MB W220 320 cdi vm. 2002

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

MB W220 320 cdi vm. 2002 ml. 241tkm

Tälläinen käyttöauto/harrasteauto tuli hommattua lähestyvän kesän kunniaksi. Autossa löytyi kaikenlaista fiksattavaa ostohetkellä. Tätä olisi tarkoitus pitää itselläni jonkinlaisena päiväkirjana ja muistiona mitä on tullut tehtyä ja mitä pitäisi tehdä. Tarkoituksena olisi ajella tällä kesät työmatka + muut ajot ja laittaa syksyllä talviseisontaan. Auto on tuotu Saksasta viime vuonna Suomeen ja verotuksen hetkellä trafin sivuilla näytti olevan 231tkm mittarissa. Autossa on jotain AMG styling kilkkeitä ja jotain Facelift osaa, mutta tämä ei tietääkseni ole facelift malli??

Kyyti on kyllä mahtavaa autossa ja S-sarjan mese on ollut oma lapsuuden haave :) Star pitää varmaankin hommata, jos meinaa auton kanssa jotain tehdä :D Ruostetta ei autosta onneksi löydy oikeastaan ollenkaan ja alustakin oli nostettaessa pukeille hyvässä kuosissa ja vailla kurapaskaa, mitä Suomen teillä yleensä tulee autoon.

Autossa oli ostohetkellä tiedossa jonkin verran vikoja, mutta muuten vaikutti asialliselta peliltä, niin ajattelin että mikä jottei tämmöisen voisi ottaa vähän pidempiaikaiseksi projektiksi ja pikkuhiljaa laitella priimakuntoon. Auto oli kuitenkin katsastettu juuri ja yli vuoden leima ja myyjä uskalsi ajaa auton puoleenväliin vastaan n. 250km niin uskalsin lähteä kaupoille.

Vikoja:
- maalipinta vaatii myllyttämistä
- vänkärin puolen takalokasuojassa jälki joka huonosti maalattu
- navi levy puuttuu
- TV ei toimi
- Oven kahvan tunnelma ledit palanut
- Webasto ei meinaa lähteä käyntiin
- takakontin avausnappi vähän kärsinyt, varmaan voimakkaan avauksen takia
- kuskin penkki vasemman puolen kisko jumissa/pois paikoiltaan eli ei vasen kisko liiku vaikka moottori toimii
- ilmajousitus sekoilee joskus kun laittaa parkkiin. Peräpää nousee erittäin korkealle
-- Voi olla Level Control Valve unit http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... level.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Voi olla myös anturit http://www.benzforum.com/forum/diy-tech ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Voi olla myös taka akselin asentotunnistin Rear Axel Level Sensor http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... ost4867490" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Täällä samanlaista vikaa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=172621" onclick="window.open(this.href);return false;

TEHTYÄ & ostettu:
Sisustan muutamat napit hieman kuluneet, radion pyöreä nappi + hansikaslokeron nappi + valokytkin + A-pilari --> osia vaihdettu pikkuhiljaa 08/2016
Alkuperäisen mittariston valot palaneet. Mukana uusi/käytetty mittaristo, joka pitäisi parittaa auton kanssa --> tilattu aika 9.7.2016 SERCAP Kalajoelle korjaukseen 08/2016
ovien alaosasta parista ovesta lähtenyt pieni pala maalia --> paikkamaalattu 08/2016
etupuskuri maalattu päin v**tua + pieni jälki siinä --> puskuri maalattu paremmin ja ostettu varapuskuri tutkineen 08/2016
Keskuslukitus, imuovet, penkin ilmamuokkaus --> uusi PSE pumppu 08/2016
moottoriöljyn +suodattimen vaihto 05/2016
moottorin ilmansuodattimen vaihto 05/2016
nahkaverhoilun käsittely/pesu 05/2016
sisustan pesu 05/2016
ilmastointilaitteen lämpötila-anturien putsaus paineilmalla 05/2016
etujouset 2 kpl korjattu yläpäästä (ei tarvi ainakaan heti ostaa) 05/2016
Kesärenkaat Hankook Ventus Prime 3 235/50 R18 07/2016
Nelipyöräsuuntaus 07/2016
ovipaneelin purkaus ja kaiutinjohtojen tarkastus 06/2016
moottoritilan puhdistus 06/2016
etujousien yläpään vuotojen korjaus 06/2016
sisätilan ilmansuodattimien vaihto 2kpl 06/2016
uudet takajouset (edellinen omistaja) 2015
uusi kompura (edellinen omistaja) 2015
kuskin + vänkärin puolen a-pilarin kangasverhoilu 08/2016
soittimen pyöreä nappi maalattu 08/2016
molempien etuovien kahvat 08/2016
konepellissä oleva mersun tähti laitettu paikoilleen 08/2016

ostettu, mutta ei laitettu paikoilleen:
hansikaslokeron avausnappi (varalle)
etuvalojen valokytkin (varalle)
ilmajouset 4 kpl (varalle)
Ilmajousien kompressori (varalle)
Level Valve Unit (varalle)
Etupuskuri musta parkkitutkineen ostettu (varalle)

OSTETTAVAA:

STAR!! vai Delphi tai joku muu testeri??
PSE pumppu tai pumpun moottori
ratti tai paremminkin ratin napit (tarvitaan täysin kulumaton tilalle) musta
xenon polttimo (vänkärin puoli melkein loppu)
Right rear body acceleration sensor + left rear body acceleration sensor
http://www.benzforum.com/forum/diy-tech ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -snap1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


TEHTÄVÄÄ:
irrottaa helmamuovit autosta ja katsoa, jos tunkinnostopisteet on vielä pelastettavissa ilman hitsausta
etupuskurin maalaus
kolhujen ja jälkien korjaus / paikkamaalaus
automaattilaatikon öljyjen vaihto
alustan osien tarkastus ja mahdollinen vaihto
vänkärin puolen takalokasuojassa jälki joka huonosti maalattu
Aux liitin soittimeen vai soittimen vaihto Comand 2 ??

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut ptoivola, To 06.10.2016 10:12. Yhteensä muokattu 18 kertaa.
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi amg styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Pesupullosuihketesti näytti että etujousien yläpäässä on vuotoa. En viitsi alkaa koko jousia heti vaihtamaan, joten meinasin koittaa ulkomaan mersufoorumilla varsin suosittua Epoksi korjausta. http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... fix-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli MB W220 tässä kuvassa ei toivotussa, mutta varsin tutussa tilanteessa :D No ei vaiteskaan, kaikissa vanhoissa autoissahan jotain vikaa on. Kysymys on vaan miten ne ottaa vastaan :D
Kuva

Edellinen omistaja oli yrittänyt jollakin vi**n sikafleksillä koittaa korjata tätä ja eihän se pitänyt. No nehän piti kaapia pois sieltä että päästiin korjaushommiin.

Hommahan meni niin että auto nostettiin/tuettiin hieman ylös ja ilmaletkut pois ja samalla ilmat pois jousista. Sitten ruuvattiin nuo liittimet irti ja hiottiin "kulhon/lautasen" pinnat karheaksi. Tämän jälkeen 2 komponentti supervahva epoksi skoitettiin ja täytettiin "lautaset" hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuivumisaikaa pidensin hieman ja odottelin 36 tuntia ennen testaamista. Tällä välillä oli sisustan ja nahkapenkkien pesua + hoitoa. Tämän lisäksi päätin tutkailla miksi keskuslukitus + imuovet yms. ei toimi. Avasin takakontin vasemmalta puolelta tekstiilit ja sieltä irroitin alipainepumpun. Alipainepumpun koteloa avatessani tuoksahti savulle melko voimakkaasti ja sieltähän selvisi että pumpun sähkömoottori oli palanut. Saakohan tähän pelkkää sähkömoottoria vai pitääkö koko pumppu ostaa? Kanadasta ja Jenkeistä näytti saavan tarvikeosana pumppua.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Re: MB W220 320 cdi amg styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja gothammer »

ptoivola kirjoitti: Alipainepumpun koteloa avatessani tuoksahti savulle melko voimakkaasti ja sieltähän selvisi että pumpun sähkömoottori oli palanut. Saakohan tähän pelkkää sähkömoottoria vai pitääkö koko pumppu ostaa? Kanadasta ja Jenkeistä näytti saavan tarvikeosana pumppua.
Osien saatavuudesta en osaa sanoa, mutta syy vanhan pumpun kärvähtämiselle kannattaa tutkia - luultavasti siellä on vuoto jossainpäin systeemiä. Mulla oli S210:ssä samaa vaivaa ortopedisten tuolien kanssa; tuli omituinen "lämmenneen sähkölaitteen käry" silloin tällöin koppiin. Syy oli se, että penkin ilmaletku oli irronnut ja pumpun moottori huusi jatkuvasti.
C126 500SEC, R129 500SL, R230 SL500, S211 E320 CDI, S123 230TE
C4 Corvette 5,7 TPI, 2 X Mitsubishi 3000GT VR4 TT, 2 X Oldsmobile Cutlass Supreme 2D ja liian vähän vapaa-aikaa...

Gone, but not forgotten:
* S210 E420
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja noroljan »

gothammer kirjoitti:mutta syy vanhan pumpun kärvähtämiselle kannattaa tutkia - luultavasti siellä on vuoto jossainpäin systeemiä.
Ässän pumppu osaa kyllä sulkea sen linjan jossa vuoto on (tai pitäisi osata). Eli pumppu käy jonkin aikaa ja lopettaa sitten käymisen. Ei pitäisi hajottaa pumppua. Jostain jenkeistä noita moottoreita oli joku foorumilainen tilannut tuohon PSE-pumppuun.
ptoivola kirjoitti:Autossa on jotain AMG styling kilkkeitä ja jotain Facelift osaa, mutta tämä ei tietääkseni ole facelift malli??
Ulkoa päin en kyllä osaa sanoa onko Facelift, kun valot ja etupuskurikin taitaa olla vaihdettu. Peilin vilkuista päätellen ei ole Facelift. Sisäkuvista sen näkisi heti.
ptoivola kirjoitti: Star pitää varmaankin hommata, jos meinaa auton kanssa jotain tehdä
Suosittelen :D
ptoivola kirjoitti:- Keskuslukitus, imuovet, penkin ilmamuokkaus, takaniskatukien kaato eivät toimi (PSE pumppu rikki)
Takaniskatuet ei tarvi PSE-pumppua, ellei ole myös nostotoimintoa (Ei vakiona), mutta silloin ne ei kyllä nousekkaan ylös.
ptoivola kirjoitti:- TV ei toimi
Onkohan siellä edes TV-viritintä ja jos on se on analoginen.
ptoivola kirjoitti:- ilmajousitus sekoilee joskus kun laittaa parkkiin. Peräpää nousee erittäin korkealle
Kerro, jos saat selvyyttä, täällä samaa vikaa (ja vähän muutakin):
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=172621" onclick="window.open(this.href);return false;
ptoivola kirjoitti:Ruostetta ei autosta onneksi löydy oikeastaan ollenkaan ja alustakin oli nostettaessa pukeille hyvässä kuosissa ja vailla kurapaskaa, mitä Suomen teillä yleensä tulee autoon.
Kannattaa irrottaa helmamuovit autosta ja katsoa, jos tunkinnostopisteet on vielä pelastettavissa ilman hitsausta, on paha paikka ruostumaan :)

Onnea vielä auton johdosta :thumbup:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
BillyJoe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Hyvän näköinen peli ja mielenkiintoista seurata projektia kun on hyvää tekstiä ja kuvat on aina kivoja!
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Kiitoksia kommentoijille ja kiitoksia onnitteluista!

PSE pumppu pitäisi ostaa! Star pitäisi ostaa!

Eli perä nousee hitaasti parkkeerauksen jälkeen ihan tappiin asti. Right rear body acceleration sensor + left rear body acceleration sensor voisi aiheuttaa tuon vian.

Täällä samanlainen vika ja korjaantui anturin vaihdolla: http://www.benzforum.com/forum/diy-tech ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen mahdollinen vaihtoehto on Control Valve Unit.

Kuva

Aika vähällä tuo Ässä menee työmatka-ajossa :)
Kuva
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Juu ei ole Facelift, Comand 2.5 on tuo soitin. Niistä on paljon juttua foorumilla, meinaavat hajoilla.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ebayssä näyttää olevan tuota PSE-pumpun moottoria:
http://www.ebay.co.uk/itm/W220-W215-MER ... SwdsFUMf77" onclick="window.open(this.href);return false;

Mulla olisi kyllä yksi pumppu, mutta olen sitä vähän itselle säästänyt. Näyttää olevan ebayssäkin aika kalliita, joten en ihan ilmaiseksi viiti myydä. Tarjota toki saa:

Tässä mun purkuautojen osia:
http://kauppa.mainostv.info/sahko/ohjai ... umppu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Ostettavaa listaa, vikalistaa ja tehtyä listaa päivittetty.

Ostettavaa:
Kesärenkaat
Nelipyöräsuuntaus
STAR!! vai Delphi tai joku muu testeri??
PSE pumppu tai pumpun moottori
kuskin puolen a-pilarin kangasverhoilu (tarvitaan täysin kulumaton tilalle) vaalea/musta
molempien etuovien kahvat siis sen kahvan irroitettava kansi musta
hansikaslokeron avausnappi (tarvitaan täysin kulumaton tilalle)
soittimen pyöreä nappi (tarvitaan täysin kulumaton tilallet)
etuvalojen valokytkin (tarvitaan täysin kulumaton tilalle)
ratti tai paremminkin ratin napit (tarvitaan täysin kulumaton tilalle) musta
xenon polttimo (vänkärin puoli melkein loppu)
ilmajouset varalle??
konepellissä oleva mersun tähti
Etupuskuri musta jos löytyy edullisesti hyväntoinen
Maalia etupuskurin maalaamiseen tai puskurin maalautus
Arimaticin sekoilun korjaukseen mahdollisesti:
-- Voi olla Level Control Valve unit
-- Voi olla myös anturit
-- Voi olla myös taka akselin asentotunnistin Rear Axel Level Sensor
-- Täällä samanlaista vikaa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=172621" onclick="window.open(this.href);return false;

PSE-pumpun moottori pitää varmaankin tilata tai sitten voisin ostaa varaosana koko pumpun, mutta en siitä kyllä yli 200€ maksa :)

Ostaako Starin vai Delphin tai jonkun muun testerin? Meinaa tuo Starit olla käsittämättömän kalliitaa.

Mittaristo on vaihdettu ehjään, mutta ei näytä kilometrejä ollenkaan? Eli näyttää vian ------- ajetun kokonaismatkan kohdalla. Muuten paritus onnistui tutun Starin avulla.

On kyllä outo tuo ilma-alustan pumppaus. Kun poistuu autosta ajon jälkeen niin aloittaa nousun tappiin asti. Mutta jos aukaisee oven, peräluukun tai keskuslukituksen niin tyhjentää pussit ja palauttaa normaalitason. Tämän jälkeen aloittaa laskemisen ja laskee pohjaan asti?

En tiedä tarkemmin miten systeemi toimii, mutta joku laajennuspallo siellä on ilmalle, joten epäisisin että joku venttiili/tms. jumittaa. Eli kun poistuu autosta venttiili on auki sisään päin ilmapusseihin ja pikkuhiljaa päästää ilmaa "laajennuspallosta". Mutta kun avaa oven/lukituksen/peräluukun niin se tarkistaa tason ja palauttaa auton normaaliin tasoon, jolloin venttiilin/tms. suunta vaihtuu ja se jumittaa auki ulospäin suuntaan. Voi myös olla kolo/vuoto jossain siinä lähistöllä jolloin se vuotaa koko ajan, mutta riippuen venttiilin/tms. asennosta joko nousee tai laskee.
-- Voi olla Level Control Valve unit http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... level.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Voi olla myös anturit http://www.benzforum.com/forum/diy-tech ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Voi olla myös taka akselin asentotunnistin Rear Axel Level Sensor http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... ost4867490" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Täällä samanlaista vikaa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=172621" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ptoivola kirjoitti:Arimaticin sekoilun korjaukseen mahdollisesti:
-- Voi olla Level Control Valve unit
-- Voi olla myös anturit
-- Voi olla myös taka akselin asentotunnistin Rear Axel Level Sensor
Oletko kattonut Starilla tuleeko noilta antureilta vikakoodeja? Olisi erikoista, jos ne hajoaisin niin ettei mitään asiasta jää muistiin.
ptoivola kirjoitti:En tiedä tarkemmin miten systeemi toimii, mutta joku laajennuspallo siellä on ilmalle, joten epäisisin että joku venttiili/tms. jumittaa. Eli kun poistuu autosta venttiili on auki sisään päin ilmapusseihin ja pikkuhiljaa päästää ilmaa "laajennuspallosta". Mutta kun avaa oven/lukituksen/peräluukun niin se tarkistaa tason ja palauttaa auton normaaliin tasoon, jolloin venttiilin/tms. suunta vaihtuu ja se jumittaa auki ulospäin suuntaan. Voi myös olla kolo/vuoto jossain siinä lähistöllä jolloin se vuotaa koko ajan, mutta riippuen venttiilin/tms. asennosta joko nousee tai laskee.
Starilla voi testata vuotoa linjassa ainakin ilmasäiliön ja venttiiliyksikön välillä (Itselläni ilmoittaa, että kunnossa) ja venttiiliyksikön ja kompuran välillä (itsellä ilmoittaa, että vuotaa). Auton korkeuden nousuun en ole päässyt paneutumaan, kun se nyt pääasiassa laskee jokapäivä hiljalleen, joten en tiedä miten se käyttäytyy silloin kun päättääkin nousta. Muutakuin, että hitaasti nousee/laskee, ei näe muutamassa tunnissa juuri mitään silmällä.
ptoivola kirjoitti:Ostaako Starin vai Delphin tai jonkun muun testerin? Meinaa tuo Starit olla käsittämättömän kalliitaa.
Josta päästää tähän kohtaan, että kyllä se star on ainoa oikea vaihtoehto mersun tutkintaan. Vikakoodeja voi saada muillakin luettua, mutta mitäpä niillä tekee, jos ei pääse suorittamaan niihin liittyviä testejä. (Yleensäkkin saa ohjeet mitä tutkia starilla.)
ptoivola kirjoitti:PSE-pumpun moottori pitää varmaankin tilata
Ootko kattonu saako tuota moottoria jostain muualta järkevämpään hintaan. Tuolta jenkeistä tilatessa hintaa on jo yli 150$ tomituksineen, siihen vielä täällä päälle tullut ja alvit ja huolintaliikkeen palkkio, niin hinta nousee ihan kohtuuttomaksi.
ptoivola kirjoitti:hansikaslokeron avausnappi (tarvitaan täysin kulumaton tilalle)
soittimen pyöreä nappi (tarvitaan täysin kulumaton tilallet)
etuvalojen valokytkin (tarvitaan täysin kulumaton tilalle)
ratti tai paremminkin ratin napit (tarvitaan täysin kulumaton tilalle)
Näitä voi olla vaikea löytää, muutakuin uutena. Niissä on sellainen pinnoite, että kuluvat kaikissa. Rupesi olemaan jo kulumaan nähtävillä omassa 600:sessakin, vaikka kilometrejä oli vasta 140 tkm.
ptoivola kirjoitti:Mittaristo on vaihdettu ehjään, mutta ei näytä kilometrejä ollenkaan?
Oliko uudessa mittaristossa vähemmän kilometrejä näytöllä, kun vanhassa. Auto tallentaa muistaakseni n.500 km välein tiedot väylälle ja suuttuu, jos ne ei täsmää. Ite kokeilin toista mittaristoa autoon ja siinä näkyi sen mittariston kilometrit, jonka vaihdoin. Mutta en ajanut autolla juurikaan, joten tiedot ei tainneet tallentua auton tietoihin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Taski »

Mikä tästä tekee AMG Stylingin? Mitä tuohon pakettiin kuuluu? Itse kun en nopeasti hahmota eroa normaaliin Ässään noissa kuvissa?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kait mikään . Pakoputken päät kötöstellyt joku entinen omistaja ?
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Taski »

Ilmeisesti aistit sarkasmini edellisestä viestistä :lol:
Nekin näyttää vähän turkkilaisilta kun ei ole puskurissa syvennystä.
aripyymäki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 15.12.2015 10:40

Re: MB W220 320 cdi AMG styling vm. 2002

Viesti Kirjoittaja aripyymäki »

Hei Saako kysä mitä vltion maksu oli kiitos,tervArska n:la
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Juu ei ollu amg styling. Penkeissä on amg laatat ja putkenpäät, ei muuta. Joku putkisto kai siinä on kun ulostulot molemmin puolin?

Aripyymäki viestistäsi en saa mitään selvää

Uudella mittaristolla on ajettu n. 3000 km. Vaihtomittaristossa on enemmän kilsoja. Toivottavasti tietokone ei nyt sekoa täysin vääristä kilsoista?

Käytettiin kaverin starin nokassa ja yritettiin parittaa mittaristos niin Mittaristossa tulee nyt joku ärsyttävä pre safe ilmoitus aina kun auton käynnistää. Lisäksi paritunsen jälkeen alkoi SRS valo palamaan, vaikka mitään virhekoodia ei tule turvalaitteista??

Noroljan oli kai saanut korjattua oman ilma-alustan vikansa vaihtamalla kompuran?
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

600 km reissukin heitetty ässällä ja muutenkin tullut ajeltua kesä tähän mennessä ilman isompia onelmia. Vähän kerennyt puuhastellakin auton kanssa kesän aikana. Ilmajousitus sekoilee parkissa ollessaan eli nousee tai laskee. Koska ajossa toimiin niin kuin pitääkin, niin en ole ressannut asiasta enempää.
Uudet kesärenkaat tuli hankittua merkiltään Hankook Ventus Prime 3 235/50 R18. Autoon tehtiin myös samalla nelipyöräsuuntaus.

Ovipaneelin purkaus ja kaiutinjohtojen tarkastus tehty ja kuskin penkin alle tuli asennettua pieni subbari helpottamaan peruskajarien kuormaa. Tässä ei ole Bosen systeemiä. Takaosan sisustaa purkaessani huomasin että siellä on normaalia enemmän äänenvaimennusmattoa :) Ei ihmekään että ässä on hiljainen matkakumppani.

Auton sisätilojen pesu ja puhdistus suoritettu myös sekä moottoritilan puhdistus.

Sisätilan ilmansuodattimien vaihto 2kpl tehty ja sisäilman taso parani huomattavasti.

Autoon tuli hankittua iso kasa osia jotka olisi tarkoitus vaihtaa pikkuhiljaa sekä osia pahan päivän varalle.
kuskin + vänkärin puolen a-pilarin kangasverhoilu
molempien etuovien kahvat
hansikaslokeron avausnappi
soittimen pyöreä nappi
etuvalojen valokytkin
ilmajouset 4 kpl (varalle)
Ilmajousien kompressori (varalle)
Level Valve Unit (varalle)
konepellissä oleva mersun tähti
Etupuskuri musta jos löytyy edullisesti hyväntoinen
Maalia etupuskurin maalaamiseen tai puskurin maalautus

Kuva

Kuva

Kuva
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Jotain tullut taas puuhasteltua.

- Sisustan muutamat napit hieman kuluneet, radion pyöreä nappi + hansikaslokeron nappi + valokytkin + A-pilari --> osia vaihdettu pikkuhiljaa

- Alkuperäisen mittariston valot palaneet. Mukana uusi/käytetty mittaristo, joka pitäisi parittaa auton kanssa --> tilattu aika 9.7.2016 SERCAP Kalajoelle korjaukseen

- ovien alaosasta parista ovesta lähtenyt pieni pala maalia --> paikkamaalattu

- etupuskuri maalattu päin v**tua + pieni jälki siinä --> puskuri maalattu paremmin ja ostettu varapuskuri tutkineen

- Keskuslukitus, imuovet, penkin ilmamuokkaus --> uusi PSE pumppu nyt toimii :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
epeli69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.06.2014 17:30
Paikkakunta: oulun lähettyvillä

Re: MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja epeli69 »

Mukava katsella ja lukea kun olet ässää värkkäillyt. Mullakin ässä 320 bensa vm-2000 ollut reilut kolme vuotta ja melko lailla ongelmitta pelannut. Ja täältä foorumilta apua aina saanu jos sitä on tarvinnut. Nyt ajattelin ensi kertaa koko vuoden ajella tähänasti ollut kesäkäytössä. Laittele kuvia ja kikkoja korjauksiin jos korjaustarpeita tulee ja autosi on hieno minun ässä on väärän värinen kun on vaaleen sininen kyllä sen musta pitää olla. :D
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: MB W220 320 cdi vm. 2002

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

epeli69: Kiitos kommentista :)

10 000km tullut täyteen kesän aikana. Taitaa lähteä talviseisontaan ensi viikolla. Ilmajousitus ei enää laske ollenkaan. Ainoastaan nousee pitkällä seisontavälillä. Eli syy taitaa olla kompurat valve unit, jonka läpät/venttiilit jumittaa. Tämän totesimme tutun kanssa kun Starilla laskimme ja nostimme autoa, niin ventiilit jumittivat välillä. Mutta kun toimii ajossa normaalisti, niin ei ole aihetta muutoksiin. Kompura ja valveunit löytyvät varastosta :thumbup:

Lisää laitettu meseä. Uudet lattiamatot ostettu ja laitettu, uudet a-pilarin pehmusteet laitettu ja ne maalattu mustaksi. Sisusta alkaa oleen hyvässä kunnossa. Enää ratin napit kuntoon.

Uusi maski tuli myös tilattua ebaystä, mutta tässä on Faceliftin maski ja konepelti ja sen opin kantapään kautta. Eli nyt on sitten prefacelift maski ylimääräisenä :(

Ulkokuoren kimppuun pitäisi sitten lähteä tai tarkemmin maalipinnan. Tekisi mieli maalauttaa koko auto, mutta onhan se niin saat***** kallista touhua :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin