Täytyy kaikki katsoa läpi mitkä tuon kulutuksen voi aiheuttaa. Toivotaan että ei olisi mikään iso homma korjata.
Kulutustakin tärkeämpi asia saatiin tänään päätökseen nimittäin maahantuontikatsastus.
Ennen katsastusta ajelin pari tuntia ympäriinsä jotta saisin katin mahdollisimman kuumaksi päästömittausta varten. Sillä matkalla ehti tehdä mukavan pyörähdyksen; Länsiväylä-Olari-Kehä II-Turunväylä-Nupuri-Turunväylä-Veikkola-Lapinkylä-Kauklahti-Kivenlahti-Kirkkonummi-Espoonlahti-Katsastusasema. 2-4 vaihteilla pöristelin ajoittain n. 3000r/1min, tavoitteena oli saada loskalumi sulaamaan kun ajaa autolla ylitse
Liekö turhan paljon körötelty mutta eipähän hylsy tullut päästöjen takia.
Kiitos Suomen paskalakien niin kävin myös tällä viikolla ostamassa Mätänetistä E-hyväksytyt sivuvilkut, muistaakseni maksoivat 15€ ja ovat tarrakiinnitettävät, vielä kerran kiitos Marko M:lle neuvosta. Johdot asennettiin lokareiden kautta.
Ja seuraavaksi irti nuo rumilukset, pidän kumminkin varmuuden vuoksi nuo autossa mukana jos poliisisetä sanoo soosoo niin pystyn helposti laittamaan nuo takaisin.
Jokatapauksessa itse katsastuksessa kaikki olivat kunnossa, ainoastaan töötistä katsuri sanoi että se kannattaisi vaihtaa (oli aika mätä
) sekä apurunko olisi hyvä putsata. Pohja muuten on tosi hyvässä kunnossa. Takaiskarit oli hiukan huonommassa kunnossa kuin etuiskarit mutta ovat kumminkin kuluneet tasaisesti. Vaihtoehtoisiksi renkaiksi merkittiin 205/65/15.
Takaiskareilla oli luvut muistaakseni jotain 65 & 67 ja etuiskareissa 75 & 76.
Mitään ihmeellisiä papereita en saanut käteen kun kaikki on nykyjään jossain nykyhömpötysnetissä, katsastuslapun sentään sain.
Näkyykö nämä kuvat muuten suoraan?
Tuommoiset päästöluvut tuli, onko hyvät vai huonot?
Seuraava katsastus 14.2 - 14.6 2017.
Tämä autohan on muuten sitten rekisteröity neljälle koska tässä on erillispenkit takana eli keskellä ei ole turvavyötä, jee onpahan jotenkin erillaisempi auto
Tässä yksi roskakuva katsastuksen jälkeen konttorin edessä. Hei hei siirtokilvet.
Kuka huomaa pienen virheen kattoantennin ja sivuvilkkujen lisäksi
Onpa systeemi mennyt tyhmäksi kun enää ei saa mitään toiveita pyytää kilpien suhteen, paska Trafi. Tilasin myös samalla EU-kilvettomät kun ovat paljon hienommat, sanoivat soittavansa sitten kun voi tulla hakemaan.
Heti katsastuksen jälkeen ajoin Olarin Veholle utelemaan tuota Becker Mexicon radiokoodia; niillä ei ole sitä tiedossa. Sanoivat että radion sarjanumerolla he voisivat yrittää kysyä Mersulta koodia, muussa tapauksessa joutuu todennäköisesti jotenkin hakkeroimaan kyseisen vempeleen. Ai että kun ottaa pannuun. Samalaa kävin varaosapuolella kysymässä metallista kilvenalusta niin eihän niillä ollut tarjota kuin joku läkkipellistä kyhätty metallisuikale jota en huolinut niiden muovisten alusten lisäksi. Lähdin siis tyhjin käsin (taas) Veholta.
Mistä kannattaisi etsiä tuommoinen metallinen aluslevy?
Nyt kun auton viimeinkin Suomen kilvissä niin voin keskittyä muihin teknisiin pikkuvikoihin, nimittäin todennäköisesti jakoketju rallattaa kylmänä jonkin aikaa ja viskokin ääntelee kainosti taustalla. Nyt myös se perkelen webasto tullaan laittamaan kuntoon ja moottorin tarkastutan tarkemmin hovikorjaajan hoivassa lähiaikoina.
Kesäksi pitäisi myös saada ilmastointi kuntoon sekä kesärenkaat tasapainottaa, näiden jälkeen voisi sanoa että auto olisi valmis ajoon
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic