Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Laitas vaikka fb:n kautta kyselyä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

teemu5566 kirjoitti:289hp ja 636nm oli tulos. todettiin että laatikko luistaa. ei pitäisi luistaa vielä näillä tehoilla. siekkinen ei vastaa puhelimeen jotta sais tiedustella huollon ja vahvistuksen hintaa. saa vielä muutaman puhelimen ja tietokoneen korjata että on huoltoon rahat kasas.
Pakkojen luistaminen aiheuttaa välittömästi vikatilan. Runsas luisto heittää vapaalle. Turbiinin luistoako nyt epäillään?
S124 300TE
S211 E500
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

antti meinas jotta laatikko ei lukitse vaihdetta kunnolla päälle. en tiedä luistaako turbiini vai laatikko. tänään tuli ekan kerran vikatila. kiihdytin normaalisti risteyksestä niin kierrokset oli 2000 ja auto ei juuri liikkunut eteenpäin.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

olisko se sitte niin että se turbiini luistaa jos ei penkitykses antanu mitään vikatilaa? voiko sitä huoltaa mitenkään? laatikkoon on vaihdettu öljyt 55 000km sitten ei pitäisi olla siitä kiinni. kiertääkö turbiinis sama öljy?
Viimeksi muokannut teemu5566, Pe 27.05.2016 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teemu5566 kirjoitti:289hp ja 636nm oli tulos. todettiin että laatikko luistaa. ei pitäisi luistaa vielä näillä tehoilla. siekkinen ei vastaa puhelimeen jotta sais tiedustella huollon ja vahvistuksen hintaa. saa vielä muutaman puhelimen ja tietokoneen korjata että on huoltoon rahat kasas.
Repcon tekee laatiko ja turbin hommat

ja kyse leinee turbin luistosta koska vikatilasta ei mainitu mitään
olihan laatiko penkitely tilassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

onko laatikolle erikseen penkitystila? ketään yllämainituista ei kiinnosta kunnostaa laatikkoa: siekkinen ei vastaa puheluihin, bbtmotorsport ei vastaa facebook viesteihin ja repcon käski vain tarkistaa laatikon öljymäärä ja siinä se.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

suomi , asiakaspalvelun luvattu maa :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On, muttei se olisi auttanut tässä mitään.
Ei se dynomode tee muuta kun että vaihteiston ohjaus ei tiputa vaihdetta pienemmälle mittauksen aikana niin helposti, ei muuta.
Turbiini ei olisi pitänyt sitäkäään, mitä nyt.

Jos vaihteisto luistaa ollenkaan, hyppää vaihde pois päältä ja jää vapaalle.
Jos turbiini luistaa liikaa, tulee vikatila.

Turbiinin luiston syynä voi olla, että se on rikki, tai sitten laatikon sisällä on vuoto, joka laskee sisäistä linjapainetta niin, ettei turbiini pääse lukittumaan, vaan se jää luistamaan (liikaa).
Liian vähäinen öljyn määrä aiheuttaa samoja oireita.

Suuttimista avaudun sen verran, että jo kymmenen vuotta sitten kirjoitin aiheesta, ettei pelkän kärjen vaihdosta ole mitään hyötyä.
Se ei ole muuttunut miksikään, eikä satasella saa edes kunnollista suutinkärkeäkään, jo pelkästään se maksaa enemmän.
Satasella saa satasen suuttimen, kunnollinen on ihan eri juttu ja maksaa siten enemmän.

Koska tässä selvästikkin henkilökohtainen tietämyksen taso aiheesta vaatii kyllä kohtalaista preppaamista.
Niin kustannustehokkain vaihtoehto taitaisi nyt olla se, että laitatat autoon takaisin sen ohjelman, joka siellä alun perin oli sekä alkuperäiset suuttimetkin ja nauttisit vaan toistaiseksi hienosta autosta...
Sitä tehoa voisi turbiini vielä kyetä hallitsemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Suostuuko se auto niitä renkaita edes rullilla pyörittämään ilman dynomodea :roll: Pystyykö starin näyttämistä arvoista päättelemään saako se ruokaa 350 edestä vai ei. Yks viiskymmentä hp laatikon tai turbiinin luistamiseen tarkoittais kyllä melkoista lämpenemistä.
S124 300TE
S211 E500
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ei se laatikko kestä pelkän lastunkaan tehoja. 20hp puuttuu. ohjelmaa ei voi vaihtaa enää vanhaan koska rail anturin tiiviste on lyhennetty uudelle sopivaksi ja suuttimetkin on myyty. myin auton pois 15 000€ jos laatikon öljynvaihto ei auta ja hommaan 535d bemarin niihin saa pelkällä lastulla sen 400hp.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kalajoella olis huomenna kiihdytys testipäivät. Tänne vaan testaamaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kai katalysaattorit on tyhjennetty?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kyllä se öljy on parhaat päivänsä nähny 55t ajettuna, vasta vaihdoin öljyt 7G askiinjossa alko valhdot lipsumaan n.40tkm ajettuina ja vaihdot sekä turbiinilukko alko taad toimimaan niinku pitää, koneessa tosin hiukan enemmän vääntöä ja autossa enemmän massaa
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Allu D. kirjoitti:Kyllä se öljy on parhaat päivänsä nähny 55t ajettuna, vasta vaihdoin öljyt 7G askiinjossa alko valhdot lipsumaan n.40tkm ajettuina ja vaihdot sekä turbiinilukko alko taad toimimaan niinku pitää, koneessa tosin hiukan enemmän vääntöä ja autossa enemmän massaa
Monesti se on jo vaikutavan huonoa paljon pienemilläkin kilsoilla ja täysin vakioossa

(kannatta muistaa myös mitä enemän viritelee niin sitä enemän on myös syytä tihentää huolto väliä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

bbt motorsport vastasi vihdoin ja viimein facebookis. laatikon vahvistus 900€ ja turbiinilukon huolto ja vahvistus 700€. ei ole katalysaattoria tyhjätty. Myydään 138ml 1600bar:lla tuottavat suuttimet tai pelkät kärjet. ~10% C 30 AMG:n suuttimia suuremmat 1000€/400€.

Teemu
050 4624603
Seinäjoki
Viimeksi muokannut teemu5566, Ti 31.05.2016 19:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Otappa ensitöikses se katti käteen ja tyhjäksi. Jätä kuoret niin ei huomaa katsastuksessa.
S124 300TE
S211 E500
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti:Otappa ensitöikses se katti käteen ja tyhjäksi. Jätä kuoret niin ei huomaa katsastuksessa.
Mulla repes omasta c30 aikoinaan KAT. Piti hitsata pääly kansi uudelleen kiinni. Käsittääkseni KAT ei ahdista kovin helposti kun kysyin sitä silloin että kannattaako tyhjätä. Aika reilun kokoista salmiakki verkkoa oli ainakin siinä katin yläpäässä se verkko.. Kyllä siitä reilut 300 aikoinaan penkitetettiin. Syöttöä vielä lisättiin ja railnpainetta nostettiin 330hp/750nm lukemille. Eron kyllä huomasi mutta penkissä ei enää tullut käytyä. Laatikon kanssa ei ollut mitään ongelmia koskaan. Ei tuntunut paljoa luistavan. Paikaltaanko lähti niin 2 haaleaa raitaa jäi tiehen. GPS mittarilla ja puhelin softalla 0-100 5,8 tai 5,9s..

Mutta joo tässä haetaan jo kovempia lukuja. Pitäs sieltä kuitenki jo vakio hiluilla reilut 300 irrota. Onko paljon ajettu laatikko?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkätakia se repes? Eihän se kunnossa ollessaan ahdista, mutta kyllä mulla on sen verran positiivinen kokemus 200cdin kattien tyhjäyksestä että suosittelisin kun autoa on kerran ruvettu kunnolla virittämään. Toki sillä oli ajettu jo reilusti, mutta näkyy tässäkin olevan jo 270tkm. Onkos näissä 2 niitä? Sieltä ekasta ei paljoa tarvi tavaraa lähteä kun se tukkii sen toisen ja sitten ei ainakaan tehoa lähde.
S124 300TE
S211 E500
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onko tietoa mitä öljyä sinne lootaan on työnnetty edellisessä vaihdossa?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti:Minkätakia se repes? Eihän se kunnossa ollessaan ahdista, mutta kyllä mulla on sen verran positiivinen kokemus 200cdin kattien tyhjäyksestä että suosittelisin kun autoa on kerran ruvettu kunnolla virittämään. Toki sillä oli ajettu jo reilusti, mutta näkyy tässäkin olevan jo 270tkm. Onkos näissä 2 niitä? Sieltä ekasta ei paljoa tarvi tavaraa lähteä kun se tukkii sen toisen ja sitten ei ainakaan tehoa lähde.
Saumasta oli lähtenyt repeämään ja pakokaasun haju tuli kabiiniin jonkun aikaa. Sit se repes reilummin. Hitsautin kasaan ja hyvä tuli. Ei näissä ole mielestänu kuin 1 KAT.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

teemu5566 kirjoitti:ei se laatikko kestä pelkän lastunkaan tehoja. 20hp puuttuu. ohjelmaa ei voi vaihtaa enää vanhaan koska rail anturin tiiviste on lyhennetty uudelle sopivaksi ja suuttimetkin on myyty. myin auton pois 15 000€ jos laatikon öljynvaihto ei auta ja hommaan 535d bemarin niihin saa pelkällä lastulla sen 400hp.
Jooooo,sillähän se elämä helepottuu kummasti ku pemaria alat virittään. :mrgreen: :thumbup:
Star
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Pansu kirjoitti:Onko tietoa mitä öljyä sinne lootaan on työnnetty edellisessä vaihdossa?
ei mitään tietoa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

tuikku kirjoitti:.
Suuttimista avaudun sen verran, että jo kymmenen vuotta sitten kirjoitin aiheesta, ettei pelkän kärjen vaihdosta ole mitään hyötyä.
Se ei ole muuttunut miksikään, eikä satasella saa edes kunnollista suutinkärkeäkään, jo pelkästään se maksaa enemmän.
Satasella saa satasen suuttimen, kunnollinen on ihan eri juttu ja maksaa siten enemmän.
kehuit kuitenkin herlevin suuttimia toisessa topicissa: "Ihan hyviä suuria suuttimia saa nyt teetätettyä myös vaikkapa Herlevillä - hyvin toimii nekin."
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olet aivan oikeassa.
Nyt ei onnistunut niin hyvin.
Olisko aikaisempiin vaihdettu muutakin kun vaan kärki, luulen niin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Paljonko tuolla autolla on ajettu? Paljonko matkamittarissa, ja voiko olettaa että ne pitää paikkansa?
E350CDI&A180CDI
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

270tkm ajettu. jos esim. starilla näkee ns. oikeat kilometrit niin voin tarkistaa. tänään vaihdoin öljyt huuhtelemalla ei ollut mitään vaikutusta kiihtyvyyteen eikä laatikon toimintaan eli luistaa edelleen. ei auta kun lähettää laatikko bbt motorsportille vahvistettavaksi.Kuva
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

laatikko ja turbiini lähti parin päivän ruuvaamisen jälkeen vahvistettavaksi. laatikon tekee bbt motorsport ja se lähettää turbiinin jn trading:lle. toivottavasti tulee kerralla kuntoon, toisin kun suuttimien kans kävi, vaikken kalleinta tekijää valinnukkaa. siekkisellä vahvistus nimittäin olisi ollut 3400€.
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jolavi »

tuikku kirjoitti:.
Olet aivan oikeassa.
Nyt ei onnistunut niin hyvin.
Olisko aikaisempiin vaihdettu muutakin kun vaan kärki, luulen niin.
eipäs taida olla ja hyvin pelaa. ainakin minulla ja aika monessa muussakin. :D

nyt oikeasti kuulostaa että jokin mättää. joko ne suuttimen rungot ebaysta on p****t tai jossakin muualla on kovasti vikaa.
jos oikein käsitin niin noilla rungoilla ei ajettu ollenkaan ennen kärkien vaihtoa. eli voi olla ihan mitä vain.

mutta nuo kärjet on kyllä moitteettomasti pelannut itsellä ja monella muulla, joista tuikku mainitsikin.
Toki tässä "projektissa" liian pienet. Ei kovin helpolla lähde 400hp kun niin lyhyt moottori. kierroksiakin on niin vähän verrattuna "vanhoihin moniventtiileihin." Jos nämä kiertäisivät 6000rpm vetäviä niin tehoa olisi helppo saada.
648ssa saattaisi ehkä päästä 450hp näillä suuttimilla. ja aion kokeilla.

ja jos aikoo oikeasti virittää normaali ohjelmointia enemmän niin pitää todella perehtyä aiheeseen kunnolla. Oikeastaan kyselemällä muilta ei saa kuin erilaisia vastauksia. Ja niistä virittäjän itsensä pitää tehdä oikeita päätöksiä ja kantaa vastuu hankinnoista. Tai sitten tehdä täysi kopio jostakin jo tehdystä virityksestä. Nekään ei kylläkään pelaa aina samanlailla kun autot ei ole uusia.
Ei muutakuin lycka till. :thumbup:
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

projekti seisoo. turbiini kuudetta viikkoa jn tradingillä. piti tulla viikossa kuntoon. eipähän tartte sinne enää mitään lähettää. laatikon luiston todennäköiseksi aiheuttajaksi selvisi viallinen öljypumppu. se vaihdettiin vahvistuksen yhteydessä uuteen käytettyyn (130€). taitaa tulla talvi ennen kuin projekti on valmis. vielä pitäis suuttimet vaihtaa isompiin ja uus ohjelma tietysti. pitää miettiä kannattaako enää ottaa herleviltä suuttimia kun tuntuvat pienimmätkin savuttavan vaikka lupasivat edullisesti jos nykyiset ei riitä.
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Vieläkös projekti seisoo laatikon takia?
w203 270Cdi
Vastaa Viestiin