w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Moro, tuommonen otsikon mukainen projekti on tekeillä. Mese.fi sivulla on alkuperäinen projekti kertomus! Mutta koitan päivitellä sitä myös tänne mikäli joitakin asia kiinnostaa! Kaikki vinkit ja neuvot ovat tarpeen!!! Sähkökaaviota olisin vailla tuohon 300E 24v ke-jetti koneeseen, c124 keulilta ja vuosimallia -91 ja ASR systeemillä varustettu. Jos joku semmoset kytkentäkaaviot löytää nii voin jopa maksaa!!

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=58 ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut jaanne, Su 13.11.2016 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja tomant »

sata kirjoitti:Moro, tuommonen otsikon mukainen projekti on tekeillä. Mese.fi sivulla on alkuperäinen projekti kertomus! ...http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=58 ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukava projekti. Tiedät vissiin, että se aukeaa vain meseen rekisteröityneille.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Ahaa tuota en tiennyt :roll: Yks hyvä syy muidenkin rekisteröityä sinne!

Pieni tiivistelmä kopsattuna tuolta mese.fi sivuston puolelta:

"Tuli parinvuoden tauon jälkeen erehdyttyä taas mersuun. Tälläkertaa w201 korinen. Vuosimalli on -93 ja moottorina 2,3 Bensa ja ilmeisesti 722.4 automaattilaatikolla. Varusteina näin äkkiä muisteltuna löyty, mustaa nahkajakkaraa sähkösäädöllä, webasto, etulasit sähköllä ja ilmastointi. Valmistenumeron voin joku päivä kaivaa esille ja kattoa mitä tähän on aikanaan ruksittu.

Kori on maalattu viimekesänä alkuperäisellä sävyllä, värikoodi 888 Beryll Green Metallic. Pohjaa ei ole tarvinut hitsailla!

Tekniikka pelaa täysin moitteetta ja vois olla myynnissä, auto on ollu jokapäiväsesä ajosa ja vielä hetken aikaa voi kiinnostunu koekäyttää!!

Tarkotuksena olis istuttaa tuonne pellinalle M104 300 24v bensamosa. Konehan on jo hommattu ja koekäytetty kaverin toimesta (400km matka etelästä) joten perääntyminen ei ole enään vaihtoehto...

Katsastuskonttorilla kävin kyselemässä ja tuntus että ei mitään ongelmaa. 2,5 16v cossua voi käyttää vertailukohteena. Etuakselille kärsii ottaa 130kg lisää painoa.

M104 Moottorin käytin 2 eri vaa'alla painon tarkastamiseksi, koneessa oli kiinni kaikki apulaitteet (ilmastoinnin kompura, laturi, startti, jokuilmapumppu yms.) moottorin kumityynyt, boksit yms. Ensimmäinen vaaka näytti 230kg ja toinen 231kg. Painoahan karsiutuu tuosta vielä pois kun otetaan huomioon jo auton vakiovarusteihin kuuluvat ilmastoinnin kompura, startti, laturi ja se ilmapumppu joka jo revittiin irti (paino muuten 5kg)! Nuo hiluthan on jo otettu huomioon auton omapainossa. Akku siirtyy taakse joten 10-15kg putoaa keulapaino jo sillä. Jos menee tiukille niin laatikko vaihtuu manuaaliksi, kai se muutaman kilon on keveämpi? mutta polkimia yms tulee lisää, onko hyöty +- 0 kannattaako?

Paljonko auton oma M102 kone painaa? Autowikin mukaan 118kg??

Akku siirtyy taakse joten 10-15kg putoaa keulapaino jo sillä.

Projekti etenee aina kun siltä sattuu tuntumaan ja lompakosta löytyy muutakin kahisevaa ko kuitit..

Kuvia saatan ottaa jokupäivä!

Ongelmilta tuskin vältytää mutta onha näitä muutki teheny, opitaan sitte kantapään kautta! "



"Tänään kävin iltasella näppäilee, kaikenmaailman bensaletkua yms ruuvasin kiinni ja ihimettelin. Etukallistuksen vakaaja on 4-koneisen, joten ottaa ainaki ö-pohjaan kiinni. Varastosa muistaakseni on w124 300d vakaaja. Tässä jokupäivä käyn mittailee, jos se ois paksuutensa puolesta passeli tähän. Päistä pätkät pois ja kiinni.

Sytkäyksikkö löys paikkansa, yks moninapanen pistoke puuttuu, taitaa olla luovuttaja korisa vielä kiinni, mitenhä se on sinne solmittu? Meneenkö boksille menevään johtonippuun ja sulakerasiaan, vai mihi? Jos kukaan ei tunnusta tietävänsä ennen huomista, nii joudun kaivaan kytkentäkaavat esiin!

300 12v kaasuvivusto ja kaasuläpän asento antureineen tuli hommattua. Jokupäivä viritellä niistä toimiva paketti.

Oisha tuosa vielä hommaa, syylärin kiinnikkeiden siirto, pakoputki keksiä, sähköhelvetti, etupalkin kiinnitys (piti katkasta että sai koneen mahtuun, tekis mieli hitsata takasi kiinni, mutta viisaampi vissiin tehä pultattava versio)

Alipaineletku kaavio olis kova sana, helpottas vähä! Mites tuo ohjaustehostajan imupuoli, puuttuu letku... Totta siihen riittää joku vahvistettu letku lemmareilla kiinni? Painepuolelle tuli luovuttaja korin valmis prässätty letku.

Akku siirtyy konttiin, kaapelin sille kävin hakemassa. Tekis mieli tehä akun vanhaan paikkaan, jonkinlainen virranotto pistoke. Jos sen kaapelin vetäis suoraa sinne ja siitä alkuperäsellä joholla startille yms. Eli semmonen mitä uuemisaki on että voi ladata siitä yms."




"Loput johtosarjan jämät kävin luovuttaja autosta riisumasa. Sarjahan oli ikävä kyllä aluperin katkaistu puhaltimen moottorin alta. Aloin siinä yhisteleen niitä piuhoja, siinä nipusa menee pari samanväristä johtoa. Sopivaa kytkentäkaavaa en löytänyt että vois mittailla miten ne kytkee, ettei mene ristiin :s Nipussa oli kaksi paksua mustaa johtoa, päällimäisen kuren alla näky olevan kuparin värisiä karvoja, sitten tuli taas johdon ulkokuori ja sitte itse johdon sisus. Eli vähän niinkö antennijohto. Mitähän nämä on ja millasen liitoksen näihin väkerrän? Shocked

Alkuperästä 2,3 syyläriä ei ole järkeä käyttää tässä, tulee alavesiletkulle muuten tuhottoman pitkä matka.. 300ce 24v syyläri on liian iso. on lukkopellissä kiinni ja tulee 4cm puskurin alta kurkistamaan. Joten ostetaan 2,6 w201 syyläri!!!

Jos joku löytää tuohon 300E 24v ke-jetti koneeseen kytkentäkaavat, nii olisin ikionnellinen!!!"
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Juu taianki kokeilla tätä laitosta tuolla alkuperäsellä 2,3 johtosarjalla! Löyty 2,6 koneen syttyyksikkö ja ohjainboksi ja ne passaa suoraan tuohon 2,3 sarjaan! Katellaan sitte taas ku jaksaa kiinnostaa :D
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Tuosa viikonloppuna väkertelin syylärille kiinnikkeet. Onko 6 ja 4 koneisissa tenavissa ollut erilaisia ilmastoinnin kennoja?
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Tuli ostettu w124 300e 24v jarrut, eteen ja taakse. Elikkä etusatulat on ne 4 mäntäset. Jos vähän entrais niitä purkamalla, puhaltamalla, maalaamalla ja uusimalla kumet! Mitähän värkkiä nuo satulat on? Ei tullu hypistellesä aateltua asiaa. Äkkiähä tuonne tallille hurauttas ja kattois mutta kysynpä nyt kuitenki!

-Jos ovat jotain köykämiiniä niin onko hiekkapuhallus turhan karkia? Pitääkö soodalla tai lasilla?

-Kestääkö perus automaalit satulassa vai onko turhan kuumat paikat? Pelkkää katuajoa tiedosa, eikä ole tarkotus missään radallakaan käydä särkemäsä vehkeitä.

-Onko liuotin ja vesivärien välillä kuumudenkesto eroja?

-Vaatiiko nää jarrut nyt w124 olka-akselit? jarrukilpeä pitää ainakin kopeloida!
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

ainaki muutoskatsastusta varte pitääs olla mieluuten ne 300-24 olka akselit
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Etusatuloissa näytti olevan 42mm männät ja takana 38mm. Taakse löytyi uudet kumet mutta eteen kuulemma ei... Tai no alkuperäsenä 64€! Jäivät hyllyyn. Eiköhän nuo satulat kelpaa tommosenaankin, kun ei männät olleet ruosteessa eikä jumissa ja pölysuojat oli ehjiä! seuraavat 2 viikkoa olis kesälomaa joten yritetään väkertää, jos vaikka sais jotain aikaseks! :?
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Kävin tuosa vähän näppäilemäsä. Akun telineen siirsin konttiin ojanpuolelle ja vedin 50mm2 piuhalla virran kulkemaan alkuperäiseen akkukoteloon, johon tulee virranotto piste ja haarottuu startille yms. Totta tuohon riittää 250amppeerin sulake väliin?? :roll:

Ilmastoinnin kenno tosiaan on vielä murheena, syylärin siirron jälkeen tämä 4-koneisen kenno ei sovi olemaan... Putki lähtö ottaa maskiin kiinni! Ilmeisesti 2,6 koneisesa on ollut suurempaa kennoa ja nuo putkilähdöt hiukan fiksummin? Entä millasta kenno 250dt on? Tai w124?

Huomena jos innostun nii hiekkapuhallan sen akkutelineen ja ainaki takajarrusatulat, koska niihin löyty uudet kumet. Mites maalien kans, minkämoista pohjamaalia ja entä käykö tavallinen maali pinnaksiki + lakka? vai miten muut on näitä entrannu?
Arttu97
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 18.07.2015 21:13

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja Arttu97 »

Hmmm, tässä naapuripitäjässä meneillään samanmoinen rojekti. Tekniikanluovuttajana toki uudempi sähköruutalla olea m104 2,8 lankku ilmastoinnilla ja automaattilootalla. Mitenhän tuosta ilmastoinnin kenno? Itellä ku ei oo aikomus ilmastointia alkaa värkkäämään. Ite maalaisin raskaskonemaalilla tai sitte ihan tavan lämpöspraylla. Kestää miten kestää.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

w124 kennon on pikkusen korkeampi joten se ei ikävä kyllä sovi :s

No joo tuli hiekkapuhallettua nuo takajarrusatulat ja akkuteline. Maalinki saivat jo päälleensä, Hammeriten musta vasaralakka! Luulis pysyvän, jos ei pysy nii sitte ei vaan pysy! :wtf:
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Ebaysta tuli ostettua 90amp laturi tähän, ei ollu kiinalainen kehannu nimeä keksiä tälle... Uus se kuitenki on ja n.80€ oli hintaa, katotaa kauanko kestää!

Miten w201 ja w124 etu olkavarret eroaa toisistaan? Kuulemma w124 ovat jykevämmät ja vastaa niitä cossun hilppeitä. Mulla ois jemmasa 1kpl w124 250d farkun olkavarsi ja äkkimittauksilla just samanmoinen mötikkä mitä tämä w201 oma :shock:
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Siinä ois pari sutturuutua hiekkapuhalletuista takajarrusatuloista ja akkutelinekki eksyi näköjään kuvaan! :problem:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Tosiaan joo eilen iltapäivällä nappasin etusatulasta mäntiä irti ja mittailin vähä. Näköjään sielä on 38mm ja 42mm mäntää, tietää alkaa kattelee intternetistä kumeja, ku kerta paikallisesta ei löytyny Confused

Onko muuten Brembon ja Bosch jarrulevysiä laadullisesti eroja? Kumpaa suositaan? Suunnilleen saman hintasia ovat, brembo kai se enempi on jarruihin panostanu?

Mites nuo ilmastoinnin kylmäaine jutut meni? Josain olin lukevinani että w201 on aina ollut kylmäaineena tuo vanha R12 ? pitääkö paikkansa? Käyn vilkaseen kun kerkeän jos ois joku tarra konehuoneessa. Mullehan tulee tuohon koneeseen w124/m104 R134 aineen kompura ja loput himmelit on ilmeisesti R12 törkyä? Tuleeko se R12 aineen korvaava litku välittömästi kompuran kyljestä kartanolle?

E: eikös r134a huoltoliitin ollu pikakiinnikkeellä, ihan niinkö paineilma liitin ja r12 oli kierteet?
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Joo elikkö tuosa on R12 järjestelmä ja kompura on R134 kylmäaineelle. Sikäli mikäli keksin jostain letkut kompuralta kennolle niin saan tämän onnistuun! Aineeksi tulis tuo R12:sen korvaava litku. (nimeä en muista tähän hätään) oisko ollu iseco tms. Elikkä R134 aineessa molekyylit on pienempiä joten se tulee r12 järjestelmän letkuista ja tiivisteistä läpi. Toisin päin ei pitäis olla ongelmaa! Eli tuo r12 pysyy tuon mun r134 aineelle tarkoitetun kompuran sisällä!

Kaasuvivusto vielä hukassa... Uutena tuon vivuston rakennussarjan saa tilaamalla saksasta, puolet osista ynnnäilty yhteen ja laskin näytti n.150€ joten jätettiin se sitten haaveeksi... Katellaan käytettyä vielä jostain!

w201 2,6 tai 2,5dt ilmasotinnin kompuran ja kennon välinen letku on myös hakusalla. Ja kennoakin tarttisin!
Myös paisuntasäiliöltä lähtevä letku ois enemmänkuin tarpeellinen!
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Vähän kuvasaastetta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Minkämoisen pakoputken tähän tuhertas? Minkäkokonen 300 24v alunperin on? 2,5" taitaa olla kohtuu isoa, entäs 2,25" tms? montako vaimentajaa että pysyy mölyt kurisa ja että vähän murisee? :?
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Näyttäisi että tuo jarrusatulakin liian pieni. Saisi mennä enemmän pyörännavan suuntaan. Vai hoituisiko tuo ihan jarrupalan vaihdolla??

Jää levyn pinta-alaa muuten käyttämättä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Mittaappas ne palat.

Tuollaisia mittoja tarjoaa 300E-24. Noihinkaan aina luottaminen ole. Voisi vähän vertailla.
http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat/47 ... 4-13686979" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v

Viesti Kirjoittaja jaanne »

jupehalm kirjoitti:Mittaappas ne palat.

Tuollaisia mittoja tarjoaa 300E-24. Noihinkaan aina luottaminen ole. Voisi vähän vertailla.
http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat/47 ... 4-13686979" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarrusatulan luovuttaja auton mukaan kaikki romppeet tilattu. Jarrupalat Lintoselta, vanhapala oli mallina mukana ja samanlainen tämä uus. Levyt tuli örumilta tilattua ja ei tainnut olla vaihtoehtoja koon suhteen. Jos siinä on ennestäänki ollu väärät palat tms. Pitää käyä mittaamassa!
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Vähän päivittelyä! W201 en oo tehny mitään.. Tai no lykkäsin pihalle!

Tuli ostettua käyttikseks tuommonen w202 220 bensa -95. Pikkuvikanen kampe muttaku halvalla sai :lol: Suurin vika tais olla että kipinä puuttu, siihen löytyi taudiks moottorinjohtosarja jonka uusein kokonaan. Finjectorilta tilasin laatikollisen eriväristä piuhaa ja sitten tinailemaan! Siitä löytyy oma topikkinsa tästä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179991" onclick="window.open(this.href);return false;
Autolla on nyt 600km ajettu tuon johtosarjan vaihdon jälkeen ja hyvin pelaa sen osalta. Vikakoodit lukasin Carsoftilla varsin ja Moottorinohjaus antaa vikakoodiksi: 49 Self-adaptation idle : too rich. Actual error. Mikäshän se mahtaa olla? Tyhjäkäynnillä liian rikkaalla?

Airbag : 19 SRS malfunction indicator lamp (Ale15) Oisko turvatyynyjen merkkivalo? Ei muuten tainnu syttyä virtojen mukana, monenko watin poltin sinne tulee?

Tunnisti se lukija vielä ABS yksikön mutta siellä ei tainnut vikoja olla.

Seuraava onkelma on että sähkölasit ja kattoluukku toimii vain oven ollessa auki. Sama minkäoven aukaisee nii kaikki lasit ja kattoluukku toimii. En usko äkkiseltään että ovikytkin olisi hajalla koska sisävalot syttyy ja sammuu joka ovesta. Mikäs tätä oikeen riivaa? Kaikki sulakkeet on todettu ehjäks yleismittarilla. Takaa akun oikealta puolen käytin sen matolaatikon pöyällä ja silmämääräisesti sen sisältä ei löytnyt mitään hämärää, juotokset oli hyvännäköiset eikä ollut mustuneita komponentteja... Oisko ideoita? :wtf:

Etupyörän laakereita kiristelin ja 4-pyörä suuntauksen tein, aurauksia sai käännellä joka kulmasta, muuten oli kulmat kohillaan! Vetoakselin sisemmät suojakumet oli rikki, minkähän kokoset kumekset tähän passaa? Yleismallinen kumi löytyy hyllystä taian kokeilla jos siitä sais vuoltua sopivan, jos ei onnaa nii mikä mahtaa olla oikea koko? Perästä vetoakseleiden stefat vuotaa öljyä, onko näihin ollu monenkokosia murikoita vai onko näisä pikkukoneisa aina samat murikat ja stefat? Muistaako kukaan mittoja ulkoa?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Vatarinsuojakumia saa ihan mallikohtasena. Omaani hain kesällä motista.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

joo, sattu oleen joutoaikaa ja loskakelit nii oli mukava pitkästä aikaa kontata märän auton alle ja alkaa vetarin suojakumia vaihtamaan! Oikialle puolen vaihoin tänää, muutaman kuvanki näppäsin todisteeksi ja jos joku ei oo ennen nähny miten se näisä tapahtuu nii nyt näkee :roll:

Elikkä vetarinpultit auki 6kpl. Tälläkertaa joutu myös alatukivarren sisemmänpultin irrottamaan että vetari mahtu taittuun pesästään alas. Sitten vain se peltikuori muutamalla vasaran napautuksella irti. (kuva 1) Sokka irti ja tuo mötikkä lähtee muutamalla napautuksella akselin päästä irti (kuva 2). Sitten vain pyörittelemään niitä hiluja ja napsimaan kuulia irti pesästä ja pesemään! (kuva 3) Kasaus sitte käänteisesä järjestyksesä ja tuon sisimmän koolin (vai mikälie nimeltään) voi laittaa väärinpäinki, kattoa tarkkaan, tais olla että toisella puolen oli sokalle syvennys tms. koko nivelen saa myös kasattua niin että se on jumissa eikä kääntyile, sillon se on väärin. Sisempi mötikkä pitää laittaa tuohon nivelen ulkokuoreen nähden oikeisiin kuulauriin. Olipa hankalasti selitetty.. Silloin se nivel kääntyilee ja on oikein. Tämä tuli kokeiltua.. Sitten vaa uutta suojakumea ja kasaan!

Samalla tuli huomattua pieni bensanhaju auton alla, bensasuodattimelle tuleva letku vähän kusi ainetta kun sitä taivutti. Vaihoin senki sitten uuteen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Aamupäivällä kävin vaihtaa sen toisenki suojakumen, näps ja kops, se oli siinä. Samalla oli tarkotus vaihtaa muutama poltin auton sisälle. Ensinnä se srs merkkivalon poltin, mistä se vikakoodiki oli tullu. Mutta poltin oli ehjä. Laitoin varalta vielä varmasti ehjän tilalle, vaan ei siltikään syty Shocked Varmaan alettava googlettaan kytkentäkaavoja ja selvittään mitä kautta se virta sille valolle tulee. Sulakkeet on kaikki ehjiä! No joo seuraavana oli se lämmönsäätöpaneelin vasemmanpuolen poltin. En saanu ees tuota orkkis mankkaa irti kun ei ollu niitä irrotusrautoja, eikä rautalanka patentillakaan onnstunut... Se jäi sitten siihen :?

Soittimesta tuliki mieleen että täsä nykyisesä ei ole aux paikkaa eikä muitakan herkkuja. Auton mukana tuli toinen orkkis soitin jossa on aux paikka, mitenhän sen sais pelamaan tässä? Totta ne on suht samanlaisilla liittimillä? Entäs sitteku tässä mun pirssisä on nuita kasettilokeroita nuin julumetusti nii onko ne jotenki naitettu tuohon soittimeen kiinni vai saavatko jäädä uuden soittimen myötä paikallensa? :problem:

Edittiä: Kappas keheveliä kaikki sulakkeet oli kyllä ehjiä mutten hoksannu että reiästä numero 20 puuttui kokonaan 7,5A sulake ja sehän oli tosiaan tälle srs merkkivalolle. Nyt loistaa ja komiasti, vieläkö sais sammuunki! :?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jaanne, Su 20.11.2016 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Jaa tämä sun auto näyttää olevan spotti ja dtm edition, eli vuosimalli on 95. Tuo kasetti kotelo on ihan erillään mankasta.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

srs-valo palaa käynnistyksen jälkeen sen 1-2min ja sammuu, pitää lukasta vikakoodit, eikai sen tarvis yhtään palaa käynnistyksen jälkeen... Samalla kun tuon sulake numero 20:sen vaihtoi, alkoi myös pelaamaan nuo sähkölasit ja kattoluukkukin normaalisti. Onkohan vain satumaa vai liittyykö asiaan? Kytkentäkaavioistahan sen näkis, kun viittis vain tutkia :shock:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Ainakin 1995 vuosimallin w124 200d:ssä paloi srs merkkivalo tasan 2min kun se oli väärin nollattu. Srs valo syttyi tuohon pirssiin jännitteen käydessä liian matalalla. :mrgreen:
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Tulipa tuosa vaihettua perään stefat, murikka lähti nätisti tappelematta ja samoin ne vetarin limput! Muistaakseni kerran asd perän kans sai tapella että ne limput sai irti, oisko stefa tarttunu niin lujasti vai mikähän lie, palasiksi joku stefa sillon meni, irottaesa limppua. :crazy: No joo muutama kuvatuski tuli otettua. Öljyt ja stefat tuli haettua ylivieskasta Lintoselta. Vanhat öljyt alkoki oleen jo ajetun oloset.. :thumbdown:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Ois kiva kuunnella radiota.. Tuosta sähköanteenista puuttuu piiska! Ilmeisesti tämä on Hirschmann merkkinen? Kuvanki näppäsin mistä näkee numerosarjan. Ebaysta jo vähä alustavasti kattelin uusia piiskoja.

http://www.ebay.de/itm/GENUINE-Mercedes ... v_S9OLiacw" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuommonenko se kuulus olla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 -> 300E 24v & w202 käyttis

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Anteeni tuli Englannista ja aito Hirschmanni näytti olevan! Elikkä se pelkkä teleskooppi osa vain, moottori oli ehjä!

Vaihto oli naurettavan helppo. Antennin juuresta avattii 13mm kannalla oleva mutterihokki, jonka jälkeen näpätään radio päälle että se moottori lykkää sen anteenin hännän ulos. Sittepäs se piiska onkin jo kourasa! Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä! Johan alko pooki kuulumaan 8)

No joo mitähän öljyä laatikkoon kannattaa lykätä? Mikäs se teboilin öljymalli oli Fluid D, S vai E ? Entäs muilta merkeiltä?

Seuraavaks varmaan joutuu alkaa keskuslukitusta remppaamaan! Elikkä lukitus ei toimi avaimen napista, eikä edes sisällä olevasta napista. Ajonesto menee päälle ja pois kyllä avaimen ainoasta napista joten vika ei ole avaimessa. Misäs se lukituksen moottori oli, kontisa vai penkin alla? Onko näisä jotain tyyppivikaa mitä lähteä ensimmäisenä tutkimaan vai nappaanko sen moottorin pöyälle ja kokeilen syöttää virtaa ja kattoa mitä se sanoo?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin