Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 02.09.2003 15:16
Paikkakunta: Päijät-Häme
ViestiLähetetty: Su 10.09.2017 18:19
Omissa om602:sissa s124 (vapari) auttoin pelkkä nostajien vaihto ja ajelin sillä vielä 300 000km. Amerikan ihme w124 turbolla siihen piti tehdä nostajien lisäksi täysi kansiremppa, oireili kyllä muutenkin kuin pelkällä naputuksella. Ajoittainen naputus tullut molemmissa siitä kun nostajaan kulunut bemarin merkki päälle :shock: , kun nostaja vähän pyörähti niin välillä oli välystä ja välillä ei.

Ja toistetaan on se hieno vehjes :thumbup:
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi


Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: La 07.10.2017 19:23
No niin. Remonttia, vaan ei vielä kansiremonttia...

Ihmettelin kun kuskinpuolen etulokasuojan kylkilista ei ollut alapäästä kiinni ollenkaan. Repäisin listan pois, jotta asia selviäisi...
20171005_191900[1].jpg

Ei ollut enää peltiä mihin lista kiinnittyisi. Oli pakko ottaa lokasuoja pois ja katsoa, miltä sen alla näyttää.
Siellä ei onneksi lisää yllätyksiä ollut. Otin myös helmamuovin irti kuskin puolelta katsoakseni viimeinkin helmapeltejä. Tiedossa oli, että tunkkauskohdat ovat haperoa. Eipä niissäkään pahasti muuta vikaa ollut. Keskellä helmaa pientä haperoa.
20171007_160028[1].jpg

Laikkasin ruosekohdat pois ja hioin terveelle pellille. Täytyy tehdä toiselle puolelle vielä sama homma ja paikata helmat.
20171007_180914[1].jpg

Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä ruosteen piilottelussa
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4089
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: La 07.10.2017 21:28
JanneW124 kirjoitti:Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.



Sovita paikoilleen ennen kun maalaat/maalautat meinaan jotku istuu ihan kohtuullisen hyvinkin ja jotku jää irvistämään rumasti.

Olen itte ostanu kaksi tarvikepeltiä ex 200D:hen ja ne istu ihan hyvin. Hinta uudelle sellaiselle tais olla neljän kympin hujakoilla kipale.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 08:17
Jari Ke kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Uuden lokasuojan löysin jo käytettynä. Tai uusi tarvikepelti se on mutta käytettynä ostin. Pitää maalata oikeaan sävyyn.



Sovita paikoilleen ennen kun maalaat/maalautat meinaan jotku istuu ihan kohtuullisen hyvinkin ja jotku jää irvistämään rumasti.

Olen itte ostanu kaksi tarvikepeltiä ex 200D:hen ja ne istu ihan hyvin. Hinta uudelle sellaiselle tais olla neljän kympin hujakoilla kipale.


Joo näin oli tarkoitus tehdä. Istuvuuden takia halusin ostaa alkuperäisen ja sellaista luulin meneväni ostamaan. Olikin tarvikepelti, mutta ihan uusi joten tarttui sitten matkaan. Ja ihan ite aattelin maalata.

Mites noi tunkkauskohtien paikkaus... kun on ilmeisen yleinen paikka ruostumaan, niin joku vika tossa kohdassa on. Mitäs jos paikkais noi kohdat umpeen?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä ruosteen piilottelussa
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 19:48
Vänkärin puolelta otin helman tarkasteluun. Lokasuoja on ihan ehjä, mutta helmapelti samanlaisessa kunnossa, kuin kuskin puolella. Tunkkauskohdista laikkasin ruosteiset pellit pois tältäkin puolelta.

Muuten helmakotelot näyttää hyväkuntoisille. Kotelosuojaa näkyy seinämillä ja seinämät on täysin ruosteettomat ja maalissa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä ruosteen piilottelussa
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 19:45
Helmojen hiplaus jatkunut verkkaisesti. Olen yrittänyt poistaa kaiken ruosteen, mitä löytyy. Aavistuksen meinaa karata takaovien kohdalla ohi helmoista kohti kynnyksiä. Korjataan nyt nekin kohdat samalla. Paikkoja ei ole vielä hitsattu, paikataan kun ruostehommat valmiit.

Lokasuojaakaan ei ole vielä maalattu, mallailin kyllä paikalleen. Vähän pitää taiteilla, että saa istumaan kunnolla. Nokkapellin saranan kohdalta pitää ainakin sipaista pala pois, ei mahdu muuten lokari paikalleen.

Etujarrut tuli uusittua. Ovat täristäneet jarruttaessa ja tutkiessa huomasin, että palat alkoi olla loppu. Vaihdoin levyt ja palat ja puhdistin ja rasvasin lukutapit. Yksi liukutapeista oli jumissa, muut liikkuivat mutta rasvaus oli jo melko heikko. Kaikki kumit oli kuitenkin ehjiä. Lisäsin myös kulumisen varoitusanturit paloihin, niitä kun ei vanhoissa ollut ollenkaan. Joku varmaan säästänyt vitosen :roll:
brembo.jpg


Talvivanteet kävi hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalauksessa. Väriksi valitsin RAL9003, joka on tuollainen kermanvalkoinen. Nämä tohti pilata väärällä värillä, koska eivät ole orkkisvanteet. Saa nähdä, miltä näyttävät alla :?:
RAL9003.jpg


Monta rautaa siis tulessa ja kaikki tietysti kesken :oops:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä ruosteen piilottelussa
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 20:38
Jotain taas yritetty väkertää...

Tarvikelokari ei asetu paikalleen tarpeeksi hyvin. Muuten istuu ihan nätisti, mutta lokarin ja konepellin sauma leviää tuulilasia kohti. Jos taas sitä koittaa taittaa kohdalleen, ei istu enää oven kanssa. Ei jatkoon... :thumbdown:
Yritän tehdä tuosta alkuperäisestä vielä ehdan. Leikkasin ruosteisen alahelman lokasuojasta pois ja ajattelin korvata sen tarvikelokarista leikattavalla palalla. Ruostehommia tulee hieman lisää, mutta nehän on mersumiehelle tuttuja :shh:
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis
W124 E200D -95 vara-auto, tällä hetkellä ruosteen piilottelussa
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi