Viton kannentiiviste
Viton kannentiiviste
Moro eli olis tarkoitus vaihtaa -99 vuosimalliseen vitoon kannentiiviste ja kysymys kuuluu saako kannen irti ilman monttua.
Lähinnä turbon irroitus riittääkö että sen saa pakosarjan laipasta irti vai meneekö siitä jäähdytys putkia kanteen kiinni näyttää pirun ahtaalta paikalta.Muitakin neuvoja/vinkkejä otetaan vastaan kiitos.
Lähinnä turbon irroitus riittääkö että sen saa pakosarjan laipasta irti vai meneekö siitä jäähdytys putkia kanteen kiinni näyttää pirun ahtaalta paikalta.Muitakin neuvoja/vinkkejä otetaan vastaan kiitos.
Re: Viton kannentiiviste
Jos 110D, niin itse irrotin vain pakosarjaa pitävät pinnapultit kannesta. Siellä takana kulkee joku putki, joka on muutamalla pultilla kannessa kiinni, mutta nekin lähtee ihan käsikopelolla ja kännykkää apuvälineenä käyttämällä irti.
Eli turboa en irrotellut ollenkaan...
Eli turboa en irrotellut ollenkaan...
Re: Viton kannentiiviste
Ok no mallimerkinnästä ei oo tietoa kun ei lue rekisteriotteeskaan,mut 2,2 turbodiiseli sielä on noukalla.Eikös se ollu sama kone -02 asti?Pitää kokeilla josko ne sais sit yläkautta auki,näyttää vaan ketun ahtaalta.
Re: Viton kannentiiviste
Joo... se on tosi ahdas. Erityinen ongelma oli minulle ketjunkiristäjä, joka olisi pitänyt vissiin kasata paikoilleen, mutta sitä varten pitäisi tulipeltiin rälläköidä reikä.
Tai kyllä sen tietty joku saa paikallaankin kasattua.
Tuo remppa vissiin yleensä tehdään kone irtaallaan autosta.
Tai kyllä sen tietty joku saa paikallaankin kasattua.
Tuo remppa vissiin yleensä tehdään kone irtaallaan autosta.
Re: Viton kannentiiviste
Jaa siinäkö ei olekkaan sellainen öljynpaineella toimiva kiristin.Mites se sitten kasataan/puretaan?
Re: Viton kannentiiviste
-99 pitäisi olla vielä OM601 jolloin se on 2,3 litrainen, uudemmissa on CDI kone, jossa ei kannentiivisteongelmia.
OM601: Ihan tavallinen kiristin ja ruuvataan kokonaisena paikalleen.
https://www.youtube.com/watch?v=gzA5mCNIOoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skg.fi/tile002/w638/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
OM601: Ihan tavallinen kiristin ja ruuvataan kokonaisena paikalleen.
https://www.youtube.com/watch?v=gzA5mCNIOoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skg.fi/tile002/w638/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton kannentiiviste
Kyllä tämä on sitten se uudempi kone,koska imusarjakin on muovinen ja kaksi osainen.Onkos tämä uudempi kiristin jotenkin erikoinen?veskola kirjoitti:-99 pitäisi olla vielä OM601 jolloin se on 2,3 litrainen, uudemmissa on CDI kone, jossa ei kannentiivisteongelmia.
OM601: Ihan tavallinen kiristin ja ruuvataan kokonaisena paikalleen.
https://www.youtube.com/watch?v=gzA5mCNIOoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skg.fi/tile002/w638/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Viton kannentiiviste
Siinä on tämä moottori
https://www.youtube.com/watch?v=as8YOpeGU2s" onclick="window.open(this.href);return false;
Se olis muuten jo purettu mutta venttiilikoppa on vielä kiinni,jospa huomenna ehtis.
Olis vaan mukava jos joku osais kertoa siitä ketjun kiristimestä jotain.
https://www.youtube.com/watch?v=as8YOpeGU2s" onclick="window.open(this.href);return false;
Se olis muuten jo purettu mutta venttiilikoppa on vielä kiinni,jospa huomenna ehtis.
Olis vaan mukava jos joku osais kertoa siitä ketjun kiristimestä jotain.
Re: Viton kannentiiviste
https://www.youtube.com/watch?v=XsEcUpvoFlk" onclick="window.open(this.href);return false;
(CDI = OM611)
(CDI = OM611)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton kannentiiviste
No nii päivitetään tilannetta, Kansi olis irti ja ketjun kiristinkin oli ihan normaali öljyn paineella toimiva ei siis tuollainen purettava malli.Helvetisti purkaamista siinä on,ja ahdasta paineilma räikkä auttaa kyllä paljon ei tarvi käsin nitkuttaa auki joka pulttia.Silmämääräisesti kannen tiivisteessä ei näy mitään ihmeellistä,mutta yksi kannenpultti oli tosi löysällä ihme juttu?
Moottori muuten näyttää hyvältä,ei oikeastaan minkäänlaista rappua sylintereissä vaikka ajettu vasta 570 000
Nyt vaan kansi koneistukseen ja suuttimet, sitten taas kasataan.
Moottori muuten näyttää hyvältä,ei oikeastaan minkäänlaista rappua sylintereissä vaikka ajettu vasta 570 000
Nyt vaan kansi koneistukseen ja suuttimet, sitten taas kasataan.