ruostekohtien paikkaus
Re: ruostekohtien paikkaus
107aan pitäisi vaihtaa pitkä rättikaton kotelon tiivistekouru. Saumaa vajaa 2m. Mitä jos en hitsaa koko matkalta vaan pistein ja suljen sauman lopuksi tinalla? Onko hyvä idea?
Re: ruostekohtien paikkaus
Jos et pääse viimeistelemään tinauskohtaa molemmilta puolilta ja maalaamaan sitä niin ruostuu parissa vuodessa läpi kondensioveden takia. Jos molemmat puolet on hiottu/maalattu/ruostesuojattu niin sitten toimii. Itse en sitä paskaa kumminkaan käytä enää mihinkään vaan katkohitsatus saumat tiivistetään 2K koriliimalla mikä myös jäykistää saumaa.BHN kirjoitti:107aan pitäisi vaihtaa pitkä rättikaton kotelon tiivistekouru. Saumaa vajaa 2m. Mitä jos en hitsaa koko matkalta vaan pistein ja suljen sauman lopuksi tinalla? Onko hyvä idea?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: ruostekohtien paikkaus
Ei nyt sentään, se on se tinan pohjuste joka tekee kiusaa, jos tekee. Minkälainen toi tiivistekouru on?EVO X kirjoitti:Jos et pääse viimeistelemään tinauskohtaa molemmilta puolilta ja maalaamaan sitä niin ruostuu parissa vuodessa läpi kondensioveden takia. Jos molemmat puolet on hiottu/maalattu/ruostesuojattu niin sitten toimii. Itse en sitä paskaa kumminkaan käytä enää mihinkään vaan katkohitsatus saumat tiivistetään 2K koriliimalla mikä myös jäykistää saumaa.BHN kirjoitti:107aan pitäisi vaihtaa pitkä rättikaton kotelon tiivistekouru. Saumaa vajaa 2m. Mitä jos en hitsaa koko matkalta vaan pistein ja suljen sauman lopuksi tinalla? Onko hyvä idea?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: ruostekohtien paikkaus
en löutänyt kuvaa, mutta tuon kannen tiivistää
https://www.youtube.com/watch?v=H9AfSlUYw7E" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava kysymykseni koskeekin juuri tuota pohjusteen pesua. Vaikka olen vedellä pessyt tinauksen jälkeen niin tuppaa ruostumaan! Pitäisikö pestä vedellä pohjuste ennen tinausta?
https://www.youtube.com/watch?v=H9AfSlUYw7E" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava kysymykseni koskeekin juuri tuota pohjusteen pesua. Vaikka olen vedellä pessyt tinauksen jälkeen niin tuppaa ruostumaan! Pitäisikö pestä vedellä pohjuste ennen tinausta?
Re: ruostekohtien paikkaus
Kokeileppas vahvasti emäksistä pesuainetta, esimerkiksi prestan nahan ja vinyylin puhdistusaine on sellaista. Lisäksi se on todella hyvää siihen puhdistamiseen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: ruostekohtien paikkaus
Jenkkiharrasteesta joka maalattiin 2013, on tehty nyt molemmat etulokarin korjaukset uudelleen. Silloinkin lokarit puhallettiin vielä hitsauksien ja tinauksen jälkeen ja maalattiin epoksilla ennen pohjatöitä. Ainoastaan osa korjauksista jäi tukirakenteen alle piiloon ja jo 2015 toinen puoli läpi asti. Autolla kumminkin oli ajettu 1000km ja ollut pääasiassa tallissa ja näyttelyissä. Joka paikka oli ihan varmasti puhdas koko ajan. Seuraavana vuonna tuli toinen puoli läpi. Nyt molemmat on korjattu ja poistettiin tuet väliaikaisesti, että myös tausta saatiin varmasti viimeisteltyä. Ja ei, en käyttänyt tinaa. Sitten oliskin jossain vaiheessa aika ottaa molemmat takakaaret auki, kun sattumoisin siellä on kotelorakenteen sisällä tuo taustapuolen sauma. Toki nuokin kotelot holvattiin ML:llä niin hyvin kun sai, mutta pääsy on hankalaa, eikä varmasti koko alueelle saanut suojaa. Ne tinaukset, mitkä on suojattu ympäriinsä tai on vaan täytteenä on toimineet. Mutta joo, oli nyt syy pohjusteessa, tinassa tai missä tahansa, niin enää en tuon asian kanssa riskiä ota.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: ruostekohtien paikkaus
Hyviä kommentteja. Mistä ja mitä koriliimaa olette ostaneet?
Re: ruostekohtien paikkaus
Kyllä se tinauksessa se vika oli, ei se rauta läpiasti sisäpuolelta ilman jatkuvaa kosteutta ruostu pitemmälläkään aikavälillä. Sitten jos rakenteisiin pääsee vettä, etenkin suolaista niin eihän sitä kestä edes hyvä maali määränsä kauempaa. Korjasin joskus fiat traktorin koppia (joka on tehty samalla tavalla kuin auton kori) enkä kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään välikköjen tai kotelojen maalaamisiin, eikä sitä ruostesuojattu mitenkään ja 4 vuotta nyt kestänyt ilman että ruostunut juuri nimeksikään. Kuitenkin kone pihalla ympäri vuoden ja ihan käytössä.EVO X kirjoitti:Jenkkiharrasteesta joka maalattiin 2013, on tehty nyt molemmat etulokarin korjaukset uudelleen. Silloinkin lokarit puhallettiin vielä hitsauksien ja tinauksen jälkeen ja maalattiin epoksilla ennen pohjatöitä. Ainoastaan osa korjauksista jäi tukirakenteen alle piiloon ja jo 2015 toinen puoli läpi asti. Autolla kumminkin oli ajettu 1000km ja ollut pääasiassa tallissa ja näyttelyissä. Joka paikka oli ihan varmasti puhdas koko ajan. Seuraavana vuonna tuli toinen puoli läpi. Nyt molemmat on korjattu ja poistettiin tuet väliaikaisesti, että myös tausta saatiin varmasti viimeisteltyä. Ja ei, en käyttänyt tinaa. Sitten oliskin jossain vaiheessa aika ottaa molemmat takakaaret auki, kun sattumoisin siellä on kotelorakenteen sisällä tuo taustapuolen sauma. Toki nuokin kotelot holvattiin ML:llä niin hyvin kun sai, mutta pääsy on hankalaa, eikä varmasti koko alueelle saanut suojaa. Ne tinaukset, mitkä on suojattu ympäriinsä tai on vaan täytteenä on toimineet. Mutta joo, oli nyt syy pohjusteessa, tinassa tai missä tahansa, niin enää en tuon asian kanssa riskiä ota.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: ruostekohtien paikkaus
Meillä on ollut Wurthin 2K koriliima. Mutta kannattaa ennemmin kiinnittää huomiota mitä minkäkin valmistajan puristin maksaa. Ne kun vaatii sen tuplapuristimen. Ainakin tuo Wurthin puristin on ihan järkyttävän kallis. Muistaakseni 3M:n puristin ja liima oli halvempia.. tai sitten ne oli vielä kalliimpia
No jokatapauksessa Würth nyt ainakin myy ja sitten nuo automaali tarvikkeita myyvät liikkeet.
No jokatapauksessa Würth nyt ainakin myy ja sitten nuo automaali tarvikkeita myyvät liikkeet.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: ruostekohtien paikkaus
Tällainenkin on ilmestynyt markkinoille. Kokemuksia?
https://www.ikh.fi/fi/koritinan-korvaaj ... -tr-hk5010" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ikh.fi/fi/koritinan-korvaaj ... -tr-hk5010" onclick="window.open(this.href);return false;