Kesäkäyttis W123 200 -83
Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, olipa aika rekisteröityä tännekin kun tässä taas ollaan Mersumiehiä. Eipä ole omaa autoa tarvinnut omistaa muutamaan vuoteen mutta tulipa tälläinen ostettua töistä vaihdokkien rivistä sopuhintaan mielen virkistykseksi kerran on paikat ja taito tehdäkin jotain näiden kanssa Oli niin surullinen näkykin kun oli yli puolisen vuotta seissyt nurkassa vailla rakkautta.
Eli projektina tällä kertaa kakssatanen automaatti vuodelta -83, mittarissa tällä hetkellä semmoset 248 tkm ja joka arkipäivä tulee semmoset 70km lisää.
Hän on tilausnumeroltaan 0 2 237 01437 ja toimitettu Braunschweigiin uudelle omistajalleen. Lisävarusteiksi on ruksittu 155 Creme Beige MB-texit, stereoradio Becker Europa Cassette Kurier, nelilovinen automaattivaihteisto lattiavaihteella, kierroslukumittari, sähkösäätöinen apukuljettajan peili, Hirschmann automaattiantenni, suurempi akku, takakaiuttimet ja kuljettajan puoleinen lipputanko.
Muuten alkuperäisessä kuosissaan mutta radion tilalla tällä hetkellä Blaupunkt Heilbronn sekä automaattiantenni & lipputanko ovat jääneet matkan varrelle joko Suomeen tai Saksaan.
Auto on suht ryhdissään ikäisekseen, viime katsastukseen meni ns. kylmiltään ja sai kehoitukset alapallonivelen suojakumista sekä tuulilasin halkeamasta.
Seissyt vuodet 2004-2014 jonka jälkeen laitettu uusiksi jarrut putkineen & letkuineen sekä hitsailtu helmat. Pohja muuten alkuperäisessä kunnossaan eikä edes osoita merkkejä mätänemisestä.
Auto on ihan mainiossa käyttökunnossa tälläkin hetkellä mutta kaikkea pientä laittoa koitan keksiä kokoajan jotta perfektionisti pysyy tyytyväisenä. Jos tämä nyt ei ihan toivottomaksi aihioksi osoittaudu niin saatan museoidakin. Pitää vedet auton ulkopuolella, kromit on ehjät / ruosteettomat ja ei tarvitse muutamaa neliötä peltiä niin ei tämä nyt huonoimmasta päästä ole.
Äkkiseltään tulee mieleen seuraavat laitot mitä pitäisi tehdä, listahan toki kasvaa kokoajan matkan varrella:
-Maalipinta, pintaruosteet pois. Vedetään kokonaan uusi jos ei sitten muuten onnistu. Varmasti jostain piilosta löytyy hitsattavaakin, kaaret yms. kovaa peltiä.
-Konehuoneen kosmeettisen ilmeen parannus mallia "viimesen päälle".
-Kaikki tiivisteet oviin ja samalla tuulilasiin lasin uusinnan yhteydessä
-Sisusta kaipaa viimeistä silausta, jotain pisteosaa puuttuu, lattiamatot pitäisi koittaa saada puhtaiksi tai uusia, MB-texeihin pari paikkaa yms.
-Mustan muovin tilalle Zebranoa silmänruoaksi
-Alustassa ja ohjauksessa ei sanottavaa mutta ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä voisi uusia kaikki kuluvat osat pyörien ripustukseen ja ohjaukseen laatuosilla.
Tossa nyt tommonen pikainen tilannekatsaus, kuten sanottua niin varmasti löytyy kokoajan lisää laiteltavaa niinkuin projekteissa yleensä on tapana.
Tässä nyt muutama kuva aiheesta, päivittelen ketjua aina kun teen jotain tuotteliasta.
Maalipinnan kiilto oli hukassa:
Parempi:
Aito juustokin löytyy katolle vaikkei tämä ole taksia nähnytkään
Eli projektina tällä kertaa kakssatanen automaatti vuodelta -83, mittarissa tällä hetkellä semmoset 248 tkm ja joka arkipäivä tulee semmoset 70km lisää.
Hän on tilausnumeroltaan 0 2 237 01437 ja toimitettu Braunschweigiin uudelle omistajalleen. Lisävarusteiksi on ruksittu 155 Creme Beige MB-texit, stereoradio Becker Europa Cassette Kurier, nelilovinen automaattivaihteisto lattiavaihteella, kierroslukumittari, sähkösäätöinen apukuljettajan peili, Hirschmann automaattiantenni, suurempi akku, takakaiuttimet ja kuljettajan puoleinen lipputanko.
Muuten alkuperäisessä kuosissaan mutta radion tilalla tällä hetkellä Blaupunkt Heilbronn sekä automaattiantenni & lipputanko ovat jääneet matkan varrelle joko Suomeen tai Saksaan.
Auto on suht ryhdissään ikäisekseen, viime katsastukseen meni ns. kylmiltään ja sai kehoitukset alapallonivelen suojakumista sekä tuulilasin halkeamasta.
Seissyt vuodet 2004-2014 jonka jälkeen laitettu uusiksi jarrut putkineen & letkuineen sekä hitsailtu helmat. Pohja muuten alkuperäisessä kunnossaan eikä edes osoita merkkejä mätänemisestä.
Auto on ihan mainiossa käyttökunnossa tälläkin hetkellä mutta kaikkea pientä laittoa koitan keksiä kokoajan jotta perfektionisti pysyy tyytyväisenä. Jos tämä nyt ei ihan toivottomaksi aihioksi osoittaudu niin saatan museoidakin. Pitää vedet auton ulkopuolella, kromit on ehjät / ruosteettomat ja ei tarvitse muutamaa neliötä peltiä niin ei tämä nyt huonoimmasta päästä ole.
Äkkiseltään tulee mieleen seuraavat laitot mitä pitäisi tehdä, listahan toki kasvaa kokoajan matkan varrella:
-Maalipinta, pintaruosteet pois. Vedetään kokonaan uusi jos ei sitten muuten onnistu. Varmasti jostain piilosta löytyy hitsattavaakin, kaaret yms. kovaa peltiä.
-Konehuoneen kosmeettisen ilmeen parannus mallia "viimesen päälle".
-Kaikki tiivisteet oviin ja samalla tuulilasiin lasin uusinnan yhteydessä
-Sisusta kaipaa viimeistä silausta, jotain pisteosaa puuttuu, lattiamatot pitäisi koittaa saada puhtaiksi tai uusia, MB-texeihin pari paikkaa yms.
-Mustan muovin tilalle Zebranoa silmänruoaksi
-Alustassa ja ohjauksessa ei sanottavaa mutta ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä voisi uusia kaikki kuluvat osat pyörien ripustukseen ja ohjaukseen laatuosilla.
Tossa nyt tommonen pikainen tilannekatsaus, kuten sanottua niin varmasti löytyy kokoajan lisää laiteltavaa niinkuin projekteissa yleensä on tapana.
Tässä nyt muutama kuva aiheesta, päivittelen ketjua aina kun teen jotain tuotteliasta.
Maalipinnan kiilto oli hukassa:
Parempi:
Aito juustokin löytyy katolle vaikkei tämä ole taksia nähnytkään
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Hieno W123!
Tämä tulikin nähtyä Espoon Motonetin pihalla sunnuntaina, taidettiin vaihtaa muutama sana siinä motonetin tiskillä.
Tämä tulikin nähtyä Espoon Motonetin pihalla sunnuntaina, taidettiin vaihtaa muutama sana siinä motonetin tiskillä.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Niinpä taidettiin! Tulee usein käytyä ihan tarpeeseen tai heräteostoksiin kerran siitä joka päivä ohi ajelee tänne Kirkkonummelle.Pontus kirjoitti:Hieno W123!
Tämä tulikin nähtyä Espoon Motonetin pihalla sunnuntaina, taidettiin vaihtaa muutama sana siinä motonetin tiskillä.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, saatu jotain tuottavaakin aikaiseksi. Vanha kunnon mittariston himmennin kaipasi huomiota, ikävä ajella pimeässä kun sisällä ei toiminut kuin kattovalo ja mittariston varoitusvalot.
Hapettumaahan se oli täynnä ja vastuslanka / jousi oli hypännyt pois paikaltaan. Huolellinen putsaus ja jousen taivuttelu muotoonsa niin taas näkee ajellakin. Samalla vaihtelin kaikki kojetaulun & mittariston polttimot. Helpommalla olisi päässyt jos olisi ohittanut koko himmentimen hyppyjohdolla mutta ei hifistelijälle sellainen käy millään.
Lämmityslaitteen paneelista puuttuu nuo katkaisimien alle kuuluvat tötteröt, olivat hapertuneet tuhannen päreiksi vuosien saatossa. Olisi jättipotti löytää ko. tötteröt jostain, saisi samalla mitat niin 3d-tulostaisin muutaman kymmentä sarjaa myytäväksi asti. Kytkinpaneelista puuttuu myös jälkiasenteisen pissapojan (painepesuri-mallinen) käyttökytkin, ei sopinut omaan silmään. Ajattelin vääntää esim. lasinnostimen katkaisijasta "custom" -mallisen katkaisimen ko. varusteelle.
Tässä vielä pari parempaa kuvaa maalipinnasta ja kromeista, selfiet onnistuu tyylillä satakakskolmosen maskin avulla .
Maalihommia kaipaisivat lähinnä takakaaret ja ovien alareunojen kukkaset, jos joku tuntee hyvän maalarin Pk-seudulta niin sopii suositella!
Hapettumaahan se oli täynnä ja vastuslanka / jousi oli hypännyt pois paikaltaan. Huolellinen putsaus ja jousen taivuttelu muotoonsa niin taas näkee ajellakin. Samalla vaihtelin kaikki kojetaulun & mittariston polttimot. Helpommalla olisi päässyt jos olisi ohittanut koko himmentimen hyppyjohdolla mutta ei hifistelijälle sellainen käy millään.
Lämmityslaitteen paneelista puuttuu nuo katkaisimien alle kuuluvat tötteröt, olivat hapertuneet tuhannen päreiksi vuosien saatossa. Olisi jättipotti löytää ko. tötteröt jostain, saisi samalla mitat niin 3d-tulostaisin muutaman kymmentä sarjaa myytäväksi asti. Kytkinpaneelista puuttuu myös jälkiasenteisen pissapojan (painepesuri-mallinen) käyttökytkin, ei sopinut omaan silmään. Ajattelin vääntää esim. lasinnostimen katkaisijasta "custom" -mallisen katkaisimen ko. varusteelle.
Tässä vielä pari parempaa kuvaa maalipinnasta ja kromeista, selfiet onnistuu tyylillä satakakskolmosen maskin avulla .
Maalihommia kaipaisivat lähinnä takakaaret ja ovien alareunojen kukkaset, jos joku tuntee hyvän maalarin Pk-seudulta niin sopii suositella!
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noita lämmtyslaitten paneelia sekä säätönamiskoita kannattaa kysyä Veholta.
Juuri maanataina soitin saman asian tiimoilta Venetmäen mersupurkaamolle ja sieltä oli kaikki säätönamiskat + paneelit loppuneet.
Juuri maanataina soitin saman asian tiimoilta Venetmäen mersupurkaamolle ja sieltä oli kaikki säätönamiskat + paneelit loppuneet.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Paljonko pyydät noista hintaa?S202 kirjoitti:Mulla on ehjiä
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Topikki jostain syystä mennyt meikäläiseltä ohi, tervetuloa foorumille ja mehän jo tuossa keväämmällä juttelimmekin jo hetken erään Mikkelässä sijaitsevan liikkeen parkkiksella, se hopeisen 124 200e kuski.
Ihan on oikeinkin siisti peli kuvissa ja livenäkin, joten jos sunnuntaina PK-sudun miittiin 10.7 olet tulossa voisin ottaa tuon mersujen radio opuksen mukaan josta selviää esim; 123 mallien radiot ja millä ajanjaksolla minkäkinlaisia oli saatavissa+ löytyy myös tarvittaessa paljonkin 123 kirjallisuutta..
Löytyy myös tuon keskikonsolin kuppisarja, ( joka ei kylläkään myynnissä ), mutta jos tulostelet niitä, niin ainakin ehjät mallit löytyy läheltä lainaksi?
Alkavat tosiaan käymään vaikeahkosti löydettäviksi. Ainakin kolmevuotta sitten Veho myi ei oota, kun kyselin kuppeja, nuo omani löytyi Ruotsin puolelta aikanaan...
Ihan on oikeinkin siisti peli kuvissa ja livenäkin, joten jos sunnuntaina PK-sudun miittiin 10.7 olet tulossa voisin ottaa tuon mersujen radio opuksen mukaan josta selviää esim; 123 mallien radiot ja millä ajanjaksolla minkäkinlaisia oli saatavissa+ löytyy myös tarvittaessa paljonkin 123 kirjallisuutta..
Löytyy myös tuon keskikonsolin kuppisarja, ( joka ei kylläkään myynnissä ), mutta jos tulostelet niitä, niin ainakin ehjät mallit löytyy läheltä lainaksi?
Alkavat tosiaan käymään vaikeahkosti löydettäviksi. Ainakin kolmevuotta sitten Veho myi ei oota, kun kyselin kuppeja, nuo omani löytyi Ruotsin puolelta aikanaan...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tänään oli töissä hiljaista niin tuli tehtyä arvio korin "rapsakkuudesta", kylkilistan alapuolinen maalipinta olisi menossa uusiksi jossain vaiheessa. Itse olen jonkin verran maalaillut niin kokeillaan nyt kuinka äijän käy.
Yllätys oli positiivinen, tarkastin mm. tiivisteiden aluset, hattuhyllyn alaosan, pohjan, ovet yms.
Ainoat vauriokohdat löytyivät takakaarien kanteista (tämä olikin jo tiedossa), kuskin oven alakulmassa nuppineulanpään kokoinen reikä, takaluukun reuna sieltä lastausaukon muovin alta pintaruosteessa, takaluukku johtokourun alta pintaruosteessa, oikea takaluukun pohjapelti pintaruosteessa sisältä sekä oikealla takana kohdasta jossa takakaari kohtaa sen helman ja oven välissä olevan kumilistan. Sieltäpä löytyi pikkurillin pään kokoinen reikä.
Alustakin tuli käytyä läpi tarkemmalla syynillä, ainoat huomiota kaipaavat kohdat ovat rikkinäinen ohjausiskari, kardaanin stefa perästä hikoilee, perän takakansi hikoilee (hoidetaan nämä peräöljyn vaihdon yhteydessä) ja vasen alapallo josta on suojakumi rikki. Alustan osat yllättäen näyttävät rumilta mutta tuntuvat ajavan asiansa.
Samalla sain takapenkin yläosan verhoilusta joka on irronnut sen pahviläpyskän ompeleista jolla ko. verhoilu taiteillaan penkkiin kiinni aika hyvän näköisen pienellä väsäämisellä.
Surrealistinen tunne, tuntuu selviävänsä liian helpolla ja kaiken maailman pikkunippelien uusinnalla. Mutta aika näyttää...
Yllätys oli positiivinen, tarkastin mm. tiivisteiden aluset, hattuhyllyn alaosan, pohjan, ovet yms.
Ainoat vauriokohdat löytyivät takakaarien kanteista (tämä olikin jo tiedossa), kuskin oven alakulmassa nuppineulanpään kokoinen reikä, takaluukun reuna sieltä lastausaukon muovin alta pintaruosteessa, takaluukku johtokourun alta pintaruosteessa, oikea takaluukun pohjapelti pintaruosteessa sisältä sekä oikealla takana kohdasta jossa takakaari kohtaa sen helman ja oven välissä olevan kumilistan. Sieltäpä löytyi pikkurillin pään kokoinen reikä.
Alustakin tuli käytyä läpi tarkemmalla syynillä, ainoat huomiota kaipaavat kohdat ovat rikkinäinen ohjausiskari, kardaanin stefa perästä hikoilee, perän takakansi hikoilee (hoidetaan nämä peräöljyn vaihdon yhteydessä) ja vasen alapallo josta on suojakumi rikki. Alustan osat yllättäen näyttävät rumilta mutta tuntuvat ajavan asiansa.
Samalla sain takapenkin yläosan verhoilusta joka on irronnut sen pahviläpyskän ompeleista jolla ko. verhoilu taiteillaan penkkiin kiinni aika hyvän näköisen pienellä väsäämisellä.
Surrealistinen tunne, tuntuu selviävänsä liian helpolla ja kaiken maailman pikkunippelien uusinnalla. Mutta aika näyttää...
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, hyviä ja huonoja uutisia.
Hyviä uutisia on että Mersu toimii ihan kuin pitää, kohta on vasta 250tkm matkamittarissa niin sisäänajossahan tää on vielä.
Maalipintakin näyttää hyvältä kun taas olin sitä elvyttämässä hallilla koko päivän. Takakaaret menossa ammattilaiselle vaihtoon, itsellä ei liitä käden vakaus ja hitsaustekniikka tähän operaatioon. Tämän jälkeen uusitaan maalipinta kyljen kromeista alaspäin, sen verran kaikkea pientä että ihan tilkkutäkiksi menee jos alkaisi paikkailemaan.
Sisustakin näyttää hyvältä näin 33 vuoden jäljiltä, lattiamattoja vähän tullut putsailtua isommista kököistä. Texitkin suht siistit ja ehjät, puhdistusvinkkejä otetaan vastaan!
Sitten ne huonot, menin kaivelemaan pientä ruostevauriota ilmanottoaukon vierestä ja eipä se ihan pieni ollutkaan, mätähommiin joudun minäkin. Tekaisin jo mallikappaleen paikalle ja kaverin hallilla käyn vähän kemppilankaa sulattelemassa tällä viikolla, katotaan mitä tästä tulee.
Hyviä uutisia on että Mersu toimii ihan kuin pitää, kohta on vasta 250tkm matkamittarissa niin sisäänajossahan tää on vielä.
Maalipintakin näyttää hyvältä kun taas olin sitä elvyttämässä hallilla koko päivän. Takakaaret menossa ammattilaiselle vaihtoon, itsellä ei liitä käden vakaus ja hitsaustekniikka tähän operaatioon. Tämän jälkeen uusitaan maalipinta kyljen kromeista alaspäin, sen verran kaikkea pientä että ihan tilkkutäkiksi menee jos alkaisi paikkailemaan.
Sisustakin näyttää hyvältä näin 33 vuoden jäljiltä, lattiamattoja vähän tullut putsailtua isommista kököistä. Texitkin suht siistit ja ehjät, puhdistusvinkkejä otetaan vastaan!
Sitten ne huonot, menin kaivelemaan pientä ruostevauriota ilmanottoaukon vierestä ja eipä se ihan pieni ollutkaan, mätähommiin joudun minäkin. Tekaisin jo mallikappaleen paikalle ja kaverin hallilla käyn vähän kemppilankaa sulattelemassa tällä viikolla, katotaan mitä tästä tulee.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Nyt melkein tsekattava lokasuojan takaa/akkutelineen aluskin....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
http://www.automaalit.net/Presta-Leather-Vinyl-Cleaner" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla lähtee mb-texistä ja muista sisustan muovi/vinyyliosista kaikki paska kerralla, todella hyvää ainetta. Aika tömäkkää tavaraa, joten varovasti, kumihanskat aika suositeltavat. Pesusienellä on kätevä kevyesti hangata tuon aineen kanssa.
Tuolla lähtee mb-texistä ja muista sisustan muovi/vinyyliosista kaikki paska kerralla, todella hyvää ainetta. Aika tömäkkää tavaraa, joten varovasti, kumihanskat aika suositeltavat. Pesusienellä on kätevä kevyesti hangata tuon aineen kanssa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Peltihommien parissa menty tänään, tätä kirjoittaessa pohjat tehty ja pintaväri kuivuu "ihan rauhassa" yön yli.
Akkutelineen alta ei paljastunut kuin ehjää peltiä, positiivinen yllätys kieltämättä!
Akkutelineen alta ei paljastunut kuin ehjää peltiä, positiivinen yllätys kieltämättä!
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tuulilasin tiiviste kannattaa vaihtaa, kun on noin jo murtunut. Tulee muuten lisää hitsattavaa tuonne tiivisteen alle.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Kannattaa kyllä. Minun W123:ssa tuulilasintiiviste oli vuotanut ja tiputellut vuosien mittaan vettä kuski jalkatilaan ja siitä kuskinpuolen takamatkustajan jalkatilaan. Syövyttänyt pohjan ja edellinen omistaja ei asiaa ollut huomioinut niin nyt minulla on auto, josta on kuskinpuolelta lattiaa vaihdettava n. 1/4 neliötäHeavy kirjoitti:Tuulilasin tiiviste kannattaa vaihtaa, kun on noin jo murtunut. Tulee muuten lisää hitsattavaa tuonne tiivisteen alle.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Lasi ja tiiviste odottelee tuossa nurkassa, syyskuussa aikaisessa leimalle niin ennen sitä ajattelin vaihdella ettei tule sanomista .
Ja valmista tuli, tästähän tuli ihan okei.
Ja valmista tuli, tästähän tuli ihan okei.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, peltihommien parissa menee vielä ainakin tämä viikonloppu, ovien alalistojen takimmaisten reikien alta oli hieman rapsakkaa havaittavissa. Kuskin ovi oli sentäs ehjä ja takimmaisen apparin oven kerkisin tossa jo kemppiliimailla. Pääsisköhän sitä jo kohta maalailemaan...
Lisäksi sain ylläribonuksena / lahjoituksena tälläiset, pientä putsailua vailla niin saas nähdä mihin nämä menee kiinni . Blaukkarista hajosi radiopuoli ja äänenlaatukaan ei ollut mistään kotoisin näihin verrattuna kun pikaisesti kokeilin kiinnikin Pioneereja jo. Kohta varmaan pitää ruveta Nardin puurattia ja BBS:iä metsästämään, löytyishän multa kuitukopiotkin AMG:n korisatsista mutta ei sitä tämmöseen kakssataseen kehtaa...
Lisäksi sain ylläribonuksena / lahjoituksena tälläiset, pientä putsailua vailla niin saas nähdä mihin nämä menee kiinni . Blaukkarista hajosi radiopuoli ja äänenlaatukaan ei ollut mistään kotoisin näihin verrattuna kun pikaisesti kokeilin kiinnikin Pioneereja jo. Kohta varmaan pitää ruveta Nardin puurattia ja BBS:iä metsästämään, löytyishän multa kuitukopiotkin AMG:n korisatsista mutta ei sitä tämmöseen kakssataseen kehtaa...
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Puristit voivat nyt kääntää päätä pois näyttöruudun suunnasta (vaikka periodi-korrektista kamasta kyse):
Äänentoisto parani Pioneerien myötä ihan uudelle tasolle ottaen huomioon että faderi ja orkkiskaiuttimet ovat käytössä vielä. Nyt kelpaa taas humppaa luukutella ja radiokin pelaa, Blaukkarin radiopuoli oli ilmeisesti mennyt oikeasti sit sököksi. Piuhat vielä piiloon ja sterkat lopullisesti kiinni + joku peitelevy väsäillä tohon reunalle niin kyllä taas kelpaa. AUX-in:in kerkesin myös väkertää, vanhoihin Pioneereihin suht iisi operaatio.
Äänentoisto parani Pioneerien myötä ihan uudelle tasolle ottaen huomioon että faderi ja orkkiskaiuttimet ovat käytössä vielä. Nyt kelpaa taas humppaa luukutella ja radiokin pelaa, Blaukkarin radiopuoli oli ilmeisesti mennyt oikeasti sit sököksi. Piuhat vielä piiloon ja sterkat lopullisesti kiinni + joku peitelevy väsäillä tohon reunalle niin kyllä taas kelpaa. AUX-in:in kerkesin myös väkertää, vanhoihin Pioneereihin suht iisi operaatio.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Edistyspäivitystä, kuskin puolen peltihommat pakkelia & maalia vaille valmiit. Uusiksi meni takaovesta n. 5x5cm pala ja takakaari osittain. Apukuskin puolelta takaovi jo korjattu, etuovessa 5x5cm reikä alanurkassa + takakaareen pari soiroa.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Kuskin puolella näyttää valmiihkolta, apparin puolella olisi vielä pelti- ja maalaustöitä vähän tarjolla. Kyllä tästä vielä auto leivotaan!
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Laitetahan nyt toinenkin foto vielä!
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Apukuskin puoli näyttäis nyt sit tältä, ehjät alalistojen klipsit loppui kesken niin etuoven lista loistaa vielä poissaolollaan .
Radiostakin tuli perjantaitunnelmaan sopivaa musiikkia niin tulipahan otettua videollekin miten Pioneerit jytisee. Orkkis pahvikaiuttimien kanssa ihan kiitettävä suoritus.
https://www.instagram.com/p/BJlSgosBUJ6/
Radiostakin tuli perjantaitunnelmaan sopivaa musiikkia niin tulipahan otettua videollekin miten Pioneerit jytisee. Orkkis pahvikaiuttimien kanssa ihan kiitettävä suoritus.
https://www.instagram.com/p/BJlSgosBUJ6/
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tulipa jynssättyä puhtaaksi tämäkin, nyt on maalipinta saanut kovettuakin rauhassa.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Siitähän kuoriutuu vielä hieno kesäkäyttis!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, Mersu on muuttunut "saksanseisojaksi" talven ajaksi ja mikäs tässä lämpösessä hallissa ropaillessa.
Tänään puuhailin viimeiset pesun ennen kevättä, otin keulan auki ja irrottelin kylkilistoja. Pultit ja mutterit suht hyvässä kuosissa, ei tarvinnut WD40:istä kummempaa käytellä.
Ainoa "yllätys" oli n. 5x5cm läpimädät paikat puskurin kumilirpattimien peltikiinnikkeiden / päätyrautojen alla, tämähän tosin ei ole homma eikä mikhän korjailla. Lähtivät nätisti nykäisemällä kun oli irrotellut ajovalojen edestä ruuvit .
Tänään puuhailin viimeiset pesun ennen kevättä, otin keulan auki ja irrottelin kylkilistoja. Pultit ja mutterit suht hyvässä kuosissa, ei tarvinnut WD40:istä kummempaa käytellä.
Ainoa "yllätys" oli n. 5x5cm läpimädät paikat puskurin kumilirpattimien peltikiinnikkeiden / päätyrautojen alla, tämähän tosin ei ole homma eikä mikhän korjailla. Lähtivät nätisti nykäisemällä kun oli irrotellut ajovalojen edestä ruuvit .
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Faijalla oli aikoinaan samanvärinen (sisustaa myöten) ja samanvuotinen 240d (taksimalli tosin), loppuviimein 575tkm mittarissa taisi pistää kiertoon.
Näinpä tätä tulee mielenkiinnolla seurattua kun on niin tutunoloinen vehje. Lisää päivityksiä vain.
Näinpä tätä tulee mielenkiinnolla seurattua kun on niin tutunoloinen vehje. Lisää päivityksiä vain.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Kiitoksia, kyllä säännöllisesti laittelen niin pysyy vähän itsekin kärryillä mitä tullut viimeksi tehtyä .vihiz kirjoitti:Faijalla oli aikoinaan samanvärinen (sisustaa myöten) ja samanvuotinen 240d (taksimalli tosin), loppuviimein 575tkm mittarissa taisi pistää kiertoon.
Näinpä tätä tulee mielenkiinnolla seurattua kun on niin tutunoloinen vehje. Lisää päivityksiä vain.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
"Kop kop, kukas se siellä".
Toinen puoli paljon parempi, edellinen omistaja vähän tätä kuskin puolta paikkaillutkin tuosta alhaalta jo.
Alkuperäiset Mersun lokarit, muuten todella hyväkuntoiset (tasan kaksi ruostepistettä) ja tarvikkeitten kanssa en rupea pelleilemään niin taidan käydä napsimassa jostain korjauspalan / taittelen itse.
En ole ihan vielä henkisesti valmistautunut että taas joutuu mätähommia tekemään niin aloitin noilla nysväilypuolen jutuilla.
Räjäytin maskin atomeiksi ja putsasin & kiillotin kehyksen silmää miellyttäväksi.
Olen selannut myös liikaa vanhoja Brabuksen ja AMG:n katalogeja joten olihan se "insertti" pakko mustata kasarituning-hengessä. Ehkä jotain osviittaa tulevasta kenties . Omaan silmään istuu alkuperäistä paremmin.
Valmis tuote:
Kasarihenkeä edustaa Pioneerin sterkatkin, laitetaan nyt vähän parempi kuva näistäkin kun alkavat olla kunnolla kiinnikin.
Toinen puoli paljon parempi, edellinen omistaja vähän tätä kuskin puolta paikkaillutkin tuosta alhaalta jo.
Alkuperäiset Mersun lokarit, muuten todella hyväkuntoiset (tasan kaksi ruostepistettä) ja tarvikkeitten kanssa en rupea pelleilemään niin taidan käydä napsimassa jostain korjauspalan / taittelen itse.
En ole ihan vielä henkisesti valmistautunut että taas joutuu mätähommia tekemään niin aloitin noilla nysväilypuolen jutuilla.
Räjäytin maskin atomeiksi ja putsasin & kiillotin kehyksen silmää miellyttäväksi.
Olen selannut myös liikaa vanhoja Brabuksen ja AMG:n katalogeja joten olihan se "insertti" pakko mustata kasarituning-hengessä. Ehkä jotain osviittaa tulevasta kenties . Omaan silmään istuu alkuperäistä paremmin.
Valmis tuote:
Kasarihenkeä edustaa Pioneerin sterkatkin, laitetaan nyt vähän parempi kuva näistäkin kun alkavat olla kunnolla kiinnikin.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Puskuri palautettu alkuperäiseen loistoonsa, ei se kyllä huono ollut ennenkään.
Sisustan hinkkasin kans puhtaaksi, käväisin Autotekiltä Petikosta hakemassa tuota ylhäälläkin suositeltua Prestan suht tiukkaa tököttiä. Järkyttävä määrä kökköä irtosi sisustan muoveista & MB-Texeistä, kyllä nyt kelpaa taas.
Sisustan hinkkasin kans puhtaaksi, käväisin Autotekiltä Petikosta hakemassa tuota ylhäälläkin suositeltua Prestan suht tiukkaa tököttiä. Järkyttävä määrä kökköä irtosi sisustan muoveista & MB-Texeistä, kyllä nyt kelpaa taas.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Hienon sisustan omaava ja muutoinkin hieno w123 sinulla. Oliko takaroiskeläpät huonot vai mikset laittanut takaisin uusiin kaariin? Taitaa olla vaikea jo löytää ylipäätään w123 kuraläppiä isolla tähdellä.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06