Ilkan E50AMG (W210)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Tupsahtipa tähän talouteen ensimmäinen ihkaoikea AMG. Pitkään väijyin Nettiauton tarjontaa C36:ten suhteen mutta tämä tuli ja yllätti täysin puskista. Viime viikoloppuna sitä piti lähteä asiakseen Espooseen katsomaan. Vito jäi liikkeeseen sille tielleen ja kotimatka alkoi Paavon ratissa. Täytyy ihmetellä mitä kaikkea on autoon saanut jo vuonna 1996! Ja vielä 20 vuotta vanhanakin aivan huikea auto ajaa. :thumbup: Ja kirsikkana kakun päällä tuo kasin ääni...


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä viikon mittaan ehtinyt jo jotain pientä näperrellä tämän kanssa, jatketaanpa niistä ja tulevaisuuden suunnitelmista paremmalla ajalla.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onneksi olkoon hienosta pirssistä! Hyvä saada lisää tarinaa tällaisista tehokkaammista bensalla käyvistä Mersuista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Kiitos tomant!

Eka viikko mennytkin autosta nautiskellessa (noin 1000km verran), sisustaa puunatessa ja muita pikku fiksailuja tehden. Heti ensialkuun kaiveltiin moottoritilasta noin puoli kottikärryllistä havunneulasia ja muuta scheißea. Sitten pääsikin keskittymään olennaiseen eli konetilan pesuun. Pieni jännänäärellä-fiilis oli käyntiinlähtemisen kanssa pesun jälkeen mutta mitään ongelmia ei onneksi tullut. Ilmansuodattimet vaihtuivat samalla uusiin kun esillä olivat. Täytyy suodatinkotelo/moottorin peitemuovi vielä käydä mustavahan kanssa läpi kun jäi noin ruman harmaaksi pesun jäljiltä. Öljynvaihtohuolto olikin tehty juuri vähänaikaa sitten joten sekin huoli on poissa päiväjärjestyksestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Tuo havunneulasten runsas esiintyminen joka sopukassa laittoi miettimään raitisilmasuodattimien habitusta. Pienen googlettelun jälkeen niiden paikatkin selvisi ja ilmeni että niitä on neljä kpl, kaksi normaali-, ja kaksi aktiivihiilisuodatinta. Hanskalokero irti ja suodatin kotelo auki. Tässävaiheessa jo selvisi että vaihto suattaapi olla pikkuhiljaa ajankohtainen... :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanhat aktiivihiilisuodattimet näkyivät olevan valmistetut 1999, joten on ne todennetusti ainakin kerran vaihdettu ennenkin. :mrgreen: Onneksi suodattimet eivät olleet saaneet kosteutta, eikä mitään hajuhaittoja ole esiintynyt. Ensimmäisellä yrittämällä sain väärät aktiivihillisuodattimet mutta vanhasta osanumero sekä kuva mammalle puhelimeen ja nakitus ostoksille. Nyt on oikeat paikoillaan ja maanantaina viedään pajalle, jos ilmastoinninkin saisi mukaan leikkiin. Nyt siis täysin mykkänä.

Sisustaa saikin hinkata ahkerasti. Kojelaudasta, penkeistä, katkaisijoista ja oviverhoiluista lähtikin melkolailla pinttynyttä likaa. Tänään oli tarkoitus käydä penkit ja ovien nahkaverhoilut nahan puhdistus- ja hoitoaineella läpi.

Torstaiaamuna ei lähdettykään töihin. Auto oli jäänyt illalla normaalisti ajosta pihaan ja yöllä oli ollut pari-kolme astetta pakkasta; ei jaksa lähteä käyntiin. Akku seuraavaksi yöksi lataukseen ja perjantaiaamuna auto nätisti käyntiin. Työpaikan pihasta ei sitten iltapäivällä meinattu lähteä käyntiin. :evil: Eilisilta meni yleismittarin kanssa syyllistä akun purkautumiselle etsiessä. Mitään ei löytynyt ja kokeeksi Viton vanha Bosch S5 paikoilleen. Aamulla virrat olivat pysyneet akussa ja kaikki pelasi. Täytyy nyt seurailla tilannetta tuolla toisella akulla ennen kun lähtee uutta ostamaan. Luultavasti vanha akku vaan tullut tiensäpäähän...toivonmukaan ainakin. Nuo sähkövikojen selvittelyt eivät oikein iskisi.

Rauhallisessa fiilistelyajossa tästä nauttii eniten. Kauniina kevätiltana näteissä maisemissa ikkunat auki, V8:n jutustelua kuunnellen. Kyllä, autoon voi rakastua. :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

ToDo-listalla olisi vielä tuulilasin vaihto, pienten naarmujen ja kolhujen fiksautus maalarituttavan hoivissa, myllytys, ajovalojen fiksailu, vuotavan stefan ja peräöljyjen vaihto. Ja ensitalvena talliin pukeille ja nuo alkuperäiset vanteet työnalle. Jäätävässä kunnossa, mutta onneksi ehjät ja suorat. Varapyöränäkin oli 18" Monoblock. Sille myös samalla rakkautta kun muillekkin.

Ja tietenkin kovaa ajoa tänä kesänä!
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja simoks »

Perhanan hieno pirssi! Kyllä meinas tulla sumuna lahkeeseen kun autoliikkeessä kuulin e55 amg:n kasin lotinan kerran.. vielä kun ajamaan pääsis :thumbup: En tiedä tosin oliko vakio putkisto siinä.
W210 E320cdi
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Pientä hipostelua taas tapahtunut; ilmastoinnin kohtaloa selvitelty senverran että vuotaa reilusti. Joko kennosta tai putkesta kennon juuresta. Pitäisi etsiä paikka, jossa typpivehkeet jotta vuotokohtaa saisi haarukoitua tarkemmin. Lisäksi pakoputki saatu viimein suoraan. Luulin kiinnikekumin pettäneen mutta olikin antanut periksi klemmareista.

Seuraavaksi olisi vuotava perän stefa otettava työn alle. Kardaanin rättinivelet menevät molemmista päistä vaihtoon samalla. Pykimää näkyi selvästi molemmissa vaikka ei vielä väljystä ollutkaan. Samoilla vauhdeilla tilattiin uusi virta-avain. Vanhanmallin "stiletti"avaintakaan ei saanut suutarilla teetätettyä. Marmoritiskillä hinta oli melko vaffa 281€ mutta parempi hommata nyt, ennen kun ainut häviää jonnekkin. :roll:

Nettivaraosasta bongasin aivan täydelliset vanteet; Carlsson 3/6 8,5 ja 10x18" mutta tuli taas tehtyä virhe ja mietittyä asiaa paripäivää sillä seurauksella että joku ehti ostaa ne alta pois. Jatketaan etsiskelyä...

Voisiko joku E50/E55 omistaja ottaa mittoja kontinluukusta noiden mallimerkkien kirjainten välille ja merkkien sijoittumisesta kontinluukun reunoihin/pokkauksiin nähden..? Eli niille E 50 ja ///AMG-lätkille pitäisi saada tarkennusta sijoittumisen suhteen. Aika hyvin löytyy Googlesta kuvia mutta mittojen hahmottaminen niistä vähän hankalaa.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Oikea puoli: http://www.benzworld.org/forums/attachm ... g-logo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja RAM »

Hieno auto :thumbup:

Kun on vain yksi avain, tulee siitä pidettyä ihan eri tavalla huolta..... Mulla kahdessa autossa yksi avain, mutta eivätpä ole hukkuneet. Muissa autoissa on ollut kahdet avaimet, kunnes jäljellä on enää yksi :mrgreen:
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Miljoonat kiitokset Obnoxio, aivan huippu homma! :thumbup:
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Kardaanin stefa ja peräöljyt saatiin vaihdetuksi ja nyt ei ole ollutkaan muuta kun kovaa ajoa. Tälle tuli hankittua kaveriksi W210 farkku, 270CDI jolla työmatkat ja muut arkiajot hoituvat.

Kuva

Alkukesästä käytiin myllytyksessä ja maalipinta sai ihan uuden ilmeen, vaikkei aivan hurjimmasta päästä ollut ennenkään;

Kuva

Kuva

Kuva

Istuimet käsittelin nahan puhdistus- ja hoitoaineella mutta tuo täytyy vielä ottaa uusiksi. Uskomaton määrä likaa voi pinttyäkkin penkkeihin. Vannerintamalla tuli vastaan aiemmin ohi suun menneiden Carlssoneiden tilalle lähes täydellisillä specseillä (9,5x19 & 11x19) Lorinser RSK2:t. Pitkään näitä tuli harkittua mutta ei päässyt yli eikä ympäri. Yksi kaunis lauantaiaamu farkun nokka kohti Vantaata ja Lorinserit kyydissä takaisin Jyväskylään. Pienen hienosäädön jälkeen saatiin setti alle. :thumbup: Ja farkku sai nätit kesätöppöset Monoblockeista. Win-win situation.

Kuva

Kuva

Seinäjoen miitissä tuli tämä setuppi testattua kunnolla kun lähdettiin koko pesueen voimin ihailemaan kanssaharrastajien menopelejä. Kiitos kaikille mukanaolleille mukavasta tapahtumasta.

Kerta kiellon päälle yksi kuva kotimatkalta.

Kuva

Jatketaas taas joskus. Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut Ile84, Ma 18.07.2016 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja simoks »

on kyllä hieno :thumbup:
W210 E320cdi
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja hcmato »

noi entiset vanteet ois makiat...jos jollain saa kaupata 8)
MtemeB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 08.10.2012 18:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja MtemeB »

Vähä aikaa piti kuvia katella että jostakin tämä vehe on tuttu lopuksi kuva lorinsereiden kanssa varmisti että tätähän tuli sillon Seinäjoella ihailtua! :thumbup:
S124 300TDT OM603
W124 2.0 M111
W164 320 Cdi

Diesel on puhtaampi.
M-B Osa Oy
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja masaat »

Tää on hyvä! Millasella kulutuksella tällänen menee?
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Jotain 13l-15l/100km ollut seka-ajossa. En pidä pahana kun mammalla ajossa 2,6 V6 Omega ja siinä kulutus nätissä ajossa sen 11-12l.

Vielä pitäisi hienosäätää toista etukaarta kun pukkaa joustossa raapimaan apukuskin puolelta. Lokasuoja ei ole näköjään alkuperäinen ja kaaren mankelointi ei ole ihan yhtä särmä kun toisellapuolen.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
caiwo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.08.2012 20:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja caiwo »

masaat kirjoitti:Tää on hyvä! Millasella kulutuksella tällänen menee?
Jos tälläsen hankkii ni ite ei ainakaan mieti mitä se vie. Kaikki se varmaan vie mitä tankkiin laittaa. 8)
BTW. On nätti yksilö. :thumbup:
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja masaat »

caiwo kirjoitti:
masaat kirjoitti:Tää on hyvä! Millasella kulutuksella tällänen menee?
Jos tälläsen hankkii ni ite ei ainakaan mieti mitä se vie. Kaikki se varmaan vie mitä tankkiin laittaa. 8)
BTW. On nätti yksilö. :thumbup:
No shit, mielenkiinnosta kyselin.

Onko tälläsessä amg:ssä navoissa eroja verrattuna normaaliin?
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Pyörännavoissa? Vai mitä mitä masaat meinasit?
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Eilen käytiin katsastuksessa, ei menny niiku strömsössä. Suurimpana harmina päästöt. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa joskus katalysaattorit ja mainitsi että nekin on saanut ajaa lämpöisiksi ennen päästömittausta. En ihan periaatteesta viitsisi tähän mitään Bilteman hinnat alkaen-katteja laittaa, mutta mietityttää siitä firmasta toisaalta mitään 200€ tuotteitakaan ostaa (x2) ainakaan kysymättä ensin kokemuksia. :lol: (Vaikka tuolta ostettu lumilinko onkin ollut ihan jees :roll: )

Eihän ne missään Bilteman takahuoneessa itse noita tuotteitaan väsää mutta olisiko kellään käyttökokemuksia näistä? Tai muuta hyvää paikkaa mistä lähteä katteja katselemaan? Kun ei viitsisi kerta vuoteen näitä vaihdella... Starin päähän auto jokatapauksessa pitäisi saada ihan ensialkuun.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000021923/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000021861/" onclick="window.open(this.href);return false;
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja pazo »

Viestiketjussa alla on jotain vertaistukea - tosin R129 malliin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =katit+e38" onclick="window.open(this.href);return false;
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onko nyt varma että ne katit oli lämpimät? Harvoin ne alkaa siellä konttorilla polkemaan niitä lämpimäksi, joten kannattaa käydä lappu aina jostain korjaamolta jos on hankalampi tapaus. Itselläkin entinen evo mitsu ei mennyt konttorilla läpi, mutta korjaamolla kun pidettiin kunnon kierroksia useampi minuutti niin päästöissä ollut mitään vikaa. Katit jos sijaitsee kovin kaukana pakosarjoista, niin ei välttämättä riitä että vain ajaa auton konttorille.
Ja tietty että mikä niissä päästöissä mätti, vikahan voi olla muuallakin kuin kateissa.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Kun ostin oman 55:sen ja vein sen katsastukseen niin päästöt oli kyllä jotain aivan älytöntä=D Inssi sanoi että tämä auto ei kyllä mene päästöistä läpi mutta niinpäs vaan meni kun sain käydä heittämässä 15min lenkin =D Eli pieni alue päälle ettei heittänyt kakkosta isompaa ja isolla tiellä kun kävi lenkin heittämässä niin johan ne katitkin lämpeni :clap: Nyt ei olekkaan vuosiin ollut päästöissä mitään sanomista, mutta sen verran opin että lämmitän auton kunnolla ennen lappujen ottoa ja käyn ihan suosiolla ottamassa päästöt ennen katsastusta, siinä kun on vähän enemmän mahdollisuuksia kun konttorilla;) Onneksi olkoon hyvästä autovalinnasta=)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

van_gils kirjoitti:Kun ostin oman 55:sen ja vein sen katsastukseen niin päästöt oli kyllä jotain aivan älytöntä=D Inssi sanoi että tämä auto ei kyllä mene päästöistä läpi mutta niinpäs vaan meni kun sain käydä heittämässä 15min lenkin =D Eli pieni alue päälle ettei heittänyt kakkosta isompaa ja isolla tiellä kun kävi lenkin heittämässä niin johan ne katitkin lämpeni :clap: Nyt ei olekkaan vuosiin ollut päästöissä mitään sanomista, mutta sen verran opin että lämmitän auton kunnolla ennen lappujen ottoa ja käyn ihan suosiolla ottamassa päästöt ennen katsastusta, siinä kun on vähän enemmän mahdollisuuksia kun konttorilla;) Onneksi olkoon hyvästä autovalinnasta=)
Jaa a, eipä ole omaa E55:sta tarvinnut huudattaa ennen päästömittausta. Viimeeksi ajelin apautirallaa tallista keskustan läpi katsastukseen sen enempää huudattamatta ja inssin sanojen mukaan "päästöt kun uudessa autossa" :D Varmaan alkaa olemaan katit entiset jos vaatii tommoista ylimääräistä kuumentamista.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
Ile84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 04.11.2009 09:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Mullakin oli kotoa konttorille n.15km, ei kylläkään moottoritietä vaan taajama-ajoa. Moottorinlämmöt oli ihan normaalit ja katsastumies kyllä jonkun aikaa päästöjä mitatessa tota huudatti.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002

Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja RH »

ihan kuriositeettina tähän katsastus/päästömittaukseen liittyen, että S211 E500 viime viikolla kun katsastin, niin nättiä (tietokoneessa konttorilla lukema 10,5) maantie/taajama-ajoa kotoa konttorille pintakaasulla rajoitusten rajoissa yht. noin 25 km, eikä mitään sen kummempia temppuja ole meikäläisen tuo nykyinen kahdeksikko eikä entinenkään (S210) koskaan vaatineet ja päästöt olleet kummassakin aina mieluummin melkeinpä miinuksella :lol: .
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Niin sillähän ei oo mitään väliä onko katsastus kesällä ja toisilla talvipakkasilla
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Itse olen kesäkuussa katsastanut aina. Eikös w210 e55:ssa ja varmaan e50:ssa ole katit aika lähellä pakosarjoja? Luulisi lämpiävän nopeastikkin.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja RH »

Pansu kirjoitti:Niin sillähän ei oo mitään väliä onko katsastus kesällä ja toisilla talvipakkasilla
Juu. Ei ole ei.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oktopuss kirjoitti:Itse olen kesäkuussa katsastanut aina. Eikös w210 e55:ssa ja varmaan e50:ssa ole katit aika lähellä pakosarjoja? Luulisi lämpiävän nopeastikkin.
E50:ssä ei ole pakosarjoissa katteja, vaan katit on auton alla, melko edessä toki. E55:ssa sitten taas on katit heti pakosarjojen jälkeen alastuloputkissa ja sekundääri katit vielä auton alla.

Halvimmat katit vaan katsastuskäyttöön ja katsastusten välit ajelee ilman.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Ilkan E50AMG (W210)

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Oktopuss kirjoitti:
van_gils kirjoitti:Kun ostin oman 55:sen ja vein sen katsastukseen niin päästöt oli kyllä jotain aivan älytöntä=D Inssi sanoi että tämä auto ei kyllä mene päästöistä läpi mutta niinpäs vaan meni kun sain käydä heittämässä 15min lenkin =D Eli pieni alue päälle ettei heittänyt kakkosta isompaa ja isolla tiellä kun kävi lenkin heittämässä niin johan ne katitkin lämpeni :clap: Nyt ei olekkaan vuosiin ollut päästöissä mitään sanomista, mutta sen verran opin että lämmitän auton kunnolla ennen lappujen ottoa ja käyn ihan suosiolla ottamassa päästöt ennen katsastusta, siinä kun on vähän enemmän mahdollisuuksia kun konttorilla;) Onneksi olkoon hyvästä autovalinnasta=)
Jaa a, eipä ole omaa E55:sta tarvinnut huudattaa ennen päästömittausta. Viimeeksi ajelin apautirallaa tallista keskustan läpi katsastukseen sen enempää huudattamatta ja inssin sanojen mukaan "päästöt kun uudessa autossa" :D Varmaan alkaa olemaan katit entiset jos vaatii tommoista ylimääräistä kuumentamista.
Auts, nyt muistelinkin ihan väärää autoa(vanhuus ei tule yksin), eli tämä auto mitä piti lämmittää todella hyvin niin olikin 300CE-24, siinä muistaakseni aika iso katalysaattori joka tarvitsi kunnolla ajaa lämpöiseksi ennen kun päästöt oli hyvät.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Vastaa Viestiin