w126 turbo muutoskatsasstus.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Elikkäs kesällä tulee turbo w126 300se mersuun turbo.
Auto on vm90 mutta ei ole kattia eli ei vähäpäästöinen.
Jos autoon tulee arviolta noin 300hp niin mitä pitäisi tehdä jotta saisi muutoskatsasstettua.
Pitääkö laittaa jotkun 500mersun jarrut tai muuta alustan osaa ja meneekö heittämälkä kiinni ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vertailuautoksi malli jossa tehoa vähintään yhtä paljon kuin penkkilapussa, ja siitä mallista sitten kaikki alustan ja jarrujen osat siltä osin kun eroa on pikkukoneisen osiin.
Periaatteessa sama juttu myös voimansiirron osalta, mutta tässä kannattaa kysellä konttorilta miten suhtautuvat missäkin....
oulaistenliikenne.fi
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Onko tietoa miten 500se ja 300se mersun alustan osat käy päikseen ?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mielikuva ois että 126:ssa on samat jarrut ainakin esim 300-500 välillä ?
W210 E320cdi
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Jos olisi niin helpottaisi asiaa.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

vähän noita ässän jarruja kattellu, niin ymmärtääkseni kaikis W126 1 sarjan ässis on edes jäädytetyt 275mm levyt ja satulat 60mm männillä. takana jäähdyttämättömät 275mm ja satulat 38mm männillä. Sitte 2 sarjan takajarrut on samat ja edes 300mm ja satulat 57mm männillä. Sitte jossain SECeis?? on etusatuloita jotta olis 2 mäntää/puoli... eli noi takajarrut on kaikis W126 samat kuin myös W123, poislukien satula erilainen anti dive takapään kanssa. Niin ja olikos W123 farkussa isommat männät takasatuloissa?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

500:sen ja 300:sen takapyörän ripustuksessa hiukan eroa, viis satasen jarrusatulat ovat levyn etupuolella ja kolmesatasessa levyn takapuolella :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Maastis kirjoitti:Niin ja olikos W123 farkussa isommat männät takasatuloissa?

TJ
Oliko ne pari milliä isommat.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Maastis »

touhottaja kirjoitti:500:sen ja 300:sen takapyörän ripustuksessa hiukan eroa, viis satasen jarrusatulat ovat levyn etupuolella ja kolmesatasessa levyn takapuolella :roll:

Yees, eli kyse on siitä anti dive järjestelmästä, jossa tukivarteen nivelöity pyöränlaakerointi päösee liikkumaan edestakaisin ja on sidottu kallistuksenvakaajalla koriin. Tukivarret on alumiiniä. Itse laitan tätä mekanismia nyt w123 Coupeen. Onko tämä ollut kaikissa 500S autoissa vai lisävaruste? Ainakin sitä on saanut myös pienikoneisempiin.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Meneekö noi 500 mersun etujarrut kuitenkin 300 kiinni vaikka ne onkin eripuolella ja onko niissä mitään muuta eroa. Ei himottaisi koko ripustusta vaihtaa.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Vain takajarruissa satula on eripuolella, jos siis varustettu anti dive taka-akselistolla... ja satula on rungoltaan hieman erilainen. Mutta männän koko sama.

Eli ei sun jarruille tarvi mitään kaiketi tehdä. Eli jos sulla nyt on jäähdytetyt 300mm etujarrut on ne samat kuin isokoneisissakin. Tuskin tuohon anti dive mekanismiin puututaan...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Okei. Eli onko alustalle pakko tehhdä mitään esim onko kallistuksenvakaajat samat. Ja eikös etujouset ole jäykemmät. Onko sillä merkitystä ?
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Kysyin katsastuskonttorilta asijaa ja sanoivat että tarvitsen faktapaperit mistä näkee mitä eroa on tolla 300 ja tässä tapauksessa vertailukohteena 560 mersun alustalla on. No soittelin veholle ja niillä ei edes korjausopasta ollut. Mistähän lähtisi nyt sitten sellasia papereta etsimään ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu tarvittaessa...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Samanvuotisessa 500 mallissa on vielä samat jarrut ja tukivarret takanakin eli siihen helpointa varmaan verrata. Tehoja tuossa on 265hv eli sen yli ei saa sillä alustalla mennä. 560 on tietääkseni anti-dive tukivarret jo kaikissa.
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

dealer kirjoitti:Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu tarvittaessa...

Olisi tarvetta sellaiselle. Mistä saisin sellaisen ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oltiinkin jo yhteydessä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
mese300se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:57

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja mese300se »

Hage kirjoitti:Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?


Hyvää kuuluu. Turbo kiinni ja toimii mutta megan asennus vielä kesken.
Toi ke jetronic saa lähteä.
Joo auto pyörii espoossa.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: w126 turbo muutoskatsasstus.

Viesti Kirjoittaja Hage »

mese300se kirjoitti:
Hage kirjoitti:Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?


Hyvää kuuluu. Turbo kiinni ja toimii mutta megan asennus vielä kesken.
Toi ke jetronic saa lähteä.
Joo auto pyörii espoossa.
Noniin no sittenhän tämä on tullut nähtyä useasti etenkin maanantaisin eräällä parkkipaikalla, upea väri ja hyvät äänet lähtee :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin