S211 320CDI Karvalakki
Re: S211 320CDI Karvalakki
minun kokemuksen mukaan ei ollut, 203ssa tais se pillunkipeä vaihto-operaatio olla ?
Re: S211 320CDI Karvalakki
Ok. Kiittiepk kirjoitti:minun kokemuksen mukaan ei ollut, 203ssa tais se pillunkipeä vaihto-operaatio olla ?
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Onko näissä pakko olla AGM-akku? Jos on, niin miksi?
E: Olis just passelin mittainen 110Ah Tranen lyijyakku joutilaana.
E: Olis just passelin mittainen 110Ah Tranen lyijyakku joutilaana.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
oisko ollut niin että paras toimintavarmuus ja akun kestoikä saadaan vain agm akulla, faceliftissä tais kelvata jo normi akku ?
Re: S211 320CDI Karvalakki
Parempi sitte kai mennä akkukauppaan. Kiitos taas vastauksesta. Tää on niin paljon parempi paikka, ku toi forumin facebook-ryhmä. Sehän on ihan täysi vitsi.epk kirjoitti:oisko ollut niin että paras toimintavarmuus ja akun kestoikä saadaan vain agm akulla, faceliftissä tais kelvata jo normi akku ?
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
FYPssuvik kirjoitti:Tää on niin paljon parempi paikka, ku facebook. Sehän on ihan täysi vitsi.
Re: S211 320CDI Karvalakki
Juu ei se nyt järin hyödyllinen ole muutenkaan. Huvittaa, kun jotkut luulee sitä faceryhmää oikeaksi mersuforumiksitj86430 kirjoitti:FYPssuvik kirjoitti:Tää on niin paljon parempi paikka, ku facebook. Sehän on ihan täysi vitsi.
E350CDI&A180CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03
Re: S211 320CDI Karvalakki
Tähän kommenttiin on kyllä pakko samaistua!ssuvik kirjoitti: Tää on niin paljon parempi paikka, ku toi forumin facebook-ryhmä. Sehän on ihan täysi vitsi.
Välillä tulee tuolla facebookissa semmonen olo että ei tee mieli ajaa edes mersulla ku kattoo juttujen tasoa siellä
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Re: S211 320CDI Karvalakki
Biltemalla oli myös jotain sopivia AGM-akkuja muistaakseni pitkällä takuulla. Tarkista sieltäkin. Alkuperäisessä akussa taitaa olla letku tuuletukselle. En tiedä käykö tarvikeakkuihin.
Re: S211 320CDI Karvalakki
Joo pitää käydä Biltemassakin. Ei tuossa mielestäni ollut mitään tuuletusletkua.Obnoxio kirjoitti:Biltemalla oli myös jotain sopivia AGM-akkuja muistaakseni pitkällä takuulla. Tarkista sieltäkin. Alkuperäisessä akussa taitaa olla letku tuuletukselle. En tiedä käykö tarvikeakkuihin.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Ei kait se AGM mihinkään sitä tuuletusputkea tarvitsekaan, sehän on suljettu. Tollanen Motonetin akku on nyt ollut viimesyksystä ässässä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/900603/S ... 175xK190--" onclick="window.open(this.href);return false;ssuvik kirjoitti:Joo pitää käydä Biltemassakin. Ei tuossa mielestäni ollut mitään tuuletusletkua.Obnoxio kirjoitti:Biltemalla oli myös jotain sopivia AGM-akkuja muistaakseni pitkällä takuulla. Tarkista sieltäkin. Alkuperäisessä akussa taitaa olla letku tuuletukselle. En tiedä käykö tarvikeakkuihin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S211 320CDI Karvalakki
en suosittele noita linkin akkuja, kaverilla samaisessa autossa kesti bout 1½ vuotta. Mesellä taidettiin kirjoitella ihan samaa.
Re: S211 320CDI Karvalakki
1.5 vuottahan on hyvä kesto, kun on 2 vuoden takuu. 2.5 vuotta olisi paljon huonompi vaihtoehtoepk kirjoitti:en suosittele noita linkin akkuja, kaverilla samaisessa autossa kesti bout 1½ vuotta. Mesellä taidettiin kirjoitella ihan samaa.
No joo ei toi merkkinä ole kyllä mikään paras. Sain ton saman merkkisen tavallisen akun tilalle, kun niitä hajosi parissa kuukaudessa 2 kpl.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S211 320CDI Karvalakki
Meillä myytiin yksi erä Sznajder AGM akkuja ja takuuseen jouduttiin vaihtelemaan valtaosa. Suosittelen pysymään erossa noista.
Bilteman akuilla näkyy olevan peräti 4 vuoden takuu. Hinta samoissa Exiden kanssa, niistä on sen verran kokemusta että ei ole takuutapauksia tai muita valituksia ollut (takuu 2 vuotta).
Varta ja Bosch vähän kalliimpia, ei myöskään ongelmia.
Bilteman akuilla näkyy olevan peräti 4 vuoden takuu. Hinta samoissa Exiden kanssa, niistä on sen verran kokemusta että ei ole takuutapauksia tai muita valituksia ollut (takuu 2 vuotta).
Varta ja Bosch vähän kalliimpia, ei myöskään ongelmia.
oulaistenliikenne.fi
Re: S211 320CDI Karvalakki
Akku on nyt vaihdettu. Ostin tuon Bilteman 95Ah akun. En tiedä onko noissa agm-akuissa jotkin standardi koot, mutta tuo ainakin oli prikulleen samankokoinen kuin vanha orkkisakku. Ei pitäisi enää jännitteistä herjata, nyt nimittäin on parin päivän aikana välillä pudottanut niitä mukavuuslaitteita pois päältä. Vaihtaminenhan meni juuri niinkuin epk kertoi. Sillä erolla, että kun minulla on Keyless-go, niin ei avain ole virtalukossa ollutkaan. Vedin kuitenkin varman päälle, ja vein avaimen kauaksi autosta, minkä jälkeen odotin tuon 20 minuuttia. Akun vaihdon jälkeen ei tarvinnut opettaa kuin lasien automaattinosto, alaspäin meni automaatilla.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Mulla kanssa tuo auto välillä saattaa seisoa muutamia viikkojakin ajamatta, niin on herjaillut joskus noita mukavuustoimintoja sekä jännitettä. Antanut sille sitten ylläpitolaturia silloin tällöin, jos tietää, että ajon tarvetta ei ole, niin ilmoitukset on pysyneet poissa.ssuvik kirjoitti: nyt nimittäin on parin päivän aikana välillä pudottanut niitä mukavuuslaitteita pois päältä.
Re: S211 320CDI Karvalakki
C-huolto tuli tehtyä. Eli öljyt+suodatin, ilmanputsari ja raikkari. Mittarilukema 228000. Tai no raikkari jäi vaihtamatta, kun ei ne Motonetin urvelot tietenkään osanneet oikeanlaista antaa Omaan piikkiin voi sen verran ottaa, ettei ollut vanhaa näyttää malliksi, mikä pitäisi aina tehdä kun tuossa kaupassa asioi. Niiden järjestelmä näytti, että Thermotronicilla varustetuissa autoissa on erilainen raikkari, ja tottakai luotin siihen. Hintakin oli vaivaiset 99€. No tohon menee nyt kuitenkin se "normaali" mallinen suodatin (25€).
Pohjamuoviin tein aukkoa sen verran, että tyhjennysroppu näkyy nyt koko ajan, ei jatkossa tarvitse sitä irroitella.
Mitkä ne ohjeet on huoltonäytön nollaamiseen?
Apparin puolelta takaa päätti Nankang antautua. Ihan koko kylki repesi ympäri asti. Onneksi vauhtia ei ollut kuin 130km/h, ku siinä vedin jonkun letkan ohi juuri kun mossahti. Sain silti nopeasti vauhdin pois ja auton sivuun, eikä mitään vaurioita ehtinyt syntyä vanteeseen tai muuallekaan. Vararengas alle, ja matka jatkui. Eiköhän siinä sitten kuulunut muutama ilkeän kuuloinen paukahdus. Olisiko pyöränpultit särkenee jotain käsijarrusta? Se vararenkaan vanne nimittäin todella ohutta peltiä, ja pyöränpultit normaalia pidemmät. Mitään ääntä ei enää kuulunut niiden paukahdusten jälkeen. Perjantaina olinkin jo tilannut uudet kumit. Nexus merkkiset kiinanihmeet. Varmaan laadukasta shittiä. Eräs nyrkkipaja lupasi 500 euroon alleasennettuna
Pohjamuoviin tein aukkoa sen verran, että tyhjennysroppu näkyy nyt koko ajan, ei jatkossa tarvitse sitä irroitella.
Mitkä ne ohjeet on huoltonäytön nollaamiseen?
Apparin puolelta takaa päätti Nankang antautua. Ihan koko kylki repesi ympäri asti. Onneksi vauhtia ei ollut kuin 130km/h, ku siinä vedin jonkun letkan ohi juuri kun mossahti. Sain silti nopeasti vauhdin pois ja auton sivuun, eikä mitään vaurioita ehtinyt syntyä vanteeseen tai muuallekaan. Vararengas alle, ja matka jatkui. Eiköhän siinä sitten kuulunut muutama ilkeän kuuloinen paukahdus. Olisiko pyöränpultit särkenee jotain käsijarrusta? Se vararenkaan vanne nimittäin todella ohutta peltiä, ja pyöränpultit normaalia pidemmät. Mitään ääntä ei enää kuulunut niiden paukahdusten jälkeen. Perjantaina olinkin jo tilannut uudet kumit. Nexus merkkiset kiinanihmeet. Varmaan laadukasta shittiä. Eräs nyrkkipaja lupasi 500 euroon alleasennettuna
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Kiva seurata tarinaa . Tuliko tuon ikäselle/ajetulla autolla vielä selvää säästöä hakemalla Saksasta, jos laskee jonkinlaiset matkakustannukset mukaan? Varmaan tietysti nuo varusteet on ihan omaa luokkaanaa verrattuna Suomen markkinoihin
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: S211 320CDI Karvalakki
Kyllä mä laskeskelin, että kaikkien kulujenkin jälkeen parisen tonnia säästi. Ja tollasia varusteita ei Suomesta löydä kuin aniharvoin.osku1619 kirjoitti:Kiva seurata tarinaa . Tuliko tuon ikäselle/ajetulla autolla vielä selvää säästöä hakemalla Saksasta, jos laskee jonkinlaiset matkakustannukset mukaan? Varmaan tietysti nuo varusteet on ihan omaa luokkaanaa verrattuna Suomen markkinoihin
Tuo kadonnut varuste U16 tuli hankittua ja asennettua. Sehän on siis "salalokero" takapenkkien taakse. Takaluukusta katsoen äkkinäinen ei tajua sen olemassaoloa, ja sinne pääsee käsiksi vain takapenkit kaatamalla. Tiedä sitten mitä siellä alkaisi säilyttämään. Hätävara kortsuja ja kaljaa? Jos vaikka joskus ottaa kiimaisen liftaritytön kyytiin?
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Illalla väännettiin uudet kumit vanteille. Ne olikin korelaiset ja Nexenit, eikä kiinalaiset Nexukset Malli tais olla N8000 tjsp. Paineita 2.7bar joka nurkassa. Ainakin näin uunituoreina (melkein kirjaimellisesti, paistettu 1815) renkaat ovat täysin äänettömät. Vasta 160km/h vauhdissa alkoi renkaat kuulumaan. Uskoisin kuitenkin niidenkin pikkuhiljaa nostavan melutasoaan. Auto on nyt erittäin miellyttävä ja hyvä ajaa, juuri sellainen kuin mersun pitääkin. Niin ja nopeuden testasin suljetulla alueella
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Jarrupalat vaihdoin eteen. Eihän ne taaskaan antanu mätänetistä oikeita paloja ekalla yrityksellä. Nyt voin niiden varaosatiskin räkänokkien lisäksi syyttää myös vaimoa, joka ne haki. Ite sit kävin vaihtamassa.
Takaluukun lukko on edelleen sökönä. Oon koittanu kytätä käytettyjä, mutta ilmeisesti ne hajoaa muiltakin, kun menee about ekana kaikista purkuautoista. Nyt katon sen varaosanumeron ja rupeaan googlaileen Saksan kauppoja ym. Pitää se ennen talvea saada skulaamaan. Niin ja kakkospytyn hehku on paskana. Seki pitää hommilla ja taistella vanha pois.
Takaluukun lukko on edelleen sökönä. Oon koittanu kytätä käytettyjä, mutta ilmeisesti ne hajoaa muiltakin, kun menee about ekana kaikista purkuautoista. Nyt katon sen varaosanumeron ja rupeaan googlaileen Saksan kauppoja ym. Pitää se ennen talvea saada skulaamaan. Niin ja kakkospytyn hehku on paskana. Seki pitää hommilla ja taistella vanha pois.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Tuskallista on varaosien ostaminen paikasta jossa ei ole EPC käytössä, luulisin että hermojen päälle käypää hommaa myös myyjälle.
oulaistenliikenne.fi
Re: S211 320CDI Karvalakki
Mites on nexenien melutaso näin kun pikkuisen on aikaa kulunut? Mulla oli aikanaan parikin kierrosta nexeneitä S210:n alla ja voin allekirjoittaa kyllä tuon alhaisen rengasmelun siltä osin.ssuvik kirjoitti:Illalla väännettiin uudet kumit vanteille. Ne olikin korelaiset ja Nexenit, eikä kiinalaiset Nexukset Malli tais olla N8000 tjsp. Paineita 2.7bar joka nurkassa. Ainakin näin uunituoreina (melkein kirjaimellisesti, paistettu 1815) renkaat ovat täysin äänettömät. Vasta 160km/h vauhdissa alkoi renkaat kuulumaan. Uskoisin kuitenkin niidenkin pikkuhiljaa nostavan melutasoaan. Auto on nyt erittäin miellyttävä ja hyvä ajaa, juuri sellainen kuin mersun pitääkin. Niin ja nopeuden testasin suljetulla alueella
Re: S211 320CDI Karvalakki
Ei ole vielä mitään eroa uusiin. Ei toki montaa tonnia ole niillä vielä ajettukaan.RH kirjoitti: Mites on nexenien melutaso näin kun pikkuisen on aikaa kulunut? Mulla oli aikanaan parikin kierrosta nexeneitä S210:n alla ja voin allekirjoittaa kyllä tuon alhaisen rengasmelun siltä osin.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Mulla oli sarja Nexen N8000 S211 alla. 245/40-18 koossa. Erittäin mukavat ja hiljaiset koko elinkaaren ajan! Kuluneinakaan eivät hakeneet pitkittäis urissa.ssuvik kirjoitti:Ei ole vielä mitään eroa uusiin. Ei toki montaa tonnia ole niillä vielä ajettukaan.RH kirjoitti: Mites on nexenien melutaso näin kun pikkuisen on aikaa kulunut? Mulla oli aikanaan parikin kierrosta nexeneitä S210:n alla ja voin allekirjoittaa kyllä tuon alhaisen rengasmelun siltä osin.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: S211 320CDI Karvalakki
Toi ei kuulosta ollenkaan pahalta. Halpa hinta vaan ei nostattanut suuria odotuksia. Mutta kai noiki pikkuhiljaa alkaa oppia miten renkaita tehään.tenzo kirjoitti: Mulla oli sarja Nexen N8000 S211 alla. 245/40-18 koossa. Erittäin mukavat ja hiljaiset koko elinkaaren ajan! Kuluneinakaan eivät hakeneet pitkittäis urissa.
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Nexen, vaikka meillä suht tuntematon onkin, ei kyllä ole mikään pikkutekijä rengasvalmistajana. Jpostain jäänyt mieleen, että rengasvalmistajana historiaa olisi jo reilusti yli puoli vuosisataa(?). Ja onhan niitä Kumhoja ja Hankookkeja ensiasennusrenkaina nähty meilläkin ja ihan länsiautoissakin, Nexeneitä taitaa olla ainakin Kian biileissä(?).
Re: S211 320CDI Karvalakki
GTRadialit tilattu talvirenkaiksi. Kuullut paljon hyvää niistä. 205/60/16
E350CDI&A180CDI
Re: S211 320CDI Karvalakki
Selvisikö takaluukulle lukolle jokin varaosanumero / kauppa ulkomailta. omasta myös hajonnut. hienosti paiskaamalla menee kiinni mutta imua käyttäessä imee ja sylkäsee sen jälkeen auki.