om606 tuplaturbo projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

laitetaan tännekki jotain juttua tästä keksinnöstä :wink:

elikkä kaverille rakentelen tällästä tuplaturbo viritystä ja aihiona on 124 sedan!

moottori täysin läpi käyty uusilla osilla + arrowin veiviillä, isoventtiili kannella, mynän 8mm pumppu ja laatikko on chevyn th400 vahvistettuna http://www.jegs.com/i/TCI/890/212000/10002/-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mielenkiintoinen projekti!

Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tuleekos tuohon pakosarjaan "oikeeta" hukkaporttia ollenkaan? Seurantaan menee :thumbup:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja esko »

lapualta jyrähtää :crazy: ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,, :roll: :mrgreen:
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. :wink: .. sopii päällekkäin turbot kivasti :D ja noukkapelti kiinni :lol:
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja :?: ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
superturboa alkaen 2003
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

tomant kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti!

Oliko laatikon muuttaminen työlästä ja kuinka paljon vääntöä se kestää? Paljonko laatikolle tuli hintaa hankintoineen ja muutostöineen?

tomant
laatikon muutostyöt teki laatikko spesialisti suojanen seinäjoelta! laatikko hommattiin käytettynä n.1000hp jenkin perästä! aihion hintaa en muista mutta muutostyöt sisältäen pari uutta kitkalevyä+tiivistesarjat yms mitä huolto/tarkastukseen tarvii + sitten tälläseen tiisseliin sopiva turbiini muutostöineen oli 2000€ yhteensä!
masa201 kirjoitti:Tuleekos tuohon pakosarjaan "oikeeta" hukkaporttia ollenkaan? Seurantaan menee :thumbup:
kokeillaan nyt aluksi tällä systeemillä mutta jos rupeaa näyttämään että porttia tarvii niin sitte tulee "oikea" porttikin :)
esko kirjoitti:lapualta jyrähtää :crazy: ..... mielenkiintoinen keskittää kytkinkoppa jenkkilaatikkoon,,,, :roll: :mrgreen:
laturi tais pompata toiselle puolelle motoria. :wink: .. sopii päällekkäin turbot kivasti :D ja noukkapelti kiinni :lol:
laatikossa onkin ison kokoinen öljypohja :?: ....
taitaa näyttää närhen munat tuo tuplaturbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
laturi siirrettiin tehostajan paikalle ja laitettiin oopelin sähkötehostaja hoitamaan hommansa kapiinin puolelle!

pelli menee kiinni ja on tilaa vaikka hx60 vielä :wink:

syvä mallin ööpohja on :!:
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

pari vilmin pätkää tuli kuvattua testi lenkillä :!: heräämis ongelmia ei ainakaan oo :thumbup:

https://www.youtube.com/watch?v=nagt1cReSQQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=TNjnRswuABY" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=FFY5d9hMuKA" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

eikö noi ahtoputket oo aivan väärin veetty? paine puolelta pitäs mennä imusarjalle eikä turpolta turpolle :ugeek:
W124 4ever
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Hebe124 kirjoitti:eikö noi ahtoputket oo aivan väärin veetty? paine puolelta pitäs mennä imusarjalle eikä turpolta turpolle :ugeek:
Minusta taas näyttää, että väärin tehdyksi pelaa aika kivasti.
Väyrysen kopassa olis ollut kuitenkin jo ajo-ominaisuuksiakin.
Respektiä täältä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

kai noitaki voi tehä eri tyylillä :roll: väykän ylipainoisesta korista ei varmasti kellään mitään mainittavan arvoista ainakkan 210 korista :shh: joten ehdottomasti paras vaihtoehto on 190E kori :D
W124 4ever
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Hyvin näyttäs vetävän noin väärin rakennetuksi :D tuostahan tohtis pikkusen puottaa noita alasyöttöjä niin ei kalisis pannukaan ja herääminen on tuotaluokkaa niin tuskin laiskemmakskaan menee :)
värit väreihin ja loput maihin.
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja Exami »

Lie äkki vilkasulla ainut virhe otsikkossa, tuplaturbo termi lienee hieman väärä, "yhdistelmäturbo" tai compoundturbo lienee oikeampi termi, olettaen että alempi ahdin on pienempi ja ylempi suurempi. näin ollen todellinen compound turbo järjestelmä saavutetaan, onnea projektille.. näitä on odoteltu.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

Laitellaan taas jotain juttua tännekkin... pumppu lähti mynämäellä käymään pienessä päivitys hommassa! kovasti odotellaan pumppaamoa kotia että päästään penkkiin tuon laitteen kans sitten :D persdynolla kyllä tuntuu tosi toimivalle paketille... noilla 2Bar ahdoillakin tuntui että vääntöä ainakin löytyy ja Kaippa sielä hevosiakin jonkun verran on kun kolmosella jaksoi paikaltaan lähtiä suttaamaan kylläkin märällä asfaltilla :thumbup:
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

Ensimmäinen dyno veto käyty tekemäs ja samalla sai todeta että turbiini luistaa pahasti!

Kuva
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Suattaapi se tuolla väännöllä jo hiukan luistaa :lol:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Hehheh. Kahdes ja puoles tonnis melkee tuhat nyyttoni vääntöä ni ilmankos luistaa :D
alsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 03.04.2014 21:34

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja alsu »

Mitkä turbot?
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Kokeiles viedä pelkka kone sämpyn moottoridynoon nii ei turbiinit luista..
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jos rullien kalibrointi tehdään niin että penkin jarrulla sidotaan pyörien nopeus vaikka siihen 100km/h ja sitten täys henki päälle, niin turbiinin luiston virhe on todella pieni. Jos vielä mittaa vaihteiston öljyn lämpötilaa että tehoveto tehtäis suunnilleen samoilla lämmöillä kuin kalibrointi.
Turbiinin luisto kasvaa, mitä kuumempaa öljy on.

Mut joka tapauksessa tämä projekti on hienoa seurattavaa! :thumbup:
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja esko »

noo :angel:
missäs vaihees tuplaturboilu :thumbup: rojekti etenee :mrgreen: ,, laatikko sepitetty :thumbup: ja asennusta vailla :think: :silent: ?
superturboa alkaen 2003
Pistonhead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29

Re: om606 tuplaturbo projekti

Viesti Kirjoittaja Pistonhead »

Joko projekti on saanut jatkoa? :)
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
Vastaa Viestiin