w126 turbo muutoskatsasstus.
w126 turbo muutoskatsasstus.
Elikkäs kesällä tulee turbo w126 300se mersuun turbo.
Auto on vm90 mutta ei ole kattia eli ei vähäpäästöinen.
Jos autoon tulee arviolta noin 300hp niin mitä pitäisi tehdä jotta saisi muutoskatsasstettua.
Pitääkö laittaa jotkun 500mersun jarrut tai muuta alustan osaa ja meneekö heittämälkä kiinni ?
Auto on vm90 mutta ei ole kattia eli ei vähäpäästöinen.
Jos autoon tulee arviolta noin 300hp niin mitä pitäisi tehdä jotta saisi muutoskatsasstettua.
Pitääkö laittaa jotkun 500mersun jarrut tai muuta alustan osaa ja meneekö heittämälkä kiinni ?
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Vertailuautoksi malli jossa tehoa vähintään yhtä paljon kuin penkkilapussa, ja siitä mallista sitten kaikki alustan ja jarrujen osat siltä osin kun eroa on pikkukoneisen osiin.
Periaatteessa sama juttu myös voimansiirron osalta, mutta tässä kannattaa kysellä konttorilta miten suhtautuvat missäkin....
Periaatteessa sama juttu myös voimansiirron osalta, mutta tässä kannattaa kysellä konttorilta miten suhtautuvat missäkin....
oulaistenliikenne.fi
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Onko tietoa miten 500se ja 300se mersun alustan osat käy päikseen ?
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Mielikuva ois että 126:ssa on samat jarrut ainakin esim 300-500 välillä ?
W210 E320cdi
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Jos olisi niin helpottaisi asiaa.
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Hei
vähän noita ässän jarruja kattellu, niin ymmärtääkseni kaikis W126 1 sarjan ässis on edes jäädytetyt 275mm levyt ja satulat 60mm männillä. takana jäähdyttämättömät 275mm ja satulat 38mm männillä. Sitte 2 sarjan takajarrut on samat ja edes 300mm ja satulat 57mm männillä. Sitte jossain SECeis?? on etusatuloita jotta olis 2 mäntää/puoli... eli noi takajarrut on kaikis W126 samat kuin myös W123, poislukien satula erilainen anti dive takapään kanssa. Niin ja olikos W123 farkussa isommat männät takasatuloissa?
TJ
vähän noita ässän jarruja kattellu, niin ymmärtääkseni kaikis W126 1 sarjan ässis on edes jäädytetyt 275mm levyt ja satulat 60mm männillä. takana jäähdyttämättömät 275mm ja satulat 38mm männillä. Sitte 2 sarjan takajarrut on samat ja edes 300mm ja satulat 57mm männillä. Sitte jossain SECeis?? on etusatuloita jotta olis 2 mäntää/puoli... eli noi takajarrut on kaikis W126 samat kuin myös W123, poislukien satula erilainen anti dive takapään kanssa. Niin ja olikos W123 farkussa isommat männät takasatuloissa?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
500:sen ja 300:sen takapyörän ripustuksessa hiukan eroa, viis satasen jarrusatulat ovat levyn etupuolella ja kolmesatasessa levyn takapuolella
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Oliko ne pari milliä isommat.Maastis kirjoitti:Niin ja olikos W123 farkussa isommat männät takasatuloissa?
TJ
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
touhottaja kirjoitti:500:sen ja 300:sen takapyörän ripustuksessa hiukan eroa, viis satasen jarrusatulat ovat levyn etupuolella ja kolmesatasessa levyn takapuolella
Yees, eli kyse on siitä anti dive järjestelmästä, jossa tukivarteen nivelöity pyöränlaakerointi päösee liikkumaan edestakaisin ja on sidottu kallistuksenvakaajalla koriin. Tukivarret on alumiiniä. Itse laitan tätä mekanismia nyt w123 Coupeen. Onko tämä ollut kaikissa 500S autoissa vai lisävaruste? Ainakin sitä on saanut myös pienikoneisempiin.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Meneekö noi 500 mersun etujarrut kuitenkin 300 kiinni vaikka ne onkin eripuolella ja onko niissä mitään muuta eroa. Ei himottaisi koko ripustusta vaihtaa.
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Vain takajarruissa satula on eripuolella, jos siis varustettu anti dive taka-akselistolla... ja satula on rungoltaan hieman erilainen. Mutta männän koko sama.
Eli ei sun jarruille tarvi mitään kaiketi tehdä. Eli jos sulla nyt on jäähdytetyt 300mm etujarrut on ne samat kuin isokoneisissakin. Tuskin tuohon anti dive mekanismiin puututaan...
TJ
Eli ei sun jarruille tarvi mitään kaiketi tehdä. Eli jos sulla nyt on jäähdytetyt 300mm etujarrut on ne samat kuin isokoneisissakin. Tuskin tuohon anti dive mekanismiin puututaan...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Okei. Eli onko alustalle pakko tehhdä mitään esim onko kallistuksenvakaajat samat. Ja eikös etujouset ole jäykemmät. Onko sillä merkitystä ?
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Kysyin katsastuskonttorilta asijaa ja sanoivat että tarvitsen faktapaperit mistä näkee mitä eroa on tolla 300 ja tässä tapauksessa vertailukohteena 560 mersun alustalla on. No soittelin veholle ja niillä ei edes korjausopasta ollut. Mistähän lähtisi nyt sitten sellasia papereta etsimään ?
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu tarvittaessa...
oulaistenliikenne.fi
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Samanvuotisessa 500 mallissa on vielä samat jarrut ja tukivarret takanakin eli siihen helpointa varmaan verrata. Tehoja tuossa on 265hv eli sen yli ei saa sillä alustalla mennä. 560 on tietääkseni anti-dive tukivarret jo kaikissa.
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
dealer kirjoitti:Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu tarvittaessa...
Olisi tarvetta sellaiselle. Mistä saisin sellaisen ?
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Hage kirjoitti:Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?
Hyvää kuuluu. Turbo kiinni ja toimii mutta megan asennus vielä kesken.
Toi ke jetronic saa lähteä.
Joo auto pyörii espoossa.
Re: w126 turbo muutoskatsasstus.
Noniin no sittenhän tämä on tullut nähtyä useasti etenkin maanantaisin eräällä parkkipaikalla, upea väri ja hyvät äänet lähteemese300se kirjoitti:Hage kirjoitti:Mitäs tälle kuuluu? Sijaitseeko muuten tämä auto Espoossa ja on väriltään punainen?
Hyvää kuuluu. Turbo kiinni ja toimii mutta megan asennus vielä kesken.
Toi ke jetronic saa lähteä.
Joo auto pyörii espoossa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic