Uusi tulokas 500E 1992

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 11.08.2016 20:44
500E näkyy tässä ihan videon alussa aika keskellä ruutua, rakennuksen edessä parkissa :D



Video linkitetty Overdrive foorumilta, tekijänä nimimerkki "Jamboolio".

PS heti kohta alussa näkyvä indy-pace-car rättichalle on työkaverini auto
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver


Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 21.06.2011 18:39
Paikkakunta: Vihti: Nummela Hiidenranta
ViestiLähetetty: Pe 12.08.2016 07:51
Näitähän täällä nyt on :) Hieno auto ja hieno ajaa. Isoa peukkua.
Joskus ehkä tälläinenkin. Kolme mersua pitäis saada talliin :)
W115 240d 3.0 (turbo)
W126 280SE
w124 300d turbo
W124 500E
W203 C30 AMG combi
Viimeksi muokannut RSOCUstin päivämäärä Su 14.08.2016 13:50, muokattu yhteensä 1 kerran
2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Ma 04.04.2011 22:18
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: La 13.08.2016 12:17
Nyt voi lyhentää listaa yhdellä, käy ostaas pois!

TJ

http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c-30-amg/8176989
**********
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 13.08.2016 19:22
Heh, pääsin itse kuvatuksi tuossa edellisessä videossa kohdassa 0:38 - 0.48 :oops:

Tämän videon kuvasi kait pari poikaa ketkä ajoi ruskealla W107:lla, lopussa kyseinen auto polttaa muuten rengasta :D . Ovatko foorumilaisia? Overdriven nimimerkki siis "Fileeraus".

Oma 500E hyvin esillä tuossa piha-alueelle saavuttaessa.

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 25.08.2016 10:24
Vaihdoin eilen koiranluut. Toinen oli katkennut jo kauan aikaa sitten koska murtumakohta oli likainen. Se hiljattain katkennut oli murtumakohdasta puhdas, ja se oli muutenkin tuoreempi eli puhtaampi. Mielenkiintoista että osa oli valmistettu 01 2015, ainakin sellainen teksti siinä oli ja kyseessä orkkis osa A124 varaosanumerolla. Oiskohan sillä takuu :D ?

Laitoin Ruvillen osat tilalle, Motonetista.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1685
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 28.08.2016 14:36
karra kirjoitti:Oma 500E hyvin esillä tuossa piha-alueelle saavuttaessa.


Mikä piha-alue on kyseessä??
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 28.08.2016 17:32
hismajestics kirjoitti:
karra kirjoitti:Oma 500E hyvin esillä tuossa piha-alueelle saavuttaessa.

Mikä piha-alue on kyseessä??
No Malmin lentoasema kamoon :D . Ens perjantaina myös sinne, G500:lla :P häiriköimään jenkkimiehiä...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 14.09.2016 20:25
Onko kellään tietoa miksi näissä W124 kasikoneisissa lähtee akulta kaksikin pluskaapelia, se ohuempikin näyttää olevan tehdasasenteinen? Muistelen että omassa E420 satakaksnelosessa oli samanlainen plusnapa. Taikka kytkentäkaaviokin auttaisi, haluaisin vaan tietää asian.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: To 15.09.2016 09:09
http://www.w124performance.com/docs/mb/W124/400E-500E_Intro_to_%20Service.pdf sivu 54.
Eiköhän kyseessä ole virransyötön takaaminen moduliboksille käynnistysvaiheessa.
Muutenkin hyödyllinen ja mielenkiintoinen dokumentti.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 15.09.2016 09:41
Kiitoksia paljon!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 02.10.2016 11:03
Kävin eilen kokeilemassa Alastaron mootoriradalla tätä. Totesin aika pian että eihän tämä ole rata-ajoon soveltuva... klubikolleega Teo oli siellä ja vahvisti saman asian naurulla säestäen :D . Tässähän on esim etujarrut auton painoon nähden alimitoitetut, jos ajetaan radalla. Mutta ei tästä sen enempää, samahan se on varmaan kaikilla ns normaaliliikenteeseen tarkoitetuilla autoilla, pois lukien oikeat urheiuautot ja AMG:t joita eilen oli radalla useita.

Jotenkin tuntuu että SEC oli parempi ajaa radalla, se on madallettu ja siinä on 235/45 R 17 renkaat alla kun tämä 500E oli normikorossa ja vakiopullakumeilla eli 225/55 R 16. 500E tuntui horjakkaalta, renkaat sorti alle ja vaihteistokin toimii hitaammin kun esim SECissäni. Toki autot ovat aina yksilöitä.

Kävin kolme settiä heittämässä radalla ja sitten ajattelin että olkoot, ei kiusata autoa eikä kuskiakaan kun en ole mikään rattimies.

Pitkä matka meni hyvin, yli 800 km ja ei ole paha kulutus tuossa. Vaikuttas että kympin pintaan menee normaalissa matka-ajossa vaikka Helsinkiin ja Helsingistä Saloon ajettiin motaria motarinopuksilla. Ihan kun tämä veis vähemmin kun E420???

Siihen käyttötarkoitukseen mihin tämä on tehty se sopii täysin mainiosti; pitkän matkan Autobahnkurier taikka kauppakassi neljine ovineen. Tehoreservi on mieletön esim ohitustilanteissa, nopeus karkaa yli sallitun hetkessä. Voi uskoa että tällä kyseisellä yksilöllä on ajettu se varttimaili tasan 14 sekuntiin, sen verran nopea tämä on!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 16.01.2017 11:16
Mitä raati on mieltä tällaisista vanteista viissataseen?

Kuva

Kuva

http://www.ebay.de/itm/Satz-DZ-Exklusiv ... true&rt=nc

http://www.ebay.de/itm/Satz-DZ-Exklusiv ... true&rt=nc

Lähinnä että mahtaakohan olla laadukkaat, yksiosaiset ne on?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 21:28
kebab
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 784
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 21:53
Pihalle.com

Ei kyll miun mielestä oikein käy.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

V140 S500L vm. 95 "Tantor"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 22:54
Juu ei. Rialin Daytona tai BBS Le Mans toimisi varmaan mutta sitten madaltaisin samalla alustaakin. Suosittelisin pitämään originaali kunnossa.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12795
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 23:27
Nuohan on ihan tusinavanteen näköiset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 808
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 17.01.2017 23:37
Täältä myös ääni alkuperäisille vanteille.
Nyk; S204 200 Kompressor vm:2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 18.01.2017 07:06
Juu, sain vaan tuolta ebaymyyjältä second offerin ja ei ois ihan kauheen kalliit olleet. Toisaalta nyt just ei ole irtorahaakaan turhuuksiin :P . Kävin maanantaina katsomassa auton talvehtimista ja käytin lämpöiseksi, samalla pyöritin ilmastointia.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 18:46
Unohtui viimeiksi testata Telemessä korjattua Webaston relettä. Kävin sen tänään kokeilemassa ja sehän toimii, siinä oli joku konkka kait kuivunut sekä kylmäjuotoksia. Toimii samalla lailla kuin Lajuselta lainaan saatu rele millä Webastoa syksyllä käyttelin, eli puhallinnopeus on hiljaisempi mutta muuten pelaa.

Kuva

Tarttee käydä Telemessä kertomassa että korjaus onnistui, lupasivat korjata yhden minulle autonavaimen jossa kaukosäädön kytkin rikki, pintaliitostekniikkaa mutta pystyvät vaihtamaan. Itse asiassa täällä niitä avaimia korjaa Lappeenrannan Autoradioasennus ja sieltä sen kytkimen itse asiassa saan. Teleme vaan lupasi vaihtaa sen, kun siellä enemmin asioin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 18.03.2017 20:52
Kyl jo polttelis ottaa ajoon tämä viissatku, meinasin ensin huhtikuun alussa mutta saan kait sovittua puolen kuun tallivuokran jos hakisikin vasta pääsisiäseksi ajoon. Huhtikuussa menee nimittäin 4 pv Essenin näyttelyssä niin kait sitä vois oottaa sinne pääsiäiseen. Varmaan ACS reissu tulis tällä heitettyä tsadiin. Jos alkaa MERS-U virus jylläämään niin voihan käydä ulkoiluttaa 6.3 :sta vaikka ensin.

Sen verran asian vierestä että tässä kapistuksessa ei taida sitä perinteistä lankun ylijänniterelettä olla. Entäs comfort rele joka farkussa löytyy kuulemma takapenkin alta kuskin puolella, missä se on?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: Ke 22.03.2017 22:06
Morjens,

Oletko huomannut, sun autosi olisi vertailussa uusimmassa Motor Klassik-lehdessä.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/heftvorschau-motor-klassik-04-2017-11828200.html
Lehti löytyy lehtipisteistä.

---
Ja vastaus kysymykseesi ylijännitereleestä. Ei ole, se on integroitu osaksi Base Modulia.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 23.03.2017 10:13
Efraim kirjoitti:Morjens,

Oletko huomannut, sun autosi olisi vertailussa uusimmassa Motor Klassik-lehdessä.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/heftvorschau-motor-klassik-04-2017-11828200.html
Lehti löytyy lehtipisteistä.

Katsohan vaan :shock: . Mutta harmi kun on väärän värinen tuo 6.9 :lol: (ja eurospeksitkin)
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 31.03.2017 16:22
Autohan on liikennekäytöstä poistettuna ja seisonut talven yli Taipalsaarella lämpöisessä kimppatallissa. Varasin tänään katsastusajan klo 17 ja kävin hakemassa auton hallilta kolmen maissa, ajoin leimalle drive-iniin neljältä ja sitten kurvasin kotiin autokatokseen. Katsastus läpäistiin kunniamaininnalla eli vastaavan kuntoista W124sta kuulemma ei ole katsuri tovin nähnyt. No tuo viissatasuus vaikuttaa että ei ihan tavan kakkosnelonen... tästä on hyvä jatkaa kesää kohti ja ottaa auto ajoon kohta. Tyytyväinen olo.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 09:57
Kuva

Eli 294 hp, tankissa venäläistä 95 oktaanista ja 340t ajettu auto(moottori?). Kymmenen prosenttia hevosista on muilla laitumilla siis.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2739
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 11:01
Rengasdynojen mittaustarkkuus on yleensä 5% max. Lisäksi kyse on kalibroinnista yms. Minä pitäisin inertiaan perustuvien rengasdynojen tuloksia lähinnä suuntaa-antavina ja vertailutuloksina saman moottorin säädöistä. Lisäksi vertailumittaukset pitäisi suorittaa mielellään samana päivänä lyhyen ajan sisällä. Kyseessä on niin monta liikkuvaa osaa jonossa ja jarruttavien komponenttien vaikutus tehdään ainakin Boschin dynossa mittaamalla nopeuden lasku kiihdytyksen jälkeen vaihde vapaalla "laskien". Varsinkin Mersun vanhemmilla automaateilla, tämä tekee vielä mittavirhettä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 11:19
Suuntaa antava tulos olikin miittiin ja grillimakkaroiden ohella aiheena :D .

Nettilaskuri antaa samanlaisen tuloksen: Your HP is 292.44 computed from your vehicle weight of 4060 pounds and ET of 14 seconds.

http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php

Heitin ihan arviolta siis kuskiksi 80 kg ja 50 kg bensaa tankissa...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2739
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 11:32
Siis tuo kiihdytyksestä laskettu tehohan on pyöräteho...ja aika summittainenkin...mistä ohjelma pystyy tietämään voimansiirron sisäisen kitkan, ilmanvastuskertoimen, vastatuulen yms. :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, w107.043 -72, w109.018 -69, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 12:29
unski kirjoitti:Siis tuo kiihdytyksestä laskettu tehohan on pyöräteho...ja aika summittainenkin...mistä ohjelma pystyy tietämään voimansiirron sisäisen kitkan, ilmanvastuskertoimen, vastatuulen yms. :)

Timppa

Jees! Waden Tantor eli sama moottori W140 kopassa pusersi 285 hp lukemat, vaikka siinä oli kuutoskoneen katalysaattori mutta ajettu jotain reilut 220tkm - muistaakseni. Vääntömomenttia möhkö tarjoili enemmin kuin E mutta niihin lukemiin vaikuttaa kuulemma vetopyörästön välityssuhde.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12795
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2017 13:37
Asiasta kolmanteen, onko selvinnyt, minkä takia kantakortissa on mainittu "production order"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: Ke 03.05.2017 08:49
Moottorin perusoktaanivaatimus on 98 ja nyt tankissa oli 95. Kaippa oktaanit tehoon vaikuttaa? Mukavasti silti kilowatteja :thumbup:

Vähän myöhässä, mutta tässä on juttua miten 500E tulisi valmistella rulla-ajoon http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=2452
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi