Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
tai millanen peräti tehä sellanen ku uudessa w222 ässässä on että se "kanttaa" mutkaan ikäänku moottoripyörä. tälläkin yksi ilmajousitusta asentava, asiasta kiinnostunut
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Hyppäät autoon, valitset tason, ajat asfalttitietä. Saavut kuoppaiselle ja kiviselle mökkitielle, nostat ylemmäs ettei raavi pohjaan. Ja sama toisin päin.Ilmaister kirjoitti: Minkä takia sen auton pitäisi säätyä ajettaessa??? Hyppäät autoon -> valitset haluamasi tason -> lähdet ajamaan.
Autoon ei kuitenkaan lastata ihmisiä tai kuormaa vauhdissa.
Jos käyt rautakaupassa lastaat auton hyppäät autoon. -> valitset haluamasi tason -> lähdet ajamaan.
Ainoa virhe edellä olevassa on juurikin se, että jos renkaat ovat montussa.. -> aja metri eteen/taakse ja valitse haluamasi taso-> lähdet ajamaan.
Mielipiteitä toverit! Ihan suoralta kädeltä!
e: kuten joku jo totesikin.
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Alustan korkeampi taso olisi parasta asettaa vielä hyväkuntoisella tieosuudella ennen hiekkatietä niin jää auto varmasti vaateeriin.tj86430 kirjoitti:Hyppäät autoon, valitset tason, ajat asfalttitietä. Saavut kuoppaiselle ja kiviselle mökkitielle, nostat ylemmäs ettei raavi pohjaan. Ja sama toisin päin.Ilmaister kirjoitti: Minkä takia sen auton pitäisi säätyä ajettaessa??? Hyppäät autoon -> valitset haluamasi tason -> lähdet ajamaan.
Autoon ei kuitenkaan lastata ihmisiä tai kuormaa vauhdissa.
Jos käyt rautakaupassa lastaat auton hyppäät autoon. -> valitset haluamasi tason -> lähdet ajamaan.
Ainoa virhe edellä olevassa on juurikin se, että jos renkaat ovat montussa.. -> aja metri eteen/taakse ja valitse haluamasi taso-> lähdet ajamaan.
Mielipiteitä toverit! Ihan suoralta kädeltä!
e: kuten joku jo totesikin.
Sikäli mikäli tämä on ok niin muokkaan koodin. Omaan ajatusmailmaani tuo olisi melko järkevä.
Kiihtyvyysantureita ja ohjauskulmasensoreita on mielestäni turha alkaa lisäilemään, koska siinä kohtaa alkaa hinta karata käsistä.
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Kuinka tarpeellinen on jokaisen kulman säätö erikseen? Jos halutaan pyöriät eri korkeuksiin. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään järkeä, kun kallistuksenvakaaja tasoittaa tätä.
Keulan ja perän erillissäädöt voisi toteuttaa mutta onko siinäkään mitään järkeä?
Keulan ja perän erillissäädöt voisi toteuttaa mutta onko siinäkään mitään järkeä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Perustuu Trafin määräyksiin ajoneuvon rakenteen muuttamisesta sekä katsastusviranomaisen sanaan ja tulkintaan em. pykälistä. Katsatuskonttoreillahan on näiden määräyksien lisäksi ohjeita, joilla paikkaillaan mahdollisia porsaanreikiä (väärinymmärryksiä).noroljan kirjoitti:Mihinkäs tämä perustuu, antaahan vakio Airmaticcikin säätää korkeutta ajossa? (W164:nen jopa +110mm, mutta järjestelmä kehottaa ajamaan offroad moodissa max. 30km/h).Matti Äyräväinen kirjoitti:Jousituksen korkeus ei saa olla manuaalisesti säädettävissä auton ollessa liikkeellä. Ei mene katsastuksesta läpi, jos inssi huomaa. Tämä on ihan järkeen käypää. Auton ollessa liikkeellä jousen(ilmapussi) paine/pituus ei ole vakio, kuinka sitä voisi säätää haluttuun arvoon?
Hommasin Contiaiseeni jokunen vuosi sitten Ride Tech:n systeemin. Systeemissä on 3 ohjelmoitavaa korkeutta, joista keskimmäinen on se, jolla ajetaan. Järjestelmä ei anna säätää korkeutta ajossa turvallisuussyistä.
Voit esimerkiksi ostaa kaupasta auton, jossa 7 kg/kW alittuu mutta itse muutettua et saa laillisesti kilpien väliin. Tehtaan tekemää ja muutettua on siis turha tässä tapauksessa verrata keskenään. Oletko miettinyt miksi W164:sesi kehottaa pitäytymään alle 30 km/h nopeudessa? Olisiko joku turvallisuusjuttu?
En ole tietoinen nykyautojen ohjausgeometrioiden hienouksista mutta vanhemmissa autoissa jousituskorkeuden muutos vaikuttaa ohjauskulmiin varsin paljon. Pyöränkulmat ovat siis kohdallaan ainoastaan yhdessä korkeudessa. Jäykällä taka-akselilla varustetuissa autoissa pinionin kulma saattaa myös muuttua epäedullisesksi. Rengasta kuluu ja ristikko huutaa apua...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Turha tässä nyt on kinaamaan lähteä lakipykälistä saatika pahoittaa mieltänsä.
Hommahan on pyhässä yksinkertaisuudessaan niin, että 99% näistä autoihin asennettavista jälkiasennussarjoista ei omaa minkään näköisiä hyväksyntäpapereita. Joten suurimmaksi osaksi ovat laittomia nekin.
Mutta palatakseni asiaan.
Seuraavanlainen idea tuli mieleeni kun jutustelin aiheesta kaverin kanssa. Eli käyttöpaneelissa, on se sitten kosketusnäyttö, pelkät napit pikkunäytöllä tai puhelin.
Olisi valittavina, että onko jousitus aktiivisena vai ei. Tällöin jos pelottaa, että se aiheuttaa ongelmia niin sen automaattisen korkeuden päivityksen saa pois päältä. Valittavana myös kolme esiasetettua korkeutta + omavalintainen korkeus.
Alla karkea luonnos, että hahmottaa. Ei välttämättä toi teksin ulosanti oo ykköstasolla ku tulee niin tohkeissaan kirjoteltua.
Tuossa olisi omasta mielestäni tuommonen kompromissi eli kaikille jotain. =D
Hommahan on pyhässä yksinkertaisuudessaan niin, että 99% näistä autoihin asennettavista jälkiasennussarjoista ei omaa minkään näköisiä hyväksyntäpapereita. Joten suurimmaksi osaksi ovat laittomia nekin.
Mutta palatakseni asiaan.
Seuraavanlainen idea tuli mieleeni kun jutustelin aiheesta kaverin kanssa. Eli käyttöpaneelissa, on se sitten kosketusnäyttö, pelkät napit pikkunäytöllä tai puhelin.
Olisi valittavina, että onko jousitus aktiivisena vai ei. Tällöin jos pelottaa, että se aiheuttaa ongelmia niin sen automaattisen korkeuden päivityksen saa pois päältä. Valittavana myös kolme esiasetettua korkeutta + omavalintainen korkeus.
Alla karkea luonnos, että hahmottaa. Ei välttämättä toi teksin ulosanti oo ykköstasolla ku tulee niin tohkeissaan kirjoteltua.
Tuossa olisi omasta mielestäni tuommonen kompromissi eli kaikille jotain. =D
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 20.10.2015 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Toi näyttää hyvältä suunnitelmalta! Mitä olit ajatellut, että se tossa aktiivitilassa tekee? Antureiksiko ei sitten tarvitse kun noi korkeustunnistimet?
Tota lakitekstiä etiskelin, löysin jonkun tutkielman, että -93 vanhemmissa autoissa ei tarvi tuv-hyväksyntää, mutta uudemmissa tarvii? Ajossa säädettevä korkeus kiinnosti siksi, kun en siihen löytänyt vastausta ja jos jollain on ollut katsastuksessa ongelmia, niin niistä olisi mukava kuulla. Ei aina jaksa käydä konttorilla kyselemässä, että mitä mieltä kukin katsastusmies on asiasta, joskus noita katsastusmiehille tarkoitettuja "tulkitsemisohjeita" on netistä löytynyt, eli sellaisia ohjeita niillä on käytössä.
Ja kyllä se w164 antaa +80mm korotuksella ajaa normaalisti. muutenkin tuossa maasturissa noi säätövarat on henkilöautoihin verrattuna paljon isommat. W220 nostaa korkeutta vain jonkun 30mm (Airmaticilla). Näissä molemmissa vain on myös säätyvä iskunvaimennus ja ne tiputtaa jossain +100km/h vauhdissa alustan peruskorkeuteen.
Tota lakitekstiä etiskelin, löysin jonkun tutkielman, että -93 vanhemmissa autoissa ei tarvi tuv-hyväksyntää, mutta uudemmissa tarvii? Ajossa säädettevä korkeus kiinnosti siksi, kun en siihen löytänyt vastausta ja jos jollain on ollut katsastuksessa ongelmia, niin niistä olisi mukava kuulla. Ei aina jaksa käydä konttorilla kyselemässä, että mitä mieltä kukin katsastusmies on asiasta, joskus noita katsastusmiehille tarkoitettuja "tulkitsemisohjeita" on netistä löytynyt, eli sellaisia ohjeita niillä on käytössä.
Ja kyllä se w164 antaa +80mm korotuksella ajaa normaalisti. muutenkin tuossa maasturissa noi säätövarat on henkilöautoihin verrattuna paljon isommat. W220 nostaa korkeutta vain jonkun 30mm (Airmaticilla). Näissä molemmissa vain on myös säätyvä iskunvaimennus ja ne tiputtaa jossain +100km/h vauhdissa alustan peruskorkeuteen.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Eli aktiivitilassa se koittaa pysyä tuossa halutussa korkeudessa. mm pitkät kaarteet, jarrutukset, kiihdytykset. Kaikki tilanteet missä auto koittaa kammeta itseään kenoon niin tuo koittaa pitää sitä suorana.noroljan kirjoitti:Toi näyttää hyvältä suunnitelmalta! Mitä olit ajatellut, että se tossa aktiivitilassa tekee? Antureiksiko ei sitten tarvitse kun noi korkeustunnistimet?
Antureiksi riitätä 4kpl korkeusantureita. Ja jos haluaa ominaisuuksia niin lämpötila- ja paineanturit. Näillä saadaan kompuran ohjaus ympättyä ohjelmaan ja kompuran ylikuumenemissuoja tulee samalla.
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Toihan näyttää joo hyvältä!
Eli tolla custom levelillä saa myös palkeet tyhjäksi ja sitten täyteen oikein kunnolla?
Paineanturi säiliöön kompuran ohjausta varten olisi ihan jees, säädettävällä käynti välillä, eli vaikka 145-175psi tai 175-200psi on-off meiningillä. Tosin helppo hoitaa releellä ja painekytkimelläkin joiden yhteishinnaksi tulee noin 30e joten mikä tässä nyt sitten on järkevää hinnan suhteen?
Eli tolla custom levelillä saa myös palkeet tyhjäksi ja sitten täyteen oikein kunnolla?
Paineanturi säiliöön kompuran ohjausta varten olisi ihan jees, säädettävällä käynti välillä, eli vaikka 145-175psi tai 175-200psi on-off meiningillä. Tosin helppo hoitaa releellä ja painekytkimelläkin joiden yhteishinnaksi tulee noin 30e joten mikä tässä nyt sitten on järkevää hinnan suhteen?
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Paineanturin hinta 11usd toimituskuluineen.
Mitta-alue 0-12bar
+5v ja gnd sisään. Antaa 0-5v ulos. Ohjelmallisesti noin kymmenen riviä. Toki loppukäyttäjän valinta, että mitä haluaa käyttää.
Olen kommentoinut koodista lähes jokaisen rivin siten, että loppukäyttäjä voi sitä muokata. =)
Mitta-alue 0-12bar
+5v ja gnd sisään. Antaa 0-5v ulos. Ohjelmallisesti noin kymmenen riviä. Toki loppukäyttäjän valinta, että mitä haluaa käyttää.
Olen kommentoinut koodista lähes jokaisen rivin siten, että loppukäyttäjä voi sitä muokata. =)
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Eka käyttöpaneeli tehdään pienellä näytöllä, nappuloilla, ledeillä ja 10k säätövastuksella. On kaikista yksinkertaisin ja kevyin ohjelmallilesti. Ei kylläkään edullisin.
Ja kun kosketusnäytöt saapuu niin tehdään myös kosketusnäytöllä oleva käyttöpaneeli. Vaihtoehdot ja laajennettavuus on ilmeisen tärkeä ominaisuus monelle käyttäjälle.
Alla ensimmäinen koteloitu prototyyppi. Potikat kuvastavat korkeusantureita, että on saatu debugattua koodia ja testailtua rautaa.
Lopullinen kotelo tulee olemaan noin puolet tuosta.
magneettiventtiilit ovat oikeastaan anoa kriittinen tarve, että pääsee testaamaan koko järjestelmää.
Ja kun kosketusnäytöt saapuu niin tehdään myös kosketusnäytöllä oleva käyttöpaneeli. Vaihtoehdot ja laajennettavuus on ilmeisen tärkeä ominaisuus monelle käyttäjälle.
Alla ensimmäinen koteloitu prototyyppi. Potikat kuvastavat korkeusantureita, että on saatu debugattua koodia ja testailtua rautaa.
Lopullinen kotelo tulee olemaan noin puolet tuosta.
magneettiventtiilit ovat oikeastaan anoa kriittinen tarve, että pääsee testaamaan koko järjestelmää.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 20.10.2015 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Pitäisi 4 magneettiventtiiliä kyllä olla, jos haluat autenttisilla tuota testailla. Ellet jo ollut ostamassa?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Eilen saapui 4 kpl magneettiventtileitä, loppujen pitäisi myyjän mukaan tulla ensiviikolla. Tuo etäkäyttökapula alkaisi olla koteloitu ja toiminnot tehty koodiin.
Tässä kohtaa tuntuu melkein siltä, että kuopataan kosketusnäyttö kokonaan ja tehdään toiseksi vaihtoehdoksi tuo puhelinsovellus, jossa ainakin itselläni tulee ongelmia suorittaa bluetooth-ohjaukset käyttäen javaa.
Tällä hetkellä on ohjelmasta kahta versiota, jotka toetuttavat omaa algoritmiä korkeuden mittaamisessa.
Yksinkertaisemmassa n. 500 riviä koodia ja vaikeammassa päälle 600 riviä.
Ensiviikolla saadaan luultavasti kuvattua demovideo erillisellä testialustalla.
!!Jos löytyy henkilö joka hallitsee android/apple -appien tekemisen niin pieni supportti ei olisi pahitteeksi!!
Tässä kohtaa tuntuu melkein siltä, että kuopataan kosketusnäyttö kokonaan ja tehdään toiseksi vaihtoehdoksi tuo puhelinsovellus, jossa ainakin itselläni tulee ongelmia suorittaa bluetooth-ohjaukset käyttäen javaa.
Tällä hetkellä on ohjelmasta kahta versiota, jotka toetuttavat omaa algoritmiä korkeuden mittaamisessa.
Yksinkertaisemmassa n. 500 riviä koodia ja vaikeammassa päälle 600 riviä.
Ensiviikolla saadaan luultavasti kuvattua demovideo erillisellä testialustalla.
!!Jos löytyy henkilö joka hallitsee android/apple -appien tekemisen niin pieni supportti ei olisi pahitteeksi!!
Re: IlmAir - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Eipä tuo ohjelman vääntäminen androidille näköjään mikään hankala homma ollut. Alla pari kuvaa mitä sain viikonloppuna aikaiseksi.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 20.10.2015 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: IlmAir - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Tekaseppa ios:äänkin ja saat tulla koittaa mun autoon. Mulla on joka kulmalle oma säätö jo tossa omassa ohjaimessa,sekä etu,taka,kokoauto napitIlmaister kirjoitti:Eipä tuo ohjelman vääntäminen androidille näköjään mikään hankala homma ollut. Alla pari kuvaa mitä sain viikonloppuna aikaiseksi.
Re: IlmAir - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Edistyy edistyy, puhelinsoftaa hierotaan vielä. Myös arduinon koodia optimoidaan ja debugataan. Testialusta vielä maalaamatta joten näillä näppäimillä päästään testaamaan todenteolla.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Nonni. Puhelin softa valmis, arduinon koodit valmiit. Tuosta ensimmäisestä versiosta haluttiin tehdä pienempi ja "halvempi".
