Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja Nozki »

JanneW124 kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vinkeistä. Täytyy yrittää saada ruoste mahdollisimman hyvin pois. Työmaan maalarilta vois lainata pohjamaalia. Se on jotain 2k teollisuusmyrkkyä, sais ihan pensseliversiona. Kaveri kehui Motonetin myymää Noveroxia. Oli maalannu jonkun pienen alueen eikä ruoste puskenut läpi. Tiedä sitten mitä sen maalin alla tapahtuu.
No joo, Noveroxista kun etsii netistä kokemuksia, niin löytyy roppakaupalla huonoja kokemuksia, mutta myös hyviä. Itse en ole vielä arvannut sitä testata.

Mä laitoin yhden auton pohjaan samaan tarkoitukseen tehtyä Loctiten kamaa, eli Loctite 7500: http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm? ... 2628501505. Myyjänä 4x4 parts. Siihen sitten päälle ensin kotelosuoja ja sen jälkeen massa. Toiselle puolelle (siis auton lattiaan / tavaratilan pohjaan) ensin tuo kama ja päälle epoksipohjamaali + pintamaali. Tuosta ei löydy netistä niin paljoa moitteita kuin Noveroxista, mutta toisaalta siitä on muutenkin niin paljon vähemmän kokemuksia kirjoitettuna, ettei se kyllä mitään todista. Mun mielestä tuo tarttuu kiinni kohtuullisen heikosti siihen pintaan, josta on irtoruosteet ja pölyt kuitenkin etukäteen varsin tarkasti poistettu. Pitempiaikaista kokemusta ei ole, mutta myyjä kyllä kehui kovasti, että heillä ruostesuojaamoyrityksessä ei muutaman vuoden aikana ole tullut ollenkaan huonoa palautetta, eivätkä ole tehneet itse negatiivisia havaintoja niistä autoista, joihin tätä on käytetty. Tiiä sitte; aika näyttää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tuli remonttiin parin viikon tauko, kun työt vei ulkomaille hetkeksi. Mutta nyt pääsi taas jatkamaan.

Ruosteiden poisto korista jatkui. Kävin ostamassa Dinitrol annitrolia pönikän. Tuntui olevan hieman tehokkaampaa kun tuo bilteman mönjä. Vuoronperään teräsharjalaikkaa ja annitrolia, ja koko ajan ruoste vähenee ja pelti kirkastuu. Vielä sitä siellä huokosissa on, täytyy vähän vielä hiplata. Maaliksi laitan todennäköisesti työmaalta saatavaa teollisuusmaalia.

Takanavat ja olkavarret putsailin ja ujutin maalaamoon. Hyvät tuli. Väritoiveita ei voinut esittää :) Sitä sai mitä ruiskussa sattui olemaan.
taka_maalattu.jpg
Maalauksen jälkeen kasasin palikat. Ensiksi temusin narinahelat paikalleen. Menivät huomattavasti helpommin kuin mitä vanhat irtosivat. Sitten prässäsin laakerin paikalleen, kiinnitin jarrukilven ja vedin navan laakeriin.
napa_kasattu.jpg
Tuli tosi hyvät noista navoista. Ei harmita pätkääkään, että purin ja putsasin. Satasen verran tosin joutui kuvetta kaivamaan, että sai laakerit ja jarrukilvet. Laakeriksi tuli SKF:n satsi, jarrukilvet on joku tarvike merkki. Nekin olis tietty voinut maalata, mutta se nyt jäi. Täytyy ruiskia jotain ruostesuojaa kun ovat paikallaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Ke 14.02.2018 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Remontti etenee hitaasti, mutta varmasti.

Sain ruostepaikat putsattua ruosteista (toiveajattelua) ja maalattua. Pensselillä suttasin reilulla kädellä pohjamaalia. Maaliksi sain teollisuusmaalaamon käyttämää 2k pohjamaalia. Sen tarkemmin en tiedä, mitä kamaa se on. Ainakin paksua ja hyvin tarttuvaa. Ei pitäis ruosteen puskea läpi, jos sitä jäi.
maalattu.jpg
Samalla ruiskuttelin koteloihin ja helmoihin kotelosuoja-ainetta. Joka paikkaan, mistä vaan kumitulppa löytyi, sumuttelin sinne tänne. Ei näkynyt ruostetta piilopaikoissa, kun kumitulpistaa tihrusti. Tämä onkin ruostesuojattu Suomeen tuotaessa 2003.
Maalia oli reilusti yli menekin, joten maalasin vielä uudet takajarrukilvet näkyviltä osin ja muutaman pikkuosan.

Alatukivarret sain kasattua eteen ja taakse. Tunkkivirityksellä painoin alapallot reikäänsä ja kumivasaralla naputtelin puslat sisempään päähän tukivartta. Taka-alatukivarren sisempi puslakin lipsahti paikalleen samalla tunkkivirityksellä. Takakelkkaan sain prässättyä häränsilmät ja kaikki koripuslat. Häränsilmiin löytyi lunttilappu, johon olin mitannut asemat ennen purkua. Nyt ne on tismalleen samalla lailla kuin ennenkin. Koripuslat menivät nätisti paikalleen, kun liukasti kumin Fairylla.

Hyvin meni kaikki kasaan, mukava asentaa uusia osia puhtaisiin paikkoihin. Rakentelin hyvät asennusvehkeet kierretangoista, prikoista, putkesta yms joten nätisti asettui puslat paikoilleen. Maalipintakin on vielä ehjä alustan raudoissa. Seuraavaksi ruostepaikkojen viimeistely ruostesuoja-aineilla ja massoilla sekä kasaushommaa. Mutta läjään päin ollaan menossa joten puoliväli on jo ohitettu :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Pe 02.12.2016 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tänään jatkoin ruostesuojailua. Otin kaikki sisälokarit irti ja kumitulpista suihkuttelin kotelosuojaa sinne tänne. Ihan hyvältä näyttää auto, ainoastaan helmapellit on ruosteessa. Täytyy vielä joskus rassata helmamuovit pois ja paikata tunkin nostokohdista ruostevauriot. Kahden kumitulpan kohdalla pyöränkaaressa oli pintaruostetta. Ne hinkuttelin pois ja maalasin pohjamaalilla. Suihkuttelin kotelosuojat vielä kaikkiin maalattuihin kohtiin. Täytyy ostaa vielä alustamassaa jolla voi viimeistellä paikatut kohdat.

Käsijarrujen kanssa meinasi mennä sormi suuhun. Ei meinannu muistua mieleen, miten olivat. Toisen puolen sain kuitenkin kasaan kun aikani pähkinöin. Toivottavasti meni oikein. Takavakaajan tangosta oli päät ruosteessa. Ne sipaisin puhtaaaksi ja laitoin fosforihappoon puhdistumaan. Lopuksi maalasin vielä muutamia alustan pultteja sinkkispraylla. Kovasti saa aikaa menemään tuollaisiin "pikkujuttuihin". Putsailu ja puunailu on ollut eniten aikaa vievä asia tässä projektissa. Mutta nyt on hyvin tilaa tehdä kun alusta on auki ja osat lattialla.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Altukivarret tuli ujutettua paikoilleen. Putsasin kiinnityskohdat korista ja laitoin tervaa päälle. Sitten tukivarsi paikalleen ja alapallo kiinni etunapaan. Meni nätisti paikoilleen kun tunkilla nostin tukivartta ja samalla talttapäämeisselillä levitin alapallon tapin reikää. Oli alapallokin mennyt oikein paikoilleen, kun tapissa oleva lovi osui kohdalleen. Tukivarsien Säätöpultteja ja prikkoja en uusinut, mutta vanhat putsasin ja maalasin. Mutterit tuli uudet puslasetin mukana. Tervaa laitoin pultteihin liukasteeksi ja suojaksi. Suihkutin kotelosuoja-aineen tukivarsien päälle. Sisäpuolet suojasin jo aiemmin. Kaikki pultit poislukien alapallon kiristyspultti jätin löysälle. Kiristän sitten oikeassa asennossa kun saan auton laskettua renkaille.

Käsijarrut kasasin loppuun. Kenkien pidikejousien asennukseen tein työkalun kun oli muuten mahdoton saada paikoilleen. 6mm putkenpätkän sahasin päästä halki ja levitin hieman meisselillä. Sopi hyvin keskelle pidikejousta ja sillä sai painettua ja käännettyä jousen paikoilleen. Vaijeriin tulevat linkut öljysin ja muut osat putsasin.

Perän huohottimen käytin irti ja tarkastin, ettei ole tukossa. Putsailin vuosien varrella kertynyttä kuraa ja muraa pois perämurikasta ja suihkuttelin öljyä. Saa muhia seuraavaan kertaan öljyssä. Takavakaajan tangon päät maalasin sinkkispraylla kun olivat lilluneet fosforihapossa. Mittasin vielä perän ABS anturin, näytti 1359 Ohmia vastukseksi. Edessä anturi antoi 1609 Ohmia. Lienevät kunnossa.

Pakoputkesta laitoin ostoilmoituksen jos sattuisi löytymään käytettynä. Tyyriin puoleisia meinaavat olla. Topautoosista melkein jo tilasin uudet, mutta eivät lähetä sieltä Suomeen noin isoja komponentteja :?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Kasaan päin mentiin taas
Etupään sain kasattua. Vaihdoin vielä raidetangot, apusimpukan korjaussarjan ja etakallistuksenvakaajan kumit. Vänkärinpuolen raidetangon sisäpää tuotti tuskaa, kun ei millään halunnut kartio irrota reiästään. Tuhansien ulosvetoyritysten jälkeen fiksumpi luovutti (en minä) ja irtosi. Ulosvetäjällä painatin pois kaikki tankojen kartiot, mutta tässä yhdessä vain pultti mälvääntyi päästä. Piti sahata pätkä pois, jotta mahtui tulemaan reiästään ulos. Uudet tangot paikalleen suurin piirtein saman mittaisina kuin vanhatkin. Kaikki kierteet tervasin tangoista, jospa säilyis säätökelpoisena pidempään.

