W211 320CDI Avantgarde -03
W211 320CDI Avantgarde -03
Eli pari kuukautta sitten tuli hankittua mutkien kautta kolariauton hintaan samankoppaiselle 220CDIlle korvaaja. Karvalakki 'kakskakskymppisen' kanssa alkoi kaipaamaan voimaa ja nahkaa joten tähän tilaisuuteen oli tartuttava. Projekti on alkanut etenemään vasta pari viikkoa sitten intistä päästyäni ja jotain on ehditty jo tekemään ja paljon on tekemättä.
Autollahan on rullattu 560tkm, mutta takana on aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria (kattava suutinremppa juuri tehty) ja auto on ollutkin ennen meikäläistä vain yhdellä omistajalla. Kone käy todella pehmeästi, laatikko vaihtaa hienosti, ja voimaa tuntuu löytyvän sen sama 204hv/500nm, jonka tehdas lupasi jo vuonna 2003. Varusteitakin autosta löytyy suomi-autoksi aivan tarpeellinen määrä eli perus Avari-herkut mm. harmaa puolinahkasisusta (TODELLA hyvässä kunnossa ) , Bi-Xenonit, nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin (220sen raskaan ohjauksen jälkeen ehdoton ) ymsyms..
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220B INFO PLATE, COOLANT - GERMAN
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONING
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
730A FABRIC, AVANTGARDE
738A FABRIC, AVANTGARDE - GREY
803 AEJ 02/1/X
803 *1 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *2 722.6__ 20010316 YOM 12/1
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
Sitten vähän miinuksia ja kehityskohteita. Suomi-auto, Suomi-auto, eli kyseinen laivahan on nähnyt suomen suolateitä tuon ja tuon verran kilometrejä, joten ihme olisi jos auto aivan ruosteeton olisi.
Eli siitä ehkä karmein esimerkki kivisuihkun jälkeensaannoksista. Molempien puolien takakaaret ja kuskin oven alareuna kukkii ja asialle on tulossa korjausta, kunhan maalari saadaan tavoitettua. Perushommia, joita edellisenkin kanssa sai harrastaa.
Auto on siis päässyt jo etenemään ja aivan ensimmäisenähän kävin auton todella haalistuneiden etu-umpioiden kimppuun. Edellisen auton kanssa tämän kikan opin ja sovelsin sitä tottakai myös tähän. vink vink kaikki W211 omistajat!
400>600>800>1000>1200>1500>2000 vesihionta + myllytys oli lääke, joilla umpiot saatiin jälleen uuteen loistoon. Todella halvalla pääsee, jos osaa soveltaa
Autossahan oli tosiaan jostain syystä takana jotkin ihmeen kuormajouset ja ulkonäkö oli sen mukainen.. . Asialle tilattiin muutosta ja toissapäivänä alle lyötiin H&R -40mm madaltavat madallusjouset ja autosta tuli kyllä ulkonäöltään paaaaljon parempi. Samalla tuli päivitettyä väriä vaihtaneet Xenon-polttimot uusiin ja fresheihin, ja lisäksi tuli asennettua myös led-kilvenvalot ja vaaleat led-parkit raikastamaan auton luonnetta. Paljon tavaraa on autoon vielä tulossa mm. Vanteet kuvassakin näkyvästä edellisestä tähdellisestä, E55 AMGn musta nahkaratti (vanha muistuttaa lähinnä mokkarattia ), miedohko takalippa, maalipinnan täydellinen detailinki ymsyms...
Eli tähän pisteeseen auto on edennyt. Auto maalataan todennäköisesti lähiviikkojen aikana.. Päivittelen tänne sen verran kun auto edistyy...
E: Nyt pitäis kuvienkin näkyä jokaiikalle.
Autollahan on rullattu 560tkm, mutta takana on aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria (kattava suutinremppa juuri tehty) ja auto on ollutkin ennen meikäläistä vain yhdellä omistajalla. Kone käy todella pehmeästi, laatikko vaihtaa hienosti, ja voimaa tuntuu löytyvän sen sama 204hv/500nm, jonka tehdas lupasi jo vuonna 2003. Varusteitakin autosta löytyy suomi-autoksi aivan tarpeellinen määrä eli perus Avari-herkut mm. harmaa puolinahkasisusta (TODELLA hyvässä kunnossa ) , Bi-Xenonit, nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin (220sen raskaan ohjauksen jälkeen ehdoton ) ymsyms..
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220B INFO PLATE, COOLANT - GERMAN
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONING
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
730A FABRIC, AVANTGARDE
738A FABRIC, AVANTGARDE - GREY
803 AEJ 02/1/X
803 *1 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *2 722.6__ 20010316 YOM 12/1
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
Sitten vähän miinuksia ja kehityskohteita. Suomi-auto, Suomi-auto, eli kyseinen laivahan on nähnyt suomen suolateitä tuon ja tuon verran kilometrejä, joten ihme olisi jos auto aivan ruosteeton olisi.
Eli siitä ehkä karmein esimerkki kivisuihkun jälkeensaannoksista. Molempien puolien takakaaret ja kuskin oven alareuna kukkii ja asialle on tulossa korjausta, kunhan maalari saadaan tavoitettua. Perushommia, joita edellisenkin kanssa sai harrastaa.
Auto on siis päässyt jo etenemään ja aivan ensimmäisenähän kävin auton todella haalistuneiden etu-umpioiden kimppuun. Edellisen auton kanssa tämän kikan opin ja sovelsin sitä tottakai myös tähän. vink vink kaikki W211 omistajat!
400>600>800>1000>1200>1500>2000 vesihionta + myllytys oli lääke, joilla umpiot saatiin jälleen uuteen loistoon. Todella halvalla pääsee, jos osaa soveltaa
Autossahan oli tosiaan jostain syystä takana jotkin ihmeen kuormajouset ja ulkonäkö oli sen mukainen.. . Asialle tilattiin muutosta ja toissapäivänä alle lyötiin H&R -40mm madaltavat madallusjouset ja autosta tuli kyllä ulkonäöltään paaaaljon parempi. Samalla tuli päivitettyä väriä vaihtaneet Xenon-polttimot uusiin ja fresheihin, ja lisäksi tuli asennettua myös led-kilvenvalot ja vaaleat led-parkit raikastamaan auton luonnetta. Paljon tavaraa on autoon vielä tulossa mm. Vanteet kuvassakin näkyvästä edellisestä tähdellisestä, E55 AMGn musta nahkaratti (vanha muistuttaa lähinnä mokkarattia ), miedohko takalippa, maalipinnan täydellinen detailinki ymsyms...
Eli tähän pisteeseen auto on edennyt. Auto maalataan todennäköisesti lähiviikkojen aikana.. Päivittelen tänne sen verran kun auto edistyy...
E: Nyt pitäis kuvienkin näkyä jokaiikalle.
Viimeksi muokannut julB, Ma 18.01.2016 11:42. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo eli tänään taas auto muuttui johonki suuntaan. Pientä päivitystä keulalle hain asentamalla sumareihin 6000K Xenonit:
Kuva hämää aika rankasti valojen todellista väriä, mutta mielestäni lopputulos oli hyvä ja juuri sitä mitä hainkin. Homma ei kovin suuri ollut ja vähän sisälokaria raottamalla molemmin puolin, sain homman pakettiin puolessa tunnissa.
Valojen asennuksen yhteydessä sovittelin hiukan tulevia vanteitanikin:
...ja tulin siihen johtopäätökseen, että 15mm spacerit täytyy eteenkin hommata.
Auto alkaa olla taas olla astetta valmiimpi omaan makuun.. jatketaan..
Kuva hämää aika rankasti valojen todellista väriä, mutta mielestäni lopputulos oli hyvä ja juuri sitä mitä hainkin. Homma ei kovin suuri ollut ja vähän sisälokaria raottamalla molemmin puolin, sain homman pakettiin puolessa tunnissa.
Valojen asennuksen yhteydessä sovittelin hiukan tulevia vanteitanikin:
...ja tulin siihen johtopäätökseen, että 15mm spacerit täytyy eteenkin hommata.
Auto alkaa olla taas olla astetta valmiimpi omaan makuun.. jatketaan..
Viimeksi muokannut julB, Pe 18.12.2015 03:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Tänään taas tuli jotain päivittämisen arvoista kun E55 AMGn OEM ratti saapui. Ratti on siis tarkoitus vaihdattaa kulahtaneen vakioratin tilalle, kun kyseisen ratin sai edukkaasti, oli yhteen tilaisuuteen jälleen tartuttava.
Siinä kuvaa alkuperäisestä ratista. Näyttää juuri siltä miltä puoli miljoonaa veivitty ratti näyttääkin:
Uuden ratin otin heti käsittelyyn, jossa käytin Meguiarssin nahanhoitoainetta:
...ja lopputulos oli todella hyvä
Rattiin tulee siis keskiosa vanhasta ratista tottakai, mutta täytyy sekin värjätä sitten jollain tavalla mustaksi. Kokonaisuudesta kuvaa sitten kun auto valmistuu.
Onko muuten jollain tietoa, että tuleeko ratin shiftereitä varten piuhoja autolta (normi 5-vaihteinen troniccitomaatti)?? Itse epäilen...
Siinä kuvaa alkuperäisestä ratista. Näyttää juuri siltä miltä puoli miljoonaa veivitty ratti näyttääkin:
Uuden ratin otin heti käsittelyyn, jossa käytin Meguiarssin nahanhoitoainetta:
...ja lopputulos oli todella hyvä
Rattiin tulee siis keskiosa vanhasta ratista tottakai, mutta täytyy sekin värjätä sitten jollain tavalla mustaksi. Kokonaisuudesta kuvaa sitten kun auto valmistuu.
Onko muuten jollain tietoa, että tuleeko ratin shiftereitä varten piuhoja autolta (normi 5-vaihteinen troniccitomaatti)?? Itse epäilen...
Viimeksi muokannut julB, Pe 18.12.2015 04:14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Mistä löytyi uusi ratti? Itse olen omaani samanlaiseen Avantgarde malliseen koittanut kanssa etsiä uutta rattia kuluneen tilalle..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
http://www.autopurkaamot.com/purkuautot/?m=16,365" onclick="window.open(this.href);return false; <---- sieltä vain metsästämään. Oli useempia ratteja vielä tarjolla. Hintahaarukka pitkälti 50-150e . Muistaakseni yks harmaa Avantgarde-nahkaratti oli tarjolla.Jani77 kirjoitti:Mistä löytyi uusi ratti? Itse olen omaani samanlaiseen Avantgarde malliseen koittanut kanssa etsiä uutta rattia kuluneen tilalle..
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Autossa on vissiin Audio 20 CD? Miten olet ajatellut auxin toteuttaa vai vaihdatko suoraan soittimen yms hilppeet uusiin?
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
OM642.920
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
AUXin oon toteuttanu tähän mennessä _laadukkaalla_ fm-lähettimellä. Sapettaa tosi rankasti, ettei tässäkään sattunut esim.Comandia olemaan . Oon kattellu sitä Dynavinin kosketusnäyttöhelvettiä, jossa on höhheitä vaikka muille jakaa, mutta hintakin meinaa olla sen mukainen..KiKu kirjoitti:Autossa on vissiin Audio 20 CD? Miten olet ajatellut auxin toteuttaa vai vaihdatko suoraan soittimen yms hilppeet uusiin?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo eli vähä hommat meni pitkäksi, kun päätettiin vetää koko auto yli, koska oli sitä pikku skraapua joka puolella. Nyt kumminkin auto palannut maalaamolta:
Joo eli pintaa ei ole vielä viimeistelty ja tarkoituksena olisi painaa koko auto läpi vielä vesihionnalla ja saada pinnasta mahdollisimman kiiltävä ja tasainen. Auto nyt kuitenkin on viimein päässyt ajoon, mutta tekemistäkin on aika rankasti vielä:
Vanteet laittaessani alle, yllätyin positiivisesti kuinka hyvässä balanssissa auto on alustan kohdalta (tosiaan H&R -40mm). Nyt ei enää keuli niinkuin edellinen 220CDI
Tarkoitus olisi lähipäivinä käydä vähä pyöriä suuntailemassa ja vaihdattamassa se AMG-ratti sijoilleeen.. Pitäisi vähän lasejakin tummentaa.. #etenee
Joo eli pintaa ei ole vielä viimeistelty ja tarkoituksena olisi painaa koko auto läpi vielä vesihionnalla ja saada pinnasta mahdollisimman kiiltävä ja tasainen. Auto nyt kuitenkin on viimein päässyt ajoon, mutta tekemistäkin on aika rankasti vielä:
Vanteet laittaessani alle, yllätyin positiivisesti kuinka hyvässä balanssissa auto on alustan kohdalta (tosiaan H&R -40mm). Nyt ei enää keuli niinkuin edellinen 220CDI
Tarkoitus olisi lähipäivinä käydä vähä pyöriä suuntailemassa ja vaihdattamassa se AMG-ratti sijoilleeen.. Pitäisi vähän lasejakin tummentaa.. #etenee
Viimeksi muokannut julB, Pe 18.12.2015 03:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Noin vaan AMG-nahkaveivikin istahti tänään paikoilleen:
Piuhat vaihdeläpille tuli autolta ja Star ne löysi, mutta ei saatu parin tunnin räpläämisenkään jälkeen niitä pelaamaan. Toki se olisi ollut vain extraa
Piuhat vaihdeläpille tuli autolta ja Star ne löysi, mutta ei saatu parin tunnin räpläämisenkään jälkeen niitä pelaamaan. Toki se olisi ollut vain extraa
Viimeksi muokannut julB, Pe 18.12.2015 04:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Siistiä jälkeä!
Itelle pitäis tehä just toi umpioiden hionta, oon vain miettiny että pitäskö laittaa joku kalvo siihen päälle uv suojaksi, sitte se vois ottaa kivet vastaan, ja ku on kalvo hajalla nii vaihtaa vain uuden. Jostain lueskelin että uv suoja pitäis hionnan jälkeen laittaa, jottei kellastuisi, liekkö sitten totta vai tarua...
Mites muuten, sulla näkyy noissa sisemmissä umpioissa olevan kans xenonit..? Itellä myös Bi-Xenon alkuperäsenä, mutta näyttää olevinaan tympeältä kun sisemmissä umpioissa halogeenit... Eli onko sulla vain polttimon kannan muutossarja ja xenon polttimo, vai kuinka oot toteuttanu?
Itelle pitäis tehä just toi umpioiden hionta, oon vain miettiny että pitäskö laittaa joku kalvo siihen päälle uv suojaksi, sitte se vois ottaa kivet vastaan, ja ku on kalvo hajalla nii vaihtaa vain uuden. Jostain lueskelin että uv suoja pitäis hionnan jälkeen laittaa, jottei kellastuisi, liekkö sitten totta vai tarua...
Mites muuten, sulla näkyy noissa sisemmissä umpioissa olevan kans xenonit..? Itellä myös Bi-Xenon alkuperäsenä, mutta näyttää olevinaan tympeältä kun sisemmissä umpioissa halogeenit... Eli onko sulla vain polttimon kannan muutossarja ja xenon polttimo, vai kuinka oot toteuttanu?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Eli kokemuksia on tuosta umpion hiomisesta jo useankin W211-korisen kanssa ja oon todennu, että UV-suojalla ei ole mitään vaikutusta. Edellisellä ajoin hiotuilla umpioilla 1,5 vuotta/40000km ja ei mitään kellastumisia ymsyms. Pesunaarmua yms saattaa helpommin tulla (näkyy auringonvalossa), mutta siitä kuin pyöräyttää myllyllä yli niin on taas niinkuin uudet..Kummeli kirjoitti:Siistiä jälkeä!
