W901 Sprinter 208cdi kunnostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi
ViestiLähetetty: Pe 20.05.2016 18:18
tämähän hyvä kertomus☺ hienon värisen ruosteettoman sprinun oot löytäny
Sprinter 316 -05 & -06


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 21.05.2016 22:53
karppinen kirjoitti:tämähän hyvä kertomus☺ hienon värisen ruosteettoman sprinun oot löytäny


No kiitos kiitos. Tämä oli juuri ennen ostoa hiekkapuhallettu ja ylimaalattu, mutta ilmeisesti vain sillä pieteetillä että menee kaupaksi. Alkoi meinaan ihmeen nopeasti paikat kukkimaan maalauksen jälkeen. Kyllä tässä maalaushommiin pääsee kun kerkee ja varmaan pientä peltihommaakin luvassa jos vaan tulee vehkeitä siihen hommaan hankittua.

Tänään aloin vesihiomaan ajovalojen "laseja". Eka käsittely tuli tehtyä 600:lla hiekkapaperilla. Huomenna jatkuu 1000:lla ja sitten rättilaikkaa ja hiomatahnaa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 24.05.2016 08:17
Vaihdoin hiilet vanhaan Eberin vesipumppuun -> Toimii. Nyt on sitten varapumppu olemassa tai pumppu johonkin muuhun projektiin. En usko että tuolla pumpulla on hirveästi nostokorkeutta. Tuottopaine oli jossain vastaavassa Bosch pumpussa 0,1 bar joka vastaa noin yhden metrin nostokorkeutta. Ei montaa käyttökelpoista sovellusta tule mieleen. Tilavuusvirta taitaa olla jotain 700l/h luokkaa.

Ajovalojen hiontahomma on vähän vaiheessa kun ei ole päässyt auton kimppuun valoisan aikaan. Hion kuitenkin pariin kertaan 600 karheudella ja edelleen oli läikkiä (vanhaa lakkaa) ja kiveniskemiä jäljellä, joten vedin 400:lla kertaalleen ja sitten uudelleen 600:lla. Hiontatuloksen tarkastamiseksi täytyy aina antaa lasin kuivua. Nyt on mattana koko pinta. Tässä lähtötilanne:

Kuva

Kuva

Nykytilanne 400/600 hiekkapaperin jälkeen:

Kuva

Kuva

Illalla käynnistin auton ja ei ollut enää tehon- / kierrostenrajoitus päällä. Robasin sitä hehkureleen liitintä auton ollessa käynnissä ennen kuin rajoitus meni päälle. Voiko sillä muka olla jotain tekemistä asian kanssa? Kuulostaa oudolta että hehkujen toimimattomuudella olisi mitään merkitystä moottorin suojaamisen kannalta.

EDIT: Itselleni vastaten

ENGINE CONTROL MODULE
DESCRIPTION
The electronic control module (ECM) is mounted to
the left lower dash panel and consists of an electronic
printed circuit board which is designed as a milliliter
board assembly fitted on both sides. The routing of
the wiring harness connector at the ECM connector
are split into interfering cables and sensitive cables
in order to achieve improved electromagnetic compatibility.
The smaller wiring harness connector is used
for the vehicle wiring harness and the larger harness
is used for the engine wiring harness. The ECM
stores engine specific data, monitors the connected
sensor and analyzes their measurement (Fig. 2).
Its task consists in controlling the following systems
in line with the analysis of the input signals:
• Fuel Supply System
• Injected Quantity Control
• Emission Control System
• Charge Pressure Control
• Cruise Control
• A/C Compressor Shut-Off
• Pre-Heating Output Relay for the Glow Plugs
• Vehicle Theft
• Air Bag
• Monitors inputs/outputs, checks plausibility and
stores faults
• Share information with other control modules
• Diagnosis
If a sensor should fail, provided the fault is not
serious, the ECM will continue to operate the engine
in Limp-Home Mode (emergency mode) using a
default value for the missing signal.
The ECM
ensures that, continuing to operate the engine will
not cause damage or effect safety, otherwise a Engine
shut-off process will be carried out (Fig. 3).
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 16:21
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 27.05.2016 14:46
Taitaa olla lamppukuvat väärin päin :roll:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 524
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA
ViestiLähetetty: Pe 27.05.2016 23:19
Braide kirjoitti:Taitaa olla lamppukuvat väärin päin :roll:


Vai olisko ongelma kuitenkin luetun ymmärtämisessä? :roll:
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 16:21
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 28.05.2016 08:04
:lol: no sepä se heh jäi näköjään yks lause lukematta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 28.06.2016 10:00
On ollut vähän muita hommia viime aikoina niin on ollut hiljaisempaa tämän osalta. Tuo umpioiden hionta on edelleen vaiheessa. Päätin nyt pultata tuon työpöydän lattiaan kiinni, niin on vähän turvallisempi olo ajossa. Eli homma alkoi tavaratilan tyhjentämisellä ja lattialevyjen irroituksella. Lattia oli paljon paremmassa kunnossa kuin uskalsin odottaa, kiitos öljynsekaisen tomun ja roskan, joka oli lattian ja levyjen välissä.

Kuva

Kuva

Pulttien ja ruuvien kohdalta löytyi ruostetta kuten myös pistehitsausten kohdalta. Puhdistin lattian liasta ja poistin ruosteet rälläkällä. Pyyhkäisin vielä tärpätillä rasvat pois ennen maalausta. Maalasin samalla pohjamaalilla myös pyöränkotelot enkä meinannut pintaväriä laittaa ollenkaan. Sisällä ei niin merkitystä..

Kuva

Lattialevyt paikalleen ja sitten aloin asemoida pöytää oikealle kohdalle. Tarkoitus oli jättää keulan puolelle 100 cm tilaa hyllylle, mutta pöydänjalkojen kohdistus sopivaan paikkaan oli haasteellista lattian alla olevien jäykkääjien ym. takia. Päädyin asentamaan pöydän mahdollisimman peräosaan. M10 läpipuoteila ja isoilla prikoilla pöytä tuli tukevasti kiinni. Kuvat puuttuvat vielä, mutta otan kun ehdin.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti
ViestiLähetetty: Ma 04.07.2016 21:22
BillyJoe kirjoitti: Maalasin samalla pohjamaalilla myös pyöränkotelot enkä meinannut pintaväriä laittaa ollenkaan. Sisällä ei niin merkitystä..

.

Millaisella pohjamaalilla maalasit? Isojen poikien juttuja kun on lukenut, tuo pohjamaali ei sulje sitä pintaa ja siittä menee kosteus läpi. Lopun varmaan tiedätkin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: To 25.08.2016 23:51
Näinkö on että menee kosteus läpi.. Täytyypä katsoa. On taas vietetty perheen kanssa ja lomailtu. Mutta on jotain tehty Sprinterin kanssakin. Ajovalot hiottu nyt vielä tonnisella eikä ne sen kummemmalta näytä kuin 600:n jälkeenkään. Joku vaan on laittanut rättilaikan ja hiomatahnat johonkin hyvään talteen niin ei päässyt kokeilemaan millaista jälkeä sillä tulisi.

Hylly on valmis ja sai tavarat järjestykseen.

Kuva

Harjoittelin auton maalaamista kun sain värit Saksasta. Tilasin auton värikoodilla ja huomasin että ylimaalaus on tehty eri värillä kuin alkuperäinen.. Jotenkin ajattelin että alkuperäinen väri on vain ajan myötä haalistunut mutta eipä se niin ollutkaan. Paikallinen värifirma sekoitti värin tuohon toiseen mersuun jossa vähän puskurissa paikkaamista ja lupasivat selvittää Sprinterinkin uuden värin kun vien heille tankin kannen.

Purin hieman konsolia ja tässä pari kuvaa missä näkyy mittariston kehyksen muoviklipsien paikat. Täytyy korjata tuota toista tuuletinritilää.
Kuva

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 05.09.2016 13:28
Tuli vähän näperrettyä noiden rikkonaisten tuuletusritilöiden kanssa, kun siivistä on nuo tapit katkeilleet. Porasin reiän tapin tilalle ja laitoin pienen naulanpätkän tilalle. Toimii :thumbup:

Kuva

Kuva

Sitten asensin tuon jännite-/virtamittarin kabiiniin. On vain tuo autosähkö hieman itselle outoa ja en oikein ymmärrä kuinka tuolta laturilta sähköä jaetaan, kun mitä enemmän laitan kulutusta päälle ajossa, niin sitä pienemmäksi tuo virtalukema muuttuu ja luulisi, että xenonit haukkaa ihan hyvästi tavaraa kun ne laittaa päälle, mutta lukemat ei koskaan yli 6 A tuossa mittarissa. Mittari mittaa jänniteen aleneman suntilta, jonka asensin akun miinusnapaan. Eli onko mahdollisesti niin ettei kuluttajat ota kaikkea sähköä akulta vaan laturi syöttää suoraan? Osaako joku neuvoa? Startatessa ei näytä mitään, ilmeisesti mittari ei ehdi mukaan. Laitoin mittarille kytkimen jotta jos alkaa loiste haittaamaan niin saa pois päältä. Mittarin oma kulutus on vain 10 mA luokkaa joten ei sillä akkua tyhjennetä ihan heti. Toinen ongelma on se etten saa mitään lukemia amppeereista kun moottori pysähdyksissä, vaikka kuinka ruuvaan puhallinta, radiota ja valoja päälle. Laitan suntista kuvan myöhemmin.

Kuva

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 07.09.2016 10:27
Vaihdoin suntista karvat toisin päin ja nyt alkoi näyttämään järkevämpiä lukuja (~30 A koneen käydessä), mutta edelleenkään ei mitään pysähdyksissä. Tässä kuva suntista ja kytkentäohje.

Kuva

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 18.09.2016 20:35
Nyt lopetin hiontalaikkojen ja -aineiden etsimisen ja tilasin uuden sarjan ajovalojen kiillotukseen. Siellä oli 800 ja 1500 hiekkapaperia ja kiillotuslaikka sekä kiillotusaine. Vedin siis vielä 1500:lla nopeasti ja kiillotus päälle. Lopputulos alla kuvissa. Olen tyytyväinen lopputulokseen.

Kesken kiillotuksen otettu kuva.
Kuva

Ja lopputulosta.
Kuva
Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 27.09.2016 23:48
Asennettu paineilma letkukela hyllyn päätyyn ja

Kuva

ja harjoiteltu B-mersun etupuskurin maalaamista. Nyt toinen yritys menossa. Ekalla kiehahti muutama paikka ja tuli valumia no nyt ollaan taas hieman viisaampia vaikka ei ihan täysin selvillä mikä kiehumisen aiheutti, hionnan paljastanut pohjamaali vai joku muu..

Tarttis varmaan laittaa se Sprinterin korkeapainepumppu kuntoon ennen kun tulee kylmä taas ja alkaa vuotamaan..
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 05.11.2016 14:22
Taas hehkujen ja akun kanssa ongelmia. Hehkuvalo alkoi palaa ja ja kun pysäytin auton niin akun jännite oli normaalia alempi 11,5 V kuten hehkuttaessa. Selkeästi jokin kuormitti akkua. Muutaman tunnin päästä akun jännite 8,6 V. Onko mahdollista että hehkutus jää jotenkin päälle vaikka auto seisoo virrat pois?

Edit: Mittasin hehkut releboxin liittimestä. Kaksi näytti 0,8 ohm ja kaksi muuta 1,8 ohm. Uutena olivat 0,6 ohm. Voiko olla nuo kaksi 1,8 ohmin vastauksella olevat rikki? Mittari on sama kuin ennenkin..
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 07.11.2016 23:43
Irroitin releboxista liittimet, laitoin takaisin ja päävirtakytkin akulta oli yön yli auki. Taas poistui hehkuvalot.. Huoh...

Ilmanvaihtopanelin puhalluksen säädin jolla valitaan mihin puhallusta kohdennetaan oli täysin jumissa. Vähän CRC:tä sinne pyöriin ja taas toimii kuin unelma.

Kuva

Eipä tällä kertaa muuta.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 13.11.2016 22:29
Sitten on jarruremonttia yritetty tehdä. Yritetty koska ne palat ei lähde ilman 7 mm kuusiokoloavainta, jota ei tietystikään minulta löydy mistään sarjasta. Joskus sellaisen sain hankittua kun bemarissa oli sama ongelma, mutta nyt ei tietoa sen olinpaikasta. No levyt vaihdettiin ja samalla todettiin että toinen lehtijousi on poikki. Uskaltaako tällä vielä ajella?

Kuva

Ja sitten sellainen juttu että toisen puolen levyssä kun kiristi tuon levyn lukitusruuvin niin ei pyöri rengas enää mihinkään. Jää pahasti laahaamaan vaikka jätin löysälle. Mistä mahtaa johtua ja onko mitään vaaraa vaikka tuo ruuvi jää löysään kun onhan se viidellä renkaan pultilla kiinni. Eikös tuo ole vain kohdistusta varten tuossa?

Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 21.12.2016 18:19
Uudet lehtijouset taakse tilattu, eli kohta alkaa armoton taisteleminen pulttien avaamiseksi.. Tilasin paremmalla kantavuudella olevat jouset koska muita ei ollut tarjolla missään. Eli 308 mallin jouset tulossa. Kysytäämpäs nyt vielä, että kannattaisiko taakse hankkia kantavammat renkaat ja jos kyllä niin mitkä ne olisivat? Jousien OEM numero: 9033200406, jos joku joskus tarvitsee ko. tietoa.

Toisen puolen iskari lähti reilun tunnin taistelemisella irti mutta vasemmalla puolella oleva nököttää vielä paikoillaan. Siinä on samassa yhteydessä yläpään pultissa mekanismi, jota en tarkalleen tiedä mitä tekee, mutta jokin jarruihin liittyvä säädin se on ja joka on aivan jumissa enkä usko että toimii kuten tarkoitettu on.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 08:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 23.12.2016 06:33
Voisi olla peliliike suihkutella nyt jotain ruosteenirrotusainetta pultteihin sillä välin kun odottelee jousien saapumista. Ellet ole niin jo tehnyt. Saattaisi hieman helpottaa tulevaa taistelua ainakin jonkin pultin osalta.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 20:39
Paikkakunta: Mynämäki
ViestiLähetetty: Pe 23.12.2016 09:47
Ei kannata jättää sitä pikkuruuvia löysälle, jos siellä on kengät oikein paikoillaan niin hakevat kyllä paikkansa (keskittyvät ) kun käsijarrua vetelee muutaman kerran.

Laitoit ilmeisesti uudet käsijarrukengät?, kannattaa löysätä auton alta käsijarrun vaijeria, saattaa muuten olla liian piukalla ja sen takia rengas ei pyöri.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: Su 25.12.2016 11:47
ja saattaa olla levy pikkasen vinossakin, jos vain tuolla yhdellä pikkupultilla kiinni. pyöränpultit sen siten oikeasti kiristää paikoilleen.

tosiaan, jos kovin kuluneet ne edelliset levyt, niin saattaa olla, että nyt uusilla palikoilla käsijarrukengät laahaa, kun ei ole kulumaa levyjen rummuissa.
W201 250DT 20V
w201 190E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: To 29.12.2016 23:27
pera8x kirjoitti:ja saattaa olla levy pikkasen vinossakin, jos vain tuolla yhdellä pikkupultilla kiinni. pyöränpultit sen siten oikeasti kiristää paikoilleen.

tosiaan, jos kovin kuluneet ne edelliset levyt, niin saattaa olla, että nyt uusilla palikoilla käsijarrukengät laahaa, kun ei ole kulumaa levyjen rummuissa.


Kiitos kommenteista. Joo kokeillaan auttaako käsijarrun löysääminen, mutta mielestäni tuon ruuvin kiristäminen tosiaan vänkääminen levyä vähän vinoon.

On laitettu rostoffia nyt muutama päivä, mutta iskarin yläpää vain ei aukea. Täytyy koittaa laittaa lämpöä.. Mutterinmurskain on postissa tulossa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1894
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: To 29.12.2016 23:31
Se mekanismi jarruille on ALB eli säätää jarrupainetta kuorman mukaan. Aika erikoista jos ei iskarin pultti aukea.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 20:39
Paikkakunta: Mynämäki
ViestiLähetetty: Pe 30.12.2016 20:49
Jos uudemmissa on vielä samanlainen läpipultti jossa on mutteri pyöräkotelon puolella niin voi se kyllä olla piukassakin. Omasta autosta vedin pyssyllä niin piukkaan kun meni ja lujaa laakerilukitetta väliin, nyt on mutteri pysynyt kiinni mutta pitäis taas vähän kiristää kun kolajaa..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 31.12.2016 18:17
Jolle kirjoitti:Jos uudemmissa on vielä samanlainen läpipultti jossa on mutteri pyöräkotelon puolella niin voi se kyllä olla piukassakin. Omasta autosta vedin pyssyllä niin piukkaan kun meni ja lujaa laakerilukitetta väliin, nyt on mutteri pysynyt kiinni mutta pitäis taas vähän kiristää kun kolajaa..


Jep Tuossa kotelon puolella se jököttää, mutta samassa paikassa toisella puolella ja sieltä lähti irti.
Kuva

Pultin toinen pää näyttää tältä, joten ei viitsi oikein katkaistakaan.
Kuva

etrade kirjoitti:Se mekanismi jarruille on ALB eli säätää jarrupainetta kuorman mukaan. Aika erikoista jos ei iskarin pultti aukea.


Juu nyt kaverilta kysäisin niin kertoi samaa, eli kun on kuormaa, niin jarruttaa enemmän takapäällä. Tosin tämä on niin jumissa, ettei ole toimi kuin nykyisessä asennossa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1894
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: La 31.12.2016 18:52
Ei ole kuvaa laittaa siitä noin 100€ Motonetis (muissa varmaan halvempi) jarrupainesäätimestä, mihin tulde edestä kaksi jarruputkea ja lähtee taakse kaksi, niin katsastuksesta menee läpi jos levy siinä säätimes ei ole halki. Sinne kans jarruputkien liittimiin CRC:tä jos joskus sen vaihdat.

Tankin päällä jarruputket saattaa olla ihan lahot, mutta jatkos on tankin etupuolella (ainakin museo pitkä-korkeas) ja tankin pannat pitää erikoista ääntä kun ne menee poikki ja hakkaa kardaaniin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 03.01.2017 12:55
etrade kirjoitti:Ei ole kuvaa laittaa siitä noin 100€ Motonetis (muissa varmaan halvempi) jarrupainesäätimestä, mihin tulde edestä kaksi jarruputkea ja lähtee taakse kaksi, niin katsastuksesta menee läpi jos levy siinä säätimes ei ole halki. Sinne kans jarruputkien liittimiin CRC:tä jos joskus sen vaihdat.

Tankin päällä jarruputket saattaa olla ihan lahot, mutta jatkos on tankin etupuolella (ainakin museo pitkä-korkeas) ja tankin pannat pitää erikoista ääntä kun ne menee poikki ja hakkaa kardaaniin.


Yhdessä nettikaupassa oli jarrupaineensäädin 49€. En uskalla siihen nyt koskea sen enempää kun jarruputket näyttää aika pahoilta. Täytyy nekin vaihtaa samalla. Tässä kuva nykytilanteesta:
Kuva

Lehtijouset saapuivat ja tällä viikolla joku päivä otetaan työnalle. Helmikuussa pitäisi ajaa tämä vehje takaisin Suomeen joten jousien vaihdon jälkeen en tee muuta kuin vaihdan öljyt ja sitten ei aloiteta muita projekteja. Suomessa sitten jarruputket heti vaihtoon.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 15.01.2017 00:16
Öljyt vaihdettu viime viikolla ja siinä ei mitään yllätyksiä tullut, mutta tänään kaverin kanssa saatiin kuusi tuntia kulumaan pelkästään toisen puolen lehtijousen vaihtoon. Oli meinaan yksi pultti pikkasen tiukassa! Siihen tehtiin sitten työkalua jotta saatiin ulosvetäjällä työnnettyä pultti ulos. Ongelma ei ollut mutteri vaan se pultti oli jämähtänyt siihen kumipuslaan tosissaan kiinni. Siinä rauta taipui ja hitsattiin lisää vahvistuksia ennen kuin alkoi pultti antamaan periksi. Jäi toisen jousen vaihto toiselle päivälle. Niin ja vetäisin käsijarruvaierin poikki joten siinä seuraava kohde..
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 24.01.2017 19:21
Käsijarruvaieri saapui postissa ja oikean tilaamiseksi riitti kun tiesi auton akselivälin ja onko ABS vai ei. Itse vaihto ei ole ihan 10 min homma kun täytyy pudottaa polttoainetankkia vähän alas toiselta puolelta.

Tuosta kannakkeen reiästä vaijeri menee kabiiniin.
Kuva

Tuosta se kaapeli täytyy tiputtaa alas joten tankkia täytyy vähän laskea.
Kuva

Tuossa ruuvi jolla saa löydettyä tankin kannatuspantoja.
Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 25.01.2017 18:15
Antautuihan se iskarin mutteri! Dremelillä lovet kahdelle puolelle mutteria ja sitten mutterinmurskaimella loven kohdalta niin paukahti auki. Pelkällä murskaimella vain painui kasaan kun taitaa olla 10.9 mutterit. Niin ja mutteri on M14x1,5 eli hienommalla kierteellä.
Kuva

Uusi ja vanha käsijarruvaijeri.
Kuva

Paikallaan.
Kuva
Kuva
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 29.01.2017 19:22
Nyt on toinenkin lehtijousi vaihdettu ja alkaa olla valmista matkalle. Pääsiäisenä olis tarkoitus ajaa tämä Suomeen. Toinen jarrupalan kulumisanturi takaa vielä vaihdettava niin saa vikavalot nollille.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], karra ja 3 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi