Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 02.09.2003 15:16
Paikkakunta: Päijät-Häme
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 18:19
Omissa om602:sissa s124 (vapari) auttoin pelkkä nostajien vaihto ja ajelin sillä vielä 300 000km. Amerikan ihme w124 turbolla siihen piti tehdä nostajien lisäksi täysi kansiremppa, oireili kyllä muutenkin kuin pelkällä naputuksella. Ajoittainen naputus tullut molemmissa siitä kun nostajaan kulunut bemarin merkki päälle :shock: , kun nostaja vähän pyörähti niin välillä oli välystä ja välillä ei.

Ja toistetaan on se hieno vehjes :thumbup:
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: La 07.10.2017 19:23
No niin. Remonttia, vaan ei vielä kansiremonttia...

Ihmettelin kun kuskinpuolen etulokasuojan kylkilista ei ollut alapäästä kiinni ollenkaan. Repäisin listan pois, jotta asia selviäisi...
20171005_191900[1].jpg

Ei ollut enää peltiä mihin lista kiinnittyisi. Oli pakko ottaa lokasuoja pois ja katsoa, miltä sen alla näyttää.
Siellä ei onneksi lisää yllätyksiä ollut. Otin myös helmamuovin irti kuskin puolelta katsoakseni viimeinkin helmapeltejä. Tiedossa oli, että tunkkauskohdat ovat haperoa. Eipä niissäkään pahasti muuta vikaa ollut. Keskellä helmaa pientä haperoa.
20171007_160028[1].jpg

Laikkasin ruosekohdat pois ja hioin terveelle pellille. Täytyy tehdä toiselle puolelle vielä sama homma ja paikata helmat.
20171007_180914[1].jpg

Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4136
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: La 07.10.2017 21:28
JanneW124 kirjoitti:Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.



Sovita paikoilleen ennen kun maalaat/maalautat meinaan jotku istuu ihan kohtuullisen hyvinkin ja jotku jää irvistämään rumasti.

Olen itte ostanu kaksi tarvikepeltiä ex 200D:hen ja ne istu ihan hyvin. Hinta uudelle sellaiselle tais olla neljän kympin hujakoilla kipale.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 08:17
Jari Ke kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.



Sovita paikoilleen ennen kun maalaat/maalautat meinaan jotku istuu ihan kohtuullisen hyvinkin ja jotku jää irvistämään rumasti.

Olen itte ostanu kaksi tarvikepeltiä ex 200D:hen ja ne istu ihan hyvin. Hinta uudelle sellaiselle tais olla neljän kympin hujakoilla kipale.


Joo näin oli tarkoitus tehdä. Istuvuuden takia halusin ostaa alkuperäisen ja sellaista luulin meneväni ostamaan. Olikin tarvikepelti, mutta ihan uusi joten tarttui sitten matkaan. Ja ihan ite aattelin maalata.

Mites noi tunkkauskohtien paikkaus... kun on ilmeisen yleinen paikka ruostumaan, niin joku vika tossa kohdassa on. Mitäs jos paikkais noi kohdat umpeen?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 19:48
Vänkärin puolelta otin helman tarkasteluun. Lokasuoja on ihan ehjä, mutta helmapelti samanlaisessa kunnossa, kuin kuskin puolella. Tunkkauskohdista laikkasin ruosteiset pellit pois tältäkin puolelta.

Muuten helmakotelot näyttää hyväkuntoisille. Kotelosuojaa näkyy seinämillä ja seinämät on täysin ruosteettomat ja maalissa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 19:45
Helmojen hiplaus jatkunut verkkaisesti. Olen yrittänyt poistaa kaiken ruosteen, mitä löytyy. Aavistuksen meinaa karata takaovien kohdalla ohi helmoista kohti kynnyksiä. Korjataan nyt nekin kohdat samalla. Paikkoja ei ole vielä hitsattu, paikataan kun ruostehommat valmiit.

Lokasuojaakaan ei ole vielä maalattu, mallailin kyllä paikalleen. Vähän pitää taiteilla, että saa istumaan kunnolla. Nokkapellin saranan kohdalta pitää ainakin sipaista pala pois, ei mahdu muuten lokari paikalleen.

Etujarrut tuli uusittua. Ovat täristäneet jarruttaessa ja tutkiessa huomasin, että palat alkoi olla loppu. Vaihdoin levyt ja palat ja puhdistin ja rasvasin lukutapit. Yksi liukutapeista oli jumissa, muut liikkuivat mutta rasvaus oli jo melko heikko. Kaikki kumit oli kuitenkin ehjiä. Lisäsin myös kulumisen varoitusanturit paloihin, niitä kun ei vanhoissa ollut ollenkaan. Joku varmaan säästänyt vitosen :roll:
brembo.jpg


Talvivanteet kävi hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalauksessa. Väriksi valitsin RAL9001, joka on tuollainen kermanvalkoinen. Nämä tohti pilata väärällä värillä, koska eivät ole orkkisvanteet. Saa nähdä, miltä näyttävät alla :?:
RAL9003.jpg


Monta rautaa siis tulessa ja kaikki tietysti kesken :oops:

Edit. Maalin värikoodi korjattu oikeaksi. Ral 9001 on kermanvalkoinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124 päivämäärä Pe 12.01.2018 12:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 20:38
Jotain taas yritetty väkertää...

Tarvikelokari ei asetu paikalleen tarpeeksi hyvin. Muuten istuu ihan nätisti, mutta lokarin ja konepellin sauma leviää tuulilasia kohti. Jos taas sitä koittaa taittaa kohdalleen, ei istu enää oven kanssa. Ei jatkoon... :thumbdown:
Yritän tehdä tuosta alkuperäisestä vielä ehdan. Leikkasin ruosteisen alahelman lokasuojasta pois ja ajattelin korvata sen tarvikelokarista leikattavalla palalla. Ruostehommia tulee hieman lisää, mutta nehän on mersumiehelle tuttuja :shh:
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: La 06.01.2018 11:26
Ja parin kuukauden tauon jälkeen vierailtu taas tallilla.

Lokasuojaa hioin ja hapotin pois ruosteesta. Rälläkkää, jujua ja fosforihappoa. Melko hyvä alkaa lokari olemaan. Tarvikelokasuojasta leikkasin korjauspalan alkuperäisen alahelmaan. Se hitsataan kiinni paikallaan jotta asettuu oikein.
Helmoista ruosteita hinkuteltu myös pois. Hyvällä mallilla nekin alkaa olla.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 520
Liittynyt: To 30.09.2010 17:33
Paikkakunta: Kerava/Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 08.01.2018 08:02
JanneW124 kirjoitti:Ja parin kuukauden tauon jälkeen vierailtu taas tallilla.

Lokasuojaa hioin ja hapotin pois ruosteesta. Rälläkkää, jujua ja fosforihappoa. Melko hyvä alkaa lokari olemaan. Tarvikelokasuojasta leikkasin korjauspalan alkuperäisen alahelmaan. Se hitsataan kiinni paikallaan jotta asettuu oikein.
Helmoista ruosteita hinkuteltu myös pois. Hyvällä mallilla nekin alkaa olla.


Itsellä olisi kans tuo lokasuojan vaihto edessä ja olisi kiva jos saisit muutaman kuvan otettua tuosta lokarin elvytys hommasta, koska omassa täysin sama ongelma. Vaatisi tuoretta peltiä tuohon lokarin alaosaan.
11. W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 09.01.2018 08:44
447za kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Ja parin kuukauden tauon jälkeen vierailtu taas tallilla.

Lokasuojaa hioin ja hapotin pois ruosteesta. Rälläkkää, jujua ja fosforihappoa. Melko hyvä alkaa lokari olemaan. Tarvikelokasuojasta leikkasin korjauspalan alkuperäisen alahelmaan. Se hitsataan kiinni paikallaan jotta asettuu oikein.
Helmoista ruosteita hinkuteltu myös pois. Hyvällä mallilla nekin alkaa olla.


Itsellä olisi kans tuo lokasuojan vaihto edessä ja olisi kiva jos saisit muutaman kuvan otettua tuosta lokarin elvytys hommasta, koska omassa täysin sama ongelma. Vaatisi tuoretta peltiä tuohon lokarin alaosaan.


Jeps. Kuvat onnistuu kyllä, kunhan muistan niitä ottaa. Nyt ei ollu muuta kun aloitusvaiheessa olevan lokasuojan kuva. Viikonloppuna tarkoitus hitsailla ni sen jälkeen pitäs olla muutakin tarjolla.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 14.01.2018 14:08
No nyt on uutta peltiä helmoissa ja lokasuojassa. Ostin kokonaiset helmapellit, joista sitten leikkasin korjauspalat tarvittaviin paikkoihin. Neliöhintaa pellile tuli varmasti paljon, mutta toisaalta säästyi paljolta pokkailulta ja sovittelulta. Paikattavat kohdat valmistelin etukäteen ruosteettomiksi ja vein auton hovihitsarin tallille. Minä tein korjauspalat ja kaveri hitsasi laput kiinni. Lokasuojan korjauspalan olin tehnyt etukäteen ja se pistehitsattiin myös kiinni.

Paikattavia kohtia oli riittävästi, kaikki tunkkauskohdat, kuskin etu- ja takaoven väliin pieni pala ja helman-takalokasuojan liitokseen laput molemmin puolin. Kuskin puolelta helmapellin etuosa lokasuojan kohdalta vaihtui myös kirkkaaseen peltiin.

Kuvia loksuojan paikkauksesta:
lokasuoja_1.jpg

lokasuoja_2.jpg

lokasuoja_3.jpg

lokasuoja_4.jpg

Viimeistelyt siis vielä tekemättä, mutta tolla idealla korjasin. Ja kuva otettu kesken homman, on se oikeasti hitsattu loppun asti :)

Helman korjausta:
helma_1.jpg

helma_2.jpg


Siirsin auton takaisin omaan talliin. Siellä jatkuu viimeistelytyöt paikkausten osalta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 520
Liittynyt: To 30.09.2010 17:33
Paikkakunta: Kerava/Vantaa
ViestiLähetetty: To 18.01.2018 16:22
Itsekkin korjasin omasta samalla tavalla tuon helman, eli hankin korjauspellin ja siitä suoraan oikean muotoinen pala paikalleen.

Saan omaan kiesiini takaluukun viikonloppuna takaisin maalarilta 8)
11. W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 22.01.2018 21:44
Ruosteiden peittely jatkuu...

Hioin helmoista hitsaussaumat tasaiseksi. Kovin tarkasti en tehnyt, koska piiloonhan nämä jää. Vielä kertaalleen fosforihappokäsittelyt ja putsaus. Maalia vaille.
Maaliksi halusin 2K epoksia. Tikkurilan Temacoat GPL-S Primer oli maalikaupan myyjän suositus, joten sellaista tarttui matkaan. Pienin pakkauskoko tosin oli 3 litraa ja tarve ehkä desi... :roll:
Pensselillä levitin kahteen kertaan paljaaksi hiotut kohdat. Uskoisin, että helmat säilyy hyvänä muutaman vuoden.
pohjamaalattu_1.jpg

pohjamaalattu_2.jpg

pohjamaalattu_3.jpg

Pintamaalauksen ajattelin vielä tehdä. Ehkä sekin ihan vaan pensselillä oikean väriseksi, niin selviäisi vähemmällä suojailulla muu auto. Ruostesuoja-aineet ostin myös, Dinitrol ML:n aion ruiskia helmakoteloiden sisäpuolelle ja todennäköisesti ulkopuolellekkin.

Lokasuojaa en ole vielä hionut enkä maalannut. Se vaatii vähän enemmän käsittelyä, jotta kelpaa paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 23.01.2018 18:50
Hyvästä 124:sta tulee erinomainen :clap: :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 14:27
MercMan kirjoitti:Hyvästä 124:sta tulee erinomainen :clap: :thumbup:

Noh, kiitoksia. Toivotaan näin...

Homma jatkui lokasuojan osalta. Ruosteet yritetty poistaa mekaanisesti ja fosforihappoa apuna käyttäen. Hitsisaumaa hioin tasaisemmaksi, en alkanut viimeistelemään sitäkään sen enempää, koska sauma jää muovilistan alle piiloon. Hiotut kohdat on avattu myös takapuolelta ruosteettomiksi.
lokasuoja_5.jpg

Sitten maalasin jälleen tuolla Tikkurilan pohjamaalilla. Onneksi suurin osa maalatuista kohdista jää piiloon, vaikuttaa nimittäin ikävältä hiottavalta tuo epoksi. Ja maalia on paksusti. :problem:
lokasuoja_6.jpg


Mutta pitäisi olla laadukasta maalia. Samalla litkulla maalataan siltoja ja laivoja... Haisee aika jämäkälle, hengityssuojain on ihan pakollinen ellei halua päätään sekaisin. Työskentelyaikaa on todella runsaasti, olikohan peräti 4 tuntia. Aika näyttää, miten toimii. Onpahan tuota varmaan joku muukin autoonsa laittanut :?:

Helmakoteloihin suihkuttelin kotelosuojaa. Dinitrol ML:ää laitoin kaikista kumitulpista pohjan puolelta ja mistä vaan sattui helman sisään kolo olemaan. Ruuvasin tankin luukun irti malliksi, jotta saan oikean väristä maalia viimeistelyyn. Kyllä tää tästä... :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 19:51
Se olikin sun tämä, tossa tehtaan parkissa ohi ajaessa aina katellut ja siitä se iski itsellekki w124 kuumeen :D ..ostitko puskurin ritilän käytettynä vai löytyykö uutena jostain? Itsellä puuttuu kanssa, sattuukos tuo pois vaihtamasi radio olla myynnissä? Tullut katseltua sivusilmällä asiaan kuuluvampaa radiota tuon cd soittimen tilalle..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 20:19
JanneW124 kirjoitti:Sitten maalasin jälleen tuolla Tikkurilan pohjamaalilla. Onneksi suurin osa maalatuista kohdista jää piiloon, vaikuttaa nimittäin ikävältä hiottavalta tuo epoksi. Ja maalia on paksusti. :problem:

Mutta pitäisi olla laadukasta maalia. Samalla litkulla maalataan siltoja ja laivoja... Haisee aika jämäkälle, hengityssuojain on ihan pakollinen ellei halua päätään sekaisin. Työskentelyaikaa on todella runsaasti, olikohan peräti 4 tuntia. Aika näyttää, miten toimii. Onpahan tuota varmaan joku muukin autoonsa laittanut :?:


Mä oon maalannut tuolla ja teknoksen vastaavalla inerta primer 5 aika paljon kaikkea ja parasta pohjamaalia tuo epoksi on. Tarttuu kuin tauti ja hyvä pohja pintamaalille, sekä tuon päälle saa kitata. Ruiskulla tuo kannattais maalata niin säästyy hiomiselta, se tosiaan on ikävää hiottavaa. Epoksi myös täyttää hyvin pieniä koloja. Jos maalaat ruiskulla niin varmaan yllätyt kuinka helppoa se on maalata eikä valu. Muista käyttää epoksimaalin omaa ohenninta, jotkut muut ohentimet tekee maalista sellaista pilaantuneen maidon tapaista lökkeröä. Monesti houkuttais käyttää spraymaaleja helppokäyttöisyyden vuoksi mutta ihan täyttä kuraa ne on tuohon verrattuna.

Tuo dinitrolin ml on hyvä tuote, mutta se jää sellaiseksi tahmaiseksi joten tuohon helman ulkopintaan kannattais suihkauttaa joku kuivemman pinnan tekevä kotelosuoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 20:35
vk00 kirjoitti:Se olikin sun tämä, tossa tehtaan parkissa ohi ajaessa aina katellut ja siitä se iski itsellekki w124 kuumeen :D ..ostitko puskurin ritilän käytettynä vai löytyykö uutena jostain? Itsellä puuttuu kanssa, sattuukos tuo pois vaihtamasi radio olla myynnissä? Tullut katseltua sivusilmällä asiaan kuuluvampaa radiota tuon cd soittimen tilalle..


Jeps, nyt on harmaa 200dee taas saman tehtaan parkissa, kun tämä on telakalla :)
Puskurin listan ostin tuolta https://www.topautoosat.fi/trucktec-aut ... 85880.html Pitää maalata oikean väriseksi, enkä ole sitä vielä tehnyt. Enkä edes sovittanut paikalleen vielä.
Ei ole mankka myynnissä valitettavasti...

S202 kirjoitti:Ruiskulla tuo kannattais maalata niin säästyy hiomiselta, se tosiaan on ikävää hiottavaa. Epoksi myös täyttää hyvin pieniä koloja. Jos maalaat ruiskulla niin varmaan yllätyt kuinka helppoa se on maalata eikä valu. Muista käyttää epoksimaalin omaa ohenninta, jotkut muut ohentimet tekee maalista sellaista pilaantuneen maidon tapaista lökkeröä. Monesti houkuttais käyttää spraymaaleja helppokäyttöisyyden vuoksi mutta ihan täyttä kuraa ne on tuohon verrattuna.


Joo vetelin ohentamattomana pensselillä, kun suurin osa maalattavista kohteista jää piiloon. Hyvin täyttää pienet kolot ja reiät tosiaan :) Täytyy ostaa seuraavaan kertaan tota ohenninta myös niin saa ruiskittua. Ohentamattomana ei tule kyllä Bilteman ruiskusta läpi :lol: Joku aika sitten harjoittelin auton maalaamista ja pohjat jäi valitettavasti spray-tuotteisiin. En aio enää niitä käyttää, ei ole tosiaan vaivan arvoista. Hyviä vinkkejä, otetaan opiksi :thumbup:
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 20:59
Aijaa, siihenkö kuuluu tuon näkönen luukku..yksi oli tarjolla mutta ajattelin että siihen menis sen puskurin ritilän mukainen luukku.
Niin ja sopii kyllä nuo monoblockit w124 ku nenä päähän. Itselläkin on 18" 8/9" ,entiedä jaksaisko vielä ennen kesää hinkutella huullokset kiiltäväksi..kummasti piristää ulkonäköä
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 21:25
vk00 kirjoitti:Aijaa, siihenkö kuuluu tuon näkönen luukku..yksi oli tarjolla mutta ajattelin että siihen menis sen puskurin ritilän mukainen luukku.
Niin ja sopii kyllä nuo monoblockit w124 ku nenä päähän. Itselläkin on 18" 8/9" ,entiedä jaksaisko vielä ennen kesää hinkutella huullokset kiiltäväksi..kummasti piristää ulkonäköä


Mun mielestä toi kuuluu ilmastoituun autoon, missä ritilämallinen puskuri. Mutta nyt ei oo kyllä varma tieto... Alkuperäinen meni tuhannen p***n päreiks viime talvena ni ei ollu verrokkia. Tuossa toinen vaihtoehto https://www.topautoosat.fi/blic-7473898.html

S202 kirjoitti:Tuo dinitrolin ml on hyvä tuote, mutta se jää sellaiseksi tahmaiseksi joten tuohon helman ulkopintaan kannattais suihkauttaa joku kuivemman pinnan tekevä kotelosuoja.


Dinitrol ML + Dinitrol CAR/4941 oli aikeissa laittaa ulkopinnoille. Meneekö reisille?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 22:05
JanneW124 kirjoitti:Dinitrol ML + Dinitrol CAR/4941 oli aikeissa laittaa ulkopinnoille. Meneekö reisille?


No mä en ehkä helmoihin laittaisi tuota, pohjaan kylläkin. Kun tuohonhan tarttuu ajan kanssa aika kerros kaikkea pölyä. Välttämättä sinne helmamuovin väliin tarttisi mitään, paljon tärkeämpi on pitää se väli puhtaana hiekasta ym. Aina silloin tällöin pesun yhteydessä viruttaa reilusti vettä niin kura valuu pois niin ei jää kosteus muhimaan, tärkeä juttu myös ihan uusienkin mersujen kanssa. Nimimerkillä w212 mallin helmaa hiekkapuhaltaneena ja maalanneena, onneksi ei kovin paksusti ollut ruostunut.

Kannattaa ohentaa sitä epoksia pensselillä maalatessakin. Ruiskulla maalatessa sen saa ohentaa tosi ohueksi, niin tulee tasainen pinta. Mä oon ohentanut epoksin ja pintamaalit siten että kun sekoitustikun nostaa maalista niin maali tippuu heti pisaroina eikä valu norona yhtään.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 26.01.2018 18:34
Jeps, alustaanhan tuo olikin tarkoitettu. Täytyy etsiä käypäsempi aine...

Maalit olis ostettu, lokasuoja hiottu ja kitattu. Maalausta en sen osalta vielä kerennyt aloittaa. Helmat sen sijaan maalasin pintavärillä korin väriin. Melkein kaikki kohdat jää piiloon muovien alle, mutta muutama korjattu kohta jää näkyviin. Ne olis nyt maalattu, joskaan ihan näyttelykelpoiseksi en niitä jaksanut näpertää...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: La 03.02.2018 18:50
Hojo hojo

Homma etenee. Lokasuoja sai värin pintaan. Hiontamaalaus hieman epäonnistui kun sain aikaiseksi valumia. Maali olikin yllättävän väritöntä joten vahingossa ruiskutin sitä liikaa. Lisäksi jostain pölähti roskia maalatulle pinnalle, joten hiontahommaa oli aika paljon fillerin levityksen jälkeen. P600-P800 papereilla sain pinnan kuitenkin tasaiseksi.
lokasuoja_7.jpg


Sitten ruiskutin värin ja lakan pintaan. Onnistui yllättävän hyvin. Väri on tasainen eikä lakkakaan tullut appelsiinina pintaan. Ainoa ongelma on roskat, joita lopulliseen pintaankin ilmestyi. Varmaankin ilmasta tai lattialta pöllyää paskaa ruiskuttaessa... Pohjatyötkään ei ihan kympin arvosanaa saa, Aavistuksen olisi voinut huolellisemmin työstää etenkin tuota sivuvilkun ympärystä. Siihen jäi vielä pienet valumajäljet hiontamaalista... :cry:
lokasuoja_8.jpg


Paikalleen tuo kuitenkin kelpaa, normaalissa käytössä pikku virheitä tuskin huomaa. Maalasin samalla lyhdynaluspellit kun olivat melko kiveniskemillä. Samoin hinauskoukun suojaluukku etupuskuriin sai värin. Sen muovi ei vaan näytä kestävän maalia kun kuplii. Pohjamaalin piti soveltua myös muoville, mutta jokin meni pieleen tässäkin...
Hilppeet.jpg


Helmapeltien ulkopintaan löysin sopivan aineen. Tectyl ML tekee vahamaisen kovemman kalvon. Varmasti sopivampaa kuin Dinitrol ML tähän paikkaan. sekin on ruiskuteltu kohteeseen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 21:33
Hyvännäköistä jälkeähän täälläkin tulee! Oletko tuohon epoksin päälle pintamaalia ajatellut laittaa? Itse vedin epoksin päälle vielä temadurin, raptorin 2k pinnoitteen ja sen päälle vielä korkea kiiltoista temaduria ..
Ehkä vähän overkill mutta jospa se kestäisi pitkään kun noitten muovien alle ei kovin kevyin perustein viihti kurkkia kun suurin osa kiinnikeistä kuitenkin hajoaa :P

Kotelosuojana itsekkin ruiskuttelin tuota dinitrollia mutta melko lirua se tosiaan on hyvin kyllä tunkeutuu mutta ei välttämättä kovin kestävää suojaa muodosta?
Tilasin tuota crc:en sp 400:sta se muodostaa jo kunnon kalvon jos tuota vielä lisäksi ruutaisi saa vaan olla tarkkana ettei tuki vedenpoisto reikiä tuolla..

Itselläkin kun tuolla tallissa maalaa niin nuo roskat aina riesana vaikka kuinka siivoisi ja lisäksi suojaisi paikkoja rakennus muovilla tms..
Eli jos hyvän pinnan haluaa niin vesihionta ja myllytys tahtoopi olla ainoa vaihtoehto :roll:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 22:02
Joo on paikattuihin kohtiin maalattu pintaväri päälle. Ja sen päälle Tectyl ML kotelosuoja. Uskoisin että kestää niin kauan kuin autokin... :think:
Dinitrol on tosiaan lirumpi, mutta öljymäinen. Ei pitäisi kuivaa ja tunkeutuu pieniinkin koloihin. Sitä laitoin myös alustamassan alle ja tukivarsien ja takakelkan sisään alustaremontin yhteydessä.

Tänään kävin katsomassa lokasuojaa kun oli kuivanut nyt lauantaista asti. Roskat harmittaa koska pinnasta tuli muutoin tosi hyvä, ihan kiiltävä. Ei yhtään appelsiinia. En varmaankaan ala kuitenkaan myllyttämään tai hiomaan, niitä roskia ei muista eikä huomaa enää kun auton saa ajoon sitten joskus.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 15:32
Auto on taas kasassa. Lokasuojan vahasin ja kohdistin takaisin paikoilleen. Samoin lyhdynaluspellit. Ujutin helmamuovit takaisin kohdilleen ja ruuvasin kiinni. Takalokasuojan muovilistan alakiinnikkeelle piti porata reikä, koska tämä kohta piti paikata samalla kun paikkailtiin helmoja. Melko hyvin osui kohdalleen. Kylkimuoveihin ja helmoihin piti uusia muutamat kiinnikkeet, löytyi KL varaosista hyllystä kaikki. Vaihdoin myös nostokohtien tunkinpaikan muovinappulat uusiin.
mb_6.jpg

mb_7.jpg

Roskista huolimatta olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Sävyeroa ei juurikaan ole ja hyvin istuu lokari paikalleen. Toivottavasti myös kestää ruostumatta uudelleen. Omat onnistumiset tällä saralla ovat toistaiseksi erittäin huonot :oops: Etuvilkku otti myös osumaa kun tiputin sen lattialle. Lasi lähti irti umpiosta joten täytyy hommata uusi. Kiinnikkeet olikin jo valmiiksi rikki joten olisi pitänyt uusia joka tapauksessa.
mb_8.jpg


Ja tuossa on nyt alla syksyllä puhalletut ja maalatut 8-reikävanteet 7x15 et 37 sekä ihan uudet talvirenkaat Kormoran Stud koossa 195/65r15. Keskilätkät maalasin toiselta puolelta yksiväriseksi ja toiselle puolelle maalasin tähdet auton väriin. En tiedä kunpi onpi parenpi... :?:

Puskurin vetolenkin peitelevy on ihan oikea. On vaan muutoin vähän repaleina itse puskuri
puskuri.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 16.02.2018 19:35
Hyvin kyllä osunu väri :thumbup: .Jaa se oli tuo luukku oikea, en vielä ole tilannut ite.Näyttää tuolla sivuston kuvassa jotenkin ihmeelliselle mutta ihan normaalistihan se sinne istuu.
Noita ritiläpuskureita oli ainakin joku aika sitten täällä foorumilla muutamilla kympeillä ja facebookin ryhmässä olikohan 50-80 vasta uusi paketissa, kannattaa napata kyllä jos tulee edullisesti vastaan ja ajatus joskus vaihtaa ehjä.Käsittääkseni ritiläpuskureita ei hirveesti yleensä liiku ainakaan halvalla. Voihan se olla tietysti että nuo sun halkeemat saa vielä korjattua jotenkin. Itsellä oli niin repaleinen että oli pakko uusia.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 16.02.2018 20:27
Joo mulla on nyt joku käsittämätön pulla käyny ton maalin sävyn kanssa :D

Jossain vaiheessa ajattelin tässä lokasuoja/helmaremontin yhteydessä korjata ton puskurin, mutta se nyt jäi. Täytyy pitää silmät auki jos ehjä puskuri osuis kohdalle. Takapuskimessakin on halkeama ja siihen on vielä upotettu parkkitutkat :lol: Kyllä. Bochin parkkitutkat, hattuhyllyllä on näyttö joka kertoo kuinka kaukana este on. Sen keskusyksikkö lähti irti ensimmäisenä, koska en siedä piipittäviä härveleitä autossa :)

Ps. Miten saan topicin kuvat näkymään kaikille? Nyt näkyy vain kirjautuneille.
Ps ps. Päivittelin joitakin kuvia parempilaatuiseksi aiemmilla sivuilla
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, remontissa
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä käytössä
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2870
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Pe 16.02.2018 23:43
No juu, hyvähän siitä tuli. :thumbup:

Suoraan foorumille liitetyt kuvat kai aina näkyvät vain kirjautuneille. Ulkoiselta palvelimelta tänne linkitetyt kuvat näkyvät kaikille (ite käytän kuvat.fi -palvelua). Edellyttää tietysti, että ovat siellä palvelimella julkisena niin, että näkyvät kaikille.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: luokyio ja 3 vierailijaa








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi