W901 Sprinter 208cdi kunnostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 17.03.2018 23:01
Tässä on reilu vuosi vierähtänyt ilman ongelmia. Akku tuli vaihdettua syksyllä jotta saa Webastoa käytellä ihan huoletta. Nyt pakkasilla alkoi käynnistyksessä kuulumaan sellainen kolahdus auton alta. Kerran liikkeellelähdön jälkeen joku koputti auton pohjaan, pysäytin auton ja ääni hävisi eikä mitään outoa löytynyt. Voisiko tuo kardaanin tukilaakeri aiheuttaa tuollaista kolinaa? Onko paha homma vaihtaa itse?

Alkaa kaikkien ovien alareunat paistamaan läpi eli peltihommia myös tulossa kun kerkiää.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 03.06.2018 21:41
Vasen etuiskari antautui koska varren pölysuoja oli tipahtanut alas ja vuoti stefasta öljyt pihalle.

Kuva

Kuva

Jarruputkiakin joutui vaihtelemaan jonkun verran kun katsuri löysi tihkuvan mutkan. Aika helposti nuo Motonetin määrämittaiset putket sai käsin väännettyä muotoonsa. Olivathan nuo aika rapeessa kunnossa...

Kuva

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 17.06.2018 21:28
Siinä uutta iskaria menossa paikalleen.

Kuva

Sitten ajattelin viimeinkin ottaa työn alle tuon korkeapainepumpun pakkasilla vuotavan kannen. Ongelmaa ei ole käynnistyksen kanssa, mutta aina kun ollaan käyty nollan alapuolella niin kansi vuotaa polttoainetta apulaitehihnan päälle ja saa aina jännittää milloin hihna lähtee paikaltaan tai katkeaa. Plussana se että viime talvena tuli huolehdittua Eberi päälle ennen lähtöä. Taisi kaikkiaan kolme kylmäkäynnistystä tehtyä koko talvena. 20 minuuttia Eberiä niin ei vuotanut tippaakaan. Näytti hankalalta tuo tila pumpun edessä joten päätin purkaa koko etupään pois tieltä. Reilu kaksi tuntia meni purkutöissä ja tuli samalla välijäähdytin pestyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nuo klipsit kannattaa pitää ehjänä ja kirkkaat letkut niissä tiukasti paikallaan. Letkut on niin lähellä hihnaa että muuten hihna syö ne puhki.

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 21:29
Siinä se nyt on puhdistettuna pöydällä mutta pultit ei aukea. Täytyy hankkia kunnon työkalut kun ei uskalla Bilteman torxilla käyttää väkivaltaa. Korjaussarjan mukana tuli kätevästi nuo suojatulpat polttoainelinjoihin.

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 21:21
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 03:12
Kunnon hylsymallin torx ja viilapenkkiin kiinni. Kannattaa koittaa puhdistaa pulttien kannat hyvin, kun ovat kovin matalaa sorttia. Itse napautin aina ensin vasaralla torx hylsyn päähän ennenkuin yritin edes avata. Sillä konstilla sain oman sprinterin pumpun kannet auki, lujassa tuntuivat olevan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 12:49
A kirjoitti:Kunnon hylsymallin torx ja viilapenkkiin kiinni. Kannattaa koittaa puhdistaa pulttien kannat hyvin, kun ovat kovin matalaa sorttia. Itse napautin aina ensin vasaralla torx hylsyn päähän ennenkuin yritin edes avata. Sillä konstilla sain oman sprinterin pumpun kannet auki, lujassa tuntuivat olevan.


Totta, aika matalat ovat. Tänään sain auki kun laitoin varovasti penkkiin kiinni ja sain pidemmällä varrella olevan avaimen käyttöön. Vaihdoin vain tuon vuotavan sylinterin tiivisteet ja kiristin paikalleen 25 Nm kuten jossain foorumilla oli neuvottu. O-renkaat oli sisäsyrjältä molemmat vähän rispaantuneet. Toivotaan että nyt toimii. Viikonloppuna pääsee testaamaan. Uskaltaako konetta käyttää ilman vesiä ja ilman apulaitehihnaa minuutin verran?

Tässä kuvia projektista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 21:21
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 05:46
Minutti tuntuu vähän pitkältä ilman jähdytystä, mutta uskoisin että huomaat vuodon kyllä aika pian käynnistyksen jälkeen. Omaan pumppuuni vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat. Tarkin paikka on nuo pienet metalliset tiivisterenkaat jotka on tuon toisen venttiilin päällä. Vanhat renkaat ei välttämättä tiivisty kunnolla, kun niiden asento muuttuu ja pitää olla tarkkana että menevät oikein päin. Niistä ei kylläkään tule vuotoa ulospäin, mutta vaikuttaa paineeseen kyseisessä kammiossa ja toden näköisesti tulee käynti ongelmia.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14269
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 08:37
Uskaltaako konetta käyttää ilman vesiä ja ilman apulaitehihnaa minuutin verran?

Uskaltaa ... jos on toimiva kiertovesipumppu laita lämmöt täysille sisälle niin kiertää vähän.
Edit; luetun ymmärtäminen taas kerran minulla hakusessa :mrgreen:
Viimeksi muokannut dealer päivämäärä Pe 22.06.2018 13:59, muokattu yhteensä 1 kerran
www.mbosa.fi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 10:19
Laitoin nyt kaikki paikoilleen poislukien jäähdytysvedet niin ei tarvinnut arpoa. Samalla tuli vaihdettua ohjaustehostimen öljyt ja moniurahihna. En ilmannut polttoainepuolta ollenkaan vaan noin 10s käynnistys-> ei lähtenyt. Noin 20s käynnistys-> ei lähtenyt. Sitten taukoa vähän aikaan ja lähti käyntiin noin 15s käynnistyksen jälkeen. Pysäytys ja laitoin uudelleen käyntiin. Taas sai startata vähän aikaa ja putkissa meni aika paljon ilmaa. Käytin lämpimäksi ja nyt täytyy käydä kokeilemassa uudelleen mikä on tilanne.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1732
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 18:52
Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 19:56
tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.


Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1732
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti
ViestiLähetetty: La 23.06.2018 16:47
BillyJoe kirjoitti:
tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.


Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.

No mites se viskon säilytys ja toiminta?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 24.06.2018 16:38
tango kirjoitti:
BillyJoe kirjoitti:
tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.


Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.

No mites se viskon säilytys ja toiminta?


Kyllä se nojallaan säilytettiin. Mikäs siinä voi muuttua!? En tiedä miten se pelasi ennen mutta kyllä se nyt ainakin pyörii heti mukana kun auton starttaa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1732
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti
ViestiLähetetty: Su 24.06.2018 18:50
No en tuosta itse paremmin tiedä, mutta jonkun tiedon mukaan, viskon sisällä oleva neste menee väärään paikkaan, jos se laitetaan lappeelleen. Pitäisi kuulema säilyttää pystyssä. Joku asiasta tietävä voisi valaista minuakin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 24.06.2018 19:58
A kirjoitti:Minutti tuntuu vähän pitkältä ilman jähdytystä, mutta uskoisin että huomaat vuodon kyllä aika pian käynnistyksen jälkeen. Omaan pumppuuni vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat. Tarkin paikka on nuo pienet metalliset tiivisterenkaat jotka on tuon toisen venttiilin päällä. Vanhat renkaat ei välttämättä tiivisty kunnolla, kun niiden asento muuttuu ja pitää olla tarkkana että menevät oikein päin. Niistä ei kylläkään tule vuotoa ulospäin, mutta vaikuttaa paineeseen kyseisessä kammiossa ja toden näköisesti tulee käynti ongelmia.


Laitoin ensin tuon metallisen tiivisterenkaan paikalleen ja sitten sitä vasten tulevan osan siihen päälle jos pysyisi paremmin paikassaan. Sitten vaakatasossa yhdistin pumpun ja kannen osineen. Nyt kun tuohon on paremmin tutustunut, niin varmaan onnistuu pumpun irroitus ilman jäähdyttimien purkuakin. Jos meinaan alkaa toisesta paikasta falskaamaan..
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: To 05.07.2018 22:15
Onkos näistä OM611 koneista ikinä syytä vaihtaa jakoketjua? Googlella ei löytynyt mitään ja kun 380 000km kohta mittarissa niin aloin miettimään josko sellaista täytyisi alkaa vaihtamaan jossain vaiheessa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 09:30
Auto meinasi jättää ensimmäisen kerran tielle. Auto seisoi kaksi viikkoa ja aika kosteaa keliä on ollut. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta. Ajoin 15 km ja tunnin päästä käänsin virta-avaimesta uudelleen eikä käynytkään niin hyvin. Valot räpsähtää normaalisti tauluun ja sammuu välittömästi eikä starttaa. Tätä muutama kerta ilman tulosta. Päävirrat käytin pois ja samoja oireita mutta pidin vain avainta käännettynä starttiasennossa ja yhtäkkiä se päätti startata. Ajoin seuraavaan paikkaan ja sieltä 10 min pysähdyksen jälkeen avaimesta virrat päälle eikä mitään eloa autossa. Ei yhtään valoa tauluun. Käytin taas virrat pois akkukutkimestä ja sain käyntiin vaikka ei ihan normaalisti lähtenyt nytkään. Auto kävi vikakoodin luvussa mutta oli täynnä koodeja kun en ole ikinä niitä nollannut.

Niin mikäs tämä nyt on virtalukon pohja? Ajonesto?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 23:27
BillyJoe kirjoitti:Auto meinasi jättää ensimmäisen kerran tielle. Auto seisoi kaksi viikkoa ja aika kosteaa keliä on ollut. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta. Ajoin 15 km ja tunnin päästä käänsin virta-avaimesta uudelleen eikä käynytkään niin hyvin. Valot räpsähtää normaalisti tauluun ja sammuu välittömästi eikä starttaa. Tätä muutama kerta ilman tulosta. Päävirrat käytin pois ja samoja oireita mutta pidin vain avainta käännettynä starttiasennossa ja yhtäkkiä se päätti startata. Ajoin seuraavaan paikkaan ja sieltä 10 min pysähdyksen jälkeen avaimesta virrat päälle eikä mitään eloa autossa. Ei yhtään valoa tauluun. Käytin taas virrat pois akkukutkimestä ja sain käyntiin vaikka ei ihan normaalisti lähtenyt nytkään. Auto kävi vikakoodin luvussa mutta oli täynnä koodeja kun en ole ikinä niitä nollannut.

Niin mikäs tämä nyt on virtalukon pohja? Ajonesto?


Akku oli vuorokauden latauksessa eikä tänään ollut mitään ongelmia. Useita käynnistyksia päivän aikana. Ongelmien aikaan hyvin pyöritti silloin kun lähti starttaamaan joten outoa jos akussa olisi vika ollut. Jännite oli ennen lataustakin 12,3V.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 04.12.2018 22:08
Joo ei ole ollut starttiongelmia tuon yhden kerran jälkeen, eli taisi vaan olla niin että oli akun vetänyt tyhjäksi pidemmän seisokin aikana. Mutta missäs vika kun luistoneston ja ABS:n valot syttyivät yhtäaikaa palamaan? Merkkaako että ABS -anturi takana sökö? Voiko olla joku muu?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 30.05.2016 17:54
Paikkakunta: Kanta-Häme
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 07:03
Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 11:41
ttfix kirjoitti:Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista :D


Takavaloissa tosiaan on ainakin jotain vikaa kun muistaisin että ne ovat automaattisesti päällä kun auton käynnistää. Nyt ne syttyvät ainoastaan kun valot kääntää päälle. Aloitetaanpa sieltä..
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3287
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 18:04
BillyJoe kirjoitti:
ttfix kirjoitti:Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista :D


Takavaloissa tosiaan on ainakin jotain vikaa kun muistaisin että ne ovat automaattisesti päällä kun auton käynnistää. Nyt ne syttyvät ainoastaan kun valot kääntää päälle. Aloitetaanpa sieltä..


Kannatta muutenkin ne tutkia helopsti tekevät muutakin kiusaa vaikka eivät tuohon olisi syynä
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 22.02.2019 18:27
Auto kävi autosähkömiehellä ja valojen vika löytyi sulakerasiasta. Siellä oli joku vika jonka korjasivat ja valot toimii. Vaihtoivat perän öljyt samalla. Siellä myös diagnosoitiin ABS ja luistoneston vikavalojen syyksi ABS-yksikköä, joka on marmoritiskiltä melko kallis eikä käytettynä löydy. Googlettelun ja auton kilometrien perusteella on suuri mahdollisuus että olisi ABS-yksikön sähkömoottorin hiilet menneet. Tarkastin että sähkömoottorin suojus on ruuvikiinnityksellä joten ei pitäisi olla paha homma tehdä. Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab :D Tarjouksia otetaan vastaan!
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme
ViestiLähetetty: Pe 22.02.2019 21:36
BillyJoe kirjoitti: Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab :D Tarjouksia otetaan vastaan!


Jos on samanlainen yksikkö kuin Vitossa, niin se todellakin lepää vain niiden kumituttien varassa. Eli irtoaa käteen, kun putket ja sähköpistoke on avattu.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 21:04
Vitollinen kirjoitti:
BillyJoe kirjoitti: Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab :D Tarjouksia otetaan vastaan!


Jos on samanlainen yksikkö kuin Vitossa, niin se todellakin lepää vain niiden kumituttien varassa. Eli irtoaa käteen, kun putket ja sähköpistoke on avattu.


Kiitos vastauksesta! Sillainhan se sieltä lähti. Pistoke pois, putket pois ja rykäisy. Otin yksikön pöydälle ja tutkiskelin hieman.
Kuva
Kuva

Sähkömoottorin ruuvit eivät olleetkaan ihan tavalliset torxit. Biltemasta löytyi sarja joka sopi tähän. Tosin tuon ruuvin materiaali oli melko pehmeää ja ruuvien kierteessä lukitetta. Toinen lähti suht helposti, mutta toinen pyörähti heti pilalle. Porasin 6,0mm terällä kantaan reiän johon hakkasin vasaralla tavallisen torxin T30 sisään jonka jälkeen sekin lähti auki.
Kuva
Kuva

No sitten liiat silikonit veks ja aloin kampeamaan suojakuorta irti. Lähti suht helposti kun naputteli vasaralla ensin ympäri ja kun alkoi aukeamaan niin ruuvimeisselillä sai kammettua sen irti. Aika törkyinen oli sisältä ja yllätykseksi huomasin että sisältääkin neljät hiilet!
Kuva
Kuva
Kuva

Tällaiset klipsit täytyy ottaa auki ja vääntää noita hakasia sivuun vaan juuri sen verran kun on ihan pakko. Tuntuvat olevan haurasta tavaraa ja ensimmäinen meni poikki. Sitten vieteri pihalle ja siellä perällä sitten hiilet. Hiilet tosiaan sellaiset että johto lähtee sivusta eikä päästä.
Kuva
Kuva
Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 25.02.2019 07:05
Ei kellään muuten sattuisi olemaan noita ruuveja ehjänä esim kelvottomasta yksiköstä? Jotkut siihen tarvii hankkia enkä noista vanhoista kyllä laita kumpaakaan paikalleen.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 10.03.2019 10:58
Nyt on hiilet vaihdettu. Laitan vähän kuvia kun ne on mukavia.

Kuva

Hioin hiilet oikeisiin mittoihin tasaisella pöydällä hiekkapaperin päällä. 5x5x14mm Hiili meni hienosti sisään. Aika helppo homma!

Kuva
Kuva

Kahden vanhan hiilen päät oli niin törkyiset, joten oli selvä ettei ne ole ollut enää missään kosketuksissa.
Kuva

Mielestäni ihan siististi sain suojan paikalleen. Uudet pultit löytyi mittojen mukaan Metaplanista.
Kuva
Kuva

Tuli muuten ylimääräisiä hiiliä joten on myytäväksi asti jos jollain on tarve.

Tänä aamuna sitten yksikkö paikoilleen, liitin kiinni ja putket kiinni. Auto käyntiin ja 100m pihatieajelun jälkeen varoitusvalot olivat poissa. Jarruissa vielä ilmaa, joten ne kun saa ilmattua niin homma on plakkarissa. Tein itse ja säästin!!
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 10.03.2019 22:48
Tähän on nyt sitten tultu eli Sprintteri myyntiin... https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/10330456
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 05.04.2019 08:33
Auto seissyt nyt about kuukauden poislukien yksi koeajo pari viikkoa sitten. Eilen lähdin tavaroita kuskaamaan niin noin 6km ajon jälkeen alkoi kuulumaan tsupsutusta koneesta. Eli suutin vuotaa.. Ajoin takaisin kotiin ja otin suojan pois ja käyntiin niin 2.syl suuttimen juuresta vuotaa. Oli kerännyt vähän aikaa sitä mustaa töhnää juureen ja nyt se oli ampunut sen kaiken töhnää siitä juuresta veks. Eli ei hirveästi ollut siivottavaa enää. Puhalsin purut veks ja otin pa-putket ja sähköliittimen irti. Sitten puhdistin lisää ja avasin suuttimen kiinnityspultin. Ei ollut tiukassakaan. Sitten kauhuskenaario mielessä kokeilin ruuvimeisselillä pa-putken juuresta kanteen tukeutuen vääntää ja suutin pyörähti heti! Lähti oikeasti minuutissa käsin ja yhdellä ruuvarilla irti. Oli vuotanut suuttimen juuresta kahdesta kohdasta vastakkaisilta puolilta. Onkohan tämä päässyt löystymään vai mitä on käynyt kun noin helposti lähti pihalle?

Ja sitten kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 05.04.2019 21:36
Pohja on nyt puhdistettu.
Kuva

Täytyy vielä puhdistaa suuttimeen kyljet ja tuon kolon kyljet ja sitten paikkaansa. Kupariprikka oli syöpynyt lähes poikki. Siinä vuodon syy.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot