Paljonko kustansi tuo prestan ainejsalova kirjoitti:Puskuri palautettu alkuperäiseen loistoonsa, ei se kyllä huono ollut ennenkään.
[ http://i.imgur.com/VYjscE5.jpg ]
Sisustan hinkkasin kans puhtaaksi, käväisin Autotekiltä Petikosta hakemassa tuota ylhäälläkin suositeltua Prestan suht tiukkaa tököttiä. Järkyttävä määrä kökköä irtosi sisustan muoveista & MB-Texeistä, kyllä nyt kelpaa taas.
[ http://i.imgur.com/OYuFz9v.jpg ]
Kesäkäyttis W123 200 -83
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
14 euroa, puolen litran puteli.Pontus kirjoitti:Paljonko kustansi tuo prestan ainejsalova kirjoitti:Puskuri palautettu alkuperäiseen loistoonsa, ei se kyllä huono ollut ennenkään.
[ http://i.imgur.com/VYjscE5.jpg ]
Sisustan hinkkasin kans puhtaaksi, käväisin Autotekiltä Petikosta hakemassa tuota ylhäälläkin suositeltua Prestan suht tiukkaa tököttiä. Järkyttävä määrä kökköä irtosi sisustan muoveista & MB-Texeistä, kyllä nyt kelpaa taas.
[ http://i.imgur.com/OYuFz9v.jpg ]
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Mä oon tuolla putsaillut melkein kaikkea 123 sisustuksen osaa ja huoletta saa käyttää, mutta polttaa kyllä käsiä. Lipeää se taitaa sisältää. Mutta lika lähtee kerralla, esim tupakansavulla kyllästetyt aurinkolipat tuli suunnilleen uudenveroisiksi ja hajuisiksi. Tuo tupakan ruskea töhnähän ei tiedä oikein mitään mistään autoglymin tai vastaavien pesuaineista tai omista saippuasekoituksista.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Kuskin puolen etuloksussa ei ole enää jälkeäkään nyrkinkokoisesta reiästä, vielä vähän hinkkailua, puskurin vahvikeraudan kiinnitysreiän poraus ja primeri päälle. Samalla sai korjailtua edellisen omistajan tekemät hitsailutkin, lokarin alaosa oli varsinainen palapeli.
Puskurin vahvikerautojen kimppuun pääsin myös, suht hyvässä kuosissa olivat. Kummastakin poikkesi tuo kiinnityspultti kun oli ihan umpiruosteessa, vingutin nysät pois ja huomenna hitsailla uudet tilalle. Uuden maalipinnan saavat myös toki.
Uudet maksavat muistaakseni vajaa parisataa euroa kappale Vehon tiskiltä joten kunnostusta ei tarvinnut edes miettiä sen enempiä .
Puskurin vahvikerautojen kimppuun pääsin myös, suht hyvässä kuosissa olivat. Kummastakin poikkesi tuo kiinnityspultti kun oli ihan umpiruosteessa, vingutin nysät pois ja huomenna hitsailla uudet tilalle. Uuden maalipinnan saavat myös toki.
Uudet maksavat muistaakseni vajaa parisataa euroa kappale Vehon tiskiltä joten kunnostusta ei tarvinnut edes miettiä sen enempiä .
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Jaaha, nyt kävikin sit sillai niinkun näiden kanssa tuppaa käymään eli...
Paskathan ne lokarit oli, ihan korjauskelvottomat tuolta oven puolelta. Alalistan alta puuttui oikeastaan kaikki.
Eipä jaksa ruveta värkkäämään, etsin paremmat / uudet käsiini.
Vinkkejä hyvistä tarvikelokareista / jos joltain löytyy ei-läpimädät alkuperäiset (saa olla muuta laittoa kunhan ei ihan kaksin kerroin lyhtypylvääseen ajon jäljiltä ole) niin tarjouksia kuunnellaan!
Ruostetta löytyi myös lisää (yllätys), ei mitään maata mullistavia sentäs.
Oli ihan positiivinen yllätys tuo näky jonka näin lokarien irrottamisen jälkeen.
Paskathan ne lokarit oli, ihan korjauskelvottomat tuolta oven puolelta. Alalistan alta puuttui oikeastaan kaikki.
Eipä jaksa ruveta värkkäämään, etsin paremmat / uudet käsiini.
Vinkkejä hyvistä tarvikelokareista / jos joltain löytyy ei-läpimädät alkuperäiset (saa olla muuta laittoa kunhan ei ihan kaksin kerroin lyhtypylvääseen ajon jäljiltä ole) niin tarjouksia kuunnellaan!
Ruostetta löytyi myös lisää (yllätys), ei mitään maata mullistavia sentäs.
Oli ihan positiivinen yllätys tuo näky jonka näin lokarien irrottamisen jälkeen.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Heps
Kannattaa syynätä nyt hyvin myös konepellin saranojen kolot. Niiden pohjat monesti mädät. Mulle tuli coupeen ilmeisesti IKH alkuperää olevat italialaiset tarvikelokarit. Ostin kun halvalla sain... mutta eipä niitä sen enempää kehua viittikään... Nois saksan nettivaraosaliikkeis näkyys olevan noin 350e hintaluokkaan orkkislokaria. Nyt varmaan satsaisin sellaisiin.
Hyvää uuttavuotta!
TJ
Kannattaa syynätä nyt hyvin myös konepellin saranojen kolot. Niiden pohjat monesti mädät. Mulle tuli coupeen ilmeisesti IKH alkuperää olevat italialaiset tarvikelokarit. Ostin kun halvalla sain... mutta eipä niitä sen enempää kehua viittikään... Nois saksan nettivaraosaliikkeis näkyys olevan noin 350e hintaluokkaan orkkislokaria. Nyt varmaan satsaisin sellaisiin.
Hyvää uuttavuotta!
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
http://www.mersupurkaamo.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysy tuolta Lokareita. Hyvä paikka, löytyy vaikka mitä mersun osaa
Kysy tuolta Lokareita. Hyvä paikka, löytyy vaikka mitä mersun osaa
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Saksan ebayn kattelin läpi, tarviketta ja vaihtelevan kuntoista originaalia suht kovilla postikuluilla (124 euroa...) näytti olevan tarjolla. Alkuperäinen olisi kyllä mainio juurikin noiden sopivuusjuttujen vuoksi, ei viittisi käyttää kahta päivää ja kiloa pakkelia yhden lokarin sovitteluun.Maastis kirjoitti:Heps
Kannattaa syynätä nyt hyvin myös konepellin saranojen kolot. Niiden pohjat monesti mädät. Mulle tuli coupeen ilmeisesti IKH alkuperää olevat italialaiset tarvikelokarit. Ostin kun halvalla sain... mutta eipä niitä sen enempää kehua viittikään... Nois saksan nettivaraosaliikkeis näkyys olevan noin 350e hintaluokkaan orkkislokaria. Nyt varmaan satsaisin sellaisiin.
Hyvää uuttavuotta!
TJ
Ehjät onneksi olivat, läpimätää löytyi kahden nuppineulanpään kokoisen reiän verran tuolta kuskin puolelta lokarin alakiinnityspulttien yläpuolelta (reiät johtavat kuskin jalkatilan etulaitaan), apukuskin puolelta helman ja etusisäloksun takaosan kohtaamispaikassa 5x5cm pala uupuu ja sisälokarissa apukuskin puolella toinen 5x5cm reikä moottoritilaan joka oli paikattu "oikeaoppisesti" pakkelilla ja konetilan puolelta näkösuojana toimi Hellan ajovalonpesurien pussi .
