560SEL - Käyttöauton tarina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 14:58
karra kirjoitti:
Hage kirjoitti: Samalla olisi ajatus iskarit ja jouset vaihtaa, sen verran kivireki tuo alusta. Lisäksi taitaa olla takajuoset hiukan kuoleentuneet kun hitusen istuu. :)

Onkos alusta jotenkin kova? Tuossahan on tasonsäätö takana nii kannattaa selvittää mistä perän roikkuminen johtuu.

On ihan perkeleen kova, ei melkein tee mieli ajaa autolla ollenkaan kun on niin epämukava. Se Jackien vinkkaama pari sivua taaksepäin oleva tanko työnnettiin jo aikapäiviä sitten niin ylös kuin pystyy ja nyt on paljon parempi ryhti, mutta silti istuu vielä jonkin verran eli kokeillaan saada ryhti takaisin uusilla jousilla ja mahdollisesti myös takaiskareilla jotka maksaa enemmän kuin joidenkin elämä.. :sick:
Autollahan ajettiin huoltokirjan mukaan vuosien 2001-2015 välillä alle 10tkm jonka väliltä ei ole melkein mitään tietoa mitä on tehty autoon ja mitä ei. Oletan tällä hetkellä että alustan osat ovat siis vähintään 17 vuotta vanhoja ellei jopa Möbel Ungerin ajoilta. Tosin on tässä jotain osia sentään vaihtunut, Petri huomasi että ajovalojen linssit ei ole yhtään harmaantuneet, eli ne on varmasti vaihtuneet 15 vuoden sisällä :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic


Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 15:13
Ensiksi kannataa tsekata jousipallot ja varmaankin vaihtaa ne, ovat on kulutusosia. Jos niistä on kaasut karanneet niin alusta menee kovaksi. Voihan olla et jouset ja iskarit on ihan toimivia edelleen. Konehydraulikassa tuollaiset accumulator bladderit vuotaa kaasua ulos 10% vuosittain, ja itse asiassa tehdas taitaa ilmoittaa HPF alustalle pallojen vaihtoväliksi 3 vuotta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1347
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 19:15
Oma w126 on kyllä aina ollut aika kova alustaltaan, sillon kun sen ostin ja nytkin eibachin vietereillä. Iskareita en oo ees ikinä vaihtanu tähän. Jostain taisin lukea joskus ettei näissä mikään ihan lulla alusta ole ollut tehtaalta lähtiessäkään? :crazy:
W126 300 SEL -88
W140 S350TD -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 21:54
karra kirjoitti:Ensiksi kannataa tsekata jousipallot ja varmaankin vaihtaa ne, ovat on kulutusosia. Jos niistä on kaasut karanneet niin alusta menee kovaksi. Voihan olla et jouset ja iskarit on ihan toimivia edelleen. Konehydraulikassa tuollaiset accumulator bladderit vuotaa kaasua ulos 10% vuosittain, ja itse asiassa tehdas taitaa ilmoittaa HPF alustalle pallojen vaihtoväliksi 3 vuotta...

Okei kiitos vinkistä! Tarttee nuokin tarkastaa samalla kun saa auton ilmaan :)

simoks kirjoitti:Oma w126 on kyllä aina ollut aika kova alustaltaan, sillon kun sen ostin ja nytkin eibachin vietereillä. Iskareita en oo ees ikinä vaihtanu tähän. Jostain taisin lukea joskus ettei näissä mikään ihan lulla alusta ole ollut tehtaalta lähtiessäkään? :crazy:

Niin en tiiä minkälainen tuo on ollut uutena, faijan 300SE oli kyllä suht pehmoinen ajettava kun taas allekirjoituksen 300E-24 sen ja langin väliltä. Alustan ei mun mielestä kuuluisi olla mikään löllö mutta ei todellakaan noin kivikova kuin mitä tuossa langissa nykyjään on. Olishan se kyllä upeata päästä kokeilemaan täysin restoroitua W126:ta niin voisi vertaila mitä omaan rönttään tarvitsee vielä tehdä :)

No jokatapauksessa nyt uusitaan jarrut joka nurkkaan, eteen uudet alapallot, taakse uudet jouset sekä ehkä iskarit myös niiden jousipallojen lisäksi :geek:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2739
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 21:57
Vaihda jousipallot ensin ja kokeile. En ole kuullut koskaan, että tasonsäätöiskarit menisivät jäykiksi, yleensä ne alkavat vuotamaan ja iskarien alapallo menee väljäksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 15.08.2017 16:59
Jos jousipallosta (paineakku suomeksi) menee kalvo, niin se iskarihan menee ihan jäykäksi mitä tulee sisäänjoustoon, ulospäin se pääsee tulemaan. Ainakin näin olettaisin sen toimivan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2739
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 16.08.2017 16:38
Pahoittelen epämääräisyyttäni. Kuoleentuneella jousipallolla/paineakulla alusta menee ihan tönköksi, täysin/lähes joustamattomaksi, auto kulkee pomppimalla. Tätä näkee usein vanhojen farkku w124:sten yhteydessä.

Käyttämäni "jäykkä"-termi tuli enemmänkin mieleeni, kun puhutaan jäykästä alustasta, siis "urheilullisista" iskunvaimentajista.

Vian voi myös yrittää löytää siten, että löysää tasonsäätöjärjestelmästä paineet kokonaan pois, eli irrottaa venttiilin käyttötangon ja hämää sitten venttiiliä luulemaan, että alusta on liian ylhäällä. Tällöin paine laskee iskareista ja ainakin osa joustosta tulee tällöin pelkästään jousista. Tällöin alusta tulisi pehmentyä ainakin osin. Tosin riippuen takajousista perä saattaa tällöin laahata aika alhaalla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Su 03.09.2017 19:24
Nyt on alusta taas 'oikean' tuntuinen eli ei mikään kivireki tai löllö vaan sopivan jämäkkä.
Lopulta tultiin tulokseen että perkele tässä mitään jaksa enää purkaa uudestaan vaan uusittiin kaikki kerralla; eli niiden jousipallojen lisäksi tuli siis uudet Sachsit taakse kuin myös eteen. Myös takajouset vaihdettu alkuperäisten kolisevien tilalle. Jarruja uusittiin sen verran että tuli uudet levyt ja palat on joka nurkkaan sekä eteen uudet satulat vanhojen laahaavien tilalle. Myös narisevat alapallot ja vaihtokuntoiset raidetangot lens romulavalle (ja uudet tuli tilalle :D )
Seuraavana aamuna ajoin ratti vänkyrässä nelipyöräsuuntaukseen ja kyllä nyt kelpaa ajella. Tänään ajelin todella pitkästä aikaa ihan huvikseni nauttimassa hyvästä säästä ja mukavasta alustasta.

Nyt alkaa olla niin että rupee tekeminen loppumaan tämän kanssa, tosin vielä webaston koitan hoitaa tän kuun aikana. Mutta loput joudun ulkoistamaan ammatti-ihmiselle, eli ylimaalauksen ja kuskin istuimen korjauksen. Vielä kun saisi ne matot Timo L:n kautta ja uudet puskurikromit taakse niin täähän ois valmis museorekisteriin :)

Niin ja kuvia koitan räpsiä seuraavan parin viikon aikana ettei tää menis niin tylsäksi topikiksi.

ps. eli nyt ois yhdet W126:n tasonsäätöiskarit jouten.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ma 04.09.2017 14:01
Ainiin ja kokeilin taas opiskelijavalon toimivuutta, tankkasin varakanisteriin ~10litraa bensaa ja lähdin vetämään p-rallia ympäriinsä. N. puolentoista tunnin jälkeen auto rupesi nykimään siihen malliin että pysähdyin lähimmälle bensa-asemalle. Kierrokset heitti 500-900 välillä. En kuitenkaan viittinyt odottaa että auto sammuu itekseen joten sammutin auton ja tyhjensin varakanisterin tankkiin. Sitten parin käynnistysyrityksen jälkeen auto hörähti joten eikun tankki täyteen. Tankkiin meni karvan yli 78 litraa kunnes pistooli stoppasi.
Eli ei siis pala bensavalo ajaessa mutta kun virrat laittaa päälle niin palaa ja moottorin käynnistyessä sammuu. Viisari kyllä painuu pohjaan, eli mikä neuvoksi? Voisiko syynä olla bensatankin anturi??
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 04.09.2017 16:45
Reservivalo syttyy kun koho laskeutuu alimpaan asentoonsa ja nastat ottaa kontaktia. Kohon luisti voi olla likainen, jolloin se ei laskeudukaan aivan pohjaan asti > valo ei syty. Toimiiko mittari oikein?

Mittausyksikön irrottaminen, purkaminen ja puhdistaminen ei ole vaikea juttu. Täällä on hyvät ohjeet http://www.oldmerc.net/cleaning-the-w12 ... -unit.html Tein tuon SECiin, valo tosin toimi mutta neula heitteli muuten vähän miten sattuu. Lopulta polttoainemittarin juotoksien läpikäyminen korjasi vaivan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1347
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: Ti 05.09.2017 17:23
Mulla tuo valo vaan vilkkua väpättää joskus sillontällön, auto käynnissä. Tosin ihan neula pohjassakin on ajeltu vielä jokusia kilometrejä ilman nykimistä ym.

Isolla kädellä oot kyllä tätä laittanu, kun vertaa esim omaan romuun mihin en ole alustalle tehnyt mitään koko noin 5v omistuksen aikana :lol: Paitsi jouset.
W126 300 SEL -88
W140 S350TD -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Pe 08.09.2017 19:38
Tuohan on hyvä sivu, vieläpä suht tarkat ohjeetkin että tälläinen rähmäkäpälä kuin itse voisi jopa yrittää korjata tuon. Kiitti Häksä :wave:

Juu kyllähän tätä on korjattu ja huollettu - välillä myös etukäteenkin kun ei enää nykyjään pysty olla ellei käy autot täysin läpi :D On kyllä ihan eri maailmasta nyt verrattuna silloin kun hain tämän Hangosta 2015 lopulla. Vielä on tietenkin kaikkea pientä näprättävää mutta se nyt kuuluu asiaan kun on harrastekäyttöauto.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5185
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: La 09.09.2017 09:16
ole varovainen niitten anturin lankojen kanssa, heikkoo kuin pierun kuori :wink:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 16:51
Hage kirjoitti:Kiitos Suomen paskalakien niin kävin myös tällä viikolla ostamassa Mätänetistä E-hyväksytyt sivuvilkut, muistaakseni maksoivat 15€ ja ovat tarrakiinnitettävät, vielä kerran kiitos Marko M:lle neuvosta. Johdot asennettiin lokareiden kautta.
Ja seuraavaksi irti nuo rumilukset, pidän kumminkin varmuuden vuoksi nuo autossa mukana jos poliisisetä sanoo soosoo niin pystyn helposti laittamaan nuo takaisin.:


Olisiko noista vilkuista olemassa mitään tuotenumeroa tai jotain millä niitä löytäisin?
En ole m-netin sivuilta löytänyt noita ja taitaisi itsellä olla tulossa tarve samanlaisille.
Edit: jaa nyt löysinkin, sori topikkisi sotkeminen.

Ja autosi on muuten upea!
W123 300DTIC -82
C126 500 -88
S124 300 TDT -91
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 16:35
Jostain syystä en nyt ite löytänyt Motonetin sivuilta tota samaa mallia, muualta kylläkin. Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.

Ja kiitos kehuista :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1347
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 18:40
Hage kirjoitti:Jostain syystä en nyt ite löytänyt Motonetin sivuilta tota samaa mallia, muualta kylläkin. Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.

Ja kiitos kehuista :)


Mä uusin lokarit sillon kun 126:n hommasin ja maalari hommas käytetyt lokarit saksasta ja maalaus+asennus 700e :!:

Luulis niitä löytyvän vielä.
W126 300 SEL -88
W140 S350TD -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1198
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 18:46
Hage kirjoitti:Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.


Missä kunnossa ne nykyiset lokarit olikaan, en muista niiden kuntoa. Mä voin reiät kyllä niihin reiät tehdä joku viikonloppu huomattavasti edullisemmin kuin uudet lokasuojat kustantaa. Samalla voidaan vaikka kattoo se bensalämppäri.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1346
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: La 16.09.2017 11:34
Nuista sivuvilkku asioista kannattaa kysellä konttorilta kun niihin ja lisävalo määräyksiin on tullut muutoksia ihan tässä kuukauden sisällä. Kuulosti siltä että jos autossa ei oo uutena ollu sivuvilkkuja niin ei niitä tarvis enää jälkeenpäin laittaa. Kysykää asiasta paikalliselta konttorilta että onko tosiaan näin ettei tarvis turhaan reikiä puhkoa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ke 20.09.2017 20:41
petri kirjoitti:Missä kunnossa ne nykyiset lokarit olikaan, en muista niiden kuntoa. Mä voin reiät kyllä niihin reiät tehdä joku viikonloppu huomattavasti edullisemmin kuin uudet lokasuojat kustantaa. Samalla voidaan vaikka kattoo se bensalämppäri.

Ei ne mitenkään kauhean huonossa kunnossa ole, vasemmassa lokarissa oli alle nyrkin kokoinen kupru ja oikealla taas semmoinen hyvä jos peukalon kokoinen. Kiitos tarjouksesta Petri :thumbup: mutta katellaan ensin tuo sivuvilkkumääräys minkä Jari tässä alapuolella mainitsi :)

jari_w123 kirjoitti:Nuista sivuvilkku asioista kannattaa kysellä konttorilta kun niihin ja lisävalo määräyksiin on tullut muutoksia ihan tässä kuukauden sisällä. Kuulosti siltä että jos autossa ei oo uutena ollu sivuvilkkuja niin ei niitä tarvis enää jälkeenpäin laittaa. Kysykää asiasta paikalliselta konttorilta että onko tosiaan näin ettei tarvis turhaan reikiä puhkoa.

Sattuisiko tuosta löytymään mitään varmaa tietoa esim. Trafin sivuilta? Sillä ei kauheasti tekisi mieli alkaa mitään porailemaan tai hankkimaan uusia lokareita.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 08:01
Minäkin jouduin joku vuosi sitten kairaamaan reiät, kun hankin Saksasta reiättömät käyteyt lokarit. Ekana vuonna pääsin katastuksesta läpi, sitten seuraavana huomasivat. Dremelillä ajoin sitten vanhojen lokareiden rei'istä mallin mukaan ja koitin ruostesuojatakin, onnistui ihan hyvin (tietty harmitti kun joutui moisen operaation tekemään).

Mukava seurailla topikkia !
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, 616000 km (odottaa ruosteremontteja yms.)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, 590 000 km (oma, ajossa)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, 360 000 km (vaimon)
(ex W 210)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1346
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 16:31
28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.

Myös jo aikaisemmin maahantuotuihin saa laittaa alkuperäisen kaltaiset valaisimet paikolleen, mutta se edellyttää muutoskatsastuksen, joka meillä kyllä hoituu.

Lisäpitkiäkin saa olla nykyään pariton määrä, kunhan referenssi on max 100.

Näin kertoili Kurikan konttori facebookissa
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 17:52
jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.


Pystyyköhän siis nämä aikaisemmin tuodut muutoskatsastamaan sivuvilkuttomaksi?
230 C 1978
C 180 Sport 1995
E 280 T CDI 2004
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 19:47
jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.

Myös jo aikaisemmin maahantuotuihin saa laittaa alkuperäisen kaltaiset valaisimet paikolleen, mutta se edellyttää muutoskatsastuksen, joka meillä kyllä hoituu.

Lisäpitkiäkin saa olla nykyään pariton määrä, kunhan referenssi on max 100.

Näin kertoili Kurikan konttori facebookissa


JUHUU!! "Myytävänä motonetin tarravilkut" Sorry Hage taas sotkemisesta!
W123 300DTIC -82
C126 500 -88
S124 300 TDT -91
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1346
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: Ti 26.09.2017 08:05
Marko M kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.


Pystyyköhän siis nämä aikaisemmin tuodut muutoskatsastamaan sivuvilkuttomaksi?


No näin minä asian ymmärsin. Kannattaa tosiaan kysyä asiasta paikalliselta konttorilta että kaikki varmasti menee oikein.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: La 30.09.2017 19:59
Joo, tarttee ens viikolla soitella että mitenkä he asian tulkitsevat.
Nyt kun täällä vEtelä-Suomessa on ollut todella hyvät säät niin kävin napsimassa pari kuvaa, mutta en osaa photoshopata rekkaria piiloon :oops: Paintillahan sen voisi vaan leikellä pois mutta sitten siitä tulee taas ruma. Tosin ei autokaan mikään näyttelykappale ole (vielä).
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Pe 13.10.2017 16:40
Webastoa koitettiin tänään kasata. No eihän siitä mittään tullut kun varaosa ei toiminut mitenkään päin edes suoralla virralla. Todennäköisesti mennyt rikki siitä kun on kolissut takakontissa kesästä asti. Onneks ei oo vielä pakkasia tullut niin kerkee etsiä toisen tilalle, tällä kertaa voisi tilata samalla uuden tiivisteen sille - varaosanumerolla A0119974348 :)

Niin ja tosiaan nyt niitä kuvia, en osaa photosoppailla niin tarkkasilmäiset huomaa että kilpi on paintilla suttastu rumasti piiloon mutta saa nyt kelvata. Lisäksi nämä kuvat on pikemminkin sitä varten että ihmiset näkee kuinka paljon virheitä tästä autosta vielä löytyy, lähinnä kosmeettisia. Sitten kun museointia varten saan ruosteenalut ynnä muut poijes niin josko sitten osaisin ottaa kuvia autosta joissa ei koiteta näyttää virheitä.

Kuva

Kuten näkyy niin takakromit on muuttuneet Norjan kromiksi, ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräistä settiä myytävänä? Myös kilven yläpuolella ruostekupla jokseenkin oudossa paikassa.
Kuva

Tämä ei niinkään ihmeellinen kuva mutta tummalta pinnalta peilausta on aina niin hienoa katella.
Kuva

Reilusti kiveniskeämiä ja kuluneisuutta valojen alalistoissa, onneksi edellinen omistaja on vaihtanu linssit niin säästyypähän se pari sataa itseltä :)
Kuva

Uusi tuulilasi sekä mahdollisesti takalasi tiivisteineen on hankintalistalla, tuulilasi ei ole likainen vaan kaikki nuo jäljet on pienen pieniä kiveniskeämiä tai hankausjälkiä paskoista sulista. Tässä on siis lopputulos kun ihmiset ei viitti vaihtaa sulkia ja käyttää lasinpesunestettä! Tosin lasi on alkuperäinen joten en oletakkaan että olisi virheetön, mutta nuo skraadut ärsyttää suunnattomasti.
Kuva
Huonoa laatua kun ei tiivisteet kestä kolmeakymmentä vuotta :lol: Voiko tuon lasin muuten mitenkään pelastaa vaikka onkin maidottunut?
Kuva

Salamatarra uupuu edelleen ja motti pitäis pestä edes suurimmista pölyhiukkasista.
Kuva

Mutta kaikesta huolimatta kyllä se suht siistiltä näyttää kun ottaa kuvan vähän kauempaa
Kuva
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 13.10.2017 20:12
Komealtahan se näyttää 8) Pikkuhiljaa laittelee huolella kuntoon niin hyvä tulee. Tietysti ruosteisiin olisi hyvä puuttua ajoissa.
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1198
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 10:26
Hage kirjoitti:Webastoa koitettiin tänään kasata. No eihän siitä mittään tullut kun varaosa ei toiminut mitenkään päin edes suoralla virralla. Todennäköisesti mennyt rikki siitä kun on kolissut takakontissa kesästä asti.


Oliskohan puhaltimen siipien väliin menny jotain ylimääräistä siellä kontissa pyöriessä?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1322
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 14:39
Takalasin kanssa ei kannata aikailla, sillä tuo vuoto ruostuttaa "hattuhyllyn" tehokkaasti.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 807
Liittynyt: Ti 08.04.2003 20:45
Paikkakunta: VANTAA
ViestiLähetetty: La 21.10.2017 18:43
Tere
Vieläks sul on ne takaiskarit, mulla väljä pallo omassa ja haitari kumi rikki
Timppa
ex 300da 78. ex 230ea 88. kesä 126 + 203 cdia 220
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi