560SEL - Käyttöauton tarina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL 1990 - Lippulaivan tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsiäkö meinasit :roll:

Kuva

ei paljo vanhoja kannata ettiä, uuvet maksaa 9€ kipale
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL 1990 - Lippulaivan tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

touhottaja kirjoitti:tälläsiäkö meinasit :roll:

[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00804/14343513.t.jpg] ][/url]

ei paljo vanhoja kannata ettiä, uuvet maksaa 9€ kipale
No just tommosia :) Pitää laittaa tilaukseen kun alkaa taas kenkkuilemaan.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL 1990 - Lippulaivan tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taivuta niitä polttimon kieliä hiukan että saa parempaa kosketusta :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mitään ihmeempiä ei tässä ole tapahtunut viime päivityksen jälkeen, laatikkoöljyt vaihdoin (tällä kertaa suodattimineen) kun rupesi oikeasti ketuttamaan tuo vaihteiden huudatus. Nyt vaihdelaatikko oikeasti lämpenee jos ajelee moottoriteillä toisin kuin ennen ja muutenkin lämpenee paljon nopeammin, eli mun puolesta se ongelma katosi siinä.

Tilasin uudet ajovalojen pyyhkijöiden suuttimet, kaksi viikkoa siinä kesti ja vääräthän sieltä tuli. Kuvassa ylempi on se minkä luulin tilanneeni ja alempana minkä oikeasti tilasin.
Kuva
Elikkä uudet täysin käyttämättömät alkuperäiset jotkin suuttimet on tarjolla, en koita rikastua niillä eli foorumilaisille lähtee hitusen halvemmalla kuin ostin. Varaosanumerot on A0008201047 ja A0008201147.

Automaatti-ilmastoinnin valot pimenivät tässä jokin aika sitten ja tuhkakupin kans, onko tuo tuhkakupin lamppu liitettyn ilmastointiin vai onko ilmastoinnilla omat lamppunsa jossain? Myös surullisen kuuluisa tuhkakupin puupala lähti irti, ihmettelinkin kuinka on näin kauan pysynyt kiinni :D Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä?
Kuva

Uudet kesärenkaat tuli myös hankittua, olisin halunnut eräät Pirellit (koska kantakortin mukaan tämä on lähtenyt tehtaalta Pirelleillä) mutta käsittääkseni ne oli poistuva malli ja saatavuus heikko joten valinta kallistui Michelin Energy Savereihin, kun soitin rengasliikkeeseen ja sanoin koon 215/65/15 niin ensimmäisenä kysyivät että onko pakettiauto :) Noh kyllähän heiltä löyty tilaamalla semmoiset ja lopulta eilen ne laitettiin alle, juuri sopivasti silloin kun takatalvi iski Espooseen. Alkaa olla harvinainen koko tuo 215, 205 kokoa löytyy pilvin pimein mutta kesärenkaiksi otan mielummin aina leveämmät, talveksi sitten kapeammat.

Auto tuli myös vahattua pari viikkoa sitten, huomatkaa kaameat sivuvilkut ja lokasuojan ruosteläikkä.
Kuva
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea :)
W210 E320cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea :)
205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215 8)
Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.

Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

karra kirjoitti:
simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea :)
205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215 8)
Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.

Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.
Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkailla :oops: Voipi olla.
W210 E320cdi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

simoks kirjoitti:
karra kirjoitti:
simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea :)
205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215 8)
Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.

Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.
Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkailla :oops: Voipi olla.
kyllä karra on oikeassa, 560:ssä on se 215 levee rengas muissa 205 levee :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

touhottaja kirjoitti:
simoks kirjoitti:
karra kirjoitti:
simoks kirjoitti:ite laitoin talveks 195/65 ja kyllä ne näyttää väärältä auton alla kun on niin pienet. Että sikäli jos orkkiskokoa haluaa käyttää niin se 215/65 on ainoa oikea :)
205 on vajaakokoisen moottorin rengasleveys; 560 malleissa on se 215 8)
Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä
Faceliftihän oli 1985, toki sisutuksen tehtiin muutoksia myöhemmin kuten tehoihinkin.

Minulla on ollut nuo tuhkakupin puut kans teipillä kii, mitkä ovat irronneet. Ehjiä en ole purkanut.
Saattaa muisti pätkiä olikohan mulla 205/65 noissa peltivanteissa kesärenkailla :oops: Voipi olla.
kyllä karra on oikeassa, 560:ssä on se 215 levee rengas muissa 205 levee :wink:
Olikos 560:ssä tämänvuoksi myös hiukan leveämpi etulokarin kaari?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Viisauspäissään emäntä päätti kokeilla meille molemmille tuntematonta avainta hansikaslokeron lukkoon, sopi kuin nakutettu mutta nyt ei tule ulos ja hansikaslokero on lukossa. Ei pyöri ei mitään. Miten helvetti tuon saa irti rikkomatta mitään?
Kuva
E: Sainkin sen irti kunhan vaan tarpeeksi uskalsi vetää eikä mitään onneksi mennyt rikki. Ensimmäisenä hommana sulatan tuon avaimen ja heitän sen mereen :evil:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Paljoa ei ole tapahtunut viime aikoina, enimmäkseen auton pesua noin kerran viikossa ja tankkausta. Viimeiset neljä tankkauskertaa ovat antaneet tälläisia lukemia:

525km 71,25l 13,5l/100km
486km 74,48l 15,3l/100km
601km 74,51l 12,3l/100km - tämä tankki tuli ajettua melkein kokonaan moottori- ja maanteitä pitkin, sisälsi mm. Espoo - Kotka - Espoo matkan sekä pari lyhyempää matkaa mm. Nurmijärvelle.
548km 75,11l 13,7l/100km

To do -lista:
- Jokin hihna on alkanut kitisemään moottorin ollessa kylmä alhaisilla kierroksilla, hiljenee sitten lämmettyään.
- Töyssyt ja kuopat on alkaneet tuntua aika terävästi.
- Kunnon pesuvehkeiden hankinta.
- Pakoputki hiukan vuotaa esim. kylmästartissa kuulee selvästi jos on kuuluakseen. Ääni majailee tällä kertaa etupäässä.
- Jarrut rohisee hiukan :D
- Pissapoikasäiliön korkin se musta tiiviste yks päivä vaan plumpsahti pesusäiliöön ja upposi pohjalle :shock: tarttee ajaa säiliön melko tyhjäksi jotta sen saa noukittua sieltä ettei vaan tukkisi mitään paikkoja.
- Uudet puskurikromit taakse, edessä onneksi ruosteettomat.
Kyllä tää on kuulkaa loputon työmää. Eikä tuossakaan ollu listattuna kuin tarpeellisimmat, ei tosin järjestyksessä nekään. :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti:- Pakoputki hiukan vuotaa esim. kylmästartissa kuulee selvästi jos on kuuluakseen. Ääni majailee tällä kertaa etupäässä.
Onko tässäkin joku ilmapumppusysteemi? Ne kun tekee juuri kuvaamasi ilmiön.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei se pissapojan korkin tiiviste mitään tuki :) säiliön moottori vetää suoraan säiliön pohjalta helevetin pienellä reijällä :wink:
mulla vikisee ohjaustehostimen takimmainen hihna, ilmapumppu ei pijä minkäänlaista ääntä kun uusin siihen hihnapyörän laakerin :)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Pakokaasun laimennuksen ilmapumppu pitää toimiessaan, eli lämpimäksikäytön aikana melkoista ääntä, jos se on kytketty toimimaan niinkuin pitää. Useinhan kytkentä on ohitettu, tällöin on se hiljainen aina.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

unski kirjoitti:Pakokaasun laimennuksen ilmapumppu pitää toimiessaan, eli lämpimäksikäytön aikana melkoista ääntä, jos se on kytketty toimimaan niinkuin pitää. Useinhan kytkentä on ohitettu, tällöin on se hiljainen aina.

Timppa
millasen äänen se kuuluisi pitää ja missä vaiheessa :?:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Toiminta riippuu vuosimallista, ruiskujärjestelmästä ja vientimaasta. Mutta yleisesti: pumppu toimii tilanteessa, kun moottori ei ole vielä käyntilämmin ja kierrokset alle 2500 1/min. käyntiääni on voimakasta jurinaa. Pumppu on lapapumppu joka pyörii vauhdilla. Tällöin imettävä ilma aiheuttaa kovan jurnuttavan äänen, voisi kuvailla.

Tämmöinen pumppu on sisältä. Tämä taitaa olla rikkinäinen, mutta idean toiminnasta ehkäpä saa.

Kuva

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikös kuvan pumppu ota imuilman suoraan pumpun takaa, mulla pumppu otta imuilman koneen ilmanputsarin sisältä, johtuskohan se siitä että pumppu olisi hiljaisempi :idea:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Kyllä nuo pitää ihan korvin kuultavaa ääntä oli ilmanotto missä vain. Minulla on ollut molempia malleja. Ulkopuolinen ilmanotto on tietysti kovaäänisempi. Mutta toiminnanhan voi kokeilla kuuntelemalla avattua imupukea viileän moottorin käydessä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hyvä että tuli puheksi, eihän mulla sitten pörikkään koko pumppu, ei tule sähköö kytkimelle :?:
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Hage kirjoitti:Mitään ihmeempiä ei tässä ole tapahtunut viime päivityksen jälkeen, laatikkoöljyt vaihdoin (tällä kertaa suodattimineen) kun rupesi oikeasti ketuttamaan tuo vaihteiden huudatus. Nyt vaihdelaatikko oikeasti lämpenee jos ajelee moottoriteillä toisin kuin ennen ja muutenkin lämpenee paljon nopeammin, eli mun puolesta se ongelma katosi siinä.

Tilasin uudet ajovalojen pyyhkijöiden suuttimet, kaksi viikkoa siinä kesti ja vääräthän sieltä tuli. Kuvassa ylempi on se minkä luulin tilanneeni ja alempana minkä oikeasti tilasin.
[ http://i3.aijaa.com/m/00225/14360131.jpg ]
Elikkä uudet täysin käyttämättömät alkuperäiset jotkin suuttimet on tarjolla, en koita rikastua niillä eli foorumilaisille lähtee hitusen halvemmalla kuin ostin. Varaosanumerot on A0008201047 ja A0008201147.

Automaatti-ilmastoinnin valot pimenivät tässä jokin aika sitten ja tuhkakupin kans, onko tuo tuhkakupin lamppu liitettyn ilmastointiin vai onko ilmastoinnilla omat lamppunsa jossain? Myös surullisen kuuluisa tuhkakupin puupala lähti irti, ihmettelinkin kuinka on näin kauan pysynyt kiinni :D Isän entisessä '87 126:ssa tuhkakupin lastu oli muistaakseni liimalla kiinnitetty alunperin mutta tässä se näyttäisi olevan kaksipuolisella teipillä, muuttuiko tuo kiinnityssysteemi faceliftin myötä?
[ http://i1.aijaa.com/m/00084/14360125.jpg ]

Uudet kesärenkaat tuli myös hankittua, olisin halunnut eräät Pirellit (koska kantakortin mukaan tämä on lähtenyt tehtaalta Pirelleillä) mutta käsittääkseni ne oli poistuva malli ja saatavuus heikko joten valinta kallistui Michelin Energy Savereihin, kun soitin rengasliikkeeseen ja sanoin koon 215/65/15 niin ensimmäisenä kysyivät että onko pakettiauto :) Noh kyllähän heiltä löyty tilaamalla semmoiset ja lopulta eilen ne laitettiin alle, juuri sopivasti silloin kun takatalvi iski Espooseen. Alkaa olla harvinainen koko tuo 215, 205 kokoa löytyy pilvin pimein mutta kesärenkaiksi otan mielummin aina leveämmät, talveksi sitten kapeammat.

Auto tuli myös vahattua pari viikkoa sitten, huomatkaa kaameat sivuvilkut ja lokasuojan ruosteläikkä.
[ http://i7.aijaa.com/m/00976/14360127.jpg ]
tuhkakupilla on oma polttimo.
https://www.youtube.com/watch?v=RuRQxws_Opg" onclick="window.open(this.href);return false; tuosta vinkkiä ns. hämähäkin polttimon vaihtoon.
tuolle ilmastoinnin rullalle ja napeille on omat polttimonsa, tuo boksi on ruuveilla kiinni etulevyssä. niitten vaihtaminen oli sikäli omituista että ne näkyvät reistä mutta eivät mahdu niistä ulos.
itse päädyin käyttämään boksia tutussa elektroniikkapajassa joka avasi laatikon ja vaihtoi polttimot.
en sitten tiedä enkö vaan osannut vai mikä oli mutta näin minä laittelin ex-ässään valot kuntoon.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tosiaan 280tkm tuli täyteen jokin aika sitten ja kun öljyt sekä öljysuodatin piti vaihtaa niin oli kaveri vieny vahingossa mun Castrol Magnatecit :evil: No ostin sitten tilalle Teboil Diamondia, ei kai se huonoa öljyä ole..?
Nyt siis yli 10tkm ajettu koneremontin jälkeen hitusen alle puolessa vuodessa, pitäisiköhän rajoittaa niitä naisten kuskaamisia :shock:

Sunnuntaina oli ensimmäinen isompi tulikoe; kestääkö auto Espoosta Ylöjärvelle ja takaisin ilman että mikään hajoaa? No kestihän se. Ennen matkalle lähtöä tankkasin täyteen, 493km tuli ja bensaa meni 52,65l eli 10,67l/100km :shock: Erittäin tyytyväinen oon kulutukseen. Normaalistihan saan täyden tankin tyhjäksi 500km ajon jälkeen.

Tuli myös shoppailtua jotain pientä, Petriltä kävin ostamassa tod. näk. toimivan paloilmapuhaltimen webastoon. En oo vieläkään jaksanu irroittaa vanhaa ja kokeilla tätä. Ehkä syssymmällä sitten kun on ajankohtaisempi. Kuvaa nyt ei ole tähän hätään.
Harri126:lta taas tuli ostettua tähän sopivan omistajan käsikirjan, on tosin 200kW ja 220kW versiolle mutta oon silti tyytyväinen kun sai tuonkin hommattua.
Kuva

Muuten ei oikein ole mitään ihmeellistä kuulunut, päivittäistä ajoa vaan ja 1-2x viikossa ulkopesu sekä ~1x kk imurointi. Kyrpii kyllä taistelu tätä siitepölyä vastaan, kokoajan sitä jostain pöllyää.
Kuva

Sitten vielä kerran; bensavalo ei pala missään vaiheessa mottorin ollessa käynnissä - mistä johtuu? Virrat kun laittaa niin syttyy ja sammuu käynnistäessä.
Viimeksi muokannut Hage, Su 25.06.2017 03:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Juu ei nää kilsoja pelkää, seisoskelu kulkurin tappaa. Tiistaina tuli itsekkin SECillä tehtyä pieni rengasmatka , eli ensin mamman kanssa Porvooseen syömään ja vanhankaupungin putiikkeja kiertelemään ja sieltä sitten isolle kirkolle, eli Helsingin kautta takaisin Tampereelle.
Joku reippaat 400tkm tästäkin tuli ja kyllähän se ohituskaista ässälle on ominta aluetta. Vetoja vaan ja turvallisia ohituksia 8)
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Hage kirjoitti:Tosiaan 280tkm tuli täyteen jokin aika sitten ja kun öljyt sekä öljysuodatin piti vaihtaa niin oli kaveri vieny vahingossa mun Castrol Magnatecit :evil: No ostin sitten tilalle Teboil Diamondia, ei kai se huonoa öljyä ole..?
Nyt siis yli 10tkm ajettu koneremontin jälkeen hitusen alle puolessa vuodessa, pitäisiköhän rajoittaa niitä naisten kuskaamisia :shock:

Sunnuntaina oli ensimmäinen isompi tulikoe; kestääkö auto Espoosta Ylöjärvelle ja takaisin ilman että mikään hajoaa? No kestihän se. Ennen matkalle lähtöä tankkasin täyteen ja kilometrejä tuli 493km, bensaa meni hiukan yli puoli tankkia eli kulutus noin 10-11l/100km, tarkan lukeman muokkaan tähän kunhan käyn tankkaamassa. Vauhtia oli koko matkan 85km/h vakkarissa. Erittäin tyytyväinen kumminkin oon kulutukseen. Normaalistihan saan täyden tankin tyhjäksi 500km ajon jälkeen.

Tuli myös shoppailtua jotain pientä, Petriltä kävin ostamassa tod. näk. toimivan paloilmapuhaltimen webastoon. En oo vieläkään jaksanu irroittaa vanhaa ja kokeilla tätä. Ehkä syssymmällä sitten kun on ajankohtaisempi. Kuvaa nyt ei ole tähän hätään.
Harri126:lta taas tuli ostettua tähän sopivan omistajan käsikirjan, on tosin 200kW ja 220kW versiolle mutta oon silti tyytyväinen kun sai tuonkin hommattua.
[ http://i9.aijaa.com/b/00270/14404866.jpg ]

Muuten ei oikein ole mitään ihmeellistä kuulunut, päivittäistä ajoa vaan ja 1-2x viikossa ulkopesu sekä ~1x kk imurointi. Kyrpii kyllä taistelu tätä siitepölyä vastaan, kokoajan sitä jostain pöllyää.
[ http://i8.aijaa.com/b/00189/14404865.jpg ]

Sitten vielä kerran; bensavalo ei pala missään vaiheessa mottorin ollessa käynnissä - mistä johtuu? Virrat kun laittaa niin syttyy ja sammuu käynnistäessä.
no voihan saatana, helevetin Harri 126 oikein kitupiikki, jätti käyttöohjekirjan antamatta vaikka ostin siltä sellin :D :D :D
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Eilen tuli käytyä päiväreissulla Iittalan mökillä, vauhtia menomatkalla tällä kertaa huimat 125km/h ja yhdessä ohitustilanteessa 140km/h kun oli niin epävarman oloinen kuski edessä. Takaspäin rauhallista satasta kun ei ollut mihinkään kiire. Tässä yksi hätäisesti otettu roskakuva.

Kuva

Seuraavana kosmeettisena toimenpiteenä on varmaan auton myllytys, josko sillä saisi noita pyörrejälkiä pois. On muuten harvinaisen kehnosti hoidettu maalipinta tässä. Tai sitten vaan ylimaalaus suoraan niin pääsisi helpommalla. Uusia takakromeja kaivattais myös kipeästi.
tahtoomersun kirjoitti:Juu ei nää kilsoja pelkää, seisoskelu kulkurin tappaa. Tiistaina tuli itsekkin SECillä tehtyä pieni rengasmatka , eli ensin mamman kanssa Porvooseen syömään ja vanhankaupungin putiikkeja kiertelemään ja sieltä sitten isolle kirkolle, eli Helsingin kautta takaisin Tampereelle.
Joku reippaat 400tkm tästäkin tuli ja kyllähän se ohituskaista ässälle on ominta aluetta. Vetoja vaan ja turvallisia ohituksia 8)
Joo kyllähän näitä kannattaa ulkoiluttaa, kolmen vuoden päästä olisi tarkoitus panna museorekisteriin niin pääsisi tämäkin vähän helpommille päiville. Pitää vaan muistaa edes kerran kuussa käydä kunnolla huristelemassa säästä viis. Aika paljon tuli sulla ajoa.. :mrgreen:
touhottaja kirjoitti: no voihan saatana, helevetin Harri 126 oikein kitupiikki, jätti käyttöohjekirjan antamatta vaikka ostin siltä sellin :D :D :D
Mähän voisin vaihtaa tuon johonkin.. vaikka ämpärillinen kaivonkansipultteja tai sitten virheettömät takapuskurikromit kelpaa.. :D
Hage kirjoitti: Sitten vielä kerran; bensavalo ei pala missään vaiheessa mottorin ollessa käynnissä - mistä johtuu? Virrat kun laittaa niin syttyy ja sammuu käynnistäessä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

noinhan se pensavalon kuuluuki toimia, laske tankki tyhjäksi, eiköhän silloin valo pala jo käyessäkin, mulla sammuu valo vasta kun on tankissa kummenisen litraa ja syttyy siinä 8-9 litran huitteilla käyessä :arrow: mulla oli autossa kaikki paikat tyhjät niin tarkistin oikei uhallakin miten se valo pellaa :wave:
tai no enmää mitään näistä tiijjä :think:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Syttyminen ja sammunimen on tarkastustoiminto, tiedät, että lamppu toimii. Itse systeemin toimivuutta ei oikein muuten voi testata kuin ajamalla tankki tyhjäksi...tai siiheksi kun lamppu syttyy..

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mä testasin sen tuossa viime vuoden puolella, olin justiinsa käynyt tankkaamassa 10litraa varakanisteriin kaiken varalta ja kilometrin päässä eräässä risteyksessä rupes rykimään ja sammu, uudelleen startatessa lähti rykien käyntiin ja nykimällä pääsen ruokakaupan pihalle tankkaamaan varakanisterista - ei palanut valo kertaakaan :(
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Auto on nyt suurimman osan viikosta seissyt pihalla, tai noh yhden kerran oli kaverilla lainassa. Syynä on oikean eturenkaan luota kuuluvan narina jota en ole yksinkertaisesti ehtinyt millään paikantaa tarkemmin. Elikkäs nyt on käytössä tuo toinen Väyrysistä ja W220 sen ajan että saa tuon narinan hoidettua. Samalla olisi ajatus iskarit ja jouset vaihtaa, sen verran kivireki tuo alusta. Lisäksi taitaa olla takajuoset hiukan kuoleentuneet kun hitusen istuu. Muuten ei oikein mitään ole kuulunut, koitan rempan jälkeen ottaa kunnon kuvia autosta nyt kun olen opetellut tuon järkkärin käyttöä.. :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti: Samalla olisi ajatus iskarit ja jouset vaihtaa, sen verran kivireki tuo alusta. Lisäksi taitaa olla takajuoset hiukan kuoleentuneet kun hitusen istuu. :)
Onkos alusta jotenkin kova? Tuossahan on tasonsäätö takana nii kannattaa selvittää mistä perän roikkuminen johtuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin