Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Pumppu riittää jonnekkin 550-600 paikkeille. Ei se paine ole siinä merkittävä tekiä, tuotosta se riippuu minne se riittää.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

RSOCUstin kirjoitti:Kuvat ei näy? video kylläki.
nyt näkyy taas, google photos osoitteet oli muuttunu.
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Minkäs kokonen cooleri tässä on vakiona? Minkä kokonen mahtuu heittämällä puskurin alle?
w203 270Cdi
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Pieni vesicooleri moottorin päällä. Siihen saa parempaa pumppua ei tartte cooleria vaihdella.
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mikäs pumppu sinne menee??
En ole löytänyt sopivaa jonka tuotto olisi parempi kuin alkuperäisen, tai joka sopisi alkuperäisen tilalle ilman muutoksia.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

kuvittelin että sinne saa jonkun kun muihin malleihinki saa.
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Ei mahdu C32:n bochin pumppu ja veden kiertosuunta on väärä.
Pumpulle tulee 4 johdinta. originaali pumppu on 10 cm pitkä, eikä sinne oikein mahdu pidempikään ilman muutostöitä.
Jäi mulla sen takia tekemättä. Oli uusi tehokkaampi pumppu hommattuna ja puskuri irti, mutta en sitten lähtenyt vaihtamaan, meni peukalo suuhun.

tuolla juttua pumpusta germaaniaksi

http://forum.amg-owners-club.org/public ... r-c30-amg/
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Stari:lla selvisi että koneessa on 100mm^3 ohjelma 120mm^3 sijaan. Sen vuoksi koneessa on "vain" 280hp.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yYTW2rhEZow[/youtube]
Viimeksi muokannut teemu5566, Pe 22.04.2016 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Suuttimet lähti eilen herleville suurempien kärkien vaihtoon. Hinta oli murto-osa rengaspalvelu karjalaisen hinnoista. en tiedä millä lailla käytännös sitten eroavat. ei tullu maksamaan kun 540€ yht. töineen ja postikuluineen.

yht. rahaa palanut 1299€
Viimeksi muokannut teemu5566, Ke 20.04.2016 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Minkä kokoset kärjet tullee?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Herlevillä oli kolmen kokoisia kärkiä myytävänä. Meinasin ottaa suurimmat mutta matti suositteli pienimpiä kun niissäkin tuotto riittää 400hp eikä savuta niin paljon kuin suuremmat. Tänään kävin Vaasas Carpowerilla luetuttamas nykyisen ohjelman ja ne lähettävät sen tuikulle Kajaaniin muokattavaksi.
Viimeksi muokannut teemu5566, Ti 10.05.2016 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Saitko ratkaistua ongelman coolerin vesipumpusta?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

minkä ongelman? ei ole tarkoitus vaihtaa pumppua vastasin vain kysymykseen.
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

teemu5566 kirjoitti:minkä ongelman? ei ole tarkoitus vaihtaa pumppua vastasin vain kysymykseen.
Kun kyselit aikaisemmin tarvikepumpun asentamisen mahdollisuutta. Olen saanut sen käsityksen että alkuperäinen pumppu onhuono ja korvaava bosch maksaa sen 1000€.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

tänään oli vuorossa turbon ja suuttimien irroitus. turbosta meni yks pakosarjassa kiinni oleva pultti poikki ja ekan sylinterin suuttimen ruuvi oli väännetty väärille kierteille. jostain pitäisi löytää 100mm/150mm 6mm kierretappi niin saa uuden suuttimen kiinni. 2kpl suutinta lähti nostamalla irti. loput suuttimet pitää ottaa sitten vasta irti kun saa turbon huollosta takaisin. saa laittaa koneen käyntiin ja avata kiinni olevien suuttimien ruuvia 5mm auki ja kaasutella niin pitäis lähtiä irti.
eki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja eki- »

Mielenkiintoinen projekti! missäpäin suomea rakentelet autoa?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Kiitos. Seinäjoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Tänään saapui suuttimet diesellandian A.K.A. herlivin kärjillä prikkoineen ja tooloutletistä 150mm 6mm kierretappi (25€). turbon pitäisi myös tulla tällä viikolla niin saa lauantaina lyödä kasaan jos suuttimen jengan saa korjatuksi.

Kuva

yht. rahaa palanut 1324€
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

turbotohtori:
turbohuollon pöytäkirja

havaitut viat: kompressorisiivessä kulumaa, hienoaines; taustalevy vaurioitunut; laakeripesä vaurioitunut, tiivistepinta kulunut; keskiöön asennettu liian pieni akseli; painelaakeri kulunut; johdinsiipien kääntövivut kuluneet yhdysrenkaan päästä

tehdyt toimenpiteet: akseli ja kompressoripäivitys; normaali laakerointihuolto; taustalevy vaihdettu; laakeripesän vaihto; VNT johdinsiivet vaihdettu; kotelot puhdistettu; servo testattu ja tiiviste vaihdettu

ei mennyt turbo ihan pelkällä keväthuollolla mutta pääasia että nyt on kunnossa eikä tarvinnut uutta ostaa.

Kuva,

yht. rahaa palanut 2075€
Viimeksi muokannut teemu5566, Ma 25.04.2016 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kompurasiipikö on 6+6? Billetti?

Saattaa melko vaikutus olla toimivuudessa kun on oikea pakosiipi pesässä.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

joo 6+6 jos tarkoitat siipien määrää. billetti. tänään sain turbon kiinni ja 4 suutinta vaihdettua. luulin että yhdestä suuttimesta oli menny jengat mutta siälä olikin jotaki paskaa. porasin 195mm 5mm poralla (15€) keskitysholkkia apuna käyttäen ja lopuksi putsasin kierteet kierretapilla. vielä olisi yks suutin irrotettavana toinen lähti irti kun ajoi auton lämpöiseksi. minkälaisen ulosvetäjän kannattaisi ostaa?

yht. rahaa palanut 2090€
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Kuka tietää mitkä prikat kävisi rail anturin jatkeeksi kun jenka liian lyhyt? volkswagenin prikat oli liian suuria halkaisijaltaan.

Kuva
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mersun cdi:n ylikoko prikkoja minä laitoin 2kpl, siis 3mm paksuja.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Niiden pitikin olla pumpparin prikat (3€). Vielä kun saisi asennettua ne niin ettei vuoda.

Kuva
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

aamulla kävin pohjanmaan dieselhuollos vaihtamas viimeisen suuttimen (35€). se otettiin irti puoli metriä pitkällä liukuvasaralla. enää olisi jäljellä ohjelmointi, rail anturin vaihto ja penkitys.

yht. rahaa palanut 2128€
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Saitko siitä suuttimen kiristyspultin jengasta puhtaan? Siinähän on vaarana että se reijän pohja puhkeaa vesitilaan jos sinne jää paskaa, sitten vaan pitää tiivistää se pultti ettei vuoda nestettä sieltä.
S124 300TE
S211 E500
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Kyllä siitä tuli puhdas. Kolme kertaa ruuvasin kierretapilla.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Laitahansitten tänne infoa kun on penkitetty. Paljoko on tarkoitus ottaa irti?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

kattotaan paljonko tuikku saa irti. 400hp/800nm olis tavoite. joo laitan kuvan penkkilapusta.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

tänään sain uuden ohjelman (450€) ja rail anturin kiinni. anturia ei saanu pitämään kupariprikoilla pienillä eikä isolla jota kokeiltiin rail putken päähän. vanhan tiivisteen sai pitämään kun lyhennytin sen hiomo isokankaalla (5€). ne lyhensi sitä ensin rälläkällä ja lopuksi tasohiomakoneella. mittasin kiihtyvyyksiä 0,15s parani aika 0-100km/h.

yht. rahaa palanut 2583€.
Vastaa Viestiin