Saatiin kokoa puristettua 40% pienemmäksi ja hintaa 20€ edullisemmaksi Lisäksi muutamia toimintatarkkuuteen vaikuttavia tekijöitä on otettu huomioon. Muunmuassa johtojen juottaminen suoraan controllerin piirilevyyn eikä painoliittimen kautta . Tällä hetkellä pelkän ohjainyksikön komponentit ja kotelo tulee maksamaan n.20€
Tuossa hinnassa ei ole luonnollisesti antureita, venttiileitä, painesäiliötä, ilmapusseja tai kompressoria. Alla pari kuvaa versio 2.0'sta sekä puhelinsoftasta.
Puhelinsoftassa kolme valittavaa korkeutta, keulan ja perän manuaaliajo sekä aktiivijousituksen aktivointinäppäin. Siinä on koitettu ottaa nyt kaikkien tarpeita hiukan huomioon. Toki siinä on varmasti parannettavaa mutta ne tehdään käyttäjäpalautteen mukaan.
Saatiin kokoa puristettua 40% pienemmäksi ja hintaa 20€ edullisemmaksi Lisäksi muutamia toimintatarkkuuteen vaikuttavia tekijöitä on otettu huomioon. Muunmuassa johtojen juottaminen suoraan controllerin piirilevyyn eikä painoliittimen kautta . Tällä hetkellä pelkän ohjainyksikön komponentit ja kotelo tulee maksamaan n.20€
Tuossa hinnassa ei ole luonnollisesti antureita, venttiileitä, painesäiliötä, ilmapusseja tai kompressoria. Alla pari kuvaa versio 2.0'sta sekä puhelinsoftasta.
Puhelinsoftassa kolme valittavaa korkeutta, keulan ja perän manuaaliajo sekä aktiivijousituksen aktivointinäppäin. Siinä on koitettu ottaa nyt kaikkien tarpeita hiukan huomioon. Toki siinä on varmasti parannettavaa mutta ne tehdään käyttäjäpalautteen mukaan.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Tässä vielä kuvat tuosta viimeisimmästä versiosta täysin valmiina.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Noniin, nyt on testattu tuota ohjausyksikköä tuommosessa demoalustassa joka on melko herkkä, koska sylinterien ilmatilavuus on kovin pieni verrattuna ilmapalkeisiin.
https://www.youtube.com/watch?v=rDlult_ ... e=youtu.be
Tuntuu pelittävän ihan kivasti, harmi ettei videlolla näy testiä jossa lastattiin taakkaa eri kulmille ja järjestelmä korjasi korkeuden oikeaksi.
[edit] Paremmalla kuvanlaadulla oleva pätkä ladattu toutubeen.
https://www.youtube.com/watch?v=rDlult_ ... e=youtu.be
Tuntuu pelittävän ihan kivasti, harmi ettei videlolla näy testiä jossa lastattiin taakkaa eri kulmille ja järjestelmä korjasi korkeuden oikeaksi.
[edit] Paremmalla kuvanlaadulla oleva pätkä ladattu toutubeen.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Pe 30.10.2015 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Hyvältä näyttää!Ilmaister kirjoitti:Noniin, nyt on testattu tuota ohjausyksikköä tuommosessa demoalustassa joka on melko herkkä, koska sylinterien ilmatilavuus on kovin pieni verrattuna ilmapalkeisiin.
https://www.youtube.com/watch?v=obnoIvJMFmU
Tuntuu pelittävän ihan kivasti, harmi ettei videlolla näy testiä jossa lastattiin taakkaa eri kulmille ja järjestelmä korjasi korkeuden oikeaksi.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Sain vihdoin aikaiseksi aloittaa uuden projektin johon hieman testailin tätä systemiä. Semmosen muutoksen tuohon vielä tein, että jätin releet kokonaan pois ja ohjaan venttiileitä pelkillä irf 530 mosfeteillä.
Tässä pikku pätkä takapään toiminnasta. Eteen saan pussit vasta ensiviikolla.
https://www.youtube.com/watch?v=OgpLUsuOUfk
Julkaisen lähdekoodin sun muut, kunhan testaan vielä tuon etupään toiminnan.
Tässä pikku pätkä takapään toiminnasta. Eteen saan pussit vasta ensiviikolla.
https://www.youtube.com/watch?v=OgpLUsuOUfk
Julkaisen lähdekoodin sun muut, kunhan testaan vielä tuon etupään toiminnan.
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
No nyt on nykyaikaista ! Tätä tulee kyllä seurattua, koska tällainen diy setti on todella mielenkiintoista.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Mikäs tämän tilanne ?
Itsellä ollut pussit Geen alla ajossa mutta menee vähän vinossa ja haluaisin vähän automatiikkaa , onko kenties tätä ohjausta saatavilla ja jos on millä hinnalla ynm ??
Vaikuttaisi suht helpolta asentaa tuohon omaan
Itsellä ollut pussit Geen alla ajossa mutta menee vähän vinossa ja haluaisin vähän automatiikkaa , onko kenties tätä ohjausta saatavilla ja jos on millä hinnalla ynm ??
Vaikuttaisi suht helpolta asentaa tuohon omaan
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: iStance - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Moi,Ilmaister kirjoitti:Turha tässä nyt on kinaamaan lähteä lakipykälistä saatika pahoittaa mieltänsä.
Hommahan on pyhässä yksinkertaisuudessaan niin, että 99% näistä autoihin asennettavista jälkiasennussarjoista ei omaa minkään näköisiä hyväksyntäpapereita. Joten suurimmaksi osaksi ovat laittomia nekin.
=D
Muutoskatsastin Continentalini keväällä Mäntsälässä (ilmajouset, 4-link jne.). Ilmajousista ensimmäinen kysymys oli: Onko säädettävissä ajon aikana? No, ei ollut ja leima tuli. Ei siis kannata mennä ainakaan tuonne tarjoamaan ajon aikana säädettävää ilma-alustaa. Tämä ei luonnollisesti koske tehtaan asentamia alkuperäisjärjestelmiä.
Nelipyöräsuuntaustodistus piti esittää.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Oon tuota sähkö-slc'tä rakennellut ja siihen on tämä tekemäni järjestelmä menossa. Käytännön testejä en ole vielä hirveästi tehnyt mutta tallissa kun olen testaillut niin ei ole ollut mitään ongelmia.jjruutiainen kirjoitti:Mikäs tämän tilanne ?
Itsellä ollut pussit Geen alla ajossa mutta menee vähän vinossa ja haluaisin vähän automatiikkaa , onko kenties tätä ohjausta saatavilla ja jos on millä hinnalla ynm ??
Vaikuttaisi suht helpolta asentaa tuohon omaan
Muutamille foorumilaiselle olen tiedostot jakanut sekä neuvonut järjestelmän kanssa mutta sen enempää ei minulle ole kantautunut tietoa toimivuudesta.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
Pelkällä ohjelmalla en niinkään tee mitään kun tuo ohjain ei taida onnistua .
Tarkoituksena laittaa tunnistimet joka nurkkaan joilla näen oikean ajo korkeuden ja aika releen jolla käynnistäessä lisää jos tarve ilmaa.
Muut kohdat menee vain etu, taka, nosta ja laske .
Tarkoituksena laittaa tunnistimet joka nurkkaan joilla näen oikean ajo korkeuden ja aika releen jolla käynnistäessä lisää jos tarve ilmaa.
Muut kohdat menee vain etu, taka, nosta ja laske .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: Stanced - OpenSource ohjainyksikkön kehitys ilmajousille
jjruutiainen kirjoitti:Pelkällä ohjelmalla en niinkään tee mitään kun tuo ohjain ei taida onnistua .
Tarkoituksena laittaa tunnistimet joka nurkkaan joilla näen oikean ajo korkeuden ja aika releen jolla käynnistäessä lisää jos tarve ilmaa.
Muut kohdat menee vain etu, taka, nosta ja laske .
Voisihan siihen tehdä simpelimmän version. Esimerkiksi kulma-anturit antaa arvon mikrokontrollerille, joka siirtää arvot pieneen näyttöön.
Ja esim. manuaalisesti ilman lisaystä/poistoa pusseista.
Tai jos haluaa oikein helpolla vähällä piuhalla päästä niin kulma-anturit antaa arvon mikrokontrollerie, joka lähettää tiedot vaikka android-puhelimeen.
Alemman version osille ilman kulma-antureita tulisi hintaa noin 20€ koteloineen.