Re: w201 190E toimii taas.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E toimii taas.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tollanen pikkumese tuli taas talouteen, kun jostain syystä niin tykkään kyseisestä korimallista. ensimmäinen benziiniauto, siis käyttöauto. onhan noita ollut muitakin, mutta ne on olleet enemmän, tai vähemmän sellasia tilapäisratkasuita, tai sitten harrastepelejä. tekniikka osiossahan olikin jo juttua, mutta ajattelin, että jatketaan täälä, niin on sitten tää ihmettely oikeammassa paikassa.

alunperin tässä autossa oli ja on edelleenkin muutamia pikkuvikoja. öljynpainemittari näyttää melki kokoajan täysiä paineita, kierroslukumittari ei toimi, lämmöt ei nouse, kun 70 asteeseen ja virtalukonpohjassa on jotain häikkää, kun sisätilan lämmitin ei toimi ennenkun kääntää avainta aavistuksen takasinpäin starttauksen jälkeen. nyt on autolla tullu ajeltua jotain 300 kilsaa, lähinnä uutuuden viehätyksen takia ja aika paljon huruajelua.

no, tänään sitten tossa aamusella ajattelin tutkia, kun kiekkamittari ei pelaa. siellähän oli sulake palanut. pistin uuden sulakkeen paikoilleen ja kas. alkoi varvikello toimia. muitta muutaman sekunnin kuluttua alkoi tulla savua jostain nokkapellin välistä ja sammutin koko laitoksen ennenku syttyy palamaan. muovin palamisen käryähän se oli ja ensimmäisenä tuli mieleen ne paljon puhutut pissapojan suuttimet. repsikanpuolen suutinhan siellä sitten kärysikin, joten "korjasin" vian ottamalla sähköt suuttimilta poies. en tiedä uskaltaako tonne mitään lämpiäviä suuttimia laittaakkaan, ettei pala koko auto. kait ne toimii tollasenaankin ilman mitään lämpöö, jos vaan on kunnon liemet, mitä ruiskutella.

polttoainetta tuntuisi kuluttavan vähintäänkin paljon. osasyynä varmasti tuo viallinen termari. kattelin pellin alle, että siinähän se on oikein tyrkyllä. tarttee käydä hetimmiten hakeen uus ja toivoa, että kulutus laskisi sillä edes pikkasen. samaten se öljynpainemittarin temppuilu, kun välillä se käväsee nollassa ja taas pomppaa kolmoseen. viisarin liikeet on sellasia todella nopeita ääripäästä ääripäähän. heräsi epäilys, että johdotus kunnossa, mutta anturi antaa joko nolla arvoa, tai sitten täyttä arvoa, muttei oikein mitään siltä väliltä. ei kait se anturikaan paljoa maksa, jos senkin vaihtaisi. jos joku tietää sen sijainnin, niin helpottais hommaa.

virtalukonpohjan kanssa ei ole kiirettä, kun se nyt tuntuu toimivan kuitenkin kohtuullisesti, niin se saa odottaa.

sitten tällänen mietinnän aihe, mistä tuolla jo aikasemminkin mainittin, että onko foorumilaisilla kokemuksia noista aftermarket moottorinohjaus systeemeistä jos tämän laittaisi toimimaan viinalla? että mitä kaikkea se vaatii ja kuinka työläs homma se sitten oikeasti kokonaisuudessaa on, että auto toimii ja lähtee käymään kylmästä ja kuumasta? tämä nyt vielä pelkkää spekulointia ja harkinnan alla.
Viimeksi muokannut pera8x, Su 17.01.2016 17:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kun kyselit tekniikkaosiossa siitä oktaanivalitsimesta, niin S-asento on 1980-luvun superbensiinille, joka oli 92-oktaanista eli 95-oktaaninen riittää hyvin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Tais olla öljynsuodattimen jalassa se anturi
Tonnin parin romuja
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hyvä tietää. annan olla jatkossakin sitten tuolla supermoodissa ja kun seuraavan kerran tankkaan, niin taidan laittaa 95:ttä sitten vaan. taikka onkohan sillä edes mitään väliä kumpaa tonne tankkaa. taitaa olla plus miinus nolla vaikutus niin hinnan, kun kulutuksenkin kanssa.

