Ajattelimpa tylsyyksissäni tästä lankusta tehdä pienen esittelyn jos jollaki sattuu vaikka kiinnostaan.
Auto on vuosimallia -94, mittarissa ei ole edes 300 tuhatta ja moottorina hyrskyttää vapaastihengittävä om605, jossa viisi vaihteinen manuaali perässä. Ruostettakaan ei tunnu olevan, varsinkaan pintapelleissä
Pari kuvaa ostokunnosta ja "talviluukista":
IMG_4786 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
IMG_4941 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Ihan ensimmäiseksi kun ei vielä kunnon tallipaikkaa ollut, niin aloitin pikku siistimisillä:
IMG_4836IMG_4838 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Taakse laittelin lisää lamppuja palamaan:
Sitte alkoki vannehommat, jotka olin jo ennen auton hankkimista ostanut talteen. Lorinserin rsk 2:set, koossa 17x8.
Olihan ne vähän ajansaatossa alkanu hapettua jos mistäkin, niin tottakai ne piti purkaa ja käydä läpi:
Sen jälkeen vähän soviteltiin keskiötä paikalle jotta saatiin mitattua että mitkäs lipat sitä tilataan.
Takakannuille riitti raudan/pien poisto ja maalaus:
Uudet pultit ja lipat piti tietenki tilata ettei kovin sirkkelinterillä tarvi ajaa, eteen tuli 2" lipat ja taakse 3". Näin vanteista tuli 9&10 tuumaa leveät :
Keskiöihin piti itse tehdä keskilätkät, kun alkuperäisiä ei ollut ja ebayssä hinnat oli tähtitieteellisiä
Väri tuli valikoitua mersun värikartasta joka sattui olemaan juuri sama kuin auton helmalistojen väri. (ikinä ei sais olla samanväriset vanteet mitä auto ) En kuitenkaan halunnut sitä ihan perus hopeaa, mutten kuitenkaan mitään synkkääkään enkä myöskään ns. pastellivärejä. Mielestäni väri osu nappiin
IMG_5364 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Kasattuna:
IMG_5378 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Niin joo, tähän väliin vielä kuva katsastus lookista ennen kuin auto "pilattiin", lainavanteilla (kiitos mik_ko )
IMG_5326 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Samalla kun alapallonivelen vaihdoin, ja jousi oli irrallansa niin sovittelin samalla miten istahtaa, ja siihenhän se osu juuri mihin kuuluukin Takana se sitte tulikin vähän enempi ulos.
IMG_5373 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Sitteppä ei muutaku kumekset päälle:
IMG_5409 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
195/40 ja 215/40 gangbängit.
Sitte jouset meni yhtäkkiä poikki (lähti niistä vähän enempi ku 1,5 kierrosta )
IMG_5459 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
No, jäihän se liian korkeaksi -> 4maticin yläpäät tilaukseen ja nehän tuli:
Kyllähän niillä jo päästiin aika lähelle maata
IMG_5476 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
IMG_9880 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
IMG_9891 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
IMG_9867 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Perässä olis sitte vielä homma jotta sais pudotettua tuolle keulan tasalle.
No, sitte alko tympäseen tuo etukilven kolo joka on ilmeisesti suunniteltu saksan kilvelle, eli aivan liian iso finnittömälle suomi kilvelle. Tein sitte samalla sen verta kapean että sain pikkukilvet tilattua. Ei muutaku kolvi laulamaan
IMG_5654 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Helmatkin saivat samalla uutta väriä niskaan ja puskurista kittasin virheet ja kolot piiloon.
Yhestä kuvasta jo varmaankin huomasi että yksi keskilätkä oli lähteny käveleen joten uudet piti tehdä, tälläkertaa alumiinistä pulttikiinnityksellä niinkuin borbeteissa.
Pikkukilvetkin saapui ja maski vaihtu avantgarde malliin.
Puskureiden listatkin sai väriä:
IMG_5715 by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Etupuskuri meni kuitenki uusiksi, lakka valu ja kaikkea Keskilätkätkin sain valmiiksi ja ne tuli sutastua siinä samalla
Untitled by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Untitled by Teemu Kilpeläinen, on Flickr
Siinäpä tuo tällähetkellä Vielä ois tehtävänä päästä vähän alaspäin, varsinkin perästä. Tasonsäätö varmaan pitää heivata ja laittaa lyhyemmät iskarit ja sedanin jouset. Uudet ajovalojen lasit ja maalipintaa pitäis myllyttää.
Isot kiitokset käyttäjälle mik_ko, olet ollu suuri apu
Instagrammissa saa seurailla käyttäjänimellä teemukilpe Sinne tulee aika paljon päiviteltyä ja katotaan nyt jos alkais tännekki päivittelemään tekemisiä.
Sedanin taka madallusjousia saa kaupustella tästä rovaniemen lähettyviltä.
S124 hipistelyä
Re: S124 hipistelyä
Siisti peli. Kohtuu matalalla meinaat ajella. Mikä on tuo keskiöiden väri? Mulle tuli eilen hopea s124 pihalle ja RH ZW2 odottaa tallissa. Väri vain vanteisiin pitäis vaihtaa kun ovat mustat.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S124 hipistelyä
Väri on Palladium silver.
Perää tuli madallettua, vielä sentin ku taikoo alaspäin joka kulmaa niin alan olla tyytyväinen korkeuteen
Pajeron iskarit tuli tosiaan laitettua, meni paikalleen ko vaihto alapuslan w202sen etu iskareista.
Eka istu tällälailla ku tiputin ensimmäisen kerran alas, vanne kiinni kaaressa ja kumi painaa lokaria vasten
Sitteppä ei muuta kun mankeloimaan, ja lorinsereiden keskiöissä oli pultattavat sentin spacerit kiinni vakiona jotka otin pois.
Tuolla fitmentillä pyöri ilman että raapi lokariin kiinni, olin tyytyväinen ja siirsin autoa niin ihmettelin että mikä ääni sieltä kuulu->rengas irti ja tämmöstäpä sieltä näky
Eli otti camberi tankoon kiinni. Hain sitte toiset jouset (kiitos crikez ) jotka oli w203sta, niistä otin pari kierrosta pois ja laitoin paikalleen:
Tuollalailla se tällä hetkellä istuu. Luultavasti pitää hommata säädettävät camber tangot, kun niissä ei ole niin iso tuo kiinnitys "pallo" kuin vakioissa niin saisi laskettua tuohon, missä se oli vanhoilla jousilla
Jotakin pientä myös tullu tehtyä, takapuskurin lista tuli vesihiottua, myllytettyä ja collinitet päälle niin saatiin siihenki hyvä kiilto:
Etu puskurin listalle tulossa vielä sama käsittely kun se on varmasti kuivunut kunnolla.
Keulatähtikin saapui ja se löysi paikalleen
Perää tuli madallettua, vielä sentin ku taikoo alaspäin joka kulmaa niin alan olla tyytyväinen korkeuteen
Pajeron iskarit tuli tosiaan laitettua, meni paikalleen ko vaihto alapuslan w202sen etu iskareista.
Eka istu tällälailla ku tiputin ensimmäisen kerran alas, vanne kiinni kaaressa ja kumi painaa lokaria vasten
Sitteppä ei muuta kun mankeloimaan, ja lorinsereiden keskiöissä oli pultattavat sentin spacerit kiinni vakiona jotka otin pois.
Tuolla fitmentillä pyöri ilman että raapi lokariin kiinni, olin tyytyväinen ja siirsin autoa niin ihmettelin että mikä ääni sieltä kuulu->rengas irti ja tämmöstäpä sieltä näky
Eli otti camberi tankoon kiinni. Hain sitte toiset jouset (kiitos crikez ) jotka oli w203sta, niistä otin pari kierrosta pois ja laitoin paikalleen:
Tuollalailla se tällä hetkellä istuu. Luultavasti pitää hommata säädettävät camber tangot, kun niissä ei ole niin iso tuo kiinnitys "pallo" kuin vakioissa niin saisi laskettua tuohon, missä se oli vanhoilla jousilla
Jotakin pientä myös tullu tehtyä, takapuskurin lista tuli vesihiottua, myllytettyä ja collinitet päälle niin saatiin siihenki hyvä kiilto:
Etu puskurin listalle tulossa vielä sama käsittely kun se on varmasti kuivunut kunnolla.
Keulatähtikin saapui ja se löysi paikalleen
Re: S124 hipistelyä
hieno ...
onko tuo kiero kattoantenni tarkoituksella tuolla
onko tuo kiero kattoantenni tarkoituksella tuolla
Re: S124 hipistelyä
Komia pirssi!
Viimeksi muokannut Reksu124, Ma 28.11.2016 02:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
w124 -92 om603 Turbo
Re: S124 hipistelyä
Todella tyylikäs peli.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi