Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
eki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja eki- »

Miltä auto tuntuu nyt verraten ennen näitä virityksiä? millon penkkiin?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ei oikeastaan muutoksia aikasempaan. epäilen että ohjelmas on joku rajoitin joka rajoittaa syötön 100ml. turha viedä penkkiin ennen kuin se selviää.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei sitä pojjaat autoa viritetä näin.
Laitetaan ensimmäinen versio autoon ja sitten lähdetään kiireesti kotia ja kohta avaudutaan täällä.
Ohjelman tekoon tarvitsisin hiukan erilaista informaatiota.
Ei se nyt kuitenkaan niiiin helppoa ole saada se edes kunnolla toimimaan, mikä kuitenkin on se tärkein juttu.
Eikä tämä ko. malli muutenkaan ole ohjelmansa puolesta sieltä helpommalta laidalta.

Sata milliä siellä ohjelmassa on ihan ok, silloin tulee käytännössä kaikki, mitä suuttimista lähtee.
Ruiskutusaika on silloin noin 1,5ms, joka 1600bar paineella antaa 139milliä syöttöä, siis mikäli railpaine toteutuu.
Suuttimet ovat vain vähän AMGtä suuremmat, arvioisin luokkaa 10%
Ainoa syötönlisäysmahdollisuus on enää railpaineen nosto 1800bar.

Vaikka itkis ja naurais ja näkis kuoleman unta, niin noilla suuttimilla lähtee viisipyttyisestä moottorista tehoa korkeintaan luokkaa 350hv ja vääntöä alle 800nm.
Pitäisi olla huomattavasti suuremmat, jos neljää sataa haaveilee.

Ja seuraaville sanon tässä nyt sen, että jos muutettuun autoon halutaan ohjelma, niin se on sovittava etukäteen, kuka sen sinne autoon laittaa.
Se on käytännössä ajettava tänne Kajaaniin, tällaisesta hommasta ei tule yhtään mittään.
Jotta auton saa oikeasti toimimaan, niin siinä tarvitaan sen laatuista palautetta, ettei siihen nyt kuitenkaan niin moni pysty.
Sähköpostivirittelyt saa tästä lähtien hoitaa joku muu, tätä mielipahaa en enää toiste itselleni halua, ei tämä nyt niin helppoa ole yrittää hommansa kunnialla hoitaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:.
Ei sitä pojjaat autoa viritetä näin.
Laitetaan ensimmäinen versio autoon ja sitten lähdetään kiireesti kotia ja kohta avaudutaan täällä.
Ohjelman tekoon tarvitsisin hiukan erilaista informaatiota.
Ei se nyt kuitenkaan niiiin helppoa ole saada se edes kunnolla toimimaan, mikä kuitenkin on se tärkein juttu.
Eikä tämä ko. malli muutenkaan ole ohjelmansa puolesta sieltä helpommalta laidalta.

Sata milliä siellä ohjelmassa on ihan ok, silloin tulee käytännössä kaikki, mitä suuttimista lähtee.
Ruiskutusaika on silloin noin 1,5ms, joka 1600bar paineella antaa 139milliä syöttöä, siis mikäli railpaine toteutuu.
Suuttimet ovat vain vähän AMGtä suuremmat, arvioisin luokkaa 10%
Ainoa syötönlisäysmahdollisuus on enää railpaineen nosto 1800bar.

Vaikka itkis ja naurais ja näkis kuoleman unta, niin noilla suuttimilla lähtee viisipyttyisestä moottorista tehoa korkeintaan luokkaa 350hv ja vääntöä alle 800nm.
Pitäisi olla huomattavasti suuremmat, jos neljää sataa haaveilee.

Ja seuraaville sanon tässä nyt sen, että jos muutettuun autoon halutaan ohjelma, niin se on sovittava etukäteen, kuka sen sinne autoon laittaa.
Se on käytännössä ajettava tänne Kajaaniin, tällaisesta hommasta ei tule yhtään mittään.
Jotta auton saa oikeasti toimimaan, niin siinä tarvitaan sen laatuista palautetta, ettei siihen nyt kuitenkaan niin moni pysty.
Sähköpostivirittelyt saa tästä lähtien hoitaa joku muu, tätä mielipahaa en enää toiste itselleni halua, ei tämä nyt niin helppoa ole yrittää hommansa kunnialla hoitaa.
Jep
Lue lähetä spostila vastaan ota sposti kirjoita, toimii jotenkin kun teknikka ei ole mutettu
mutta heti kun on jotain on mutettu vaikka täysin sama muutos olisi johonkin toiseen tehty
niin ollan "heikolla jäällä" ja voi joutua tekmään useita eri verisioita
mikä ei sitten ole kivaa kummalekkan puolelle spostila tms savumerkeillä
aikaa kuluu niin että jo samassa ajassa olisi pitemälläkin käynnyt livenä ja tullut valmista
kun niitä oikeasti siis ihan oikeasti muutoksen vaikutuksesta
palutuetta anatamaan pystyvä on harvassa ja nekään kaikki eivät sitä muista/jaksa anataa edes erikseen pyydetäessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

-
Viimeksi muokannut teemu5566, Su 08.05.2016 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

selvis vika tehottomuudelle. coolerin nesteen lämpötila nousee yli 40C kun vähä kiihdyttää vaikka pitäis pysyä alle 40C. uusi vesipumppu maksaa tonnin ja korvaavaa ei löydä.
Viimeksi muokannut teemu5566, Ma 09.05.2016 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Googlettelemalla C32 AMG löytyy aika paljo mailmalta juttua noista vesipumpuista. Eihän se kennokaan ole kovin iso keulassa...

http://mbworld.org/forums/sl55-amg-sl63 ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ei taida sopia tähän autoon.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Miksi ei rakentaisi tuosta pumppua rinnalle, vaikka ihan lämpökytkimen ohjaamana? Helppoa ja halpaa.

Ja isomman kennonkin saa varmasti keulaan rakennettua.
eki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja eki- »

Vesimetanoli ruisku. Itellä coolingmistin vermeet, tosin ei vielä toistaseksi missään vehkeessä paikoillaan. Alkaa pysymään ahtolämmöt alhaisina.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

voitko kertoa lisää vesimetanoliriuskusta? otin tänään puskurin, etuvalon ja vesipumpun irti kattoakseni siitä hiilet mutta se olikin hiiletön moottori. laakeritkin tuntui olevan kunnos. soittelin uutta pumppua koskiselle, mb osalle, merteilille ja kl-varaosiin mistään ei saanu. pian taidan siirtyä bmw leiriin. jos joku on kiinnostunut ostamaan projektia niin järkeviä tarjouksia kuunnellaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

No eikai se nyt siihen pumppuun kaadu, luulisin ettei se mikään tekemätön paikka ole rakentaa sinne jotain muuta pumppua :problem:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Väheneekö näissä syöttö jo kun vesikuulerin neste lämpenee tietyn rajan yli? Silloinhan vesiruiskutus ei auta tässä tilanteesta kun täyttä syöttöä ei tule.

Edit. Niin ja älä nyt täsä vaiheesa ala perääntyyn. Varmasti sinne saa jonku muun pumpun laitettua ja isompaa kennoa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

lämmöt pysyi tänään 35-45 asteen välillä. eli 5 astetta pienempänä kuin aikaisemmin. mikseikään rail paine nouse kun johonkin 1200?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

No ei tule vetoja ei, jos tosiaan raili noin alhaalla.
Meneekö vikatilaan? Luulis jos jää pyynnistä noin alas..
Kyllä noitten ahtolämpöjen puolesta on ihan normi amggi ja pitäs tulla aikalailla kaiket syötöt.
Tietty alemmaksikin saa lämmöt mennä.
Vanhemmissa amgeissa ei muistaakseni näykkään kuin max 1360 bar.
Oliko tää facelift?

Sitä pittää staarin kans ajella silmä tarkkana ja testailla kaikenlaisia eri kombinaatioita, eiköhän selvee.
Tämmöset kustomipaketit vaatii aina hieromista ja pitää miettiä, että mitä osia on vaihdettu ja voisko niissä olla jotain viallista.
Yks kerrallaan testailla.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ei mene vikatilaan. tässä on nyt kiinni 1600bar rail anturi ja maksimi paineeksi ohjelmoitu 1600bar. ei oo facelift. itsellä kyllä stari mutta tietäis vain mitä tehdä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukkis. kirjoitti:Väheneekö näissä syöttö jo kun vesikuulerin neste lämpenee tietyn rajan yli? Silloinhan vesiruiskutus ei auta tässä tilanteesta kun täyttä syöttöä ei tule.

Edit. Niin ja älä nyt täsä vaiheesa ala perääntyyn. Varmasti sinne saa jonku muun pumpun laitettua ja isompaa kennoa.
Vähenee
myös jäähdytys pumppu vika rajaa tehoa vaikka lämpö ei olisi liikaa
(jos pumppu ottaa liikaa/liian vähän virtaa
niin joisakin kompuroisa/vesi jäähdytetyissä tulee siitäkin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

CDI203 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Väheneekö näissä syöttö jo kun vesikuulerin neste lämpenee tietyn rajan yli? Silloinhan vesiruiskutus ei auta tässä tilanteesta kun täyttä syöttöä ei tule.

Edit. Niin ja älä nyt täsä vaiheesa ala perääntyyn. Varmasti sinne saa jonku muun pumpun laitettua ja isompaa kennoa.
Vähenee
myös jäähdytys pumppu vika rajaa tehoa vaikka lämpö ei olisi liikaa
(jos pumppu ottaa liikaa/liian vähän virtaa
niin joisakin kompuroisa/vesi jäähdytetyissä tulee siitäkin)
rajaako se myös rail painetta vai vain syöttömäärää?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teemu5566 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Väheneekö näissä syöttö jo kun vesikuulerin neste lämpenee tietyn rajan yli? Silloinhan vesiruiskutus ei auta tässä tilanteesta kun täyttä syöttöä ei tule.

Edit. Niin ja älä nyt täsä vaiheesa ala perääntyyn. Varmasti sinne saa jonku muun pumpun laitettua ja isompaa kennoa.
Vähenee
myös jäähdytys pumppu vika rajaa tehoa vaikka lämpö ei olisi liikaa
(jos pumppu ottaa liikaa/liian vähän virtaa
niin joisakin kompuroisa/vesi jäähdytetyissä tulee siitäkin)
rajaako se myös rail painetta vai vain syöttömäärää?
Kannatta kysyä ohjelman tekijältä minkälaisia
rajoja ko ohjelmassa on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

nyt on maanantaiksi varattu aika mbkoskiselle. saavat kattoa miksei rail paine nouse.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Paljollako myyt projektin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

16 000€
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ei tarvinnut viedä koskiselle kun tuikku löysi virheen ohjelmasta jonka takia todellinen rail paine jäi 1450bar. tänään kävin vaasas päivittämäs ohjelman. nyt näyttää 1350bar eli 1600bar toteutuu se vaan ei näytä 1350baria enempää. syöttöä lisättiin samalla 15% eli nyt pitäisi olla ~160ml. herlevin mukaan nykyiset suuttimet pitäisi riittää 400hp koska vanhemmista 5 sylinterisistä moniventtiilikoneista on otettu 420hp 120ml suuttimilla. no se selviää huomenna kun on aika aj techille penkkiin jos lukema jää alle 350hp niin herlevi saa vaihtaa kärjet suurempiin/suurimpiin samaan hintaan koska sellaiset olisin ostanut ellei matti olisi suosittellu pienimpiä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä kannata syöttömääristä paljonkaan arvailla eikä taivastella, ennen kuin auton teho ja vääntö on mitattu, vasta sitten näkee ja voi laskea toteutuneen syöttömäärän ja arvioida ruiskutuspaineen - tässä on vielä liian monta "jossia".
Jos kaikki menee ihan nappiin ja paineet ja jos määrät toteutuu täysimääräisenä ja jos ylipäätään olen edes osannut ohjelman tehdä, niin max syöttömäärä on luokkaa 148milliä.
Sillä voisi irrota lähelle 800nm ja hiukan päälle 350hv, neljään sataan en nyt oikein usko.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja JSJ »

teemu5566 kirjoitti: no se selviää huomenna kun on aika aj techille penkkiin
Joko penkissä käyty?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

289hp ja 636nm oli tulos. (50€) todettiin että laatikko luistaa. ei pitäisi luistaa vielä näillä tehoilla. siekkinen ei vastaa puhelimeen jotta sais tiedustella huollon ja vahvistuksen hintaa. saa vielä muutaman puhelimen ja tietokoneen korjata että on huoltoon rahat kasas.

yht. rahaa palanut 2633€.
Viimeksi muokannut teemu5566, Su 29.05.2016 18:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Toivotaan että 648 runko ei ole pullonkaula.

http://bbtmotorsport.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä firma auttaa laatikko asiassa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

mistä rungosta puhut?
Viimeksi muokannut teemu5566, To 26.05.2016 20:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Suutinrunko. Kunhan mutuilen.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Kumipää kirjoitti:Toivotaan että 648 runko ei ole pullonkaula.

http://bbtmotorsport.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä firma auttaa laatikko asiassa.
ihmeellinen firma kun ei ole puhelinnumeroa kotisivulla.
Vastaa Viestiin