Mercedes-Benz SLK 230K R170

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Mitä ATF:ää SLK:n omistajat suosittelee laittamaan? Keväällä ajattelin vaihtaa askiin tuoreet öljyt.

Aski taitaa olla tämä: 722.605
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Noniin updatea taas. Juuri tulin tallista kuiduttelu hommista. Antennin paikka kuskin puolelta kuidutettu, sekä valoluomet tehty. (konepellin toiselta puolelta kuidutan, kunhan päällypuoli kuivuu ensin). Sehän alkaa pikkuhiljaa jo näyttämään SLK:lta, mitä olen päässäni visioinut. Etupuskurikin himottaisi kovasti laittaa paikoilleen, mutta odotellaan vielä lumien sulamista...

Muottia / mallailua

Kuva

Antennin paikka (lisäsin vielä kuitua kuvan oton jälkeen)

Kuva

Molemmat valot kuidussa

Kuva

Lähikuvaa

Kuva

Kuva
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Epätasaista on vielä ja rankasti, mutta vähän suuntaa edes... Kittikin loppui niinkuin varmasti kuvista huomaa :mrgreen:

Kuva

Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joopa joo, olisit nyt jättänyt kuitenkin tekemättä. Antennin reijänkin olis voinu hitsata tukkoon ja tinalla viimeistellä niin olis tullut kunnolla. Hienon näköinen tuo konepelli muutaman vuoden päästä :roll:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jnes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 26.06.2012 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja jnes »

Itsekkin ihmettelin, että eikös samalla vaivalla tuon antennin reiän olisi hitsannut umpeen? Muutenkin mielestäni tämän auton "tuunaukset" on mallia kurdituning.. :sick: Lasikuitu kuuluu veneeseen ja kitti riisikuppeihin.. Nooh, jokainen tekee autolleen mitä haluaa ja mikä omaan silmään näyttää hyvälle, itsellehän näitä rakennetaan. :thumbup:
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

VIhdoinkin kritiikkiä. Joo omaksi iloksenihan tätä teen, ja kommentteja tarvitaan jokaiselta kantilta. Jatketaan harjoituksia.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kun tuo kuitu on tuossa pellin päällä ja sillä on paksuutta 1-2mm(?) niin sinähän joudut kitillä korottamaan lasikuidun ympäriltä melko kaukaa ettei kohta peilaa. Mutta itsellehän sitä tehdään ja niin pois päin..
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Joo onhan tuossa työtä saada tasaiseksi, ettei maalit päällä näytä rumalta. Katsotaan miten kestää.
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Kuva

Kuva

Kuva
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja shade_z »

oudon näköiseksi jää kun tuo vilkku jatkuu taaemmas kuin "valoluomi"
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Hieman jää, totta. Mutta sen päälle ei kuitua oikein voi laittaa, koska muuten etuvaloja ei irroiteta enää tuosta. Pitäisikö tuota luomea sitten vähän sheivata, jotta tuollaista "pykälää" ei jää tuohon?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kas, olisiko ensimmäinen mersumalli jonka ulkonäkö saattaa muuttua valoluomilla parempaan suuntaan :shock: Sen verran kun lyhennät luomia että ne muotoutuvat sulavasti umpion aukkoon molemmissa kulmissa niin hyvä tulee :thumbup: (ja tämähän oli vain yksittäinen mielipide)
oulaistenliikenne.fi
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Minustakin tämän korimalli SLK on hieman "kiltin" tms näköinen, luomilla saa mukavasti aggressiivisempaa lookkia. Pitääpä rueta hieman luonnostelemaan lyhennystä ja raapaista sitten tuosta sen verran pois, että "pykälä" poistuu.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ja sisänurkka kanssa.
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Ollaanko menossa läheskään oikeaan suuntaan?

Jätin tuohon keskelle tuollaisen pienen pykälän, pitääkö sheivata pois, että on kokonaan suora?

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Tuleeko tästä konepellistä muotti varsinaista kuitupeltiä varten ? vai meinaatko maalauttaa tämän ja laittaa paikoilleen ?
Ei tule kestämään. Menee raha hukkaan !
Dodge Charger 440 R/T 1969
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Ei ole tulossa kokonaista kuitupeltiä. Kylläkai tuo kestää? Molemmilta puolilta kuidutettu kuitenkin. Saa nähdä. Aika näyttää
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Sauma tulee varmasti näkyviin muutaman kerran konepellin suljettuasi maalauksen jälkeen.
Dodge Charger 440 R/T 1969
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Niinkö meinaat? No, katsotaan miten käy. Pitää sitten itkeä itsensä uneen jos noin käy :mrgreen:
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

It's look like a Mercedes! Kilpeähän me ei laiteta, eihän?

Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minun mielestä valot näyttää nyt oikein hyvältä :thumbup:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja IiroS »

valoluomethan näyttää oikein hyvältä, nyt kun ne sopii vilkkujen muotojen kanssa yhteen :)
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja epk »

hienoa ! sai noi sysirumat orkkis valojen muodon piiloo :)
Avatar
CormaX
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 12.03.2013 18:50
Paikkakunta: Helsinki (Vuosaari)

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja CormaX »

:thumbup:
ex-E230 W124
ex-CE300-12v W124
ex-E300 W124
ex.CE300-12v W124
ex-S320 W220
exS500L W220
CE300-24v W124

S500 W220
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

FINJJ kirjoitti:It's look like a Mercedes! Kilpeähän me ei laiteta, eihän?

[ http://i651.photobucket.com/albums/uu240/Joonatan_Jurmu/CD8CB334-FC00-43E1-9DFF-5E36B863F8B3_zpsqzaufmh9.jpg ]
Nyt tähän +1p
Uudelleen muotoillut luomet tulee nyt oikeuksiinsa. IMHO.
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Tännehän on tullut kommenttia. Myös omasta mielestäni luomet ovat nyt paljon paremmat, kiitos siis teille asian "oikaisusta". Pakoputken pää laitetaan tällä viikolla kuosiin, ettei jää tuonne takapuskurin "sisään". Etualatukivarret vaihtoon myös, reaktiopuslat ihan loppu.

Ulkokuoreen ei enää juurikaan tule muutoksia, ennen maalaushommia toki vielä hionnat ja muut. Sisustaan tulossa vielä muutama pikkuhilpe. Konehuoneeseen facelift mallista oikeanpuolen muovisuoja, jota tässä pre faceliftissä ei ole. Uuden venttiilikopan hommasin myös, edellisellä omistajalla oli nykyisessä kopassa jokin kumma pieni "kolo", jonka oli paikannut jollain tökötillä, ja se kohta kastuu välillä hieman öljyyn, eli vuotaa. Konehuoneen muutamat osat saavat myös maalit päälleen.

Keväämmällä vaihtoon menee vielä lähes kaikki nesteet (moottoriöljyt , askiöljyt, peräöljyt, kompuran öljyt (liekkö koskaan vaihdettu?), ohjaustehostin öljyt sekä ilmastointi, jarrunesteitä ei tarvi varmaan vaihtaa kun reilu vuosi sitten vaihdettu? Samalla kompuraan toki uudet tiivisteet ja kunnon tarkastus. Koneen etuosaan pitää myös varmaan tiiviste tai kaksi vaihtaa, koska se on aavistuksen märkä.

Tämmöistä, kyllä se siitä pikkuhiljaa valmistuu...
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Etualatukivarret vaihdeltu ja nelipyörä suuntaus siihen päälle. Keulasta tuli paljon jämympi nyt. Pakoputkikin hitsailtu... Saumojen hiomista ja putken pään kiillottetua vielä edessä. Kyllä se siitä.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tämän työn kun oisit tehnyt pellillä, ois tosi hyvä.
Nyt sitä iloa ei kauan kestä.
Kesä aurinko ja lämpö.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Pientä päivitystä. Koneen etuosaan vaihdettu muutama O-rengas ja kompuralle tiivisteet sekä öljyt siihen. Ei kastu enää koneen etuosa ei. Hyi helvetti minkä hajuista vanha öljy oli :sick: samalla tuli puhdistettua kaikki putket välijäähystä lähtien, öljyähän niissä oli, muttei paljoa. Koneen etuosaan tiivisteitä vaihdettaessa huomasin, että yksi ruuvi puuttui kokonaan! Edellinen omistaja oli ilmeisesti joskus käyttänyt koneen etuosan irti, ei ollut meinaan tehtaan tiivisteliimat ne mitkä kaavin pois.

Vanteet pitäisi saapua tällä viikolla, niistä kuvaa kun saan ne :wink: Spacerit käyn tilaamassa niille, jotta saadaan renkaat lähemmäs kaarta.

Nesteitten vaihtoa siis jo vähän aloiteltu (kompuran öljyt), ilmastointi ja vaihteistoöljy ovat seuraavaksi vuorossa todennäköisesti, samalla pitää vaihtaa yksi ilmastoinnin letku, jonka edellinen omistaja on toisesta päästä laittanut kasaan sähköteipillä.......... Patentit pois siis. Sitten on vielä perämurikan öljyt, koneöljyt ja ohjaustehostin öljyt. Tulpat voisi varmaan myös samaan vaivaan vaihtaa, ei varmasti haittaakaan ole.


Maalausaikataulusta ei vielä tarkkaa tietoa, mutta kyllä tästä kesäksi valmista saadaan. Rungon "tuki" lattaraudat voisi myös pohjasta irroitella ja maalailla uusiksi.
FINJJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 09.05.2015 18:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

Viesti Kirjoittaja FINJJ »

Hienossa kunnossa oli letku: Kuva
Vastaa Viestiin