Apusimpukan korjaus osoittautui hieman turhaksi operaatioksi. Paikallaan oleva näytti aika uudenkarhealta. Vaihdoinpa kuitenkin kun uusi odotti vieressä. Vanhan otin talteen, kelpaa varaosaksi kun seuraava tarve ilmenee. Onkohan tälle muuten joku virallinen momentti? Vedin KIINNI, kun vanhakin oli aika piukassa.

Kallistuksenvakaajan käytin irti ja puhdistin irtoruosteesta. Vähän sinkkimaalia päälle ja uudet kumit.

Etujouset kaivoin paketista. Pari kierrosta lyhyemmät kuin alkuperäiset. Kakkosen jousikumit arvasin väliin. Puristimella kasaan ja jousi paikoilleen. Kuskin puoli meni nätisti, mutta vänkärin puolella onnistuin tunaroimaan. Tottakai kun illan viimeinen homma kyseessä. Jousi meni paikalleen mutta en saanut puristinta enää välistä pois. Jotenkin huonosta kohtaa olin valinnut puristaa ja jäi laatat kierteiden väliin jumiin. Sain kuitenkin puristettua uudelleen kasaan, otin jousen pois ja muutin hieman asetusta. Sitten onnistuikin jo paremmin ja nyt etupää on kasassa.

Seuraavaksi ehkä jo takakelkan kasaukseen... Hyvää viikonloppua!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tänään aloin kasaamaan takapäätä. Kiinnitin perämurikan kelkkaan ja laitoin takanavat vetoakseleihin kiinni. Boorit rasvasin vetarirasvalla. Oli tarkoitus läjätä takatukivarret kiinni, mutta luovutin. Tukivarsisetin mukana tuli uudet pultin ja mutterit, mutta tuo XZN-kanta aiheuttaa hieman ongelmia. Kahta ylintä poikittaistukivartta ei pysty kiristämään, kun jarrukilpi on paikallaan! Kun multa ei löydy kuin hylsynä toi XZN12 avain, niin räikkää ei saa mahtumaan pultin kantaan. Enkä halunnut laittaa pultteja eripäin kuin ne on alkuperäisesti. Hommaan huomenna normaalit 6kanta pultit ja niille lukkomutterin. Ja nyt kun muistelen, niin tein samalla lailla 200deehen, kun siihen vaihdoin joskus noita tukivarsia taakse. Muistaakseni 12mm normaali pultti on ihan saman paksuinen, mut täytyy vielä varmistaa.

Laitoin sitten massat etualatukivarsiin ja kallistuksenvakaajaan. Samoin takakelkan päällipuolen massasin jo nyt kun paikallaan voi olla hankala levittää kelkan ja korin väliin. Ruostekorjauspaikat saivat myös alustamassan pintaan.
massattu.jpg
Kaikkiin massattaviin paikkoihin pohjalle suihkuttelin Dinitrol ML kotelosuojaa ja massana käytin Dinitrolin alustamassa. Pensselillä levitettävää massaa oli tämä, massaruiskua mulla ei ole. Ja on ehkä vähän siistimpää levittää pensselillä.

Kuvia en oo laittanu pitkään aikaan, täytyy jotain koittaa liittää tännekkin Kuhan saan kuvat koneelle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Pe 02.12.2016 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hyvin ainakin teet, hieno auto ajella varmasti kun valmistuu. :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Kiitos kannustuksesta!

Mutta perskeles, takakelkka on korissa kiinni. Hommasin takatukivarsiin kuusiokantapultit ja lukkomutterit. Ihan normaali hyllytavarana myytävä M12 pultti käy. Nuo mukana tulleet oli hienokierteisiä ja niin taisi olla alkuperäisetkin, mutta ne on nyt korvattu normaalilla nousulla. Pituudet on 60mm ja 80mm. Aluslaatat käytin uudesta setistä. Ja tietysti aurauksensäätötangon pultti on oltava epäkesko.
Laitoin tukivarret kiinni (löysälle) ja virittelin tunkin perän alle. Hilasin tuon huojuvan rakennelman auton alle ja tunkkasin paikalleen. Ihme, että meni kerrasta. Olin ihan varma että koko paska kaatuu auton alle. Sen verran epävakaa oli tuo tunkki.
pisan kalteva torni.jpg
Kelkan ollessa paikallaan massasin loput kohdat kelkasta alapuolelta. Asettelin alatukivarret narinahelan läpi paikalleen ja kiinnitin kallistuksenvakaajan tukivarsiin uusilla koiranluilla. Enää loput jälellä :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Pe 02.12.2016 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Loppu häämöttää.
Takajouset löysivät paikkansa. Tunkkasin alatukivarresta jousen paikalleen ja kiinnitin tukivarren sisäpäästä. Kolmosen kumit tuli väliin. Hyvät massat ja ruostesuojat laitoin alatukivarsiin ennen paikalleen laittoa. Kun kaikki tukivarret oli paikallaan, oli aika kiristää liitokset. En halunnut pudottaa autoa renkailleen, koska tilaa kiristää noita pultteja ei liiemmin olisi ollut. Tunkkasin sitten narinahelan kohdalta ylös, kunnes auton paino keveni tuennasta. Kiristelin pultit ja laskin tunkin alas. Näin tein kaikkiin kulmiin eteen ja taakse.

Käsijarrulinkku meni kasaan seuraavaksi. Piti toisesta autosta käydä katsomassa mallia, että miten linkun palautusjousi tulee paikalleen. Ei millään muistunut. Linkku tuli putsattua sitruunahapossa ja sai se hieman maaliakin ennen asennusta. Ja hyvän voitelun. Ei pitäis jumittaa ihan heti.

Kardaani lipsahti paikalleen ja oikeaan kohtaan. Kohdistusmerkit täsmäävät sekä booriliitoksen kohdalla että perässä. Pakoputken lämpösuojapelti kardaanin suojaksi ja sitten pakoputki paikalleen. Kasasin vanhalla pakoputkella mutta uusi sinne vaihtuu ennen katsastusta. Samalla kun tuolla alla ryömin niin katselin pohjan massausta ja lisäsin paikkoihin joissa näytti olevan puutteita. Kaikenkaikkiaan terveen näköinen pohja tässä mielestäni on.

Vaihdoin öljyt asd järjestelmään ja ilmasin perän. Löysin tältä foorumilta hyvät kuvalliset ohjeet tuohon hommaan ja onnistui hyvin. Eli auto oli jo käynnissä :D
kelkka paikallaan.jpg
Ei ois enää paljoa jäljellä...

EDIT: Tuossa vielä linkki, minkä mukaan ASD öljyt vaihtui ja perä ilmaantui: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=130227" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Pe 02.12.2016 23:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Renkaita vaille alkaa tämä kaara olla.
Täytyy talvirenkaat vielä kuskata tallille ni sais auton liikkeelle. Joskin kesälaadun diesel tankissa laittaa miettimään päivää milloin lähdetään :D

Tänään kävin kasaamassa muilta osin loppuun. Unohdin viikonloppuna kiristää kardaanin booriliitoksessa olevan mutterin joten suojapelti piti vielä ottaa auki ja korjata unohdus. Käsijarrut säädin kohdalleen ja kiristelin vaijerin sopivaksi. Kiinnitin abs anturin takapenkin alle ja kasasin takapenkit takaisin kuosiinsa. Alustamassaa levittelin vielä vähän sinne tänne. Pohjan suojamuovit laitoin takaisin paikoilleen yms. Lopuksi vielä siivoilin tallia, kauhea kasa roskaa ja p*skaa kerääntynyt joka paikkaan. Talli vaatinee syväpuhdistuksen kunhan auto lähtee tieltä pois.

Toivottavasti on ollut vaivan väärtti tämä projekti, eikä ole sattunut mitään kömmähdyksiä. Nelipyöräsuuntaukseenhan tämä menee heti ensimmäisellä matkallaan. Sen jälkeen sepälle, joka taiteilee mulle uuden pakoputken alle.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Auto laskettu renkailleen ja pikku lenkkikin tuli heitettyä!!
renkailla.jpg
Viikolla sain renkaat alle. Sitä ennen kiristin vetarin mutterit kiinni (300Nm) ja lyttäsin lukituskohdat. Laskin auton renkailleen ja kävin ajamassa pienen koeajon. Kaikki muuten hyvin, mutta aurauskulmat päin p*rsettä, kuten olettaa saattaa... Täytynee vähän kuitenkin säädellä, että uskaltaa ajaa suuntaukseen.

Huomasin myös, että kun virrat laittaa päälle niin puhallin ei lähtenyt päälle. Eikä lähtenyt koeajollakaan. Hauskaa, puhallin lakkaa toimimasta alustaremontin yhteydessä :D Mittailin hieman sähköjä ja sulakkeelle tulee jännite. Arvelin, että puhaltimen moottori on jäänyt seisoessa jumiin tai hapettumaa jossakin. Puhallin esille ja lähti pyörimään kun hieman avitti liikkeelle. Tupakkitauon jälkeen oli taas jumissa, joten otin puhaltimen irti ja tarkastin hiilet. Niistä oli vielä noin puolet jäljellä. Putsailin kontaktoripinnan ja voitelin siipien akselit. Sen jälkeen lähti tulille joka kerta kun virrat laittoi päälle. Raitisilmasuodatin (en edes tiennyt että tässä sellainen on) oli niin likainen että en tohtinut kasata sitä takaisin. Täytyy käydä hommaamassa uusi ja sitten saa toivottavasti homman pakettiin :thumbup:
puhallin.jpg
PS. Lisäilin lupaamiani kuvia muutamaan edelliseen viestiin tällä sivulla työvaiheiden mukaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hyvältä näyttää. Missäs se raitisilmasuodatin on? :shock:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jussi L. kirjoitti:Hyvältä näyttää. Missäs se raitisilmasuodatin on? :shock:
Puhaltimen päälle tulee muovisuoja jonka päällä on raitisilmasuodatin. Kaksiosainen paperisuodin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

JanneW124 kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Hyvältä näyttää. Missäs se raitisilmasuodatin on? :shock:
Puhaltimen päälle tulee muovisuoja jonka päällä on raitisilmasuodatin. Kaksiosainen paperisuodin.


Okei, kiitos. Oppiipa näköjää vieläkin uutta 124:sta. :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jussi L. kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Hyvältä näyttää. Missäs se raitisilmasuodatin on? :shock:
Puhaltimen päälle tulee muovisuoja jonka päällä on raitisilmasuodatin. Kaksiosainen paperisuodin.


Okei, kiitos. Oppiipa näköjää vieläkin uutta 124:sta. :thumbup:
Tuossa vielä suotimen paikka kuvin kerrottuna.
Raitisilmasuodatin.jpg
Ja näytti tuo vanhan kunto siltä, että joku muukaan ei ole tiennyt sen olemassaolosta :)
uusi_vs_vanha.jpg
Olen luullut, että noita on voinut laittaa jälkiasenteisena paikalleen, mutta tässä oli ihan selkeä paikka ja muovipitimet suodattimelle. Ja löytyi KL:stä alustanumerolla uusi.
Eilen sain loput suojat ja tiivisteet kasaan. Tuulilasin alatiiviste on melkoisen kenkku laittaa takaisin paikalleen. En saanut sitä lasin alareunaa vasten tulevaa muovilistaa pysymään millään paikallaan, joten kiinnitin sen silikoonilla. Sen jälkeen se pysyi ja sain painettua kumitiivisteen uraansa. Pyyhkijän kohdalla oli hankala saada tiiviste uraansa, mutta talttapäämeisselillä sain paineltua sen paikalleen. Pyyhkijän liikkuvat osat tuli voideltua kun oli irrallaan ja muutenkin putsailtua paikkoja purettujen osien alta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

No niin..

Tänään otin auton käyttöön. Alkuviikosta kävin säätämässä auraukset parin lankunpätkän avulla, jotta uskalti ajaa suuntaukseen. Pieni testilenkki osoitti säädön auttaneen. Olikin ihan mettässä. Tänään oli sitten aika täydelliseen suuntaukseen. Suuntaaja teki hyvän työn ja kulmat on nyt kohdillaan. Kulkee kuin juna. Kaikki kulmat asettui hyvin säätöihin paitsi etu camber ei ole ohjearvoissa, mutta suuntaajan mukaan paras mitä tuolle alustalle voi laittaa...

Reilu sata kilometriä ajelin tänään, sekä kaupungissa että maantiellä. Kuskin puolelta takaa kuuluu ryömintävauhdissa pientä kirskumista, aivan kuin huonolaatuisilla jarrupaloilla jarruttaisi. Ehkä käsijarru tai sitten takajarrukilpi hiplaa hieman. Heti kun vauhti nousee niin ääni häviää. Eikä kuulu joka kerta hiljaa ajettaessa vaan silloin tällöin. Tutkitaan.

Lämpömittari ei enää vaeltanut ainakaan tänään. Vaihdoin kesällä kaikki sulakkeet ennen remontin alkua ja muistaakseni löysin lämpöanturin liittimen ja sumutin siihen jotain kontaktin puhdistajaa. Olisikohan auttanu? Nyt lämmöt olivat ajossa 90 asteen tuntumassa. Kiihdytys kaasu pohjassa nosti lämpöviisaria ihan hitusen, mutta palutui normiajossa nopeasti takaisin. ASD valo syttyy edelleen, kun nopeus ylittää 105-110km/h. Täytyy putsata abs kehät edestä. Eberi ei myöskään lähtenyt tulille, kellokytkin kyllä pelaa. Täytynee sitäkin tutkia

Mutta nyt ajattelin hetken vain nauttia ajosta ja sen hiljaisuudesta :)
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
GrapL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 30.10.2014 21:05

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja GrapL »

JanneW124 kirjoitti: Kuskin puolelta takaa kuuluu ryömintävauhdissa pientä kirskumista, aivan kuin huonolaatuisilla jarrupaloilla jarruttaisi. Ehkä käsijarru tai sitten takajarrukilpi hiplaa hieman. Heti kun vauhti nousee niin ääni häviää. Eikä kuulu joka kerta hiljaa ajettaessa vaan silloin tällöin. Tutkitaan.

Mun entisessä s124 kirskui aina peruuttaessa ja käsijarrukenkähän siellä irti oli. Sekin teki sitä silloin tällöin ja yleensä juuri silloin kun porukkaa oli ympärillä katsomassa :oops:
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ny on viikko ja noin 1000km ajeltu ja tunnusteltu alustan toimivuutta. Ja hyvin tuntuu pelittävän. Takarenkaasta kuuluva kirskuminen loppui parin päivän päästä itsekseen, täytynee kuitenkin tarkastaa. Käsijarrua epäilin itsekkin, kuten GrapL tuossa vinkkasi.
Auto menee suoraan ja tottelee ohjausta hyvin. Ylimääräisiä jyrinöitä ja ääniä ei kuulu norminopeuksilla. Yli 120km/h en ole kyllä kokeillutkaan. On nykyään niin kallista tuo hurjastelu. Madallus on oikein onnistunut. Tuntuma tiehen on paljon parempi kuin 200deessä, jossa on normaali jousitus. Ei ole kuitenkaan liian matala, pyörät ei raavi lokareihin (joskin vakiokoko) eikä hidastetöyssyihin tarvitse kiemurrella. Ulkonäöllisesti ei hirveästi tapahtunut muutosta, kun vanhat jouset oli takaa poikki ja edestä varmaan jo väsyneet. Silmämääräisesti on aika saman korkuinen kuin ennenkin, mutta huomattavasti jämäkämpi ajaa. Taakse olisi voinut laittaa yhtä pykälää matalammat jousenkumit, kun perä on aavistuksen korkeammalla kuin keula.

Remontti maksoi kaikenkaikkiaan noin 1400€ sisältäen osien hiekkapuhalluksen ja maalauksen sekä nelipyöräsuuntauksen. Ne olivatkin ainoat ulkopuolisella teetetyt työt. Ja uusi (käytetty) pakoputki KATista eteenpäin on laskettu myös mukaan. Sitä en ole vielä vaan vaihtanut. Alustan osissa merkkinä käytin Lemförderiä, jouset Eibachia ja takalaakerit SKF:n valmiste. Ainakin yritys on ollut käyttää laadukkaita osia jotka toivottavasti kestävät pitkään.

Aikaa kului kohtuullisesti, aikalailla tasan 5 kuukautta. Jokapäivä ei tietenkään töitä tehty vaan aina sen mukaan miten muulle elämälle sattui sopimaan. Ei ollut tarkoituskaan tehdä kiireellä vaan rauhassa ja huolellisesti.

Tekemistä tämän kanssa vielä riittää, mutta huomattavasti pienempiä juttuja on tarkoitus laittaa kuntoon. Lämpömittari pitää vaihtaa, ASD valo saada toimimaan oikein, Eberi herätellä henkiin, helmoista korjata ruosteet jne... Äänentoistopuolta on tullut myös jo mietittyä uusiksi, ainakin soitin pitäisi vaihtaa. Tuo alkuperäinen mankka toimii ja on ihan tyylikäs, mutta kauppojen C-kasettiosasto on melko suppea eikä noita itselläkään ole jemmaan jäänyt :) Ehkä hyvä niin

Hyvää joulua ja uuttavuotta kaikille. Kiitos myös kaikesta avusta ja kommentoinnista tähän asti!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Laitahan ulkokuviakin autosta kun hommat taas etenee.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jussi L. kirjoitti:Laitahan ulkokuviakin autosta kun hommat taas etenee.
Juuh, heti kun auto on valoisan aikaan puhdas, kamera räpsähtää :D
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tänään kävin selvittelemään Eberspächerin toimimattomuutta. Ei siis lähtenyt ollenkaan päälle. Viikkokello kyllä toimii ja sen mukaan lähti päälle ja ajastus toimii jne. Mitään vikakoodia ei näyttöön myöskään tullut, lämmitin oli vain mykkä. Aluksi tarkasti sulakkeet yleismittarilla ja kunnossa olivat. Irroitus ja takaisinlaitto ei myöskään auttanut. Sitten avasin lämmittimeltä tulevan liittimen ja sieltähän se vika löytyi. Virtakaapelin pinni oli katkennut lämmittimen puoleisesta töpselistä, eli Eberi ei saanut virtaa. Liitin vaikutti purkamattomalta, joten turvauduin pieneen pielavetiseen ja katkaisin virtajohdot liittimeltä ja yhdistin ne sen ulkopuolella. Ja kas kummaa, lämmitin heräsi henkiin.

Hetken aikaa käytyään, lämmitin kuitenkin sammui ja ilmoitti koodiksi F64 joka viittaisi liekkivahtiin. Sitä en kuitenkaan alkanut rassaamaan, ei ollut varaosaa takataskussa. Ajossa pidin lämmitintä päällä, eikä vikakoodia tullut uudemman kerran. Täytyy seurailla, miten lähtee toimimaan vai tarvitseeko vielä huoltoa.

Sattuipa sopivasti olemaan 200D ja tämä samaan aikaan tallilla niin päätin vaihtaa lämpömittarin mittaristoon. Vaikka aiemmin kirjoittelin, että lämpöjen seilaaminen loppui niin se koskikin vain yhtä päivää. Aiemmin olin jo tarkastanut mittariston johdotukset ja maadoitukset enkä löytänyt niistä vikaa. Otinpa siis ensin vara-autosta mittarin irti ja purin siitä löpö-, lämpö- ja painemittariosion pois. Tämän jälkeen sama juttu toiselle mittarille ja taulujen vaihto päikseen. Olivat samanlaiset ja jotain samoja sarjanumeroitakin niistä löytyi joten uskalti hyvillä mielin vaihtaa päikseen. Mittariston purku on aika simppeli homma. Ruuvit ovat hyvin esillä, himmennin pitää kiskaista irti ja mahdollinen ulkolämpömittari irroittaa edestä pois. Kaikki mittariston osat pitää irroittaa tai ainakin löysätä reilusti jotta nopeusmittarinäyttö mahtuu tulemaan pois. Samalla olisi hyvä varata kasa uusia polttimoita ja vaihtaa kaikki. Minulta tämä jäi kuitenkin tekemättä :thumbdown:

Vaihto kuitenkin kannatti. Ainakin ekat 30km näytti järkevää eikä seilannut yhtään. Lämmöt on noin 90 astetta ja kovempi kuormitus nostaa viisaria aavistuksen ja normiajossa taas takaisin. 80C uusi termostaatti tässä on, mutta kaippa tuo 90C on vielä ihan OK. Ihme juttu muuten, kun laitoin sen viallisen mittaritaulun 200deehen niin siinä hourasi löpömittari ihan miten sattuu. Kopauttamalla näytti oikeaaa määrää... :shock:
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Nyt on viimeinkin äänenvaimentimet vaihdettu pakoputkistoon. Vastahan loppukesästä totesin vaihtokuntoiseksi... :)

Vanhassa oli siis liian paljon reikiä. Edellisten paikkausten vierestä puski uutta aukkoa ja haperoa oli siellä täällä. Liian paljon paikattavaksi. Löysin foorumin kautta käytetyn ehjän putkiston, joskin se oli KATittomasta 300 turbosta. Ainakin kiinnityslaipassa tiesin olevan eroa. KATilisessa on neliömallinen laippa etuputken ja keskivaimentimen välissä kun taas ilman KATtia on kolmiomallinen laippa. Oli kuitenkin sopuhintaan toi käytetty että ajattelin työstää siitä sopivan.

Otin vanhan putken irti ja mallasin vaihdokin kanssa. Tulokas olikin liian pitkä. Heitin molemmat putket peräkärryyn ja ajoin kaverin tallille, itseltä kun ei hitsivehkeitä löydy. 170mm oli ylimääräistä joten leikkasin sen verran putkea välistä pois melko läheltä etuputken liitoskohtaa. Siinä oli puolisen metriä suoraa putkea, joten oli aika helppo paikka. Samalla laikkasin vanhan putken poikki jotta sain siitä oikeanmallisen kiinnityslaipan uuteen putkeen. Sitten hitsasin putken kasaan ja sovittelin paikalleen. Keskivaimentimen pönttö oli tässä 300DT:n mallissa hieman isompi, mutta mahtui hyvin paikalleen. Uusin samalla tiivisteholkin putkiliitoksen väliin ja kumiset kannakkeet takapäähän.

Alustan tukivarsille tein jälkikiristyksen/varmistuksen, että kaikki on varmasti kiinni. Muutama pultti kiristyi vielä, liekkö löystynyt kun alusta hakenut paikkaansa vai olisiko voimat ehtyneet kasatessa??? :D Huomenna vien Eeperin huoltoon. Antaa vikakoodia eikä lämmitä autoa vaikka sattuisi toimimaan. Vesipumppu surisee ja ilmattu on useampaankin kertaan, mutta ei vaan kierrätä vettä. Paukkupakkaset meni ilma esilämpöä, mutta hyvin lähti käyntiin ja lämpeni nopeasti. Sisälläkin tarkeni. No ei sitä pakkasta ollut kyllä kun -25C, mutta kuitenkin.

Ja leimasedälle ajattelin tarjota näytille huomenissa. Jospa sain vuoden ajella taas...ainakin kuukauden :D

Ja sit niitä kuvia; nyt oli auto puhdas ja hieman valoakin pihalla
mb_3.jpg
mb_4.jpg
mb_5.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Hienon näköinen peli. Onko kesäksi tulossa isommat alupallot alle?
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

zahmuli kirjoitti:Hienon näköinen peli. Onko kesäksi tulossa isommat alupallot alle?
Jaa huutasko tää sellasia :?: :D
Aloitusviestissä näkyvät Väyrysen 16' pallot ois tulossa kesäks alle. Niissä on vielä suht hyvät renkaat, joten ne ajan ainakin loppuun. Täytyy kyllä myöntää, että vanteita on tullut sivusilmällä kateltua myyntipalstoilta... Ei vielä mitään vakavasti otettavaa ole löytynyt. Jotkut hienot mb:n alkuperäisvanteet jos osuu kohdalle niin mahdollisesti joskus vaihtuu.

Meni heittämällä leimasta läpi. Valojen korkeussäätö ei toiminut, mutta tullut kuulemma pakolliseksi kesäkuussa 1995 joten ei tarvinnutkaan toimia. Tämä siis rekisteröity 1/1995. Ei tullut edes huomautusta. Eberin huolto ei mennytkään sitten niin hyvin. Asentaja totesi ohjainkortin vialliseksi, eikä uutta myydä enää. Liian vanha lämmitin. Ainoa vaihtoehto uusia koko laite. Mulla on oltava tässä johdoton lämmitys, joten sydän verta itkien ostin sitten uuden Eeperin. Ja tilasin samalla kaukokäynnistimen niin saa kännykällä tai tietokoneella päälle. Perjantaina vien auton uudestaan pajalle asennukseen.

Ihanan kallista!!!!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kuvista päätellen, todella hieno. Just hieno ryhti ja maavara ja kokonaisuus.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jussi L. kirjoitti:Kuvista päätellen, todella hieno. Just hieno ryhti ja maavara ja kokonaisuus.
Kiitoksia. Itsekin olen tyytyväinen tohon korkeuteen, sen ulkonäköön ja ajettavuuteen. Korissa on kyllä useampiakin kauneusvirheitä, kun lähempää tuttavuutta tekee. Mutta toistaiseksi saa olla, ei ne sisältä näy eikä vaikuta toimivuuteen.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Auto lämpiää jälleen. Tai siis esilämpiää.

Tänään vaihdettiin uusi Eberi vanhan tilalle. Entinen oli mallia D4WSC, johon ei siis saanut enää ohjauskorttia varaosana joten tilalle vaihdettiin D5WSC. Kilowatin tehokkaampi malli. Samalla poistettiin jonkinlainen termoventtiili lämmittimen kierrosta, koska se oli mielestäni aivan turha ja aiheutti todennäköisesti sen, ettei vanha lämmitin kierrättänyt vettä. Vanhan lämmittimen vesipumppu testattiin ja todettiin toimivaksi, joten syy oli mitä ilmeisemmin tuossa venttiilissä. Sen tarkoituksena oli ilmeisesti lämmittää ensin sisätilat ja sitten moottori. Nyt kierto on yksinkertainen, lämmitin lämmittää ja kierrättää vettä ilman sen kummempia taikoja. Uusi kävi suoraan vanhan paikalle samaan kiinnitysrautaan, vain siihen kiinnittyvä asennusteline vaihtui. Myös johtosarja ja viikkokello olivat yhteensopivat, joten melko pienellä työllä tämä vaihtui. Varsinkaan kun itse ei tarvinnut tehdä mitää :D
Aluksi ajatuksena oli asennuttaa myös nettipohjainen kauko-ohjaus, mutta se kaatui minun omiin laiteongelmiin (Windows Phone :crazy: ). Saahan sen siihen myöhemminkin... Ja toi viikkokellokin on ihan käteväkäyttöinen.

Valojen korkeussäädön sain toimimaan. Vilkaisin konehuoneeseen ja vänkärin puolelta oli alipaineletku irti umpiosta.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Jaa huutasko tää sellasia :?: :D
Aloitusviestissä näkyvät Väyrysen 16' pallot ois tulossa kesäks alle. Niissä on vielä suht hyvät renkaat, joten ne ajan ainakin loppuun. Täytyy kyllä myöntää, että vanteita on tullut sivusilmällä kateltua myyntipalstoilta... Ei vielä mitään vakavasti otettavaa ole löytynyt. Jotkut hienot mb:n alkuperäisvanteet jos osuu kohdalle niin mahdollisesti joskus vaihtuu.
Kyllä omassanikin olevat 16" talvivanteet ovat vähän ujon näköiset. huutais vähintään 17" ja mielellään 18" vannetta. Vanteet tekee auton :D
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

No niin...
Alustaremontin jälkeen ei ole tarvinnut toistaiseksi korjata mitään. Auto on pelittänyt hyvin (koputtaa puuta), eikä mitään muutakaan välitöntä remonttia tai huoltoa ole tarvinnut tehdä. Hinauskoukun suojaläpän onnistuin rikkomaan talvella, kun unohdin akkulaturin piuhan tolppaan kiinni ja lähdin ajamaan. Uutta en ole vielä asentanut, maalit ja lakat yms on valmiina.
Kulutus on pyörinyt 7l/100km paikkeilla, kovemmalla pakkasilla hieman yli ja nyt lauhemmilla ilmoilla hieman alle. Eberi on ollut ahkerassa käytössä ja on kyllä verraton peli. Mulla ei oo aiemmin ollu missään autossa webastoa/eeperiä, mutta nyt tuntuu että ilman ei pärjää :lol:

Tänään tuli ajankohtaiseksi tehdä pientä määräaikaishuoltoa. Vaihtolistalla tällä kertaa oli moottoriöljyt ja suodatin, ilmansuodatin ja ohjaustehostimen öljyt ja suodatin. Edellisestä vaihtokerrasta vierähti 9800km, kilometrejä takana 455300km. Suppeahko huolto, seuraavaan kertaan jäi ainakin jarrunesteet, moniurahihna ja poltoainesuodattimet.

Jatketaan ajelua....
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Vastaa Viestiin