W211 320CDI Avantgarde -03

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja julB »

Behemoth kirjoitti:
julB kirjoitti:Etukäteen tiedossa oli, että takapyöränkaarien sisäpokkaukset on jäänyt maalarimestarilta vähälle huomiolle ja sieltä puskikin jo kukkaa huolestuttavan lähelle pintapeltiä, joten oli kutsuttava asiansa osaava kaveri apuihin! Tähän lääkkeeksi oli tarkoitus tehdä huolellinen hiekkapuhallus ja ruosteenestoksi 2k epoksi jonka päälle musta kiveniskumassa.

No, yllättäen homma ei edennytkään aivan odotetulla tavalla...

Tekijän sanoin:

Liikenteeseen lähdettiin lauantaina ottamalla auto pukkien varaan ja pesemällä huolellisesti pyöränkaariin reilun puolen miljoonan kilometrin aikana kertyneet kurat pois (Tässä otin vapauden putsailla auton pohjaa erityisesti allekirjoittaneelle syntyneen äänenvaimentimien puhtaus perversion tyydyttämiseksi)

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/28-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/29-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/30-image.jpeg?img=img900 ]

Sisälokarien poiston jälkeen pamahti silmille melkoinen määrä pintaruostetta ja, mikäs sen mukavampaa, kaksi tennispallon kokoista reikää helmakotelon päädyssä. Ei auttanut kun vetää suojalasit päähän ja antaa hiekkapuhaltimen kertoa kuinka paljon uutta peltiä auto olisi vailla. Pintaruostetta oli reilusti mutta uusilta rei'iltä vältyttiin. Sitten vain rälläkällä ylimääräiset rosot pois ja pari siistiä lappua tilalle ja avot!

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/40-image.jpeg?img=img1440 ]

Sunnuntaina päästiin vihdoin kaarien kimppuun. Pokkauksien puhallus sujui kitin palasten lennessä ruosteisen pellin päältä. (Syy miksi kittiä on kaarien sisälle pitäny änkeä ei välttämättä selviä koskaan.) Tässä kohtaa alkoikin näyttää liian hyvältä ja tietäähän sen kuinka siinä käy.. Puhallushiekkoja puhaltaessa pois kuului raps ja maali irtosi pintapelliltä paljastaen paljaan ja ehjän metallin. Syyksi tähän epäilisin maalarin rasvanpoistoa tai sen puutetta, pelti kun ei ollut millään tavalla hapettunut paikoista joista maali lähti irti. Tähän ei auttanut kuin todeta että tänään ei tule valmista.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/46-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/47-image.jpeg?img=img900 ]

Kaaret hiottiin p400 paperille asti puhtaaksi ja rajattiin pintapellin pokkaukseen. Illan päätteeksi pensselöitiin 2k epoksi kaikkiin paljaisiin pintoihin ja jätettiin yöksi kuivumaan.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/33-image.jpeg?img=img900 ]

Maanantai aamuna vedettiin dinotrolin musta kiveniskumassa epoksin päälle, poislukien pintapuoli.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/45-image.jpeg?img=img2048 ]

Paikallisesta maalipuljusta mukaan tarttui värikoodilla 2dl värimassaa ja 2dl lakkaa + ohennin ja kovete. Kaikki PPG:n tuotteita. Väri valittiin kahdesta variaatiosta verraten auringonvalossa vetolenkin paikan muoviläpyskään. Auto suojattiin kauttaaltaan ja huolellisten rasvanpoistojen jälkeen ilmanvaihto päälle ja ruisku (bilteman "professional" vai mikä lieneekään) laulamaan. Värimassaa 1 harso, 1 märkä ja päälle pisarrus. Tämän jälkeen napattiin heti rajateipit pois ja jotta maaliraja saa laskeutua. Annettiin asettua 1,5 tunnin verran. Tämän jälkeen uusi rajateippaus 1-2mm ylemmäs ja lakkaa päälle 1 harso ja 2 märkää. Jälleen teipit pois ja auto odottamaan seuraavaa iltaa lämmöt päällä.

Tiistai ilta ja maali selkeästi kuivahtanut, joten kevyttä viimeistelyä vesihionnan muodossa. P2000 vesihiomapaperilla reunaa pyöristäen ja samalla muun auton hillittömään ruiskun kuvaan tasoittaen kymmenisen senttiä kaaren päälle asti hioen saatiin suurimmat heitot pois. P2500 vesissä helpottamaan kiillotusta. Kiilto haettiin takaisin shinematen rotaryllä, 75mm laikoilla ja schollin tahnoilla.

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/37-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/48-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/34-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/44-image.jpeg?img=img2048 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/42-image.jpeg?img=img900 ]

[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/41-image.jpeg?img=img900 ]

Lopputuloksesta sen verran että maalirajaa jäi näkyviin vielä, mutta hiotaan pois kun koko autolle tullaan tekemään kevyt vesihionta.

Mulla sama homma käynnissä ssisälokarien kanssa. Tuli hommattua ensimmäinen w211, kaikki edeltävät olleet w210 tai w124. Revin ensimmäiseksi sisälokarit irti ja inhottava kuoppa siellä ihan iskarin takana. Kilo paskaa ja hyvin lähtenyt mätäneminen käyntiin. Ei näytä tältä osin paljon väyrysestä poikkeavan.
Joo itsellä käyty läpi etu ja takasisälokarit. Edessä kuskin puolella oli myös iskarin takana kouru täynnä paskaa ja naputtelemalla tuli lapsen nyrkin kokoinen reikä, joka sitte hitsailtiin kunnolla piiloon. Kuvia vaurioista en tänne edes uskalla lisätä. :shh:

Luulempa että varmasti jokatoisessa W211 korisessa Suomi-autossa on samaa vikaa. Täysin idioottimaisesti suunniteltu tuolta osin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: W211 320CDI Avantgarde -03

Viesti Kirjoittaja w211E »

poisto
Vastaa Viestiin