Vanhalle jatkoa = http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 48&start=0
Aloitetaan nyt vaikka tuosta vanhan topikin ässästä maalauksesta sitten. Auto tulikin kivasti jo määrä aikaa ennemmin valmiiksi ja tulihan siitä hieno, ainakin omastamielestäni
Mutta ilo jäikin sitten vain vaivaiseen 2600km kun moottorista alkoi kuulua pieni kilkatus, ääntä ennemmin ajoin kaverin kanssa noin 30km vähän kilpaa niin laatikko ja moottori alkoivat toimia erittäin hienosti. Mutta kun ajelin kotia kohti niin kuulin kilkatuksen ja ajattelin sen tulevan vesi pumpusta, hallilla remmi pois ääni ei muuttunu mihinkää Noh sitten tulikin mieleen alakerta ja otinkin öljyn suodattimen pois ja sieltähän se kulta kaivos sitten löytyikin, siipä ei auttanut kun konepois ja tutkimaan....
Noh ekana pesin koneen, laitoin moottorin pukkiin kiinni ja päästin öljyt pois. Sitten kone ylös alaisin ja öljypohja pois. Heilutelin siinä kiertokankia toisensa perään ja vitonen heiluikin epätavallisesti, pultit pois liuskat käteen
tämäkun selkis niin ei olekkaan muuta tullut tehtyä, motivaatio katosi täysin
Sitten tämä uusi harraste värkki (koska kanki kurkkaa)
Elikkä ässän hajottua oli pakko ostaa yksi autolisää ja tulinkin ostaneeksi W124 2,5 diesel vapari
Auton ostaessani pumppua oli ruuvailtu ja auto savuutti kuin synti, koska edellinen omistaja oli alkanut turbottaa. Aluuksi ajattelin että tästä tulee itselle vain käyttis mutta eräänä viikonloppuna istuin kaverin superinkyydissä ja totesin mielessäni että eiköhän kattota koska lankun kiertokanki tuloo lohkosta kurkkaan. siispä ostin lankkuun vakio turbon pakosarjan, modatun turbon imusarjan ja sukulaiselta hain turbon. tällä hetkellä nyt ei ole kiinni kun tuo imusarja koska autolla on pakko joka päivä päästä ajamaan niin en ole vielä muuta alkanut laittaa kiinni koska niin paljon on vielä hankittavaa.
Ensimmäiseksi ongelmaksi koko hommassa koitui että mistä pakoputken lähtö laippa ja tiiviste. Noh kaverilta löytyin pyöreä laippa ja vielä onglmaksi muodustui setiiviste, kunnes toinen kaveri hoksasi että turbon sisällä on ura että tee sinne holkki mutta niin ettei pako reikä pienene. Tänään meninkin työpäivän jälkeen työ kaverin luo laipan kanssa ja tälläinen saatiin aikaan
Onsopivan naftikin vielä menemään turbon sisälle mutta silti helppo laittaa ja ottaa pois Nyt pitäisikin tilailla sitten pakosarjan tiiviste, öljyn paluu putken holkki ja laippa v-pannan kanssa että saa alkaa suunnitella ahto putkia + huomenna käudä teettämässä öljyn paine letku
Mutta on Lankulle kaikkea muutakin tullut tehtyä esim vanteet vaihdettua, edellisien omistajien hifi asennusten korjailu (oli ihmekun ei oo palanu), sisusta pestyä koska kuskin penkki oli musta eikä harmaa niinkuin muut ja kristalli valot vaihdettu
Ikuisuus projektit W126&124 ja käyttis W211
Ikuisuus projektit W126&124 ja käyttis W211
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.