Viimeksi muokannut jsalova, La 31.12.2016 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Pitääkin kysästä ensi viikon puolella, kiitoksia vinkistä.Pontus kirjoitti:http://www.mersupurkaamo.fi
Kysy tuolta Lokareita. Hyvä paikka, löytyy vaikka mitä mersun osaa
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tuola olis orginelli alta 300 ja tarvike alta satkun...
http://www.carparts-pros.com/page_1_1.php#tgrutop" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
http://www.carparts-pros.com/page_1_1.php#tgrutop" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tuolta myös....
https://www.partacus.de/ersatzteile/suc ... 1238800518" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
https://www.partacus.de/ersatzteile/suc ... 1238800518" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Itselleni hommasin silloin perus tarvikkeet Fixus liikkeen kautta, alennuksien jälkeen kun maksoivat n. 45e/kpl. Mielestäni istuvuus ihan ok, pientä taputtelua vaati parista kohdasta, mutta ei mitään rälläköintiä tai hitsausta. Hintaisekseen olivat hyvinkin mainiot.
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 175431.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 180337.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 175431.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 180337.jpg
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Hyvinhän ne näyttäisivät istuvan, ajattelin itsekin nyt pähkäilyn jäljiltä kokeilla ensi alkuun tarvikemallisilla, kaverilta sain vinkin että Diederichs -merkkiset Saksalaisvalmistajan lokarit olisivat laadultaan ihan ok tavaraa.Sultzi kirjoitti:Itselleni hommasin silloin perus tarvikkeet Fixus liikkeen kautta, alennuksien jälkeen kun maksoivat n. 45e/kpl. Mielestäni istuvuus ihan ok, pientä taputtelua vaati parista kohdasta, mutta ei mitään rälläköintiä tai hitsausta. Hintaisekseen olivat hyvinkin mainiot.
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 175431.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-8 ... 180337.jpg
75 euroa kappale niin eihän se maksa liikaa kokeilla, etsiskelee vaikka ajan kanssa sitten orkkistavaraa jos siltä tuntuu.
Mulla on jo epäilys että tänkin hetkiset lokarit ovat sittenkin tarvikkeet, vasemmasta etunurkasta löytyi merkkejä valonkehyksen alaosan ja lokarin takana olevan pellin "oikomishoidosta" ilmeisesti pienen kolhaisun jäljiltä. Laadukkaan oloiset lokarit nämäkin tosin.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tässä tosiaan tuo isoin ominai... vaurio mitä löytyi, muutenhan tuolla onkin suht siistiä.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Kävitkö ihan ruuvimeisselillä tai vasaralla läpi muuten nuo lokarin aluset? Samalta näytti itselläkin päällepäin ja lopputulos oli jotain muuta..
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-81/IMAG0130.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-81/IMAG0131.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-81/IMAG0130.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-81/IMAG0131.jpg
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tarkista ne jarruputken läpiviennin tienoot, ne näyttäis olevan usein ruosteessa. Jostain pääsee kosteus massan alle ja saattaa olla isokin reikä vaikka näyttää nopealla vilkaisulla ihan ehjältä. Alkuperäisissä etulokareissa on sisäpuolella se sama massa mitä auton pohjassakin. Niin ja tuo A-pilarin pystysauma kannattaa putsata ja maalata, vesi valuu sitä pitkin ja on yleensä ainakin pintaruosteessa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, mitään isompaa ei ole tapahtunut hetkeen. Pientä hinkkailua ja putsailua sieltätäältä, projekti ei näytä edes pahalta tällä hetkellä niin sen kummemmitta hikoilutta ollaan aika varmasti keväällä ajossa. Leimankin hain marraskuussa etuajassa niin ei muuta kuin kovaa ajoa tammikuulle 2018 asti.
Pioneerin stereon päivitin 2000-luvulle, aux-inin väkersin jo kesällä näihin mutta alkuperäisen GM-40 -mallisen vahvistimen hajotessa ajattelin päivittää taajuiskorjaimelta lähtevän vahvistimen ulostulon RCA-malliseksi. Nuo vanhat vahvistimet meinaavat olla joskus kiven alla ja niissä ei ulostuloteho ole läheskään 2000-lukulaista tasoa. Näissä vanhoissa Pioneerin hifeissä on Pioneerin oma DIN-liittimen näköinen pistoke joka ei kuitenkaan ole DIN-liitin eli väkertämiseksi meni, ihan hyvähän siitä tuli. Herättenkin saa soittimelta kätsästi samoista piuhoista.
Hifihommat aloitan ihan kevyesti, pahvikajareiden tilalle tulee eteen 4" Ground Zerot, taakse 5" ja varttiset. Vahvistimeksi kunnon nelikanavainen ja faderin ohitus uusilla piuhoilla (jätetään vanhat kaiutinpiuhat tonne kaveriksi jos joku haluaa ihan entisöidä-entisöidä joskus).
Pioneerin stereon päivitin 2000-luvulle, aux-inin väkersin jo kesällä näihin mutta alkuperäisen GM-40 -mallisen vahvistimen hajotessa ajattelin päivittää taajuiskorjaimelta lähtevän vahvistimen ulostulon RCA-malliseksi. Nuo vanhat vahvistimet meinaavat olla joskus kiven alla ja niissä ei ulostuloteho ole läheskään 2000-lukulaista tasoa. Näissä vanhoissa Pioneerin hifeissä on Pioneerin oma DIN-liittimen näköinen pistoke joka ei kuitenkaan ole DIN-liitin eli väkertämiseksi meni, ihan hyvähän siitä tuli. Herättenkin saa soittimelta kätsästi samoista piuhoista.
Hifihommat aloitan ihan kevyesti, pahvikajareiden tilalle tulee eteen 4" Ground Zerot, taakse 5" ja varttiset. Vahvistimeksi kunnon nelikanavainen ja faderin ohitus uusilla piuhoilla (jätetään vanhat kaiutinpiuhat tonne kaveriksi jos joku haluaa ihan entisöidä-entisöidä joskus).
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Pientä päivitystä, käväisin tänään hakemassa Motonetistä etulokarit & lokarien välipellin pakun kyytiin. Italialaiset Embot näyttäisivät olevan ja todella positiivinen ylläri tuotteena. Suht jämäkkää tavaraa ja saumat yms. viimeisen päälle.
Jospa viikonloppuna sitten sovittelemaan, mustaa "kuljetusmaalia" pois hiomaan lokareista ja luottomaalarille soittelemaan.
Jospa viikonloppuna sitten sovittelemaan, mustaa "kuljetusmaalia" pois hiomaan lokareista ja luottomaalarille soittelemaan.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, etulokareita ja hiekkapeltiä soviteltu, vasaralla tarvitsi napsutella ainoastaan lokarien konehuoneessa olevaa saumaa konepellin saranoiden kohdalta, pikkaisen hinkkasi peltiä kiinni laiteltaessa.
Suht hyvinhän ne sopivat, voi viedä hyvillä mielin maalailtavaksi.
Laittelin maskinkin paikalleen niin sehän näyttää melkein autolta jo
PS: Vaikka Veholta tilailenkin aika paljon uusia ruuveja / pultteja sitten lopullisiin asennuksiin niin Minigrip-pussit säästävät kyllä hermoja näissä hommissa, on se kiva kasailla kun ei tarvi kaivaa ruuveja epämääräisestä kasasta.
PPS: Mites sais kivuttomimmin ton "kuljetusmaalin" pois, vienkö suosiolla Tattarisuolle hiekkapuhallettavaksi että säästän maalarin / itseni hermoja?
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Hiekkapuhaltaa niitä ei kannata, vetelevät todennäköisesti pilalle. Soodalla ja sitten asianmukainen käsittely jolla se soodan tekemä "kalvo" poistetaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Ja pikaista päivitystä:
-Stereot saatu modernisoitua ja asenneltua, nyt on äänentoistokin kohdillaan. Diskohumppa soi kiitettävästi.
-Etupään osat maalarilla, odottelen itse tässä kelejä (ja aikaa) että pääsee ajelemaan kesärenkailla kaverin pajalle Tuusulaan (tyylikkäästi ilman lokareita, valot toki kiinni ) ja hitsailemaan reiät umpeen loksujen alta.
Sitten ei olis muuta jäljellä kuin etupään kasaus, jotain pikkunippeliä käydä Veholta hakemassa.
Uutena yllärinä vaihteiston öljypohjassa ja lattialla muutama tippa ATF:ää, mistä lie vuotaa. Laatikon ympärystä ollut aina vähän törkyinen (muttei märkä) mutta viime vuonna ei tarvinnut kyllä 13 tuhannen kilsan aikana lisäillä ATF:ää kertaakaan.
Epäilys herää että vuotaa laatikon öljypumpun stefalta, voipi olla että pitää jossain vaiheessa ottaa laatikko irti ja pistää samalla kampiakselin takastefakin uusiksi. Laitan keväällä automaattiöljyt uusiksi niin samalla vaihtuu ainakin pohjatiiviste ja jäähdyttimen linjojen banjopulttien prikat, pesee samalla pohjan niin pääsee seuraamaan tilannetta.
Alkuperäinen vuoden 1983 myyntiesitekin sattui löytymään, näyttäisipä nämä vielä yhtä hyviltä kuin esitteen kuvissa
-Stereot saatu modernisoitua ja asenneltua, nyt on äänentoistokin kohdillaan. Diskohumppa soi kiitettävästi.
-Etupään osat maalarilla, odottelen itse tässä kelejä (ja aikaa) että pääsee ajelemaan kesärenkailla kaverin pajalle Tuusulaan (tyylikkäästi ilman lokareita, valot toki kiinni ) ja hitsailemaan reiät umpeen loksujen alta.
Sitten ei olis muuta jäljellä kuin etupään kasaus, jotain pikkunippeliä käydä Veholta hakemassa.
Uutena yllärinä vaihteiston öljypohjassa ja lattialla muutama tippa ATF:ää, mistä lie vuotaa. Laatikon ympärystä ollut aina vähän törkyinen (muttei märkä) mutta viime vuonna ei tarvinnut kyllä 13 tuhannen kilsan aikana lisäillä ATF:ää kertaakaan.
Epäilys herää että vuotaa laatikon öljypumpun stefalta, voipi olla että pitää jossain vaiheessa ottaa laatikko irti ja pistää samalla kampiakselin takastefakin uusiksi. Laitan keväällä automaattiöljyt uusiksi niin samalla vaihtuu ainakin pohjatiiviste ja jäähdyttimen linjojen banjopulttien prikat, pesee samalla pohjan niin pääsee seuraamaan tilannetta.
Alkuperäinen vuoden 1983 myyntiesitekin sattui löytymään, näyttäisipä nämä vielä yhtä hyviltä kuin esitteen kuvissa
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Noniin, sisusta alkaa olemaan kasassa etujalkatiloja lukuunottamatta (vähän hitsattavaa vielä edessä niin ei viitsi mattoja polttaa samaan syssyyn ).
Etupään kamat maalaamossa, käväisin hakemassa tuoretta bensaa tankkiin ja heitin hallin pihassa muutaman ympyrän kerran kelitkin on hyvät. Hyvin tuntuu pelittävän, tekniikan puolesta kovaa ajoa.
Mainitsemani öljyvuoto ei ole pahimmasta päästä (paikoillaan puoli tuntia käynnissä ja ei tiputa tippaakaan maahan) niin jäädään seurailemaan tilannetta.
Vielä viimeiset paikat leikkelin ja nämä saapi hitsailla tuonne etupäähän. Samalla lähettelin terveisiä USA:han kanssaharrastajalle .
Etupuskurin kylkikumien alla lymyilevät peltikannattimet saivat uuden maalikerroksen ruosteenpoiston jälkeen.
Rupeaa valmistumaan, maalaamosta saan etupään kamat tällä viikolla niin eiköhän huhtikuun alussa taas huristella laatuautolla.
Etupään kamat maalaamossa, käväisin hakemassa tuoretta bensaa tankkiin ja heitin hallin pihassa muutaman ympyrän kerran kelitkin on hyvät. Hyvin tuntuu pelittävän, tekniikan puolesta kovaa ajoa.
Mainitsemani öljyvuoto ei ole pahimmasta päästä (paikoillaan puoli tuntia käynnissä ja ei tiputa tippaakaan maahan) niin jäädään seurailemaan tilannetta.
Vielä viimeiset paikat leikkelin ja nämä saapi hitsailla tuonne etupäähän. Samalla lähettelin terveisiä USA:han kanssaharrastajalle .
Etupuskurin kylkikumien alla lymyilevät peltikannattimet saivat uuden maalikerroksen ruosteenpoiston jälkeen.
Rupeaa valmistumaan, maalaamosta saan etupään kamat tällä viikolla niin eiköhän huhtikuun alussa taas huristella laatuautolla.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Korvanappiin tuli tieto että maalaamon puolella olisi valmista, jospa ensi viikolla löytäisi aikaa etupään niputtamiselle. Muutamia pikkunippeleitä pitäisi hakea Veholta yms. pientä puuhailua.
Leikkelin samalla stereoiden sivuille tulevista peitelevyistä mallit, mustaa polykarbonaattia tuohon sivulle ainakin ensi alkuun, jos ihan hulluksi heittäydyn ja vaihtelen kaiken mustan muovin tilalle zebranoa niin tehdään sitten zebrano-viilusta uudet.
Leikkelin samalla stereoiden sivuille tulevista peitelevyistä mallit, mustaa polykarbonaattia tuohon sivulle ainakin ensi alkuun, jos ihan hulluksi heittäydyn ja vaihtelen kaiken mustan muovin tilalle zebranoa niin tehdään sitten zebrano-viilusta uudet.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tämmöset kävin hakemassa, 2K akryyli pinnassa niin kuin ajan hengen mukaan pitänee ollakin.
Unohdin tosin sanoa että vedä kiveniskumassa tuohon hiekkapeltiinkin, laitetaan sitten se AMG -lippa päälle kun saan vanteet yms. niin suojaapahan se kiveniskuilta.
Ei jaksa luottomaalarille mäkättää että oishan sun pitänyt tajuta, tekee hyvää jälkeä sopuisaan hintaan .
Veholta tilailin myös jonkin verran klipsejä, ruuveja ja laatikon letkuihin / öljytikun alapäähän tiivisterenkaat, loppusumma hurjat 28 euroa 90 senttiä. Eipä ole nippelit hinnalla pilattu.
Unohdin tosin sanoa että vedä kiveniskumassa tuohon hiekkapeltiinkin, laitetaan sitten se AMG -lippa päälle kun saan vanteet yms. niin suojaapahan se kiveniskuilta.
Ei jaksa luottomaalarille mäkättää että oishan sun pitänyt tajuta, tekee hyvää jälkeä sopuisaan hintaan .
Veholta tilailin myös jonkin verran klipsejä, ruuveja ja laatikon letkuihin / öljytikun alapäähän tiivisterenkaat, loppusumma hurjat 28 euroa 90 senttiä. Eipä ole nippelit hinnalla pilattu.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Lisätääs tänne myös tämä kätevä kuva jos joku muukin miettii W123:sen korinosia asennellessa montako milliä tuon raon pitäisi olla.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Mistä Veholta haet noita osia Lommilasta vai vantaaltajsalova kirjoitti:Tämmöset kävin hakemassa, 2K akryyli pinnassa niin kuin ajan hengen mukaan pitänee ollakin.
[ http://i.imgur.com/TV4Tn9v.jpg ]
Unohdin tosin sanoa että vedä kiveniskumassa tuohon hiekkapeltiinkin, laitetaan sitten se AMG -lippa päälle kun saan vanteet yms. niin suojaapahan se kiveniskuilta.
Ei jaksa luottomaalarille mäkättää että oishan sun pitänyt tajuta, tekee hyvää jälkeä sopuisaan hintaan .
Veholta tilailin myös jonkin verran klipsejä, ruuveja ja laatikon letkuihin / öljytikun alapäähän tiivisterenkaat, loppusumma hurjat 28 euroa 90 senttiä. Eipä ole nippelit hinnalla pilattu.
Ps. pitäisi saada oma W123 kuntoon että pääsisi taas ajamaan
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Lommilasta, ajelen ohi joka päivä niin kätsää tilailla sinne. Tiskiltä löytyy myös W123-tuntemusta.Pontus kirjoitti:Mistä Veholta haet noita osia Lommilasta vai vantaaltajsalova kirjoitti:Tämmöset kävin hakemassa, 2K akryyli pinnassa niin kuin ajan hengen mukaan pitänee ollakin.
[ http://i.imgur.com/TV4Tn9v.jpg ]
Unohdin tosin sanoa että vedä kiveniskumassa tuohon hiekkapeltiinkin, laitetaan sitten se AMG -lippa päälle kun saan vanteet yms. niin suojaapahan se kiveniskuilta.
Ei jaksa luottomaalarille mäkättää että oishan sun pitänyt tajuta, tekee hyvää jälkeä sopuisaan hintaan .
Veholta tilailin myös jonkin verran klipsejä, ruuveja ja laatikon letkuihin / öljytikun alapäähän tiivisterenkaat, loppusumma hurjat 28 euroa 90 senttiä. Eipä ole nippelit hinnalla pilattu.
Ps. pitäisi saada oma W123 kuntoon että pääsisi taas ajamaan
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Jep Tiedän tulee myöskin käytyä aika usein Lommilan varaosa asiantuntijan luona.jsalova kirjoitti:Lommilasta, ajelen ohi joka päivä niin kätsää tilailla sinne. Tiskiltä löytyy myös W123-tuntemusta.Pontus kirjoitti:Mistä Veholta haet noita osia Lommilasta vai vantaaltajsalova kirjoitti:Tämmöset kävin hakemassa, 2K akryyli pinnassa niin kuin ajan hengen mukaan pitänee ollakin.
[ http://i.imgur.com/TV4Tn9v.jpg ]
Unohdin tosin sanoa että vedä kiveniskumassa tuohon hiekkapeltiinkin, laitetaan sitten se AMG -lippa päälle kun saan vanteet yms. niin suojaapahan se kiveniskuilta.
Ei jaksa luottomaalarille mäkättää että oishan sun pitänyt tajuta, tekee hyvää jälkeä sopuisaan hintaan .
Veholta tilailin myös jonkin verran klipsejä, ruuveja ja laatikon letkuihin / öljytikun alapäähän tiivisterenkaat, loppusumma hurjat 28 euroa 90 senttiä. Eipä ole nippelit hinnalla pilattu.
Ps. pitäisi saada oma W123 kuntoon että pääsisi taas ajamaan
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Tänään sain aikaiseksi valmistella reiät hitsailua vaille valmiiksi ja putsailin lokarien kiinnityspelleistä pintaruosteet pois.
Tarkastin vielä kerran ettei mitään muuta mätää nyt mistään satu löytymään ja ei vaan mitenkään (onneksi) löytynyt.
Kuskin etukulma on saanut joskus pienehkön pusun ja sieltä alta löytyi merkkejä oikomisesta ja muista metallitöistä, valitettavasti työn laatu ei ole aivan ollut tehdastasoista joten lampunkehyksen alanurkka kaipaa myös hieman huomiota.
On tuolla sentäs vielä jotain mihin kiinnittää uutta peltiä mikä on sinänsä positiivista.
Apukuskin puoli on tehtaan työn jäljiltä oikein mainiossa kunnossa.
Kuvassa mädän pintapellin pois kuorinnan jäljiltä
Tarkastin vielä kerran ettei mitään muuta mätää nyt mistään satu löytymään ja ei vaan mitenkään (onneksi) löytynyt.
Kuskin etukulma on saanut joskus pienehkön pusun ja sieltä alta löytyi merkkejä oikomisesta ja muista metallitöistä, valitettavasti työn laatu ei ole aivan ollut tehdastasoista joten lampunkehyksen alanurkka kaipaa myös hieman huomiota.
On tuolla sentäs vielä jotain mihin kiinnittää uutta peltiä mikä on sinänsä positiivista.
Apukuskin puoli on tehtaan työn jäljiltä oikein mainiossa kunnossa.
Kuvassa mädän pintapellin pois kuorinnan jäljiltä
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: Kesäkäyttis W123 200 -83
Hitsailut ja suojailut tehty, vedin uudet kotelosuojat, massan ja kiveniskusuojan.
Vetäisin vielä fosforihapolla ennen suojailuja kaiken varalta saumat yms.
Kävin samalla koko auton suojaukset läpi, ehkä vähän on pelastanut että esim. pohja, ovet, akkutelineen alusta, saranoiden kotelot ja vedenpoistojen ympärystä on ainakin joskus käsitelty oikein kunnolla.
Vetäisin samalla tuon lampunkehyksen nurkan pinnat uusiksi, en tiedä millä ammattitaidolla tuokin nurkka on aikoinaan oikaistu kun oli suoraan sanottuna juosten kustu koko homma. Mäkään en näissä hommissa mihinkään juhlamokka-mainokseen pääsisi höpöttelemään mun ammattitaidolla mutta tekisin itse paremmin hitsausmaski päässä vasemmalla kädellä sohien. Tehtaan jäljiltä oleva apukuskin puolen nurkka aivan uutta vastaavassa kuosissa.
Auton historiasta löytyy sen verran tietoa että ensimmäinen omistaja Dr. Botthe Saksasta on myynyt aikoinaan auton suomalais-saksalaiselle diplomaattipariskunnalle jonka käytössä auto on ollut 80-luvun loppupuolelta vuoteen 2001 aina muutaman kuukauden vuodesta kesäisin. Suomeen tuotu muuttotavarana vuonna 1989.
Tämän jälkeen auto on ollut seuraavalla kahdella omistajalla yhteensä 15 vuotta joista seisonta-aikaa useampi vuosi, liekö pihalla seissyt, mene ja tiedä.
Toisaalta sama kai sinänsä, tuntuu ettei näitä saa pysymään ruosteettomina muuten kuin tyhjiössä säilyttämällä jos sielläkään .
Lampunkehys viimeistellä ja vetää suojat päälle niin sais varmaan ruveta kohta etupäätä kasailemaan.
Vetäisin vielä fosforihapolla ennen suojailuja kaiken varalta saumat yms.
Kävin samalla koko auton suojaukset läpi, ehkä vähän on pelastanut että esim. pohja, ovet, akkutelineen alusta, saranoiden kotelot ja vedenpoistojen ympärystä on ainakin joskus käsitelty oikein kunnolla.
Vetäisin samalla tuon lampunkehyksen nurkan pinnat uusiksi, en tiedä millä ammattitaidolla tuokin nurkka on aikoinaan oikaistu kun oli suoraan sanottuna juosten kustu koko homma. Mäkään en näissä hommissa mihinkään juhlamokka-mainokseen pääsisi höpöttelemään mun ammattitaidolla mutta tekisin itse paremmin hitsausmaski päässä vasemmalla kädellä sohien. Tehtaan jäljiltä oleva apukuskin puolen nurkka aivan uutta vastaavassa kuosissa.
Auton historiasta löytyy sen verran tietoa että ensimmäinen omistaja Dr. Botthe Saksasta on myynyt aikoinaan auton suomalais-saksalaiselle diplomaattipariskunnalle jonka käytössä auto on ollut 80-luvun loppupuolelta vuoteen 2001 aina muutaman kuukauden vuodesta kesäisin. Suomeen tuotu muuttotavarana vuonna 1989.
Tämän jälkeen auto on ollut seuraavalla kahdella omistajalla yhteensä 15 vuotta joista seisonta-aikaa useampi vuosi, liekö pihalla seissyt, mene ja tiedä.
Toisaalta sama kai sinänsä, tuntuu ettei näitä saa pysymään ruosteettomina muuten kuin tyhjiössä säilyttämällä jos sielläkään .
Lampunkehys viimeistellä ja vetää suojat päälle niin sais varmaan ruveta kohta etupäätä kasailemaan.
Viimeksi muokannut jsalova, Ke 22.03.2017 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.