Itelle pitäis tehä just toi umpioiden hionta, oon vain miettiny että pitäskö laittaa joku kalvo siihen päälle uv suojaksi, sitte se vois ottaa kivet vastaan, ja ku on kalvo hajalla nii vaihtaa vain uuden. Jostain lueskelin että uv suoja pitäis hionnan jälkeen laittaa, jottei kellastuisi, liekkö sitten totta vai tarua...
Mites muuten, sulla näkyy noissa sisemmissä umpioissa olevan kans xenonit..? Itellä myös Bi-Xenon alkuperäsenä, mutta näyttää olevinaan tympeältä kun sisemmissä umpioissa halogeenit... Eli onko sulla vain polttimon kannan muutossarja ja xenon polttimo, vai kuinka oot toteuttanu?
Joo Xenoneita ei vielä sisimmissä umpioissa ole, vaan ne ovat vasta hankintalistalla, mutta valkoiset ledit siellä kyllä on parkkeina. Aattelin toteuttaa normaalilla H7-muutossarjalla, johon sitten hankkii sen xenonpolttimolle tarkoitetun sovitintötsän
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
hyvä normaali autovaha vaan kiilloituksen jälkeen ei se tosiaan muuta tarvii.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Juurikin näin!epk kirjoitti:hyvä normaali autovaha vaan kiilloituksen jälkeen ei se tosiaan muuta tarvii.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo eli nyt on autolla tullut 5000km rullailtua, jonka varrelta on myös muutamia kuvia tarttunut matkaan, joten tässä niistä jotain.. . Auto on skulannut mahtavasti ja ei todellakaan ikinä uskoisi ajoltaan tuollaisia kilometrimääriä Huumoria ja harrastemieltähän tälläisen röntän pelastaminen vaatii, mutta kyllä työnjäljen näkeminen on melkoisen hieno tunne.
Vara-avain puuttui, joten uusi oli hankittava
Vara-avain puuttui, joten uusi oli hankittava
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Jotenkin nuo saksanlipun värit kilvessä hyppää silmille. Tulee sellainen lippispäisen viiksekkään teinin ajama E36 bemari mieleen noista. Ei sovi W211 mielestäni.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo kilvet oli niin jäätävässä kunnossa, että noilla sai vähä inhimillisemmäksi. Uudet on kyllä jo tulonpäälläThetic kirjoitti:Jotenkin nuo saksanlipun värit kilvessä hyppää silmille. Tulee sellainen lippispäisen viiksekkään teinin ajama E36 bemari mieleen noista. Ei sovi W211 mielestäni.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
.
Viimeksi muokannut julB, Pe 10.03.2017 00:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Siis ei kai se itse ahtoilman välijäähdytin ole ollut ongelmallinen vaan syyläri jossa myös vaihteistoöljy käy kierroksen tekemässä.
Edit: Tarkistelen siis vain että on oikeaa kennoa tarkisteltu keulalla.
Edit: Tarkistelen siis vain että on oikeaa kennoa tarkisteltu keulalla.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
bongattu eilen sjoen motonetin pihassa, oli siisti!
ex. w220 430
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo mitähän oon kirjotellu, tietysti syyläri...Thetic kirjoitti:Siis ei kai se itse ahtoilman välijäähdytin ole ollut ongelmallinen vaan syyläri jossa myös vaihteistoöljy käy kierroksen tekemässä.
Edit: Tarkistelen siis vain että on oikeaa kennoa tarkisteltu keulalla.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
ponsse430 kirjoitti:bongattu eilen sjoen motonetin pihassa, oli siisti!
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Taas pitkästä aikaa jonkunlaista topicin päivitystä! PS: Tuore leimakin tuli haettua konttorilta huomautuksitta, oli katsurilla ihmettelemistä kilometrien suhteen
eBaysta tuli tilattua LED-sisävalosetti ja piristi kyllä mukavasti:
Niijoo ja takalippakin on löytänyt tiensä peräluukun päälle :
E: Topicin kuvaongelmia korjattu jälleen ja lisätty uusia kuvia!
eBaysta tuli tilattua LED-sisävalosetti ja piristi kyllä mukavasti:
Niijoo ja takalippakin on löytänyt tiensä peräluukun päälle :
E: Topicin kuvaongelmia korjattu jälleen ja lisätty uusia kuvia!
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
siistikuntosen näkönen peli!
tuliko sisävaloledien mukana päivitystä myös niihin ajaessa hohtaviin rinkuloihin vai vaan normipolttimot?
tuliko sisävaloledien mukana päivitystä myös niihin ajaessa hohtaviin rinkuloihin vai vaan normipolttimot?
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Ei tullut tunnelmavaloihin ledejä tosiaan. Muuten tuntui olevan joka paikkaan.-230k- kirjoitti:siistikuntosen näkönen peli!
tuliko sisävaloledien mukana päivitystä myös niihin ajaessa hohtaviin rinkuloihin vai vaan normipolttimot?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Mistä tilasit paketin? Itse tilasin ebaystä yhden satsin mutta siinä ei ollut kaikkia lamppuja ja lisäksi osa alkoi melko heti vilkkumaan ja osa sammuikin melko nopeasti.julB kirjoitti:Ei tullut tunnelmavaloihin ledejä tosiaan. Muuten tuntui olevan joka paikkaan.-230k- kirjoitti:siistikuntosen näkönen peli!
tuliko sisävaloledien mukana päivitystä myös niihin ajaessa hohtaviin rinkuloihin vai vaan normipolttimot?
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
http://www.ebay.com/ulk/itm/291228762264" onclick="window.open(this.href);return false; , siinä linkki. Mulla ainakin toimii kaikki täydellisesti ilman räpsymisiä yms._eikka_ kirjoitti:Mistä tilasit paketin? Itse tilasin ebaystä yhden satsin mutta siinä ei ollut kaikkia lamppuja ja lisäksi osa alkoi melko heti vilkkumaan ja osa sammuikin melko nopeasti.julB kirjoitti:Ei tullut tunnelmavaloihin ledejä tosiaan. Muuten tuntui olevan joka paikkaan.-230k- kirjoitti:siistikuntosen näkönen peli!
tuliko sisävaloledien mukana päivitystä myös niihin ajaessa hohtaviin rinkuloihin vai vaan normipolttimot?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Etukäteen tiedossa oli, että takapyöränkaarien sisäpokkaukset on jäänyt maalarimestarilta vähälle huomiolle ja sieltä puskikin jo kukkaa huolestuttavan lähelle pintapeltiä, joten oli kutsuttava asiansa osaava kaveri apuihin! Tähän lääkkeeksi oli tarkoitus tehdä huolellinen hiekkapuhallus ja ruosteenestoksi 2k epoksi jonka päälle musta kiveniskumassa.
No, yllättäen homma ei edennytkään aivan odotetulla tavalla...
Tekijän sanoin:
Liikenteeseen lähdettiin lauantaina ottamalla auto pukkien varaan ja pesemällä huolellisesti pyöränkaariin reilun puolen miljoonan kilometrin aikana kertyneet kurat pois (Tässä otin vapauden putsailla auton pohjaa erityisesti allekirjoittaneelle syntyneen äänenvaimentimien puhtaus perversion tyydyttämiseksi)
Sisälokarien poiston jälkeen pamahti silmille melkoinen määrä pintaruostetta ja, mikäs sen mukavampaa, kaksi tennispallon kokoista reikää helmakotelon päädyssä. Ei auttanut kun vetää suojalasit päähän ja antaa hiekkapuhaltimen kertoa kuinka paljon uutta peltiä auto olisi vailla. Pintaruostetta oli reilusti mutta uusilta rei'iltä vältyttiin. Sitten vain rälläkällä ylimääräiset rosot pois ja pari siistiä lappua tilalle ja avot!
Sunnuntaina päästiin vihdoin kaarien kimppuun. Pokkauksien puhallus sujui kitin palasten lennessä ruosteisen pellin päältä. (Syy miksi kittiä on kaarien sisälle pitäny änkeä ei välttämättä selviä koskaan.) Tässä kohtaa alkoikin näyttää liian hyvältä ja tietäähän sen kuinka siinä käy.. Puhallushiekkoja puhaltaessa pois kuului raps ja maali irtosi pintapelliltä paljastaen paljaan ja ehjän metallin. Syyksi tähän epäilisin maalarin rasvanpoistoa tai sen puutetta, pelti kun ei ollut millään tavalla hapettunut paikoista joista maali lähti irti. Tähän ei auttanut kuin todeta että tänään ei tule valmista.
Kaaret hiottiin p400 paperille asti puhtaaksi ja rajattiin pintapellin pokkaukseen. Illan päätteeksi pensselöitiin 2k epoksi kaikkiin paljaisiin pintoihin ja jätettiin yöksi kuivumaan.
Maanantai aamuna vedettiin dinotrolin musta kiveniskumassa epoksin päälle, poislukien pintapuoli.
Paikallisesta maalipuljusta mukaan tarttui värikoodilla 2dl värimassaa ja 2dl lakkaa + ohennin ja kovete. Kaikki PPG:n tuotteita. Väri valittiin kahdesta variaatiosta verraten auringonvalossa vetolenkin paikan muoviläpyskään. Auto suojattiin kauttaaltaan ja huolellisten rasvanpoistojen jälkeen ilmanvaihto päälle ja ruisku (bilteman "professional" vai mikä lieneekään) laulamaan. Värimassaa 1 harso, 1 märkä ja päälle pisarrus. Tämän jälkeen napattiin heti rajateipit pois ja jotta maaliraja saa laskeutua. Annettiin asettua 1,5 tunnin verran. Tämän jälkeen uusi rajateippaus 1-2mm ylemmäs ja lakkaa päälle 1 harso ja 2 märkää. Jälleen teipit pois ja auto odottamaan seuraavaa iltaa lämmöt päällä.
Tiistai ilta ja maali selkeästi kuivahtanut, joten kevyttä viimeistelyä vesihionnan muodossa. P2000 vesihiomapaperilla reunaa pyöristäen ja samalla muun auton hillittömään ruiskun kuvaan tasoittaen kymmenisen senttiä kaaren päälle asti hioen saatiin suurimmat heitot pois. P2500 vesissä helpottamaan kiillotusta. Kiilto haettiin takaisin shinematen rotaryllä, 75mm laikoilla ja schollin tahnoilla.
Lopputuloksesta sen verran että maalirajaa jäi näkyviin vielä, mutta hiotaan pois kun koko autolle tullaan tekemään kevyt vesihionta.
No, yllättäen homma ei edennytkään aivan odotetulla tavalla...
Tekijän sanoin:
Liikenteeseen lähdettiin lauantaina ottamalla auto pukkien varaan ja pesemällä huolellisesti pyöränkaariin reilun puolen miljoonan kilometrin aikana kertyneet kurat pois (Tässä otin vapauden putsailla auton pohjaa erityisesti allekirjoittaneelle syntyneen äänenvaimentimien puhtaus perversion tyydyttämiseksi)
Sisälokarien poiston jälkeen pamahti silmille melkoinen määrä pintaruostetta ja, mikäs sen mukavampaa, kaksi tennispallon kokoista reikää helmakotelon päädyssä. Ei auttanut kun vetää suojalasit päähän ja antaa hiekkapuhaltimen kertoa kuinka paljon uutta peltiä auto olisi vailla. Pintaruostetta oli reilusti mutta uusilta rei'iltä vältyttiin. Sitten vain rälläkällä ylimääräiset rosot pois ja pari siistiä lappua tilalle ja avot!
Sunnuntaina päästiin vihdoin kaarien kimppuun. Pokkauksien puhallus sujui kitin palasten lennessä ruosteisen pellin päältä. (Syy miksi kittiä on kaarien sisälle pitäny änkeä ei välttämättä selviä koskaan.) Tässä kohtaa alkoikin näyttää liian hyvältä ja tietäähän sen kuinka siinä käy.. Puhallushiekkoja puhaltaessa pois kuului raps ja maali irtosi pintapelliltä paljastaen paljaan ja ehjän metallin. Syyksi tähän epäilisin maalarin rasvanpoistoa tai sen puutetta, pelti kun ei ollut millään tavalla hapettunut paikoista joista maali lähti irti. Tähän ei auttanut kuin todeta että tänään ei tule valmista.
Kaaret hiottiin p400 paperille asti puhtaaksi ja rajattiin pintapellin pokkaukseen. Illan päätteeksi pensselöitiin 2k epoksi kaikkiin paljaisiin pintoihin ja jätettiin yöksi kuivumaan.
Maanantai aamuna vedettiin dinotrolin musta kiveniskumassa epoksin päälle, poislukien pintapuoli.
Paikallisesta maalipuljusta mukaan tarttui värikoodilla 2dl värimassaa ja 2dl lakkaa + ohennin ja kovete. Kaikki PPG:n tuotteita. Väri valittiin kahdesta variaatiosta verraten auringonvalossa vetolenkin paikan muoviläpyskään. Auto suojattiin kauttaaltaan ja huolellisten rasvanpoistojen jälkeen ilmanvaihto päälle ja ruisku (bilteman "professional" vai mikä lieneekään) laulamaan. Värimassaa 1 harso, 1 märkä ja päälle pisarrus. Tämän jälkeen napattiin heti rajateipit pois ja jotta maaliraja saa laskeutua. Annettiin asettua 1,5 tunnin verran. Tämän jälkeen uusi rajateippaus 1-2mm ylemmäs ja lakkaa päälle 1 harso ja 2 märkää. Jälleen teipit pois ja auto odottamaan seuraavaa iltaa lämmöt päällä.
Tiistai ilta ja maali selkeästi kuivahtanut, joten kevyttä viimeistelyä vesihionnan muodossa. P2000 vesihiomapaperilla reunaa pyöristäen ja samalla muun auton hillittömään ruiskun kuvaan tasoittaen kymmenisen senttiä kaaren päälle asti hioen saatiin suurimmat heitot pois. P2500 vesissä helpottamaan kiillotusta. Kiilto haettiin takaisin shinematen rotaryllä, 75mm laikoilla ja schollin tahnoilla.
Lopputuloksesta sen verran että maalirajaa jäi näkyviin vielä, mutta hiotaan pois kun koko autolle tullaan tekemään kevyt vesihionta.
Viimeksi muokannut julB, Ke 23.12.2015 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Tosi siistiä jäläkeä!
tuota tuota.. missähän tällästä joku mahtais tehdä, ja mihin hintaan?
tuota tuota.. missähän tällästä joku mahtais tehdä, ja mihin hintaan?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Kiitos kiitos, siihen pitää pyrkiä!Kummeli kirjoitti:Tosi siistiä jäläkeä!
tuota tuota.. missähän tällästä joku mahtais tehdä, ja mihin hintaan?
Laita YV!
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Eipä noi maalarit tahdo noita kaaria ym rajapaikkoja kovin tarkasti tehdä, vaikka käskis. Tuota kiveniskumassaa tuossa epoksin päällä en oikein ymmärrä, siihenhän tulee muovi päälle? Eikö sinne olis kannattanu laittaa vaan pintamaali päälle Tuon takia oon monessa paikassa käskeny irrottelemaan joskus niitä sisälokareita ja pohjamuoveja, ne suojaa kyllä hyvin mutta ajan kanssa sinne kertyy isot määrät kuraa joka ruostuttaa nopeasti. Ootko helmamuovien alle kattonu?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500