiukan --> Ostin moottorin pari vuotta sitten kiinnileikanneena ihan vaan halpuutensa vuoksi nurkkiin lojumaan. Piti tehdä vain pikakunnostus vakiopumpulla ja matalilla tehoilla.... JA KÄSISTÄ LÄHTI !!
Rakensimme työkalun millä saatiin sylinteriputket vedettyä ulos lohkosta, jonka jälkeen tilasin saksasta korjausputket ,hakkasin paikoilleen ja koneistukseen ja avot lohko oli ok .
[ https://lh5.googleusercontent.com/-Q9HcWOX7hMo/VQhZzvJ-w0I/AAAAAAAAAEY/wGTbUFzLDfI/s640/IMG_0909.JPG ]
Samalla tuli uusittua jakopään osat myös.
[ https://lh4.googleusercontent.com/-gwN7FQsIG4w/VQhZ-KeDfPI/AAAAAAAAAFA/_VBQ9wMDcuo/s640/IMG_0913.JPG ]
Alakerta kävi tasapainotuksessa r-koneistuksessa , ei ollut kampikepissäkään mitään suurempia heittoja, dampperia jonku verran porasivatten. Kiertokanget on cdi moottorista, näistä kokemuksia kiitos jos joku sattuu omaamaan ?
[ https://lh3.googleusercontent.com/-Zzg5kZTMwP0/VQhZx4VDJ8I/AAAAAAAAAEQ/eINj0dFERQI/s640/IMG_0908.JPG ]
Nyt rupeaa jo moottori pääpiirteittäin hahmottumaan.
[ https://lh5.googleusercontent.com/-EOT-L7UG45I/VQhaFKsARNI/AAAAAAAAAFY/KwYuwYW1w9c/s640/IMG_0974.JPG ]
Polttoaineen säännöstelystä huolehtii mikäpä muukaan kuin mynädiesel 8mm
[ https://lh6.googleusercontent.com/-NXBT4eSCkeU/VQhaPmrzdsI/AAAAAAAAAF4/astwu63kB64/s512/IMG_0979.JPG ]
No siinäpä se , myöhemmin paljastuu lisää...
Sitten TSD-tiimin uusinta kalusto hankintaa
[ https://lh6.googleusercontent.com/-dHOqfwS4U7w/VQhX1toPg2I/AAAAAAAAADQ/jDgLsPxWujk/s640/IMG_1007.JPG ]
[ https://lh4.googleusercontent.com/-OGkxUs8oLus/VQhX4Kbnh6I/AAAAAAAAADY/w9UFs-uGiWA/s640/IMG_1008.JPG ]
[ https://lh4.googleusercontent.com/-EQuKFOYwH4E/VQhX-JUrqyI/AAAAAAAAADw/gK77bIkZRI4/s640/IMG_1010.JPG ]
Siinäpä semmoinen peli ettei mikään tai kukaan ole vielä meikäläiselle antanut yhtä hurjia kyytejä
2.65 perävälitys ja yli 400hv:n teholukema takaa riittävän suuren huippunopeuden
Tarkoitus ennen kesää vielä hiuka laittaa tonttiin sitä , pari mittaria kytkeä hyttiin , konehuone siistiä ettei näyttäisi niin köpistykseltä , tehdä perusteellinen moottoripuolen huolto ( No ei nyt ihan konepokaa ) pumpun ajotus tarkastaa, suuttimet tarkastaa, puristuspaineet mitata jne. Sittenhän se olisi valmis kesän karkeloihin !
Päivittelemme sitä mukaan kun hommat etenee ! Kiitos kaikille jotka vaivautui lukemaan !
Over and out !
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Hoplaa!
Vaikka tänne ei ole päivitelty, niin "nukuttu" ei olla. ST-prokkis viettää taukoa, tuli siihenkin mynältä 8mm pumppu ja ahdin muuttui vielä lennossa #16 pesällä olevaan 40 Superiin. Tämä jatkuu taas elokuussa.
Tauon syy on uusi käyttäri, joka oli se piippolassa myynnissä ollut W201 turbodiesel. Laatikko, turbo ja kansi oli rempattu. Muukin olikin sitten hiukan huonommalla tolalla. Ilmastointi tuottaa tällä hetkellä ongelmaa, eikä ihan kaikkia osiakaan ole tontilla. Pienimuotoinen käyttöentisöinti alkaa kuitenkin olemaan loppusuoralla.
Keep in touch!
Vaikka tänne ei ole päivitelty, niin "nukuttu" ei olla. ST-prokkis viettää taukoa, tuli siihenkin mynältä 8mm pumppu ja ahdin muuttui vielä lennossa #16 pesällä olevaan 40 Superiin. Tämä jatkuu taas elokuussa.
Tauon syy on uusi käyttäri, joka oli se piippolassa myynnissä ollut W201 turbodiesel. Laatikko, turbo ja kansi oli rempattu. Muukin olikin sitten hiukan huonommalla tolalla. Ilmastointi tuottaa tällä hetkellä ongelmaa, eikä ihan kaikkia osiakaan ole tontilla. Pienimuotoinen käyttöentisöinti alkaa kuitenkin olemaan loppusuoralla.
Keep in touch!
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Hyvä että sait jarrut sittenkin kiinni
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
jezze rs kirjoitti:Hyvä että sait jarrut sittenkin kiinni
Luovuutta, sitä nää vaatii aika pirusti!
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Siitä uuden käyttöauton fiksailusti viimein kuviakin.
Uusiksi meni putkisto, kaikki jarrut, antennia, turvavyötä, soittimia, sähköhommia jnejne. En nyt jaksa mitään romaania tähän siitä kirjoittamaan..
Ilmastointiin tuli Saksasta painekytkimet ja flektien esivastus. Uusiksi lauhduttimen flekteiksi tulee bilteman 2x10" ropellit.
Lähtökohta (venälainen karamelli):
projektikuvia:
Melkein valmista:
Alimmat kuvat ehtaa perunalla napsittua raekasaa.
Eli viilailua olisi vielä, jonka jälkeen ST-hommat jatkuis taas!
Uusiksi meni putkisto, kaikki jarrut, antennia, turvavyötä, soittimia, sähköhommia jnejne. En nyt jaksa mitään romaania tähän siitä kirjoittamaan..
Ilmastointiin tuli Saksasta painekytkimet ja flektien esivastus. Uusiksi lauhduttimen flekteiksi tulee bilteman 2x10" ropellit.
Lähtökohta (venälainen karamelli):
projektikuvia:
Melkein valmista:
Alimmat kuvat ehtaa perunalla napsittua raekasaa.
Eli viilailua olisi vielä, jonka jälkeen ST-hommat jatkuis taas!
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Ei tosta 606 lootasta ihmeitä saa aikaan tollasenaan. Tai saa kun vaihtaa sisälle roinat paremmasta lootasta jossa ei ole järkeä. Surkeimpia lähtökohtia lähtee tekeen toi 606 loota. Voihan senkin saada pitään sen mitä 320cdi 722.626 loota pitää vakiona tuurilla
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: TSD-Crew: Tallissa tapahtuu
Ymmärrät pointin paremmin kun avaat sen lootan ja vertaat 320cdi lootan sisuskaluihin, onhan niitä hyviäkin yksilöitä tottakai mutta jossain vaiheessa se raja tulloo vastaan. Pari olen vahvistanut noita isompia ja kolmas aihiokin (722.626) tuli tontille odottamaan innostusta joka maksoi puolet siitä mitä hurjimmat täällä pyytävät 606 lootista. Ja eikai kukaan käytä mb oem boxia
Käyttis: W210 E55 AMG -00