560SEL - Käyttöauton tarina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Huoltoa & KE-Jet?

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
Hage kirjoitti: viimeisen 200km matkalla keskikulutus oli 24l/100km :lol: Törkeä kulutus kun otetaan huomioon se että en revittele tai aja ylinopeutta muutenkaan. Voisiko olla lambda? Vai se kirotun KE-jet vaiko normaalia?
Timo L. kirjoitti: Kulutus lienee linjassaan nurkka-ajossa.
Vieks tommonen oikeasti noin paljon bensaa kunnossa ollessaan? Ei kai.
No ei. Virallisesti kaupunkiajossa 17-18 litraa on ilmoitettu. Oma 560 SEC vie tuossa seka-ajossa saman verran, sen perusteella että tankillisella pääsee sellaisen 500 kilsaa.
Hage kirjoitti:OEM osia en pakoputken kohdalla osaa arvostaa, etenkin kun muualtakin saa samanlaista räkärautaa ja varmasti halvemmalla
MInulla on sellainen käsitys että OEM pakoputket ovat juurikin niitä parhaiten kestäviä :?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Huoltoa & KE-Jet?

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
Hage kirjoitti: viimeisen 200km matkalla keskikulutus oli 24l/100km :lol: Törkeä kulutus kun otetaan huomioon se että en revittele tai aja ylinopeutta muutenkaan. Voisiko olla lambda? Vai se kirotun KE-jet vaiko normaalia?
Timo L. kirjoitti: Kulutus lienee linjassaan nurkka-ajossa.
Vieks tommonen oikeasti noin paljon bensaa kunnossa ollessaan? Ei kai.
No ei. Virallisesti kaupunkiajossa 17-18 litraa on ilmoitettu. Oma 560 SEC vie tuossa seka-ajossa saman verran, sen perusteella että tankillisella pääsee sellaisen 500 kilsaa.
Hage kirjoitti:OEM osia en pakoputken kohdalla osaa arvostaa, etenkin kun muualtakin saa samanlaista räkärautaa ja varmasti halvemmalla
MInulla on sellainen käsitys että OEM pakoputket ovat juurikin niitä parhaiten kestäviä :?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Pikkuvikoja..

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Onnittelut autosta!

Minulla oli kymmenisen vuotta sitten 560 SEL -87.

Mahtava auto, mutta aika kallis pitää. Kulutus oli keskimäärin pk-seudulla 17-18L, ja maantiellä ei koskaan alle 12.

Vikoja riitti erityisesti käyntipuolella, ja Ainoa firma joka ne hanskasi, oli Alppilan Autohuolto Helsingissä - suosittelen!

Vaimo haikailee vieläkin auton perään.. :D
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 617
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Pikkuvikoja..

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

omistajan käsikirjassa on 560 SEL:in kulutuslukemiksi ilmoitettu : kaupunkiajo 17,5l /100km
90km/h 10,9l/100km
120km/h 12,8/100km
tokihan nuo ovat viitteellisiä ja talvikin osansa nostaa kulutusta, mutta kyllä kai sekakulutuksen pitäisi pysyä alle 20l/100km jos kaikki on ok.
oma 500 pysyy aikalailla sille ilmoitetuissa arvoissa.
laatikossa lienee jotakin hämminkiä jos se vaatii kovin pitkiä lämmityksiä toimiakseen normaalisti. tarkista tosiaan öljymäärä ensimmäiseksi. omassanihan laatikko venytti kolmosen vaihtamista todella paljon. syynä oli loppuunkulunut 2-3kytkin. samalla reissulla laatikkoon laitettiin muutkin levyt ja tiivisteet.
itselläni normaali lämmityskäyttö on sen minuutin tai pari että nopea tyhjäkäynti laskee alas. sen jälkeen vaihteet toimivat täysin normaalisti. ainakin minusta tuntuu niin.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Hage »

Täytyy kaikki katsoa läpi mitkä tuon kulutuksen voi aiheuttaa. Toivotaan että ei olisi mikään iso homma korjata.

Kulutustakin tärkeämpi asia saatiin tänään päätökseen nimittäin maahantuontikatsastus.
Ennen katsastusta ajelin pari tuntia ympäriinsä jotta saisin katin mahdollisimman kuumaksi päästömittausta varten. Sillä matkalla ehti tehdä mukavan pyörähdyksen; Länsiväylä-Olari-Kehä II-Turunväylä-Nupuri-Turunväylä-Veikkola-Lapinkylä-Kauklahti-Kivenlahti-Kirkkonummi-Espoonlahti-Katsastusasema. 2-4 vaihteilla pöristelin ajoittain n. 3000r/1min, tavoitteena oli saada loskalumi sulaamaan kun ajaa autolla ylitse :lol:
Liekö turhan paljon körötelty mutta eipähän hylsy tullut päästöjen takia.
Kiitos Suomen paskalakien niin kävin myös tällä viikolla ostamassa Mätänetistä E-hyväksytyt sivuvilkut, muistaakseni maksoivat 15€ ja ovat tarrakiinnitettävät, vielä kerran kiitos Marko M:lle neuvosta. Johdot asennettiin lokareiden kautta.
Ja seuraavaksi irti nuo rumilukset, pidän kumminkin varmuuden vuoksi nuo autossa mukana jos poliisisetä sanoo soosoo niin pystyn helposti laittamaan nuo takaisin.
Jokatapauksessa itse katsastuksessa kaikki olivat kunnossa, ainoastaan töötistä katsuri sanoi että se kannattaisi vaihtaa (oli aika mätä :? ) sekä apurunko olisi hyvä putsata. Pohja muuten on tosi hyvässä kunnossa. Takaiskarit oli hiukan huonommassa kunnossa kuin etuiskarit mutta ovat kumminkin kuluneet tasaisesti. Vaihtoehtoisiksi renkaiksi merkittiin 205/65/15.
Takaiskareilla oli luvut muistaakseni jotain 65 & 67 ja etuiskareissa 75 & 76.
Mitään ihmeellisiä papereita en saanut käteen kun kaikki on nykyjään jossain nykyhömpötysnetissä, katsastuslapun sentään sain.

Kuva
Näkyykö nämä kuvat muuten suoraan?

Tuommoiset päästöluvut tuli, onko hyvät vai huonot?
Seuraava katsastus 14.2 - 14.6 2017.
Tämä autohan on muuten sitten rekisteröity neljälle koska tässä on erillispenkit takana eli keskellä ei ole turvavyötä, jee onpahan jotenkin erillaisempi auto :lol:

Tässä yksi roskakuva katsastuksen jälkeen konttorin edessä. Hei hei siirtokilvet.

Kuva
Kuka huomaa pienen virheen kattoantennin ja sivuvilkkujen lisäksi :wink:
Onpa systeemi mennyt tyhmäksi kun enää ei saa mitään toiveita pyytää kilpien suhteen, paska Trafi. Tilasin myös samalla EU-kilvettomät kun ovat paljon hienommat, sanoivat soittavansa sitten kun voi tulla hakemaan.

Heti katsastuksen jälkeen ajoin Olarin Veholle utelemaan tuota Becker Mexicon radiokoodia; niillä ei ole sitä tiedossa. Sanoivat että radion sarjanumerolla he voisivat yrittää kysyä Mersulta koodia, muussa tapauksessa joutuu todennäköisesti jotenkin hakkeroimaan kyseisen vempeleen. Ai että kun ottaa pannuun. Samalaa kävin varaosapuolella kysymässä metallista kilvenalusta niin eihän niillä ollut tarjota kuin joku läkkipellistä kyhätty metallisuikale jota en huolinut niiden muovisten alusten lisäksi. Lähdin siis tyhjin käsin (taas) Veholta.
Mistä kannattaisi etsiä tuommoinen metallinen aluslevy?

Nyt kun auton viimeinkin Suomen kilvissä niin voin keskittyä muihin teknisiin pikkuvikoihin, nimittäin todennäköisesti jakoketju rallattaa kylmänä jonkin aikaa ja viskokin ääntelee kainosti taustalla. Nyt myös se perkelen webasto tullaan laittamaan kuntoon ja moottorin tarkastutan tarkemmin hovikorjaajan hoivassa lähiaikoina.
Kesäksi pitäisi myös saada ilmastointi kuntoon sekä kesärenkaat tasapainottaa, näiden jälkeen voisi sanoa että auto olisi valmis ajoon :roll:
Viimeksi muokannut Hage, Ke 16.11.2016 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1687
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hage kirjoitti:Täytyy kaikki katsoa läpi mitkä tuon kulutuksen voi aiheuttaa. Toivotaan että ei olisi mikään iso homma korjata.

Kulutustakin tärkeämpi asia saatiin tänään päätökseen nimittäin maahantuontikatsastus.
Ennen katsastusta ajelin pari tuntia ympäriinsä jotta saisin katin mahdollisimman kuumaksi päästömittausta varten. Sillä matkalla ehti tehdä mukavan pyörähdyksen; Länsiväylä-Olari-Kehä II-Turunväylä-Nupuri-Turunväylä-Veikkola-Lapinkylä-Kauklahti-Kivenlahti-Kirkkonummi-Espoonlahti-Katsastusasema. 2-4 vaihteilla pöristelin ajoittain n. 3000r/1min, tavoitteena oli saada loskalumi sulaamaan kun ajaa autolla ylitse :lol:
Liekö turhan paljon körötelty mutta eipähän hylsy tullut päästöjen takia.
Kiitos Suomen paskalakien niin kävin myös tällä viikolla ostamassa Mätänetistä E-hyväksytyt sivuvilkut, muistaakseni maksoivat 15€ ja ovat tarrakiinnitettävät, vielä kerran kiitos Marko M:lle neuvosta. Johdot asennettiin lokareiden kautta.
Ja seuraavaksi irti nuo rumilukset, pidän kumminkin varmuuden vuoksi nuo autossa mukana jos poliisisetä sanoo soosoo niin pystyn helposti laittamaan nuo takaisin.
Jokatapauksessa itse katsastuksessa kaikki olivat kunnossa, ainoastaan töötistä katsuri sanoi että se kannattaisi vaihtaa (oli aika mätä :? ) sekä apurunko olisi hyvä putsata. Pohja muuten on tosi hyvässä kunnossa. Takaiskarit oli hiukan huonommassa kunnossa kuin etuiskarit mutta ovat kumminkin kuluneet tasaisesti. Vaihtoehtoisiksi renkaiksi merkittiin 205/65/15.
Takaiskareilla oli luvut muistaakseni jotain 65 & 67 ja etuiskareissa 75 & 76.
Mitään ihmeellisiä papereita en saanut käteen kun kaikki on nykyjään jossain nykyhömpötysnetissä, katsastuslapun sentään sain.

[ http://uppaa.fi/images/2016/02/12/26b13b20709d1d1760e7c32c9183a083.jpg ]
Näkyykö nämä kuvat muuten suoraan?



Tuommoiset päästöluvut tuli, onko hyvät vai huonot?
Seuraava katsastus 14.2 - 14.6 2017.
Tämä autohan on muuten sitten rekisteröity neljälle koska tässä on erillispenkit takana eli keskellä ei ole turvavyötä, jee onpahan jotenkin erillaisempi auto :lol:

Tässä yksi roskakuva katsastuksen jälkeen konttorin edessä. Hei hei siirtokilvet.

[ http://uppaa.fi/images/2016/02/12/0c29e0f4dd08adcd1d464e3e47e12ff5.jpg ]
Kuka huomaa pienen virheen kattoantennin ja sivuvilkkujen lisäksi :wink:
Onpa systeemi mennyt tyhmäksi kun enää ei saa mitään toiveita pyytää kilpien suhteen, paska Trafi. Tilasin myös samalla EU-kilvettomät kun ovat paljon hienommat, sanoivat soittavansa sitten kun voi tulla hakemaan.

Heti katsastuksen jälkeen ajoin Olarin Veholle utelemaan tuota Becker Mexicon radiokoodia; niillä ei ole sitä tiedossa. Sanoivat että radion sarjanumerolla he voisivat yrittää kysyä Mersulta koodia, muussa tapauksessa joutuu todennäköisesti jotenkin hakkeroimaan kyseisen vempeleen. Ai että kun ottaa pannuun. Samalaa kävin varaosapuolella kysymässä metallista kilvenalusta niin eihän niillä ollut tarjota kuin joku läkkipellistä kyhätty metallisuikale jota en huolinut niiden muovisten alusten lisäksi. Lähdin siis tyhjin käsin (taas) Veholta.
Mistä kannattaisi etsiä tuommoinen metallinen aluslevy?

Nyt kun auton viimeinkin Suomen kilvissä niin voin keskittyä muihin teknisiin pikkuvikoihin, nimittäin todennäköisesti jakoketju rallattaa kylmänä jonkin aikaa ja viskokin ääntelee kainosti taustalla. Nyt myös se perkelen webasto tullaan laittamaan kuntoon ja moottorin tarkastutan tarkemmin hovikorjaajan hoivassa lähiaikoina.
Kesäksi pitäisi myös saada ilmastointi kuntoon sekä kesärenkaat tasapainottaa, näiden jälkeen voisi sanoa että auto olisi valmis ajoon :roll:
Onnittelut että sait auton kilpiin :thumbup: Kysyppä vielä tuota radion koodia Pitäjänmäen Veholta, siellä sentään varaosa puolelta vastaan kunnolla ,eikä niinkuin muissa pisteissä :että ei kiinnosta, kun ei ole uusinta mallia!
Tööttiä kannattaa kysyä Venetmäen mersupurkaamolta Viialasta http://www.mersupurkaamo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Pontus, Ma 27.06.2016 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Netistä kaivamalla löydät becker radio koodi laskurin. Siihen syötetään tietty radion kyljessä oleva sarjanumero ja laskuri laskee koodin sinulle.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Noissa koodilaskuriohjelmissa on monesti ollut viruksia ainakin mitä minulla on niistä kokemuksia.

http://forum.eserviceinfo.com/viewforum.php?f=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta forumilta olen saanut omiin radioihin oikeat koodit. Pitää rekisteröityä ennenkuin voi laittaa viestiä. Ei maksa mitään.
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja pazo »

Ohjelma nimeltä "Becker calc B9 5 digits.exe" on minulle tunnistanut vanhojen Beckerien koodeja (mm. 90-luvun Grand Prix 2000). En enää muista, mistä sen löysin ja kuten Samuli H edellä varoittelee, netin lataussivustot ovat mömmöjä täynnä. Ellet muualta löydä apuja, laita YV:llä radiosi sarjanumero, niin yritetään.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14013
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Käsittääkseni radioon saa koodin nimenomaan piirimyyjältä, joka lähettää kyseluyn Saksaan. Siis jos mankka on ollut asennettu jo tehtaalla, kuten 560:n tapauksessa on.

Minusta kilven taustapellit eivät kuulu autoon. Kilven alta ei tarvitsisi näkyä mitään. Mutta makuasia.

A-katsastuksen toimipisteistä voi kysellä vanhoja 90-luvun kilpiä, jos haluaa. Itse tilasin farkkuun 90-l. puolivälin kirjainyhdistelmällä olevat kilvet Pietarsaaren A-katsastuksesta, kun tiesin niitä siellä olevan :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Hage »

Aika jännä sillä radion koodia etsittiin runkonumerolla eikä se antanut kuulema mitään vastaukseksi koska "Sitä ei ole tehtaalla asennettu." Puhuiko Olarin Vehon asiakaspalvelu pehmosia vai? :?
Onko siis 560:een aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico?
Viimeksi muokannut Hage, Ma 15.02.2016 10:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuohon kylmänä korkeisiin vaihtokierroksiin...se voi olla myös tarkoitettu ominaisuus. Tietyissä kattimalleissa on korotetut vaihtokohdat kylmälle moottorille, näin katti saadaan lämpiämään nopeammin. Ominaisuus on hoidettu ylimääräisellä alipainekennolla laatikossa joka kiristää ohjauspainevaijeria, nostaen vaihtokohtia. Sen tunnistaa, kun katsoo laatikon oikealle puolelle vaijerin lähtökohtaan. Siellä on muovinen häkkyrä johon tulee yksi tai kaksi alipaineputkea. Jos tulee vain yksi se on S - E kytkin, jos tulee kaksi, toinen on korotetun vaihtokohdan alipaineputki. Se on muistaakseni punainen...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tuohan on jännä, joskin erittäin ärsyttävä systeemi jos tuossa semmoinen on. Pitäisi vaan jotenkin päästä kattomaan tuo sitten jos laatikkoöljyä on oikea määrä. (kiireiltäni en ole vielä katsonut) Vai mahtaisiko tuon systeemin nähdä jotenkin esim. runkonumerolla?
Saako tuon laatikon toimimaan normaalisti jos vaan vetäisi sen toisen letkun irti, vai hajoaako koko laatikko :D

Soitan tällä viikolla sinne Pitäjänmäen Veholle ja kysyn tuosta koodista vielä, jos saan sen heidän kautta niin kyllä päivä paranee heti :)
Niin ja kiitos kaikille kehuista sekä ohjeista/vinkeistä, arvostan todella.

Koitan ottaa tänään niin sisäkuvia jos aurinko vielä paistaa kun pääsen töistä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
timunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 02.06.2008 09:56

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja timunen »

Pitskun Vehoon kannattaa soittaa Jokilahdelle niin tietämystä vanhemmistakin Mersuista löytyy.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jokilahdelle soitettu tänään, oli hiukan eri maata kuin tuo Olarin Vehon 'ammattilainen'. Eli radion irrotus olisi edessä jotta saan stanssinumerot sun muut lähetettyä Pitäjänmäkeen josta ne lähtevät taas Saksaan.

Nyt niitä sisäkuviakin tuli otettua pari kappaletta, tosin ovat huonolaatusia eikä sisusta ole niin siisti kuin sen pitäisi.. :mrgreen:

Kuskinpenkki on yllättävän lötkö vrt. 347tkm 300E-24, minkähänlainen karpaasi tuotakin on ajanut.
Kuva
Kuva



Lakka on keskikonsolista luonnollisesti halki, tuskin aion tehdä asian eteen mitään mutta saa nähdä rupeeko tuokin häiritsemään joskus.
Kuva



Radiostakin tuli otettua kuva, on se vaan hienon näköinen. Vielä hienompi olisi jos siitä kuulisi jotain :D
Kuva



Autossa on ollut puhelinvalmius aikoinaan ja siksi tuommoinen kuoppa keskellä, saahan siihen vaikka jonkun juomapullon. Ajatuksena olisi vaihtaa tuo normaaliin pahkaan.
Kuva



Takapenkeillä langissa on tilaa mukavasti kahdelle, penkinlämmittimet ja sähkösäädöt istuimessa tuovat elitistisen vaikutelman etenkin tämän ikäisessä autossa. Olisi kiva joskus istua ajon aikana ministerinpaikalla.
Kuva
Kuva
Kuva



Mikä tää on?
Kuva



Takakontti on oikeastaan täysin koskematon, ainoastaan tuon (luultavasti autopuhelimen?) antenni on takakontissa vararenkaan ja sen työkalujen lisäksi.
Kuva



Takalasintuki on täysin ruosteeton, eli ei varmaan täysin toivoton projekti?
Kuva



Tuommoinen amisviritys tuli tehtyä katsastusta varten.
Kuva



Näkyykö nuo kuvat suoraan :problem:
Viimeksi muokannut Hage, Ke 16.11.2016 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RH »

Hage kirjoitti: Olisi kiva joskus istua ajon aikana ministerinpaikalla.
Näkyykö nuo kuvat suoraan :problem:
Kuvat näkyy ja voin tulla kuskiksi... :D
Olishan se aika fiilistelyä joskus tuommoista "pikkupoika-aikojen" über-mersua päästä ajamaan... :wink:
Löytyy sulle kuski varmaan kyllä lähempääkin :thumbup: .
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14013
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ensimmäinen hankinta on sitten laadukkaat veluuri- tai silmukkakangasmatot kokolattiamaton päälle. Mulla on juuri menossa kimppatilaus Saksaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1687
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Pontus »

[quote="Hage"]Jokilahdelle soitettu tänään, oli hiukan eri maata kuin tuo Olarin Vehon 'ammattilainen'. Eli radion irrotus olisi edessä jotta saan stanssinumerot sun muut lähetettyä Pitäjänmäkeen josta ne lähtevät taas Saksaan.

Helpotti varmaan tuolta saatu tieto sekä palvelu, verratuna Vehon muihin pisteisiin :!:

Sun kannattaisi tehdä valitus tuosta Olarin Vehon Palvelualttiudesta.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Voin suositella ässän takapenkillä röhnötystä jonkun muun ajaessa. Melkeinpä ainoa asia mistä sitä ite saa totaali rentoutumisen aikaan kun laittaa eukon kuskinpaikalle ja ite vetää lärvit takapenkillä :wink: Varsinkin jos vauhti on hissuttelua.
W210 E320cdi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Timo L. kirjoitti:Ensimmäinen hankinta on sitten laadukkaat veluuri- tai silmukkakangasmatot kokolattiamaton päälle. Mulla on juuri menossa kimppatilaus Saksaan.
jaa, enpä ole tuosta kimppatilauksesta ollut tietonen, olisin saattanut ottaa myös osaa tilaukseen :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2716
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vaihda vaan se lambda. Sehän on ylärajalla katsastuspaperissakin. Risa lambda lisää kulutusta ja paljon.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Ensimmäinen hankinta on sitten laadukkaat veluuri- tai silmukkakangasmatot kokolattiamaton päälle. Mulla on juuri menossa kimppatilaus Saksaan.
jaa, enpä ole tuosta kimppatilauksesta ollut tietonen, olisin saattanut ottaa myös osaa tilaukseen :oops:
Laita äkkiä meiliä Timolle, vaikka foorumin kautta ellet saa meiliosoitetta muuten selville :wink: . Olithan Klubissa?

Tuo takapenkin pistoke saattaa liittyä puhelimeen, lisäluuri?

Noista Diversityistä on usein poistettu koodi käytöstä, eli se koodinkin selvitys kait jollain lailla onnistuu ammattilaiselta. Uudemmista hopearaitaisista en ole ennen kuullut että olisi koodinkyselyä eliminoitu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hage kirjoitti:Aika jännä sillä radion koodia etsittiin runkonumerolla eikä se antanut kuulema mitään vastaukseksi koska "Sitä ei ole tehtaalla asennettu." Puhuiko Olarin Vehon asiakaspalvelu pehmosia vai? :?
Onko siis 560:een aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico?
Miten niin aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico? Jos/kun radiota ei ole tehtaalla asennettu niin siitä ei ole kantakorttimerkintää eikä kantakortin tiedoista löydy suojakoodia. Jos/kun radio on jälkiasennus niin miksi sen pitäisi aina olla Becker Mexico? Kantakorttiin ei käytännössä ole tehty lisäyksiä vaikka olisi jälkiasennettu alkuperäisvaruste. Suomi-autoissahan asennus usein tehty maahantuonnin yhteydessä verojen maksun jälkeen, tiedä sitten miksi tuontiautoon ei ole tehtaalta radiota laitettu.

Miksi sitä koodia pitää hakea pitkän kaavan kautta? Tuleeko paremmat soundit jos on tehtaalta hankittu suojakoodi verrattuna tuossa aiemmin apua tarjonneiden koodista?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo tuolla edellä viittaisi että tehtaalla on aina asennettu (radio) 560 malleihin, jos oikein ymmärsin. Omassa 560 SEC kantakortissa on mainittu Becker Mexico Cassette.

Eserviceinfo-fooruimin kautta minä en ole saanut koodeja noihin vanhempiin (ei Diversity eikä hopearaita), uudempiin kylläkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14013
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

DBFI kirjoitti:
Hage kirjoitti:Aika jännä sillä radion koodia etsittiin runkonumerolla eikä se antanut kuulema mitään vastaukseksi koska "Sitä ei ole tehtaalla asennettu." Puhuiko Olarin Vehon asiakaspalvelu pehmosia vai? :?
Onko siis 560:een aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico?
Miten niin aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico? Jos/kun radiota ei ole tehtaalla asennettu niin siitä ei ole kantakorttimerkintää eikä kantakortin tiedoista löydy suojakoodia. Jos/kun radio on jälkiasennus niin miksi sen pitäisi aina olla Becker Mexico? Kantakorttiin ei käytännössä ole tehty lisäyksiä vaikka olisi jälkiasennettu alkuperäisvaruste. Suomi-autoissahan asennus usein tehty maahantuonnin yhteydessä verojen maksun jälkeen, tiedä sitten miksi tuontiautoon ei ole tehtaalta radiota laitettu.

Miksi sitä koodia pitää hakea pitkän kaavan kautta? Tuleeko paremmat soundit jos on tehtaalta hankittu suojakoodi verrattuna tuossa aiemmin apua tarjonneiden koodista?
Yep, hintalistoissa 1985-1991 560-malleissa vakiona Mexico (/2000).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
Hage kirjoitti:Aika jännä sillä radion koodia etsittiin runkonumerolla eikä se antanut kuulema mitään vastaukseksi koska "Sitä ei ole tehtaalla asennettu." Puhuiko Olarin Vehon asiakaspalvelu pehmosia vai? :?
Onko siis 560:een aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico?

Yep, hintalistoissa 1985-1991 560-malleissa vakiona Mexico (/2000).
Mutta hei, Hagen kuvassa on Mexico Diversity, eli se ei olekaan tämän auton alkuperäinen radio! Kun kerran kantakortissa on lisävarusteena Sound System niin onko sen kanssa ollut aina tuo Mexico 2000 eli hopearaita? Olettaisin että Diversityä ei voi kytkeä Sound Systemiin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14013
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Hage kirjoitti:Aika jännä sillä radion koodia etsittiin runkonumerolla eikä se antanut kuulema mitään vastaukseksi koska "Sitä ei ole tehtaalla asennettu." Puhuiko Olarin Vehon asiakaspalvelu pehmosia vai? :?
Onko siis 560:een aina ilman poikkeuksia asennettu Becker Mexico?

Yep, hintalistoissa 1985-1991 560-malleissa vakiona Mexico (/2000).
Mutta hei, Hagen kuvassa on Mexico Diversity, eli se ei olekaan tämän auton alkuperäinen radio! Kun kerran kantakortissa on lisävarusteena Sound System niin onko sen kanssa ollut aina tuo Mexico 2000 eli hopearaita? Olettaisin että Diversityä ei voi kytkeä Sound Systemiin?
Kyllä Diversity 830 kuuluu tähän autoon, jos se on valmistettu ennen syksyä 1990. Samoin Sound-Systemin sai Diversityn yhteyteen.
Sound-System nur in Verbindung mit Radio Mexico Diversity Cassette electronic Vollstereo Kurier MKU
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Karran kommentti aiheutti melkein sydänkohtauksen :D ehdin jo katella 2000:ia eBaystä ja mukavat ~400€ näyttävät maksavan. Hyvä että huoli oli turha. Ja joo eli siis auton tarkka käyttöönottopäivä on 14.6.1990.

Auto on menossa ensi viikolla seisontaan kuukauden ajaksi, ennen sitä huuhtelen auton hyvin. Maaliskuun lopussa tehdään seuraavat asiat ennenkuin otan auton aktiiviseen ajoon;
Jakoketjun vaihto
Viskon vaihto
Se mahdollinen letku joko irrotetaan tai kytketään jotenkin pois päältä sieltä laatikon kyljestä niin ehkä se sitten toimis kylmänä niinkuin pitääkin
Ilmastoinnin täyttö (webaston fiksaus saa jäädä ens syksyyn)
Lambda-anturin vaihto & sytytyspuolen tarkistus.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Hage kirjoitti:Karran kommentti aiheutti melkein sydänkohtauksen :D ehdin jo katella 2000:ia eBaystä ja mukavat ~400€ näyttävät maksavan. Hyvä että huoli oli turha. Ja joo eli siis auton tarkka käyttöönottopäivä on 14.6.1990.

Auto on menossa ensi viikolla seisontaan kuukauden ajaksi, ennen sitä huuhtelen auton hyvin. Maaliskuun lopussa tehdään seuraavat asiat ennenkuin otan auton aktiiviseen ajoon;
Jakoketjun vaihto
Viskon vaihto
Se mahdollinen letku joko irrotetaan tai kytketään jotenkin pois päältä sieltä laatikon kyljestä niin ehkä se sitten toimis kylmänä niinkuin pitääkin
Ilmastoinnin täyttö (webaston fiksaus saa jäädä ens syksyyn)
Lambda-anturin vaihto & sytytyspuolen tarkistus.
Mihin tämmösessä autossa webastoa edes tarvii kun se kuitenki lämpenee jo omillaan nopeasti verrattuna nykyajan vehkeisiin? :?
W210 E320cdi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14013
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

simoks kirjoitti:
Mihin tämmösessä autossa webastoa edes tarvii kun se kuitenki lämpenee jo omillaan nopeasti verrattuna nykyajan vehkeisiin? :?

:?: Ehkä siihen että auto saadaan käyntiin -25 asteen pakkasilla rasittamatta moottoria tarpeettomasti?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin