Viton kannentiiviste

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

Moro eli olis tarkoitus vaihtaa -99 vuosimalliseen vitoon kannentiiviste ja kysymys kuuluu saako kannen irti ilman monttua.
Lähinnä turbon irroitus riittääkö että sen saa pakosarjan laipasta irti vai meneekö siitä jäähdytys putkia kanteen kiinni näyttää pirun ahtaalta paikalta.Muitakin neuvoja/vinkkejä otetaan vastaan kiitos.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja RAM »

Jos 110D, niin itse irrotin vain pakosarjaa pitävät pinnapultit kannesta. Siellä takana kulkee joku putki, joka on muutamalla pultilla kannessa kiinni, mutta nekin lähtee ihan käsikopelolla ja kännykkää apuvälineenä käyttämällä irti.

Eli turboa en irrotellut ollenkaan...
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

Ok no mallimerkinnästä ei oo tietoa kun ei lue rekisteriotteeskaan,mut 2,2 turbodiiseli sielä on noukalla.Eikös se ollu sama kone -02 asti?Pitää kokeilla josko ne sais sit yläkautta auki,näyttää vaan ketun ahtaalta.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja RAM »

Joo... se on tosi ahdas. Erityinen ongelma oli minulle ketjunkiristäjä, joka olisi pitänyt vissiin kasata paikoilleen, mutta sitä varten pitäisi tulipeltiin rälläköidä reikä.
Tai kyllä sen tietty joku saa paikallaankin kasattua.

Tuo remppa vissiin yleensä tehdään kone irtaallaan autosta.
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

Jaa siinäkö ei olekkaan sellainen öljynpaineella toimiva kiristin.Mites se sitten kasataan/puretaan?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja veskola »

-99 pitäisi olla vielä OM601 jolloin se on 2,3 litrainen, uudemmissa on CDI kone, jossa ei kannentiivisteongelmia.

OM601: Ihan tavallinen kiristin ja ruuvataan kokonaisena paikalleen.

https://www.youtube.com/watch?v=gzA5mCNIOoQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.skg.fi/tile002/w638/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

veskola kirjoitti:-99 pitäisi olla vielä OM601 jolloin se on 2,3 litrainen, uudemmissa on CDI kone, jossa ei kannentiivisteongelmia.

OM601: Ihan tavallinen kiristin ja ruuvataan kokonaisena paikalleen.

https://www.youtube.com/watch?v=gzA5mCNIOoQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.skg.fi/tile002/w638/21092006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä tämä on sitten se uudempi kone,koska imusarjakin on muovinen ja kaksi osainen.Onkos tämä uudempi kiristin jotenkin erikoinen?
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

Siinä on tämä moottori
https://www.youtube.com/watch?v=as8YOpeGU2s" onclick="window.open(this.href);return false;
Se olis muuten jo purettu mutta venttiilikoppa on vielä kiinni,jospa huomenna ehtis.
Olis vaan mukava jos joku osais kertoa siitä ketjun kiristimestä jotain.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja veskola »

https://www.youtube.com/watch?v=XsEcUpvoFlk" onclick="window.open(this.href);return false;

(CDI = OM611)
Lisää tietoa: www.skg.fi
vitomese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.07.2016 10:56

Re: Viton kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vitomese »

No nii päivitetään tilannetta, Kansi olis irti ja ketjun kiristinkin oli ihan normaali öljyn paineella toimiva ei siis tuollainen purettava malli.Helvetisti purkaamista siinä on,ja ahdasta paineilma räikkä auttaa kyllä paljon ei tarvi käsin nitkuttaa auki joka pulttia.Silmämääräisesti kannen tiivisteessä ei näy mitään ihmeellistä,mutta yksi kannenpultti oli tosi löysällä ihme juttu?
Moottori muuten näyttää hyvältä,ei oikeastaan minkäänlaista rappua sylintereissä vaikka ajettu vasta 570 000 :)
Nyt vaan kansi koneistukseen ja suuttimet, sitten taas kasataan.
Vastaa Viestiin