uskaltaako termaria ostaa motonetistä? kuullut pelkkää huonoa tarviketermareista, eikä noi osaa kertoa valmistajaa. 87, vai 92 asteinen?

monilla varmaan purkuautoja, niin saa tarjota myös öljynpaine anturia. mieluiten tästä pirkanmaan nurkilta, niin voin vaikka noutaakkin. uus anturi aika kallis (83e KL ja 40e motonet) ja kun vikakaan ei ole varmuudella siinä, niin kokeillaan käytetylly, jos sellanen löytyy.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

termarin vaihdoin eilen tossa kotopihassa vaan pikku räntäsateessa. oli kyllä niin naurettavan helppo homma tälläseen koneeseen. siinä oikein tyrkyllä. meni korkeintaa 3 minuuttia homman hoitamiseen. koeajolenkkiinkin meni enemmän aikaa. ja mätänetin termari tuntui toimivan. en tiedä oliko alkuperänen, vai tarvike, kun muijan käskin sen ostaa ja se osti. sanoin ainoastaan, että osta orkkis, jos siellä sellasta on tarjota. ja 87 asteinen sieltä tuli. ei mitään hajua miknkä asteinen sinne kuuluisi. no, nyt toimii ja se on pääasia.

sattu vielä tavallaan huvittava juttu iltasella. kaveri oli tulossa tuomaan kersojaan hoitoon, niin sen auto hajos tohon kolmen kilsan päähän. joku 90 luvun puolenvälistä, tai lopusta oleva audin a6 neliveto 2,5 turbodiiseli, eli ihan laatuauto. niin sitä sitten vaan hinattiin ikivanhalla mersulla. :D tossa ne se nyt huilaa halvaantuneena mun pihassa, niin notta jos joku ymmärtää audeista, niin voi antaa vinkkiä mahdollisesta viasta. oli sammunut ihan ilman varottamisia. pyörittää hyvin, jakoremmi ja pumpun remmi on paikoillaan ja pyörivät ja muutenkin kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta ei edes lupaa. suutinputkia vähän auottiin, niin startatessa tulee ei käytännössä mitään. pikkasen kastuu suuttimet, mutta ei ruiskase sillain, kun esim. mersun esikammiokone ruikkasee.
W201 250DT 20V
w201 190E
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja Timo N »

pera8x kirjoitti: audin a6 neliveto 2,5 turbodiiseli, eli ihan laatuauto. :D tossa se nyt huilaa halvaantuneena
Paljonkos tuollainen laatuauto :D maksais tuossa kunnossa?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

luulisin, ettei ole myytävänä. sen verran merkkiuskollista porukka nuo, että ennemin pitää vaikka täyden romun itsellään, kun että alkaisi myymään. hinaamalla lähti tuosta pihasta. kaippa siiä vielä kuntoon tulee.

mutta takasin tähän omaan autooni, niin tuli tehtyä sellanen testi. nyt, kun termari toimii, niin päätin kokeilla kuinka flekti alkaa pörräämään. no eihän se alkanut pörräämään ollenkaan. eli jossain on jotain vikaa. jos jollain kokemusta vastaavasta, niin otetaan kaikki tiedot kiitollisuudella vastaan. ilmeisesti samanlainen systeemi, kun 200D:ssä. mahgneetti kytkimellä tarraa flektin käyntiin tarpeen mukaan. 120 asteeseen asti uskalsin kokeilla, eikä alkanu puhaltaan, niin totesin rikkinäiseksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E

Viesti Kirjoittaja tomant »

Auton malli on muuten 190E (200E kuuluu mallisarjaan W124).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tomant kirjoitti:Auton malli on muuten 190E (200E kuuluu mallisarjaan W124).

tomant
ok. tarttee korjata.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 200E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

osaako kukaan sanoa, missä tuo anturi on, mikä tuota flektin toimintaa ohjaa? kyllähän tolla tälläin talvella pärjää, mutta kesällä ikävä, jos joutuu ruuhkassa seisoskeleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
WilZy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 20.10.2012 21:54

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja WilZy »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=21147
Tuolta löytyy juttua flektin ohjauksesta.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuossa edellä linkki, mutta siitähän se löytyy termari kotelon takaa kannen etupäästä. On joko kaksi tai kolmenapainen liitin siinä ja jonkinmoinen värikoodi riippuen varustelusta! Testi sinäänsä on helppo, nyppää anturista pistoke irti, laita virrat päälle ja pstä vaikka klemmari tai jokin johdon pätkä sulje tällä piuhan pistoke lenkiksi ja jos kolahtaa tuulettajalla ja se tulee yhdeksi puuksi on tuo kunnossa ja itse anturissa on vikaa! Jos taasen tuo oikosulkeminen ei tuota tulosta ja magneetti kytkin ei vedä on joko johtimessa vika tai itse magneetti kytkimessä tuulettajalla..
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-linttamummo-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 25.02.2014 18:22

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja -linttamummo- »

Itselläni oli w201 2.0 bensa -91, ja siinä flektin lämpöanturi oli vesipumpun kyljessä oleva 1-napainen anturi.

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 6245/10/18" onclick="window.open(this.href);return false;
w201 2.0 -91
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jees, kiitos taas neuvoista. tarvii perehtyä tuohon flekti juttuun jahka nää joulun hässäkät on ohitte. itte kyllä voisin vaikka heti mennä ropaamaan, mutta vaimo pistää hanttiin..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ensimmäinen varsinainen vastoinkäyminen.

ilmeisesti syyläri vuotaa tai joku jostain nokalta. kun sain termarin kuntoon ja koneet käymään kuumana = enemmän painetta systeemissä, niin sen jälkeen on alkanut tekeen lätäkköä keulan kohdalle maahan. tai sitten petti tuossa flektin toiminta testissä jostain. tossa jo aiksemmin sitä kattelin, että onko se lätäkkö vaiko ei, mutten saanut selvää. no, eilen illalla sitten ajelin kotio sukuloimasta ja kesken matkan syttyi jäähdytysnesteen määrän merkkivalo. eli oli se sitten sitä nestettä.

kannattaako tälläseen ostaa käytettyä syyläriä? onko ne kaikki jo niin vanhoja, että ovat tiensä päässä ja kohta sama homma edessä uudestaan? vai ostaa suosista uusi. helppohan se on tälläseen vaihtaakkin kait. syylärisementtiä en mielelläni laittiais, kun lämppäristä tulee kuumaa ja sellasta sieltä haluan tulevan jatossakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja tomant »

Autossa on varmaankin oikea kuparinen jäähdytin, jonka voi vaihtamisen lisäksi korjata, jos haluaa käyttöautoon kestävän ratkaisun. Hämeenlinnassa toimii jäähdytinkorjaamo M. Vuorinen Oy, jota olen käyttänyt erilaisten alumiinisten jäähdyttimien korjaus- ja muutostöissä ja työt on tehty ammattitaidolla.

Jos haluat edullisemman ja nopeamman ratkaisun, hae purkaamosta jäähdytin, joka toivottavasti on ehjä ja kestävä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja Timo N »

pitäis löytyä hyvä käytetty, 50 erkkiä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jees, pitää tarkistaa tuo syyläri. ainakin äkkiseltään näytti, että olis jotain rautaa kyljet ja muovia ylä- ja alapäät. itse kennostostosta en osaa sanoa, että oísko kuparia. pitää timolta käydä hakemassa, jos toi osottautuu korjauskelvottomaksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17193
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja dealer »

polttoainetta tuntuisi kuluttavan vähintäänkin paljon.
Niin aina, ei näiden kulutus ole järkevää millään.
90 luvun puolenvälistä, tai lopusta oleva audin a6 neliveto 2,5 turbodiiseli, eli ihan laatuauto. niin sitä sitten vaan hinattiin ikivanhalla mersulla. :D tossa ne se nyt huilaa halvaantuneena mun pihassa, niin notta jos joku ymmärtää audeista, niin voi antaa vinkkiä mahdollisesta viasta.
Eikös se ole suora viitonen ? Pumppu rikki. Tai veekuutosessa pumpun ohjainlaite. Tai jotain muuta mitä tahansa :think:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

dealer kirjoitti:
polttoainetta tuntuisi kuluttavan vähintäänkin paljon.
Niin aina, ei näiden kulutus ole järkevää millään.
90 luvun puolenvälistä, tai lopusta oleva audin a6 neliveto 2,5 turbodiiseli, eli ihan laatuauto. niin sitä sitten vaan hinattiin ikivanhalla mersulla. :D tossa ne se nyt huilaa halvaantuneena mun pihassa, niin notta jos joku ymmärtää audeista, niin voi antaa vinkkiä mahdollisesta viasta.
Eikös se ole suora viitonen ? Pumppu rikki. Tai veekuutosessa pumpun ohjainlaite. Tai jotain muuta mitä tahansa :think:
polttoaineen kulutus tuntui tasottuvan kohtuulliselle tasolle, kun vaihtoi termarin. kyllä tiedossa oli, että pensiinikoneet vie aina ainetta. mutta se oli lähempänä 16, kun 10 litraa satkulla. nyt kun ajelee ja kattelee polttoaineviisaria ja tankkailee, niin tuntuu ihan järkevältä kulutukselta. voisko päästä jopa alle kymppiin. en tiedä, mutta ei se enää liikaa vielä.

juu, suoravitonen sähkösellä jakajapumpulla tuo audi. sekin tuli kuntoon. isänsä kanssa sitä ropasivat. sen faija on pitkän linjan audimies ja aikansa tutkittuaan totesi, ettei voi olla vikaa muualla, kun sammuttimessa, tai pumppu totaalisen kaput. sammutin auki ja siellä oli joku "lastu", tai sen tapanen jossain siellä sammuttimen seutuvilla, mikä oli jumittanut sammuttimen toimintaa. siis sorvin lastu tms. erikoinen sattuma, kun mekin aukastiin se sammutin, eikkä huomattu mitään ja se sammuttimen luisti liikkui ihan herkästi, kun sitä kokeiltiin. no, tuon jälkeen se kuitenkin lähti pelaamaan. akku siinä oli aika lopussa kaikesta sahaamisesta, mutta hinaamalla lähti käymään ja sen jälkeen toiminut.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ilmesty lisävika. :D

piti tossa käydä kaupassa käymässä ja pistin auton käyntiin hetkeksi, ennenkun lähden. kattelin olkkarin ikkunasta, että auton tuulilasi vieläkin jäässä, että mahtaakohan se käydäkkään enää koko auto. jonkun aikaa oli jo ollut siinä hörsköttämässä. no, ei muutakun autolle ja kas. moottorin lämmöt n.90 ja suuttimista puhaltaa pelkkää kylmää, vaikka säätönupikat on punasella. arvasin heti, että on nesteet kohmeessa, eikä kierrä lämppärin kennolla. pikkasen kaasua, mutta ei vaikutusta. sitten sammutin auton ja odottelin, että lämpö siityy pikkuhiljaa lämppärin kennolle ja n. 10 minuutin odotuksen jälkjeen auto käyntiin, mutta puhallus nollille. pari kertaa kunnolla kaasua, lämppärit päälle ja kas! taas tulee lämmintä.

tarttee noi liemet varmaan vaihtaa, kun ei tiedä onko siellä liian laimeeta, vai liian raakaa seosta. itte lisäsin sinne n. litran verran 50/50 seosta, kun huomasin sen syylärin vuodon. tai voihan sinne koittaa laittaa pelkkää raakaa seuraavaksi ja kattoa mihinkä tilanne muuttuu. jäätymisen takia halki tuskin mitään saa, vaikka olisi liiankin raakaa. vetää vaan sellaseks puuroks pakkasessa, ettei oikein tahdo kunnolla nesteet liikkua.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tuon edellisen lämppärin kennon jäätymisen jälkeen lisäsin raakaa glykolia järjestelmään jonkun verran. muutti tilanteen vaan huonompaan suuntaan. ei enää sulanut koko kenno ollenkaan. eilen sitten vaihdoin ne nesteet ja nyt tuntuisi toimivan.

jätin yöksi ulos tuon vatin mihin olin laskenut noi vanhat nesteet. äskön tupakalla käydessä sitten kattelin vatia, niin ei ihme, ettei paljon lämmityslaitteet toiminut. oli jäykempää kun siirappi pakkasessa. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

pannaan nyt tännekkin kuvatus, vaikka tonne toiseen topikkiin jo laitoinkin. tollaseksi sohjoksi menee jäähyneste, kun se on liian paksua. ei ole kovaa -28 lämpötilassa, vaan samanlaista sohjoa tai loskaa, kun lumi ja vesi nollakelissä. Kuva
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E rikki meni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joopa joo. tän mersun tarina täis ollakkin tässä. varmaan joku huohotin jääty tai jotain muuta vastaavaa.. eikä öljynpainemittari, eikä näköjään öljyn tasonkaan mittari toiminut, kun huomasin vaivan vasta, kun oli jo liian myöhäistä. olin just tulossa kotiopihaan ja huomasin, että jostain tulee kauhee käry ja konekkin alkoi tuntuun jotenkin tehottomalta. siihen sitten pihaan ja pelti auki. lohduton näky. öljyn mittatikku lentäny pois paikoiltaan ja öljyä konetila täynnä. varmana meni vähintäänkin laakerit paskaks, jos ei koko kone. arvaa, että vatuttaa.

Kuva
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

oli muuten liikkeestä ostettu, että onko noilla mitään takuita tälläsissä asioissa? halpahan tää oli, mutta silti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No toihan näyttää hienolta :shock:

Otappa yhteyttä liikkeeseen, niin katotaan mitä kertovat. Tiedä vaikka korvaisivatkin jotain 8)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tarvii soittaa sinne ja kysyä mitä mieltä ovat.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niinhän se sitten meni, kun arvelinkin. liian vanha, liian halpa ja liian paljon ajettukkin. omaan piikkiin siis menee. no, ei auta itkut markkinoilla. ymmärrän kyllä autoliikettä tässä asiassa. halpa ja vanja on halpa ja vanha, ei siitä mihinkään pääse. levorannalle siitä kyllä pisteet, että kun soitin sinne, niin lupasivat kattoa, että jos tartten uutta autoa, niin myyvät kyllä "nahkoineen" jonkun vastaavan tonnin parin kikottimen. eli siis samaan hintaan, mitä ovat itse hyvittäneet siitä. no, tarttee keksiä jotain. luultavasti en ala tota korjaan, ku ei oo mitään kunnon paikkaakaan enää ja ulkona melkein 30 pakkasta, niin ei siellä mitään isompaa pysty tekeen. tarttee varmaan ostaa uus mersu. erikoinen kyllä tuo vika. luulin, että se on volkkareiden ominaisuuksia tollanen öljyjen sylkeminen huohottimen jäätymisen takia. tai mistä sitä nyt tietää, että mikä se syy lopulta edes on.

ennenku teen muuta, niin kokeilen, mitä toi sanoo, jos sinne laittaa uutta öljyä ja tutkii syyn, että miksi toi mittatikku ylipäätään on lentänyt. ainakin mittatikun O-rengas oli todella väljä, että oisko voinu ihan vaan luonnolisen paineen takia nousta sen verran, että sitten on öljytkin tulleet perässä. no, kokeillaan niillä uusilla öljyillä. jos se nyt vaan jotenkin toimisi, niin se riittäis. kun ei tässä tätä ajoa nyt niin kauheesti ole viimeaikoina ollut. mukavampi se kuitenkin olis autolla kaupassa käydä, kun kävellen, tai mopolla. on tuolla sen verran vilponen keli.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 190E rikki meni

Viesti Kirjoittaja pera8x »

osaakohan kukaan sanoa, että meneekö toi mittatikun putki ihan öljypohjan pohjaan saakka? että oisko toivon kipinää.. ja lisäkysymys, että minkälainen operaatio tosta on ottaa öljypohja pois? mietin tässä vaan näitä vaihtoehtoja, että jaksaisko tota kuitenkin alkaa korjaan. pitäisi hinata kaverin hallille, jos siellä sattuisi oleen tilaa ja jos selviäis pelkillä laakereiden uusinnalla..
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin