Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja etrade »

Niin. €uron kalliimpi mikä sinne kuuluu.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602214/F ... stahna-50g" onclick="window.open(this.href);return false;
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Noniin nyt on oikeaa muuminskeidaakin ostettu.

Perkule ku jäi vaivaamaan se yksi propuntiiviste sielä lauhduttimen alapuolella ---> uudet silmälasit tilaukseen ja uudestaan auki ja vaihdan sen perkuleen alumiiniprikan. On nyt niiiiiiin helppo vaihtaa verrattuna siihen mitä se on jos joutuu uusiks avaamaan tämän haaran. Olisko jollain hyvää arvausta tai vaikka jopa tietoa tuon lohkon propun momentista?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Tsekkasin tuon coolerin alapuolisen tulpan alumiinitiivisteen. Ei ollut mennyt miksikään, mutta vaihdetaan nyt silti. Joku joka on vaihtanu ton vois vinkata momenttia ja laittoiko liimaa?

Kuva

Tässä pari kuvaa siitä miten tulppasin nuo läppien reiät. Eli Pultti on M10x1,25 hienokierre ja liimana Loctite 577. Pultti on vähä overkilli kun on 12,9 lujuudeltaan :D ei ollu muuta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Muuten ihan hyvässä mallissa. Eilen laitoin injectorit kiinni ja muutenkin kaikkea pikkuosaa

Kuva

Kuva
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Nyt on kone kasattu siihen pisteeseen että on konetta käytetty. Olin kiristänyt kiristimen mielestäni momenttiin.... Kun panin käyntiin, pulppusi öljy pois kiristimen välistä. Eihän se pohjassa ollut. Ilmeisesti kierre on ottanut siipeensä kun ei ollut pohjaan mennyt. Kun otin kiristimen pois, tuli mukana alumiinisilppua :evil:

Otin vanhasta kiristimestä osan pois ja sitä rullailin kierteellä edestakas. Sitten laitoin uudestaan uuden kiristimen ja loppu pyöri hyvin vaivalloisesti. Päätin nyt kuiteskin kiristää pohjaan asti vaikka yli 80 nm kevyesti mentiin. Käytin ja ei enään vuotanut. Mitenhän vaan mahtaa käydä kun kone lämmin.... Pysyneeköhän koko kiristin tuvassa..... Ja nyt sielä on sitä ketun alumiinisilppuaki jakokopassa. Kuinkahan vaan tämänkinkanssa vielä käydään.

Toisaalta voishan tuo ehkä koneen lämpenemisestä huolimatta pitääkin jos kerta tuo metallitiiviste kerta on kiristettynä.

https://www.youtube.com/watch?v=H8cSSPZGiwg" onclick="window.open(this.href);return false;
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja -230k- »

eiköhän se kiristin siellä pysy ja pidä :silent:
en tiedä millanen kiristin tässä on mutta katsoitko että se oli tehdas asennossa nyt uudelleen asentaessa? osa kiristimistähän pitää purkaa aina uudelleenasennuksessa sillä ne ei pääse menemään taakseppäin,pelkästään kiristys suuntaan. ettei ole ketju mikä on laittanut vastaan kiristäjää kiertäessä :D
Hienosti kuvataltioitu topic kumminkin!
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eiköhän tuo Aki_Laurila ole lukenut wis:iä kuin piru raamattua. Mitä tiedän Akin tavat. Missään ei mennä missä aita on matalin. :D :D
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Ei ole purettava tuo kiristin. Kierretään vaan sisään ja nautitaan elämästä.

Nyt ku alkaa miettimään niin se alkas ahdistamaan paljolti siinä vaiheessa kun kiristin oli mennyt jo koko kierteen läpi ja oli jo kierreosaa jakoketjun puolella. Ottaisko se uuden ketjun kireys sitte vaan niin helkutisti sielä vastaan että sai vääntää niin pirusti että sai kiristimen tiivisteineen pohjaan asti? Teenköhän jotain totaalisen väärin? 80nm on momentti tuolle kiristimelle ja se ei todellakaan riittänyt sen pohjaan saamiseen.

Nyt on kiristin pohjassa eikä öljy tule ulos ainakaan kylmänä. Katotaan mitä kuumana tekee. Pikkasen kyllä hirvittää että ampuu sen kiristimen sieltä jossain vaiheessa ulos jos ne kierteet ei ole mitkään mailman parhaat.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

arska10 kirjoitti:Eiköhän tuo Aki_Laurila ole lukenut wis:iä kuin piru raamattua. Mitä tiedän Akin tavat. Missään ei mennä missä aita on matalin. :D :D
Ei vaan mennään sieltä mistä se aita puuttuu :D
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja -230k- »

eiköhän se siellä pysy. montaa irroitus kertaa tuskin enään kestää :think:
Itse tehdessä tälläiset jää vaan vaivaamaan mieltä, veholla ei huoltomies sano mokastaan mitään ja asiakas ajelee tyytyväisenä seuraavatkin 200tkm :D
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

-230k- kirjoitti:eiköhän se siellä pysy. montaa irroitus kertaa tuskin enään kestää :think:
Itse tehdessä tälläiset jää vaan vaivaamaan mieltä, veholla ei huoltomies sano mokastaan mitään ja asiakas ajelee tyytyväisenä seuraavatkin 200tkm :D
Joo no mutta veholla tehtynä sillä on jokin takuu sentään....

Tein itse ja säästin- katastrofi vähä kummittelee...
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17210
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aki_Laurila kirjoitti:Ei ole purettava tuo kiristin. Kierretään vaan sisään ja nautitaan elämästä.

Nyt ku alkaa miettimään niin se alkas ahdistamaan paljolti siinä vaiheessa kun kiristin oli mennyt jo koko kierteen läpi ja oli jo kierreosaa jakoketjun puolella. Ottaisko se uuden ketjun kireys sitte vaan niin helkutisti sielä vastaan että sai vääntää niin pirusti että sai kiristimen tiivisteineen pohjaan asti? Teenköhän jotain totaalisen väärin? 80nm on momentti tuolle kiristimelle ja se ei todellakaan riittänyt sen pohjaan saamiseen.

Nyt on kiristin pohjassa eikä öljy tule ulos ainakaan kylmänä. Katotaan mitä kuumana tekee. Pikkasen kyllä hirvittää että ampuu sen kiristimen sieltä jossain vaiheessa ulos jos ne kierteet ei ole mitkään mailman parhaat.
Nyt ei kyllä hyvältä kuulosta ei. Pitää mennä kevyesti pohjaan kunnes stoppaa ja heti saa vetää momenttiin. Ihan sormilla ei pyöri mutta pikku sähköräikällä aivan vastustamatta.
Ettei olisi kuitenkin väärillä jengoilla :( sehän on oikein ikävä saada suoraan alkuun, mutta toisaalta kerrottu ei anna viitteitä siitä...vaan mikä muukaan tuollaista aiheuttaa.
oulaistenliikenne.fi
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

dealer kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:Ei ole purettava tuo kiristin. Kierretään vaan sisään ja nautitaan elämästä.

Nyt ku alkaa miettimään niin se alkas ahdistamaan paljolti siinä vaiheessa kun kiristin oli mennyt jo koko kierteen läpi ja oli jo kierreosaa jakoketjun puolella. Ottaisko se uuden ketjun kireys sitte vaan niin helkutisti sielä vastaan että sai vääntää niin pirusti että sai kiristimen tiivisteineen pohjaan asti? Teenköhän jotain totaalisen väärin? 80nm on momentti tuolle kiristimelle ja se ei todellakaan riittänyt sen pohjaan saamiseen.

Nyt on kiristin pohjassa eikä öljy tule ulos ainakaan kylmänä. Katotaan mitä kuumana tekee. Pikkasen kyllä hirvittää että ampuu sen kiristimen sieltä jossain vaiheessa ulos jos ne kierteet ei ole mitkään mailman parhaat.
Nyt ei kyllä hyvältä kuulosta ei. Pitää mennä kevyesti pohjaan kunnes stoppaa ja heti saa vetää momenttiin. Ihan sormilla ei pyöri mutta pikku sähköräikällä aivan vastustamatta.
Ettei olisi kuitenkin väärillä jengoilla :( sehän on oikein ikävä saada suoraan alkuun, mutta toisaalta kerrottu ei anna viitteitä siitä...vaan mikä muukaan tuollaista aiheuttaa.
Se on varmasti mennyt ainakin aluksi väärälle kierteelle. Mielestäni sain sen kuitenkin uusiksi oikealle kierteelle menemään. Kiristyy ihan nätisti räikällä johonki pari milliä pohjasta asti. Ihan viimeinen pari milliä menee ahdistaen. Kiristyy kuiteskin pohjaan asti ja nyt ei öljy valu edes norona vaikka kone lämmennykin.

Kiristäjän mukana tuli jakokopan puolelle silppua. Olisko tuo alkukierteen silppu tullut kiristäjän mukana eteenpäin ja nyt se on tuola kierteen välissä haittaamassa.

Vois ehkä kesällä miettiä joko kannen irroitusta ja hitsauttamista tai sitten jonkinlaista helocoilin tapaista. Ehkä jos tuo ei. Nyt ala vuotamaan niin vois tolla ajaa. Tossa on sopivasti pultti molemmin puolim kiristäjää. Vois laittaa niiden välille kiristimen päälle metallisen varmuuden vuoksi stopparin jos kiristin päättäis lähteä yhtäkkiä kannesta.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17210
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko katsonut öljykorkin reiästä että kiristin on asettunut suorassa kohdalleen ? Pakkohan se tieten on olla, kun pitkä osa ja perille mennyt lopulta eikä vuoda, mutta silti - siitähän voi vilkaista.
oulaistenliikenne.fi
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

dealer kirjoitti:Oletko katsonut öljykorkin reiästä että kiristin on asettunut suorassa kohdalleen ? Pakkohan se tieten on olla, kun pitkä osa ja perille mennyt lopulta eikä vuoda, mutta silti - siitähän voi vilkaista.
Näyttää siitä täysin normaalilta. Totesin että pitää öljyn vain silloin kun on täysin pohjassa. Ja tuo pitää. Lähiympäristöön ei ilmesty minkäänlaisia noroja.

Saanko ilmoituksen ajaessa jos öljyn määrä laskee? Tiedänpähän lopettaa heti jos vuotaa.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Jos pitää jotain positiivista sanoa välillä niin käy kyllä pirun hienosti ja ryhdikkäästi. Ei ainakaan vielä näy mitään vuotoja missään, esim injektorieissa tai pa linjoissa. Kaasuun vastaaminen on aivan jotain muuta kuin ennen. Oli tolla kakalla imusarjoissa ja kahdella kiinni juuttuneella läpällä vissiin jotain vaikutusta...
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17210
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se taitaa sitten olla OK niin että tohtii ajella. Öljymäärästä varoittaa kyllä ajossa tarpeen mukaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

dealer kirjoitti:Kyllä se taitaa sitten olla OK niin että tohtii ajella. Öljymäärästä varoittaa kyllä ajossa tarpeen mukaan.
Aki vaan ei usko mua kun en ole alalla töissä. Sanoin jo sille puhelimessa tänään samat jutut.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

arska10 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kyllä se taitaa sitten olla OK niin että tohtii ajella. Öljymäärästä varoittaa kyllä ajossa tarpeen mukaan.
Aki vaan ei usko mua kun en ole alalla töissä. Sanoin jo sille puhelimessa tänään samat jutut.
Kyllä uskoin jos sulta. Tässä oon ollu sekaisin huolesta koko päivän ja sitä jotenki luulee kyselemällä kaikilta tulevan enemmän varmaksi.

Kävin juuri ajelemassa autolla. Nyt on käynyt ainaskin kunnolla lämpimänä pidemmän aikaa.

Tulin takas talliin ja otin kuvan tuosta kiristimestä

Kuva

katsoin ettei näy vieläkään vuotoja kiristimen ympärillä. Nuo ainoat öljyt kuvassa on vahingossa ohikaadettuja.

Kuva

sitten vielä tuli mieleen että sain saksasta carparts prosilta ekaksi väärän kiristimen. En vain tiedä mistä mersusta tämä voisi olla. Oisko jollain arvausta?

Kuva

Edittiä: kiristäjän kierre on muuten mun mittauksen mukaan M24x1.5. kukaan koskaan nähny sellasta helicoilia?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Nyt on yli viikko ajeltu autolla normaalisti päivittäin eikä mielestäni ole vuotoa ollut. kattelen tuota kiristimen lähellä olevaa valuripaa aina silloin tällöin. Tätä ripaa Pitkin se norotti öljyä sillon ku ei ollu vielä kiristin pohjassa asti. Ainakin tämä ripa pysyy kuivana. Olen kuitenkin varmuuden vuoksi asentanut tuohon noin millin päähän verran kiristemen päälle tommosen metallilevyn. Jos jostain syystä päättäis kiristin lähteä äkkilähdöllä niin ehkä se tuohon sitte stoppaa. On kiinni samoilla pulteilla joilla mixing chamberi on kiinni.

Kuva

Nyt jos joku on lähiaikoina vaihtamassa ketjua niin voisiko samalla tarkistaa tuon kiristimen reijän sisäänmenohalkasijan ja vaikka ottaa kuvan siitä onkalosta. Muutkin mitat kuten syvyys kierteeseen jne. olisi tervetulleita. Olen nimittäin piirtämässä jigiä/työkalua jolla tuohon saa kierre-elementin ottamatta kantta/konetta irti. Itse en enään uskalla tuota avata. jos M26x1 kierretappi saisi tuosta menemään läpi aina kierteelle asti, saisi siihen tehtyä hyvän "sleeve" jolla olis M24x1 sisäkierre tuota kiristäjää varten.

Nyt sitten ilmeni että perus Y haara suodattimilta on haljennut ja vuotaa. Tekee sellasta perus vapaavirtaussuodatin ääntä aivan kaasuun heräämisvaiheessa kun kaasua painaa. Tilasin tälläsen siihen.

http://www.ebay.com/itm/2-1-2-To-2-1-2- ... I~&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainaskin joku oli ulkomaan foorumilla korvannut sen viimeisen osuuden tuollaisella.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Yksi minkä olen pannut merkille on että tyhjäkäynti on ehkä aavistuksen korkeampi nyt, siinä 800 rpm tarkasti. Käynti on myös jotenkin jämäkämpi. En osaa okein selittää. Sitten hieman askarruttaa se että käynnistyessä pyörittää ehkä puolisekunttia kauemmin.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Hieman korotettu tyhjäkänti johtuu lämppärilaitteet päälläolosta... Näin ainakin minulla. Painaa lämppärin nollalle niin parin sekunnin päästä tippuu tyhjäkäynti 750rpm:ään.
Tosin en ole oikein ymmärtänyt tuon toiminnon logiikkaa... kylmänä kun käynistää niin tyhjäkäynti saattaa olla sen normi 750 mutta ajon jälkeen jää koholleen. Joskus oon huomannut että kun jää ajon jälkeen parkkiin tyhjäkäynnille joksikin aikaan niin joskus jonkun minuutin kuluttua tippuu kiekat itsestään sinne 750 joskus taas ei.
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Pitääpä laittaa hieman päivitystä tähän.

Kiristinongelmat taitaa olla ohi. Kiristimen tiiviste oli kussut aina kylmänä. Nyt päätin riskillä ottaa kiristimen auki ja ei sinne ei saa vietyä helicoilia liian pienen aukon takia, mutta ei liene tarpeenkaan. Rupesin tutkimaan nytten kierrettä. Poistin vanhasta kiristimestä hilut päästä ja alkasin aitä ruuvaamaan kanteen. Selvästi vika on ollut kierteen alussa koska se tuntuu väljältä. Joku 2-3 täyttä kierrosta niin on napakasti kierteessä. Edes takas vein tätä kanteen ja takas ja aina välillä harjalla ja rätillä kaivelin. Tuli aina vähän alumiinisilppua, puhaltelin myös paineilmalla. Jatkoin tätä kunnes koko vanha kiristin meni kanteen mukisematta ja sitten vaihdoin uuteen kiristimeen uudella teräsprikalla. Vedin 90 nyyttoniin koska arvelin että kierre ehkä silti vähä enemmän ahdistaa ku ennen, ei kyllä paljoakaan.

Olin myös vääntänyt viimeksi aivan liian tiukkaa eikä prikka ollut aivan oikein keskitetty. Oli hieman korkannut toiselta laidalta. Nyt panin auton käyntiin, ei vuotija, annoin kunnolla kenkää kylmänä, ei vuotoja (ennen kusi juuri kylmänä). Kävin kunnolla antamas sikaa autolle kylmänä ja lämpimänä, ei vuotoja.

Ehkä tämän kiristin sekoilun vois nyt unohtaa ja alkaa nauttia hienosti toimivasta koneesta. Muutenkin pitää alkaa keräämään henkisiä voimia dpf puukottamiseen ja tuikuttamiseen.

Y putki oli halki. Nakkasin siitä y putkesta huohotushaaraosan helvettiin ja tilasin ruåttiata silikoniletkun pätkän dumppihaaralla. Motonetin 63/76 joustava yhde on muuten täydellisen mittanen mutta siihen joutuu puukottamaan huohottimelle sisääntulon. Samainen ruåtsalainen do88 myy myös perus pyöreen silikoniputken haaroitus-sarjoja. Vois harkita. Tuo dumppi haarainen on vähä liian pitkä ja anteeksiantamaton.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Forestman »

[quote=

Ehkä tämän kiristin sekoilun vois nyt unohtaa ja alkaa nauttia hienosti toimivasta koneesta. Muutenkin pitää alkaa keräämään henkisiä voimia dpf puukottamiseen ja tuikuttamiseen.

[/quote]
Eikö kuitenkin kannattaisi pitää hiukkassuodatin kunnossa? Vaikka kone olisikin ohjelmoitu, tehon käyttö kuitenkin lyhytaikaista, ettei suodatin kerkeäisi tukkeutua, vaan palaisi useimmin tyhjäksi. Epäilen että ilman suodatinta ohjelmoitu kone työntää kiihdytettäessä mustaa savua, eikä se oikein hyvältä mersussa näytä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kakssatasesta ei ainakaan tule minkäänlaista mustaa 200hp tehoilla, vastais kolmisatasessa noin 270hp. Toki eri valmistajan ruiskutusjärjestelmä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Myöskään meidän om642:sessa ei ole hiukkasloukkua, eikä kyllä tule yhtään mustaa vaikka ohjelmaa on vähän päivitelty.
Viimeksi muokannut Koskinen, Pe 01.04.2016 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Viime sunnuntaina joku veti saarijärven jälkeen pajerolla ohi ja niiiin mustaa tuli siitä, eikä tuntunu haittaavan. Muutenki musta savu sopii mustaan autoon, valkonen savu olis eri :D

Jos lykkää mustaa niin melkeen turbonki saa huoltaa. Mulla on hiukkasloukku starin mukaan hienossa kunnossa mutta silti polttelee noin sadan km välein. Hävettää se haju aina parkkipaikalla. Muutenki oksettaa kaikki ecojeesusteluvarusteet niin pois vaan :twisted:
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Aki_Laurila kirjoitti: -- Mulla on hiukkasloukku starin mukaan hienossa kunnossa mutta silti polttelee noin sadan km välein. Hävettää se haju aina parkkipaikalla. Muutenki oksettaa kaikki ecojeesusteluvarusteet niin pois vaan :twisted:
Ei virherttä siinä. Mielipide on aina pätevä kun se on perusteltu ja tämähän on. DFP on ekopesua.
Mukava lukea että kiristinepisodi on nyt kunnossa.
Sitä piti sanomani tuosta momenttiavaimesta, että just uusin oman avaimeni.. Ja tuli luettua se tarkastuskortti. Jukra että ainakin MTX perus 20€ avaimessa on toleransseja mom3ntin tarkkuudessa. Enemmän kuin olisin uskonut, jopa 5nm +- . Ehkä kalliimmat ovat tarkempia? Mene ja tiedä. Tästä viisastuneena suosittelen käyttämään harkintaa sen kanssa jotta miten tarkasti lukee momenttiavaintaan.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kurahaarainen via dolorosa (om642)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikä pidä :) Kyllä sielä on vaan ollut ne pillit tuhkasta tukossa.

Edit: kyllä ne näköjään taitaa niin kuitenkin olla, taas suurempi syy poistaa sellaiset äkkiä :shock:
S124 300TE
S211 E500
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin