Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Oodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 01.05.2016 10:29

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Viesti Kirjoittaja Oodi »

Obnoxio kirjoitti:Tuosta subista. Mullaki oli tavotteena lisätä subi W211-koriseen mahdollisimman pienillä sisutan muutoksilla. Puukon alle autosta joutuivat tavaratilan välipohja ja takaseinä. Ovat alle 100 € osat, jos käytettynä vaihtaa, niin auto ei ole ikuisesti pilattu :D Subi tuli välipohjaan ja vahvistin takaseinään. Asennukseen olin/olen tyytyväinen. Vahvistimen olisi voinut jättää piiloon, mutta en raskinut, kun ovat siihen valaistun tekstin laittaneet.

[ https://farm4.staticflickr.com/3939/18276962834_3498261ba8_h.jpg ]
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=43
Hieman tämänsuuntaista onkin jo kehitteillä. Toki tässä R129 kopassa Subin sijoituksee sopii parhaiten etupenkkien takana oleva tila jossa orkkisbassokin on. Nyt toki laitan näitä kaksin kappalein. Katsotaan saanko riittävästi tilavuutta 2x 10" asennukselle vai laitetaanko jotain ihan muuta. Lisäksi tämä auto on jo "pilattu" calssonin tuunauksilla joten museokampetta ei olla tekemässä.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuosta tuontihommasta vielä sellainen kysymys, että mitä se laivaus maksoi? Tuo 820€ (eli 100 000¥?) oli varmaan pelkkä JPC:n palkkio japanin päässä toimimisesta? Kovasti alkanut houkutella tuo homma, näkyy AMG-väyryset sekä 215/220-sarjat menevän ihan taskurahoilla hyvillä gradeillakin...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Oodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 01.05.2016 10:29

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Viesti Kirjoittaja Oodi »

luokyio kirjoitti:Tuosta tuontihommasta vielä sellainen kysymys, että mitä se laivaus maksoi? Tuo 820€ (eli 100 000¥?) oli varmaan pelkkä JPC:n palkkio japanin päässä toimimisesta? Kovasti alkanut houkutella tuo homma, näkyy AMG-väyryset sekä 215/220-sarjat menevän ihan taskurahoilla hyvillä gradeillakin...
Rahti taisi olla 140kjpy. Tuo 100kjpy oli siis tosiaan vain tämän jpc:n palkkio.
edit: Jos kaipaat apua/vinkkejä auton ostamisessa niin ihan rohkeasti pm. Autan tietenkin minkä osaan kahden auton (mersun) kokemuksella.
Oodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 01.05.2016 10:29

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Viesti Kirjoittaja Oodi »

Oodi kirjoitti:Tänään vähän hiaisin noita jalopuita. 1000-2000-4000 papruilla ja vaha päälle.
En ihan täysin tyytyväinen ole lopputulokseen mutta välttänee.
Tänään tein kuitenkin kaiken uusiksi, ei kestänyt luonne laittaa "välttää" tason työtä takaisin paikalleen.
Nyt myllytin vielä lopuksi ja melkeinpä voi sanoa etteivät uutta häpeä muuten kuin parin halkeaman osalta. Ovat onneksi aika näkymättömiä.
Oodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 01.05.2016 10:29

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

Viesti Kirjoittaja Oodi »

Tänään kävin laittelemassa konsolin paikalleen, juuri ja juuri sopi 6x rca soittimen taakse ja soitin vieläpä paikallen. Availin ovipahvin ja siellähän minua odotti melkoisen rähjääntyneet boset. Purin ne pois haitolta ja aloin sovittelemaan rainbowia paikalleen. Kerrankin midi menee "heittämällä" paikalleen. 3,5" keskiääni sujahti paikalleen pienen dremeli työstämisen jälkeen. Diskantit tulee kojelaudalle jossa on paikat ilmeisesti puhelimen ämyreille. Olin luullut että tässä on 3-tie bose, mutta väärässä olin. Kaiutin kaapeli oli hukassa joten työt jäi tältäpäivälä tähän. Toki tässähän tulee vielä vaimennus työnalle ennenkuin saan kaiuttimet lopullisesti kiinni ja ovipahvin takaisin.

Tässä vielä kuva eilen myllytetystä ja vahatusta lokeron kannesta (näkyvät rosot on muuten katon rappaus eikä pinnan epätasaisuus):
" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä keskiäänen ja midin sovittelua:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvasta ei oikein selviä, mutta tämä keskiäänen paikka on yllättävän mukavasti suunnattu kohti istuimia jo valmiiksi.
Vastaa Viestiin