Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

zahmuli kirjoitti:Hienon näköinen peli. Onko kesäksi tulossa isommat alupallot alle?
Jannew124 kirjoitti:Aloitusviestissä näkyvät Väyrysen 16' pallot ois tulossa kesäks alle. Niissä on vielä suht hyvät renkaat, joten ne ajan ainakin loppuun.
Jos joku on varmaa, niin se on aivan varmaa.... :oops:
monoblock.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Ai ai ai.. nyt näyttää hyvältä. Laitappa kuvaa kun ovat paikallaan.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

No niin... Alkoihan se kesältä näyttämään täällä Keski-Suomessakin. Vappuna sato vielä lunta joten ei ole uskaltanu kesärenkaita alle laittaa vasta kun nyt. Eilen kävin ostamassa noihin Monoblockeihin uudet renkaat. Hankook Ventus Prime3:set valitsin koossa 205-50-17. Hyvin sopivat alle, ei ainakaan normaaleissa ajotilanteissa ole raapinut yhtään kiinni sisälokareihin. Ajettavuus on myös kohdallaan, ainoastaan jäykemmät/kovemmat tuntuvat olevan kuin 15 tuuman talvirenkaat.
Vanteiksi tuli siis AMG Monoblockit 7.5x17 ET35. 202 alkuinen varaosanumero, eli ceemelistä arvatenkin alunperin. Oikein passelisti käyvät paikalleen, takavanteiden pulteista sipasin rälläkällä muutaman millin pois, kun oli aika nahkoilla mitta käsijarruhilppeisiin. Siistikuntoiset vanteet, mutta ei virheettömät. Joitakin kanttariosumia löytyy reunuksista.
Vanteet ja renkaat kävin samantien muutoskatsastamassa otteeseen. 55€ siitä ilosta, että leimasetä merkkas rengaskoot ylös ja kävi tulostamassa uuden otteen :crazy:
Ilmastoinnille tehtiin täyttöhuolto. Ei löytynyt vuotoja ja tuntuu pelittävän hyvin. Viime kesänä oli jo hieman tehottoman oloinen, joten täyttö oli paikallaan. Kevätpesu on vielä tekemättä. Pitää pestä ja vahata. Sisätilat tulee saamaan painehuuhtelupesun jahka kerkiää...

Mut laitetaan loppuun pari kuvaakin uusilla palloilla
20170504_231955.jpg
20170504_232552.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Nyt on hieno :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Hojo hojo taas...

Kesäinen päivä oli mukava käyttää sisäpesuun. Sisusta sai siis hieman normaalia perusteellisemman pesun, kun tarjosin tekstiilipesuria penkeille ja verhoiluille. Sen enempää en autoa purkanut, mutta takapenkin istuinosan otin irti ja pesin irrallaan. Sisältä pesin joka paikan mihin pesurilla vain taipui. Penkit, ovipahvit ja suurimman osan lattiamatoista sai imuroitua melko hyvin. Vaikka auto ei kovin epäpuhtaalta näyttänyt niin olipas aika häijyn näköistä vettä, mitä pesurin likavesiastiaan syntyi. Kävin kaikki paikat kahteen kertaan läpi aluksi pesuaineella ja lopuksi pelkällä vedellä. Ei se likavesi nyt aivan puhdasta ollut vielä lopuksikaan, mutta silminnähden penkit puhdistuivat. Pesurina toimi Kärscher SE 6.100 ja pesuaineena saman valmistajan tekstiilinpesuaine.
kuskinpenkki.jpg
takapenkki.jpg
Korjasin samalla vauhdilla vielä kiertovesipumpun. Uudet hiilet on odottanut varastossa jo yli vuoden inspiraatiota ja nyt se tapahtui. Purin pumpun ja tinasin uudet hiilet paikalleen. Kasaaminen onnistui kalastajalangan avulla, sillä sain pidettyä hiilien jousia vedettynä kunnes sain kannen takaisin paikalleen ja hiilet akselille. Harjoittelin tämän homman 200deellä jokin tovi sitten joten oli suunnitelma valmiina. Vaihdon jälkeen pumppu oli hieman jumissa ja sitä piti käsin auttaa liikkeelle, mutta herkistyi kyllä ja alkoi toimimaan. Mitenkään tarpeellinen tuo värkki ei kyllä mielestäni ole, mutta saa luvan toimia kerta on sinne asennettukin.
vahattu.jpg
Alkukesästä tuli myös pestyä ja vahattua kiesi. Ihan TurtleWaxin pesuaineilla ja vahalla homma hoitui. Kulutus on tasaisen tappavasti 6,8l/100km joka tankkauksella, eikä isompia murheita tien päällä ole tullut. Kilometrejä takana nyt 464000.

Hauskaa kesää!!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hieno tuli sisältä :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ja nyt kun tälle nypläyslinjalle lähdettiin niin alkoi häiritsemään tuo kulahtanut nahkaratti. Ei ollut vielä mitenkään rikki tai rispaantunut, mutta pinta oli syöpynyt klo 8 -klo 12 väliseltä matkalta. Hioin ratin p800 paperilla mataksi ja tasaiseksi. Putsasin asetonilla ja maalasin vaahtomuovisiveltimellä nahkamaalilla kauttaaltaan. Viisi kerrosta sipaisin maalia välillä kuivatellen. Maalin merkkiä en nyt millään muista, mutta nahkamaalia MB:n mustalla värikoodilla. Maali sisältää myös pinnoitteen, joten ihan valmista pintaa pitäisi ainakin tulla. Toivottavasti pysyy.

En tajunnut ottaa kuvaa lähtökohdasta, mutta homman jälkeen näytti tältä:
ratti.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jotain pientä taas näperretty...
Alkuperäinen soitin sai väistyä modernimman tieltä, ei jaksa kuunnella enää pelkkää radiota. Becker Special BE1150 vaihtui Kenwoodin KDC-X5000BT soittimeen. Nyt kuuluu CD ja auxin tai bluetoothin kautta mikä tahansa. Myös puhelut tulee nyt modernisti soittimen välityksellä puhuttua laillisesti. Alkuperäisiin johdotuksiin ei tarvinnut tehdä muutoksia, kävi suoraan ISO liittimeen. Jokunen piuha jäi kytkemättä, varmaankin himmennin, valo yms. Antennin piuhaan piti ostaa ISO-DIN adapteri.

Öljynvaihto tuli jälleen ajankohtaiseksi, joten uudet Diamon Dieselit vaihdoin koneeseen. Öljynsuodattimen kannen tikussa olevista o-renkaista ylemmässä oli pieni orkonen, eikä Man-filtterin mukana tullut uusia. Ei ollut kuitenkaan poikki asti, mutta seuraavalla kerralla täytyy uusia nuo o-renkaat. Ilmansuodattimen vaihdoin myös. 10600km oli nyt vaihtoväli, kilometrejä 465900.

Kone on alkanut pitää kylmänä pientä kalkatusta/naputusta. Yritin paikallistaa ääntä, mutta en ihan päässyt jyvälle mistä tulee. Venttiilikopasta koneen takaosasta ehkäpä. Lämpöisenä ei enää kuulunut. Ihan säännöllinen kierrosten mukaan tuleva melko nopea naputus. Itsellä ekana tulisi mieleen venttiilin nostajat, mutta onko loogista noin päin että kylmänä ääntää ja kuumana ei...? Hihnankiristimen iskarin yläpääkin on vähän väljä, mutta sen kampeaminen ei muuttanut ääntä eikä kuulostaisi tulevan koneen etuosasta.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tuohon naputukseen saa pientä lisäselkoa sillä, kun selvittää, että tuleeko se nokka-akselin pyörimisen tahtiin vai kampiakselin (siis kun nokka pyörii puolta hitaammin). Esim. kun ottaa öljyntäyttökorkin auki moottorin käydessä, niin näkee nokka-akselin pyörimisnopeuden ja siihen on helppo verrata kuuluvaa naputustaajuutta. Ei kai sekään ole mitenkään mahdotonta, että nostin kylmänä napsuttaa, vaikka kieltämättä kuulostaisi loogisemmalta, että lämmin öljy notkeampana voisi vuotaa ohi jostakin nostimen osasta tms. Tai sitten joku suutin voi naputusta kai kanssa tehdä.



Mä en muista missään suodatinpaketissa nähneeni noita keskitapin O-renkaita, mutta esim. KL:stä niitä sai hankittua. Kunhan saatiin ensin selvyys siitä, että mitä renkaita olin vailla - ei taida olla kovin yleinen myyntiartikkeli siitä päätellen, miten hankala siitä oli päästä selvyyteen silloin, vaikka myyjä yleisesti vaikutti asiantuntevalta MB-varaosien myyjältä. No, noilla renkailla ei onneksi ole merkitystä öljyn liikkumiseen tai paineisiin koneen käydessä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Joo tänään kuuntelin tarkemmin naputusta ja kyllä ne nokan tahtiin kuulostaisi ja näyttäisi tulevan, kun öljyntäyttökorkista tiirailin. Myös metronomin kanssa kuulostelin taajuutta ja jotain 300- 310 iskua minuutissa eli noin puolet tyhjäkäyntinopeudesta.
Nyt ääni ei kuulunut ihan koko aikaa, vaan taukosi aina hetkeksi ja taas hetken naputti.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Onko öljyn laatu vaihtunut jossakin kohtaa? Sehän voi alkaa nostimia kiusata joskus.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

joop79 kirjoitti:Onko öljyn laatu vaihtunut jossakin kohtaa? Sehän voi alkaa nostimia kiusata joskus.
No minä oon tota Teboilin Diamond Dieseliä (5W-40) tälle juottanut. Ei tietoo mitä edellinen omistaja käyttänyt, ei ollu merkinnöissä öljyn merkkiä. 10-40 oli kuitenkin merkattu. Vajaat 30000km menty Teboililla ja vähän aikaa sitten panin merkille tuon äänen...

Jos äänen aiheuttaja on nostaja(t) niin miksi ne pitää ääntä? Mikä niiden toimintaperiaate on?

Edit: Vastaan itselleni ni ei tartte kysellä tyhmiä :D
http://www.autowiki.fi/index.php/Hydrau ... innostimet" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli ääntää, jos ei saa pidettyä välystä pois.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jonkun aikaa oon nyt tota nostajan ääntä seurannut ja samalaisena on pysynyt. Eli kylmänä säksättää aaltoilevasti, lämpöisenä hiljenee. Ostin moottorinpesuainetta (BG ERP pn109E) ja ajattelin kokeilla josko vaimenis. En oo kylläkään kovin luottavainen, aina suhtautunut hyvin varauksella näihin taikalitkuihin. Tätä kuitenkin ihan autokorjaamolta ostin kun suosittelivat Forten sijaan. Oli vähän edullisempaa ja pitäis toimia yhtä hyvin. Huomenna olis tarkoitus toteuttaa, toivottavasti auttaa. Vaihdellaan sit nostajat jos ei onnistu.

Kansipahvin oireita en ole huomannut. Nesteet ei häviä eikä sekoitu, ei keitä, kupli tai savuta. Ulkoista vuotoakaan ei näy. Öljynpaineet kylmänä tapissa ja lämpöisenä tyhjäkäynnillä 1,5-1,8bar. Auton oman mittarin mukaan siis.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Eiks noi 30 th öljynvaihto väli oo ihan liikaa. 10-15 th öljynvaihto väli ja vois säästyä nostaja remontilta ym. Pesu/huuhtelu touhuilta.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

On ihan liikaa. Siksi olen vaihtanut öljyt 10tkm välein.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Edelleen olen hiukan skeptinen sille että nostin olisi rikki tai ainakin harvinaisena vikana pidän sellaista. Kolmekin settiä niitä nyt vajaan kolmen vuoden aikana olen vaihtanu omiin ja jokakerta turhaan. Voi vika silti nostajissakin olla.

Kapeakantisissa pumpun ennakkosäädin saattaa pitää ääntä tai ainakin niin tuon 250DT:n kohdalla on. Jo ostaessani autoa huomioin asian. Mynällä sitä sitten paikallistettiin ennakkosäätimeen samalla kun pumppua muutenkin ajoitettiin ja laakerienkuntoa syynättiin jne. Alipainepumppu on toinen mikä saattaa pitää ääntä. En lukenu kaikkea että joko lienet sen vaihtanu? Se kannattaa vaihtaa jokatapauksessa ellet ole vielä vaihtanu meinaan alkuperäinen on sitä heikompaa sorttia. Omanikin sen vaihdoin vaikka se alkuperäinen oli moitteettomassa kunnossa.

Tässä nostin purettuna. Jos tuo keskiosa eli "hydrauliosa" ei ole jumissa ja jousi on ehjä niin nostin kaiketi on kunnossa. Pura tuolleen kuten kuvissa ja pistä kommentit jos vaihdat niitä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1198191" onclick="window.open(this.href);return false;

Itte kans vaihdan 10t välein öljyt ja suotimen tuohon mikä jatkuvasti on ajossa.

Niitten suotimen keskitapin O -renkaitten kunnon voi testata silleen että ottaa sen keskitapin ja laittaa pelkästään sen suodinkoteloon paikalleen ja kaataa tyhjään suodinkoteloon öljyä pohjalle muutaman sentin. Laittaa tarkasti johonkin tasoon että kun seuraavana päivänä kattoo ni näkee onko vajunut. Jos on vajunu niin O-renkaat falskaa.

Sitä en ole testannu et jos kaataa enemmän kuin mitä se päävirtaussuotimen keskiputki siinä suodinkotelon pohjalla on korkea niin meneekö sen tason yli kaadettu oljy alakertaan? Pitäisköhän ihan koitaa ja ottaa kuvia aiheesta seuraavassa ö-vaihdossa?
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Jep. Luin hiukan hätäisesti.:" Teboililla menty 30000 km". 10 th on hyvä öljynvaihto väli.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Juu eli sama oljymerkki ollut viimeiset 30tkm. Vaihdot ajallaan...

Jari Ke: Nostaja epäiltynä, koska samanlainen ääni kuuluu kylmäkäynnistyksessä sen pienen hetken ennenkuin ö-paineet nousee. Sit ääni vaimenee ja alkaa hetikohta naputtaa aaltoilevasti. Ääni kuulostas tulevan koneen takaosasta 4-5pytyn tienoilta. Eupäästä se ei mielestäni kuulu, alipainepumppuakin kuulostelin ja hihnankiristimen iskaria kampesin tuloksetta. Alipainepumppua en ole vaihtanut, eikös näissä viimeisissä se ole jo liukulaakeroitu?

Selvitys ja esitutkinta siis päällä, ajattelin aloittaa tällee helpolla konstilla eka. Tutkitaan sit lisää jos ei auta. Kiitoksia vinkeistä
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ääni loppuu (ja alkaakin) yhtäkkiä nostin on hyvin mahdollinen syypää.

Autosta; minun silmään erittäin hieno. Hyvä väri, nätti sisustus ja todella hienot vanteet ja alustan korkeus kohdallaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jaahas, auto kiittää kehuista. Oon onnistunu ottamaan kuvat riittävän kaukaa ja pimeellä... :D

Huuhtelu suoritettu. Kaadoin litkun öljyn sekaan ja annoin käydä n. 40min tyhjäkäyntiä ja lopuksi 10-15min n.1200rpm. Purkin ohjeissa oli, että tyhjäkäynnillä käyntilämpötilaan ja vähintään 10 min 1200rpm. Korjaamolta sanoivat että anna käydä tunnin verran. Laskin öljyt huolella pois jottei mitään jäisi sisään. Uusi suodatin ja uudet öljyt sisään. Diamond Dieseliä laitoin edelleen.

Ensivaikutelman perusteella ei auttanut mitään. Ääni ei kadonnut enkä huomannut mitään muutakaan eroa missään. Joko aine ei putsannut mitään tai sitten koneessa ei ollut mitään mitä puhdistaa. Kovasti yritin paikallistaa ääntä, mutta en osaa tarkasti sanoa mistä tulee. Apulaitteista ei mielestäni johdu, eli nostajaa epäilen edelleen.

Uusin ne suodatinkannen tikun o-renkaat samalla. Eihän sekään ihan putkeen mennyt, 0.2mm pienempi ainevahvuus oli vaihdokeissa enkä saanut vanhoja ehjänä pois. Yritin niin varovasti kun vaan voi, mutta kun toinen oli jo valmiiksi melkein poikki ja toinen kivikova ni rikkihän ne meni. Alkuperäiset taitaa olla 6x2mm ja 7x2mm. On ihan siinä ja tässä että tiivistääkö ne vai ei. Vaihdetaan oikeisiin hetimmiten.

Pesin auton ja käsittelin ikkunat jollain lasinpinnoitteella. Pitäs pysyä ikkunat puhtaampana ja kuivempana syyssateilla.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja dealer »

O-renkaat on samankokoiset vaikkei vanhat siltä näytä. Kokoa en muista.
oulaistenliikenne.fi
silverhawk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja silverhawk »

ettei kuitenkin olisi se kapea kantisen tyyppivika eli kannentiiviste mikä vuotaa etupäästä öljykanavaan minkä takia ykkösen nostimet läpsyttää? :think: tosin kirjoitit että ääni kuulostaa tulevan koneen takapäästä,toivotaan että vika ei ole tiivisteessä :thumbup:
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Voi hyvinkin olla kansipahvissa vikaa. Oon koittanu seurailla merkkejä sen vuodosta, mutta en ole muuta havainnut kun tuon nostajan naputuksen. Ääni tosiaan kuulostaa tulevan takaosasta, mutta paikallistaminen on tosi hankalaa.

Tiivisteen vaihto on ollut suunnitteilla, koska en tiedä onko sitä koskaan vaihdettu. Tähän asti vaan toiminut moitteetta joten en ole pitänyt kiirettä. Nyt olis yks hyvä syy lisää rempata....
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Niin heiluuko tyhjäkäynnillä öljynpaineviisari ylös alas koko ajan? Sehän saattaa joskus tehdä niin kun tiiviste alkaa olla tiensä päässä ja päästää öljykanavaan 1-pytyltä puristuspainetta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

joop79 kirjoitti:Niin heiluuko tyhjäkäynnillä öljynpaineviisari ylös alas koko ajan? Sehän saattaa joskus tehdä niin kun tiiviste alkaa olla tiensä päässä ja päästää öljykanavaan 1-pytyltä puristuspainetta.
Ei heilu. Välillä ajon jälkeen se on vaikka 1.5bar ja joskus toisen kerran 1.8bar mutta oli lukema mitä tahansa niin viisari ei nypytä.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

silverhawk kirjoitti:ettei kuitenkin olisi se kapea kantisen tyyppivika eli kannentiiviste mikä vuotaa etupäästä öljykanavaan minkä takia ykkösen nostimet läpsyttää? :think: tosin kirjoitit että ääni kuulostaa tulevan koneen takapäästä,toivotaan että vika ei ole tiivisteessä :thumbup:

Lähes aina "kilkatusten" syypää on ollut kannentiiviste. Mitäs Jannen mersulla mittarissa? 400-500tkm keskiverto kansirempan kohta.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jussi L. kirjoitti:
silverhawk kirjoitti:ettei kuitenkin olisi se kapea kantisen tyyppivika eli kannentiiviste mikä vuotaa etupäästä öljykanavaan minkä takia ykkösen nostimet läpsyttää? :think: tosin kirjoitit että ääni kuulostaa tulevan koneen takapäästä,toivotaan että vika ei ole tiivisteessä :thumbup:

Lähes aina "kilkatusten" syypää on ollut kannentiiviste. Mitäs Jannen mersulla mittarissa? 400-500tkm keskiverto kansirempan kohta.
470tkm rullattu. Aattelin ens kesänä puolen miljoonan huolloks vaihtaa tiivisteen, mutta nyt tuntuu vähän siltä että kannattanee aikaistaa. Vara-auton maalausoperaatiokin on valmis ni sais sen remontin ajaks käyttöön.... :think:
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Alexir »

Itse vaihdoin omaan 300D OM603 nostimet aikanaan, tuntui kuin olisi pientä(?) ääntä pitänyt.
Teboilin DD itsellä ollut kanssa käytössä.
Ei ollut kallis, eikä vaativa työ - saipahan sen poissuljettua mahdollisista ääntäjistä. (ääni poistui niillä)
Kannattaa pitää vaihtoehtona.

Auto todella upea, vanteet kruunaa kokonaisuuden.
Varusteista turha kai edes mainita kehuja, itsellä omassa myöskin 90L tankki - tykkään.
Väri, vannevalinta, sisusta jne. huomioiden aivan nappi kokonaisuus!
Herättää kateutta.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

JanneW124 kirjoitti:Aattelin ens kesänä puolen miljoonan huolloks vaihtaa tiivisteen, mutta nyt tuntuu vähän siltä että kannattanee aikaistaa. Vara-auton maalausoperaatiokin on valmis ni sais sen remontin ajaks käyttöön.... :think:
Kyllä se kannattaa pahvi vaihtaa, mikäli ei vielä ole vaihdettu. 3:een oon joutunu nostajien äänien takia vaihtamaan. Yhteen 601 en jaksanut vaihtaa ja sepä lopulta imas sitten sylinteriin öljyt.. Ja loput arvaattekin.. :mrgreen:

EDIT: Sotkenpa lisää kertomustasi.. Mutta näinhän sille tiivisteelle siellä käy:

Kuvakannentiiviste by Henri Korkalainen, on Flickr

Tässä autossa ehti turbon öljyputkeen metallinpalaset tuosta tiivisteestä, mutta eivät ehtineet hajoittamaan turboa. :thumbup:
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Joo kyllä siihen oon nyt henkisesti valmistautunut että kansi nousee pois. Muita oireita en onneksi ole havainnut kun tuo nostajan ääni.

Vara-auto täytyy käydä leimaamassa, siitä kun meni leima pitkäks. Saapahan sitten remontoida rauhassa, kun ei ole kiire saada autoa ajoon. Rauhassa ja ajan kanssa aion tiivisteen vaihtaa kun en ole koskaan sellaista hommaa tehnyt.

Kiitoksia kommenteista!!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Vastaa Viestiin