W201 vetari projekti
W201 vetari projekti
Oli omaan projekti autoon tarkoitus saada vahvaa akselia W201 taka-tuentaan ja muutamien mutkien kautta custom palikkaa tuli teetettyä ja tässä nyt vähän työn tuloksia.
Ihan halvat näistä ei tullu, mutta luultavasti kestää jonkun momentin enemmän kun vakiot :I
Yhteyttä vaa mikäli kiinnostais omaan autoon saada vastaavat.
Ihan halvat näistä ei tullu, mutta luultavasti kestää jonkun momentin enemmän kun vakiot :I
Yhteyttä vaa mikäli kiinnostais omaan autoon saada vastaavat.
Viimeksi muokannut Exami, Ke 23.12.2015 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Mistä tuo itse vetoakseli on kotoisin ja minkäkokoinen (pulttijako) on perän puoleinen laippa?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Porsche 930, 6x108mm (BMW Typ210)
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Onko tämä tehty Bemarin perää varten? Laipat 6x108 eivät taida sopia W201:n ja W124:n perään, vai kuinka?Exami kirjoitti:Porsche 930, 6x108mm (BMW Typ210)
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Oletettavasti ei, en tunne mersun osia juurikaan.. mutta bemarin perän vaihtoa ajatellen nuo palikat tehty. tai vastaavan suuremman pulttijaollisen perän. joka tuo mukanaan vahvemmat ja isommat niveletkin.tomant kirjoitti:Onko tämä tehty Bemarin perää varten? Laipat 6x108 eivät taida sopia W201:n ja W124:n perään, vai kuinka?Exami kirjoitti:Porsche 930, 6x108mm (BMW Typ210)
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
tomant
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
OK. Pienemmällä laipalla tuon Porschen vetoakselin voisi saada sovitettua myös Mersun W201/W124 -perään, jos vetoakselin kestävyys on ongelmana.Exami kirjoitti:...Oletettavasti ei, en tunne mersun osia juurikaan.. mutta bemarin perän vaihtoa ajatellen nuo palikat tehty. tai vastaavan suuremman pulttijaollisen perän. joka tuo mukanaan vahvemmat ja isommat niveletkin.
Tuohon Bemarin perään taitaa löytyä paljon erilaisia välityksiä, Mersun tihein on ikävä kyllä 3,92. Löytyykö Bemarin perään sopuhintaisia lukkoja hitsatun lisäksi?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Bemarin periin löytyy välityksiä jostain 2.4? lähtien johonkin 4.5? asti helpohkosti saatika sitte kaupasta ostamalla uusiakin. lukkoja on vakio perissä, kitkalukkoja joihin suht helppo vaihtaa uudet levyt jos käytetty huonossa kunnossa tai huollattaa esim särkikoskella, taikka modauttaa 25% kitkan tilalle kaikkea 50/50, 75/50, 75/75 väliltä taikka ramppikulmia muokkaamalla melkeenpä mitä vaan tuolta väliltä.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Bemarin ja mersun 110mm laipat käy ristiin. Ainaki w124 mersun asd-vetari sopii suoraan bemarin typ210 perään.
Re: W201 vetari projekti
Kuinka leveä on tuo Bemarin typ 210 perä laipan ulkopinnasta laipan ulkopintaan?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?Exami kirjoitti:~290mm
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Väittäisin että laipat ei vaikut perän leveyteen ainakaan merkittävästi. Ei tullut kyllä mitattua kun vaihdoin laipat pienistä isoihin.tomant kirjoitti:Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?Exami kirjoitti:~290mm
tomant
Re: W201 vetari projekti
Nyt jos tuntuu ettei vakio vetarit kestä navan ja vetarin kiinnityspisteestä, 800€ pari sisältäen napojen modauksen kun toimitat puhdistetut navat.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
285tomant kirjoitti:Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?Exami kirjoitti:~290mm
tomant
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: W201 vetari projekti
Noniin nyt on tuota ekaa paria saatu vähän asennettua, vaatii hieman hieno säätöä sorvissa, mutta ei mitään vakavaa, ainut ongelma kohta on käsijarru vaijeri.. onneksi tuota saa kavennettua, jos jotain tuommoisten osto kiinnostaa niin nuo uudet muutokset luonnollisesti tehdään seuraaviin kappaleisiin jo valmiiksi eli sitten pitäs olla 100% bolton kitti..
Ja tässä nyt paketti vielä minkälaisena tuo kitti on mahdollista tilata suoraan.
edit: laakerit myös saatavana pakettiin
Ja tässä nyt paketti vielä minkälaisena tuo kitti on mahdollista tilata suoraan.
edit: laakerit myös saatavana pakettiin
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Exami kirjoitti:Porsche 930, 6x108mm (BMW Typ210)
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 vetari projekti
Eka vetari + tumppi pari sovitettu omaan autoon typ210 perän kanssa, tiukkaa tekee mutta sinne se sujahti. sanotaanko nyt suoraan että tän isompia osia ei W201 vakio palikoihin oikeen pysty tekemään. eli osat menee millien sovituksella sekä vakaaja tangon että käsijarru vaijerin väliin,
Muutamia muutoksia tuli tumppiin nyt ekan sovituksen kohdalla jotka on jatkossa huomioitu jos joku näitä tahtoo.. taitaa vaan olla tyypillistä et kyselyitä muutamia mut taitaa jäädä ainoiksi kappaleiksi
Muutamia muutoksia tuli tumppiin nyt ekan sovituksen kohdalla jotka on jatkossa huomioitu jos joku näitä tahtoo.. taitaa vaan olla tyypillistä et kyselyitä muutamia mut taitaa jäädä ainoiksi kappaleiksi
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Kuvat eivät näy enää.Exami kirjoitti:Noniin nyt on tuota ekaa paria saatu vähän asennettua, vaatii hieman hieno säätöä sorvissa, mutta ei mitään vakavaa, ainut ongelma kohta on käsijarru vaijeri.. onneksi tuota saa kavennettua, jos jotain tuommoisten osto kiinnostaa niin nuo uudet muutokset luonnollisesti tehdään seuraaviin kappaleisiin jo valmiiksi eli sitten pitäs olla 100% bolton kitti..
[ [url=http://exami.kuvat.fi/kuvat/MB+W201+M50T/Tammikuu+2016/IMG_0183.JPG/_smaller.jpg] ][/url]
[ [url=http://exami.kuvat.fi/kuvat/MB+W201+M50T/Tammikuu+2016/IMG_0185.JPG/_smaller.jpg] ][/url]
Ja tässä nyt paketti vielä minkälaisena tuo kitti on mahdollista tilata suoraan.
[ [url=http://exami.kuvat.fi/kuvat/MB+W201+M50T/Tammikuu+2016/IMG_0104.JPG/_smaller.jpg] ][/url]
edit: laakerit myös saatavana pakettiin
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 vetari projekti
Uteliaisuudesta kysyn aiheeseen liittyen....miten suuritöinen sovitettava tuollainen Bemarin typ210 perä on w124 Mersun kelkkaan? Tiedän että niitä on muutama tehty tälläkin foorumilla. Lukollisia periä näyttää olevan välillä saatavilla ihan sopuhintaan, välitykset ja tehonkestokin lienee reilusti parempaa ku mb perissä eikä tartte leikkiä asd systeemien kanssa.
Re: W201 vetari projekti
tomant, juu palvelu kerkis tuossa välissä vanhentua.
Työtä kyllä riittää perän sovittamisessa, eniten lienee ongelmaa sen saamisessa suoraan, ja että löytää sopivan kombinaation, esim Typ210 perä E34M5 taka kannella on hyvä lähtökohta (pieni kokoinen ja 2 pultin kiinnitys kannesta)
Ja viellä huomioiden kardaani mahdollisuudet ehkä alan itse kallistumaan että yksi parhaista vaihtoehdoista voisi olla melkeen E39 M5 perä, typ210 sarjaa(matala etuosa, 3.15 välitys), 6pultti kiinnitys kardaanille (CV).
Työtä kyllä riittää perän sovittamisessa, eniten lienee ongelmaa sen saamisessa suoraan, ja että löytää sopivan kombinaation, esim Typ210 perä E34M5 taka kannella on hyvä lähtökohta (pieni kokoinen ja 2 pultin kiinnitys kannesta)
Ja viellä huomioiden kardaani mahdollisuudet ehkä alan itse kallistumaan että yksi parhaista vaihtoehdoista voisi olla melkeen E39 M5 perä, typ210 sarjaa(matala etuosa, 3.15 välitys), 6pultti kiinnitys kardaanille (CV).
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Siittä vähän kuvaa paketti paikallaan
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W201 vetari projekti
Nostetaan vähän...
Erittäin siistiä duunia. Mihin laatikkoon rakensit kardaanin ja mistä paloista? Esim. kardaanin tukilaakeri...
Erittäin siistiä duunia. Mihin laatikkoon rakensit kardaanin ja mistä paloista? Esim. kardaanin tukilaakeri...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W201 vetari projekti
Laatikoks tuli GS6-53DZ, kardaani E60 530d:stä(Lyhennetty, Ko-met Oy), tukilaakeri W202 C280(korin puolen kiinnike muokattu), Pinjoni E39 540i:n perästä..hismajestics kirjoitti:Nostetaan vähän...
Erittäin siistiä duunia. Mihin laatikkoon rakensit kardaanin ja mistä paloista? Esim. kardaanin tukilaakeri...
Tumpit sai viellä käydä karkasussa Sten karkasimossa ja kevyen värin pintaan..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 vetari projekti
Sama materiaali kuin rynkyn lukossa....Exami kirjoitti:Porsche 930, 6x108mm (BMW Typ210)
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.