722.6 lootien ropaamista

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ajattelin laittaa pienen topicin näiden sähkötoosien (5lovisten) ropaamisesta kun niitä aika ajoin itselleni eksyy. Tällä hetkellä on menossa kolmas laatikon vahvistus, hiljalleen opitaan lisää ja tulee paremmin tutuksi samalla :)

Ekan lootan tein 320cdi:n laatikosta (722.626) joka oli tuon w123 om606 käyttiksen perässä vuoden ajan (n. 20tkm) ja nykyään lauri a:lla s124:ssa. Kyseiseen lootaan tuli muistaakseni yksi lisälevy per pakka sekä tietysti kaikki tiivisteet, tunnistinlevy, kyb venttiili sekä molemmat vapaakytkimet. Turbiini oli om606 perästä ja kävi jn-tradingillä huollossa ja samalla lisättiin turbiinilukkoon yksi lisälevy myös (vakiona 2 kitkaa). Muutama kuva kyseisestä toosasta, ensin palasiksi:
Kuva

Kasaan päin
Kuva
Kuva
Kuva

Äskön sain valmiiksi kaverille menevän 270cdi (722.640) kotoisin olevan laatikon, sinnekin samat perus huolto-osat kuin ekaankin, tähän tuli 1-2levyä enemmän kuin tässä isommassa 722.626 on vakiona.
Kuva
Kuva

Ja tänään aloin tekemään taas itselleni käyttikseen uutta laatikkoa, aihiona taas tuo 320cdi:n toosa. Loota kuulemma vaihto kovaa, muuten toimi hienosti. Pieni epäilys heräsi sen paikkansa pitävyydestä kun kuoren ja öljypohjan avasin :lol: :lol: :mrgreen:
Kuva

Tarkempi tutkimus osoitti että kaksi pakkaa oli luistanut (B2 sekä K3) ja sulaneet aika huolellisesti. Ainakin K3 männän o-rengas oli palasina, liekö siitä aiheutunut ainakin K3 luistaminen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tähän laatikkoon tulee 2-3levyä enemmän kuin vakiona, tästä näkee hyvin vakiomäärät ja kynällä kirjoitetut tulevia
Kuva

Kolmesta laatikosta on jo tullut mukavasti välilevyjä varastoon (tosin paksuja ei kauheasti tarvitse)
Kuva

Jatketaan höpinöintiä kun saan asiaa eteenpäin, seuraavaksi osia tilaukseen niin pääsee toteamaan mittauksien paikkansa pitävyyden :clap:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuleeko välilevyt ohuemmat jos kitkalevyjä laittaa enemmän, vai pitääkö sitä maljaa? muokata? Paljokohan tuollainen kestää vahvistettuna, yli 1000Nm?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Tuleeko välilevyt ohuemmat jos kitkalevyjä laittaa enemmän,
vai pitääkö sitä maljaa? muokata? Paljokohan tuollainen kestää vahvistettuna, yli 1000Nm?
Ohuempia levyjä ja soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
muuta kestoa saa valitsemalla osia(vältelee terävä pohjaisa)
E: tigillä voi vahvistaa kiini niitauja/ruuvattuja liitoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ohuempia levyjä tosiaan ja itse olen sorvaillut männistä pois että tulee lisää tilaa sekä ohuempia sokkia käyttänyt tarvittaessa että päästään sopiviin välyksiin :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Tarviiko tossa sen erinoisempia mittailla vai otatko pois sen verran mitä lisälevyt o paksuija. Näinhä tietty vakiovälys säilyy kaikkien välissä.

Hieno juttu et laitoit tälläsen topicin :thumbup: :thumbup:
Mukavaa nähdä sitäkin tekemistä mikä on aluksi tärkeämpi ku se kuka ostaa isoimman turbon eka :D :D
722.6 o ihan törkyhyvä loota ja on hienoa et joku on viittinyt kattoa sisälle ja tehdä siitä juttua. Tää o kuitenki sellanen laatikko että viritteli mitä autoa vain niin olen sitä mieltä että tää on yks niitä laatikoita joka on kaikista kustannustehokkain automaatti josta saa pienelle tuningilla tosi loisto lootan.

Kuiteki ohjainta on tähän olemassa ne kaksi jotka on helppo jälkiasentaa iha mihi vaan. Musta tota pcs ohjaintakin saa jenkeistä täysin bolt on pakettina näihi mersumalleihin. Tietty myös suomestaki.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Oon mittaillu mitä on sokan ja pohjalevyjen välissä tilaa ja laskimella laskeskellut levyjen paksuuksien ja tarvittavan välyksen kanssa oikeat määrät, männistä pois otettava määrä jne.. Hetki menee aikaa kun miettii ja laskeskelee parhaimman tavan sekä varmistaa että vastapelurin kruunussa riittää hammasta eripaikassa oleville levyille ymsyms.. Vielä tarvis venttiilipöytäänkin tutustua ajan kanssa, mitä sille olisi tehtävissä, mutta vielä en ole lähtenyt sitä sen enempiä tutkimaan tai muokkaamaan. Sen perus reiän suurennuksen tehnyt 3-4 vaihtoa varten ainoastaan.

Turbiinit on käyny jn-tradingillä huollossa sekä levyn lisäyksessä lukkoa varten.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja S202 »

Osaakos se loota nyt itse kompensoida sen kulumisen, tai sen välyksen mikä sielä pakassa on ilman painetta?
S124 300TE
S211 E500
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei, männät on jousikuormalla takas painuvia, eli menevät aina takas pohjaan. Joskus kun purkanut niin välystä saattanut olla useita millejä liikaa. Välyksien ohjearvot pyörii 0,2mm aina 2mm asti, riippuen mikä pakka kyseessä. Ite pelaan välykset minimirajaan tai vähän alle, riippuu miten kasojen mitat täsmää..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Karkeeta laskelmaa tälläselle niin joku asiaa suunnitteleva tietää budjettia..

-Loota aihio 200-1000e?
-Ohjainlaite 600-900e?
-Tiivisteet, levyt (kitka, väli), tunnistinlevy (jos vaihtaa), kyb venttiili, vapaakytkimet jne huolto osat 800-1300e?
-Turbiinin huolto/lukon vahvistus JN-Trading 800e?
-Mahdollinen turbiinikopan+turbiinin vaihto 50-300e?
=2350e-4300e??? <- voi olla enempi tai vähempi, riippuu monesta tekijästä.. Tässä ei tietenkään mukana mitään työn osuutta keltään laatikon kasauksesta yms, ainoastaan osat :) tähän tietty päälle kaikki muu sekalainen tilpehööri vielä autoon jne..

Toki säästö on hurja jos ottaa vaan vakio laatikon ja iskee kiinni vakio turbiinilla :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Allu D. kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.
Tätä muuten itsekin mietin ja katselin sokan paikkaa ettei siinä ole käytännössä varaa ottaa ylöspäin juuri kyseisen ongelman takia, siksi olen päätynyt muokkaamaan mäntiä itsessään :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Sultzi kirjoitti:Ei, männät on jousikuormalla takas painuvia, eli menevät aina takas pohjaan. Joskus kun purkanut niin välystä saattanut olla useita millejä liikaa. Välyksien ohjearvot pyörii 0,2mm aina 2mm asti, riippuen mikä pakka kyseessä. Ite pelaan välykset minimirajaan tai vähän alle, riippuu miten kasojen mitat täsmää..
Tuossa kun mittailin niin esim K1 oli välystä 2.3mm ja B3 jopa 3.9mm. K1 ja K2 on noilla 3.5mm teräksillä, jos ne vaihtaa kaikki 1.8mm niin niukin naukin vois tuo 9 kitkalevyä mennä. Se lukkoprikan alla oleva teräs on varmaan syytä jättää paksummaksi, ainakin 2.8mm? vai pitääkö se säilyttää alkuperäisenä 4mm? B2 ja B3 on tossa mun lootassa ainakin 6.5mm teräs lukkoprikan alla, saako siihen väliin ohuempia?
500SL -90
500whp.net
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Mielenkiintoinen topic!

Itse tein tuohon omaan coupeen menneenä kesänä tuon vanhemman laatiko. Lisäsin kans kitkoja välilevyjä ohentamalla. Kansilevyä en kyllä lähtisi ohuemmaksi vaihtamaan, koska se ottaa kaiken voiman mitä sylinterin puristuksesta tulee... mutta sillä saa tilaa myös lisää, että ohentaa paksua levyä vain ulkokehältä, niin että sokan saa vielä ujutettua. Se ei pudota levyn jäykkyyttä niin paljoa. Välystä pitää kuitenkin jättää jonkin verran, että eivät ala laikat kuumeta kun kytkin on auki asennossa... pitoa saa lisäämyös jos pystyy suurentaa männän pinta-alaa. Itse suurensin mäntiä 722.3 lootaan. Toki kytkeytyminen teoriassa hidastuu mutta en tiedä onko sillä sen kummempaa näkyvää vaikutusta...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Allu D. kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.
Tuskin tuossa tarkoitettan että sokan paikaa määrätömiin siirettään

Jälkiasenus systeemien vaihto on monesti melko raaka alkuperäiseen verratuna
varsinkin sen ohjelman säätely vaiheesa riikko helposti laatikon
Mökkillä
'
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ohuinta ei tosiaan kannata laittaa siihen päälilevyksi, kun ottaa sen voiman vastaan ja pelkästään ulkoreunoilta jossa sokka on. Myöskään alhaalta ei kannata sitä kuperaa levyä poistaa, joissain pakoissa on mahdollista kun männän pinta on suhteellisen leveä, mutta osassa on niin ohut että on pakko jättää sinne.

Tänään purin venakoneiston ja putsailin..
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Jos mahdollista laita kuva siitä reiän suurennus modauksesta jonka teet tuohon.
500SL -90
500whp.net
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sultzi kirjoitti:Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
[ http://ofgear.dk/Files/34Flare/3_4_flare_5.jpg ]
Siihen kun vielää lisää koneiston ylikokoon kairauksen ja sinipäiset solenoidit
niin tule kiva alkuperäisen systeemin kanssa vaikka 320cdi jatkona
Mökkillä
'
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tuo sinisten solenoidien vaihto on kiinnostanut myös minua pitkään. Ihan vakio hilujen ja softan kanssa siis. Netistä löytyy puolesta ja vastaan juttua, joten oon jättänyt toistaiseksi tekemättä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Tuossa tuota omaa aihioo nyt mittailin ja seuraava setuppi näyttäse menevän: K1, 8 kitkaa 5kpl 1.8 ja 2kpl 2.8 mm teräksiä. K2 8 kitkaa 6kpl 1.8mm ja 1kpl 2.8mm teräksiä. K3 7kpl kitkoja ja 6kpl 1.8mm teräksiä. B1 5 kitkaa ja 3 1.8mm ja 1 2.8mm teräs. B2 6 kitkaa ja 5 terästä, samoin B3. B2 joutus sorvaamaan tuota päällimmäistä terästä 6.5mm -> 4.9mm jolloin ohuimmalla lukkorenkaalla jäis minimivälys 0.2mm. Sitten jos jollain on hyvät vinkit miten nuo männät saa painettua kasaan parhaiten että sais vaihdettua sinne ne O-renkaat. Amerikan ihmemaassa on kaikkia tuning kitkalevyjä näihin, onko jollakin kokemuksia?
500SL -90
500whp.net
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

FinlandMerceds kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
[ http://ofgear.dk/Files/34Flare/3_4_flare_5.jpg ]
Siihen kun vielää lisää koneiston ylikokoon kairauksen ja sinipäiset solenoidit
niin tule kiva alkuperäisen systeemin kanssa vaikka 320cdi jatkona
Sinipäiset solenoidit.. Mistä? Kalliita?

Mitäs öljyä porukka on käyttäny 722.6 lootissa? Loota tulossa piristetyn 605:sen perään. 722.626 320cdi, kytkinkoppana 270cdi ja näillänäkymin sen 320cdi turbiinin pitäs sillon passata sinne kans.
E:ei se kuulemma passaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

JiiTee_ kirjoitti: Sinipäiset solenoidit.. Mistä? Kalliita?

Mitäs öljyä porukka on käyttäny 722.6 lootissa? Loota tulossa piristetyn 605:sen perään. 722.626 320cdi, kytkinkoppana 270cdi ja näillänäkymin sen 320cdi turbiinin pitäs sillon passata sinne kans.
E:ei se kuulemma passaa.
A 240 270 00 89
tuossa solenoidien numero.

minä oon käyttäny Teboilin Fluid-S:ää
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Fuchs 236.14 luokituksella olevaa tullut käytettyä, eikä ole hinnan kiroissa.

Nyt on ollut muutaman tonnin ajossa tuo loota vakion 603turbon perässä, hyvin toimii olefejerin boxi myös automaattipuolella. Ohjaa myös w126 sähköistä nopeusmittaria orkkis 124 kotelossa, ei tunnista kuin varaosanumerosta että on vaihtunut :roll: Turbiini kävi taas luonnollisesti jn-tradingillä käsittelyssä. Kaikenkaikkiaan kone tuntuu hereämmältä tällä laatikolla ja turbiinilla kuin orkkis 4lovisella mekaanisella automaatilla :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Bomber4 kirjoitti:Sinipäiset solkut on n.250-300€ kappale. Kaksihan niitä menee
ite maksoin 177e/kpl http://www.CarParts-Pros.com" onclick="window.open(this.href);return false;, tuolla yllämainitulla osanumerolla.
500SL -90
500whp.net
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hyvä topic :thumbup:

Onks kukaa perehtyny toho venttiilikoneiston toimintaan? On nimittäin meleko "monta muuttujaa"... :think:

Lähinnä ihmetyttää just ton metallisen välilevyn pienet reijät noissa kohissa mistä öljy menee laatikon kuoreen ite pakoille. Joko siinä on tahallaan sitä kuristettu, tai sitten pakat pysyy oikeesti koko ajan täynnä öljyä, ja reijästä ei tartte mennä ku iha hitusen kamaa nii paine on jo täysillä.

Toki jos niitä menee poraamaan, voi olla että enää ei tuu kovin pehmosta kyytiä, mutta ois kokeilemisen arvone juttu... ehkä... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kummeli kirjoitti:Hyvä topic :thumbup:

Onks kukaa perehtyny toho venttiilikoneiston toimintaan? On nimittäin meleko "monta muuttujaa"... :think:

Lähinnä ihmetyttää just ton metallisen välilevyn pienet reijät noissa kohissa mistä öljy menee laatikon kuoreen ite pakoille. Joko siinä on tahallaan sitä kuristettu, tai sitten pakat pysyy oikeesti koko ajan täynnä öljyä, ja reijästä ei tartte mennä ku iha hitusen kamaa nii paine on jo täysillä.

Toki jos niitä menee poraamaan, voi olla että enää ei tuu kovin pehmosta kyytiä, mutta ois kokeilemisen arvone juttu... ehkä... :roll:
Eiku perhana, sehä o justii tuo tanskalaisen poraama reikä yks niistä mitä mää oon miettiny :lol:

Noh, vastaavan kokoset reijät löytyy myös K1:lle ja B1:lle jos oon yhtää oikein kattonu... noitten isontaminen vaikuttais sitte taas 1 ->2 vaihtoon (K1) ja vastaavasti 4->5 vaihtoon toi B1 reikä. Ihmetyttää sinänsä, kun kaikille muille pakoille menee tyyliin 6mm reijät, noille K1, B1 ja just toi edellä mainittu K3 pakan syöttö on sitte sillä liki 2mm reijällä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Aleksiyy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 16.11.2015 17:05

Re: 722.6 lootien ropaamista

Viesti Kirjoittaja Aleksiyy »

Onkos tälle reikien kairaamiselle tullut mitään lopputulemaa, kannattaako vai ei? Sulzilla kun tuota kokemusta on, eikä ilmeisesti elinkeinosi tästä riipu, niin jaksaisitko laskeskella semmosen passelin "John Bolton" tyyppisen määrän levyille pakkoihin esim. 722.626 laatikkoon? Lähinnä siis sellaisen paketin jolla saataisiin lisää kitkaa, kuitenkaan ryhtymättä suurempiin sorvi hommiin. Vaatiiko siis sinipäiset solenoidit kairausta vai menevätkö heittämällä? Kauheesti vaatimuksia ja tyhmiä kysymyksiä yhdessä viestissä :D
Vastaa Viestiin