W124 käyttis compound turbo

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

jolavi kirjoitti:oliko katsastuslapussa ahtopainetta käyrälle piirrettynä.

turha lappu nykyään jos ei ole.
tuo käyrä hommakin on vähä konttori kohtanen.
Mulla ei ainakaan vaadittu.
Trafiltakaan tuohon ei ole suoraa vastausta.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Käyrä on lopussa, no problemos..

Ei tässä ekaa kertaa touhuta :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja jolavi »

oliko 15,6 jälkeen trafin ohjeisiin tullut aivan selvä vaatimus. ja tarkentunut vähän kauttaaltaan
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Eetyzk kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kuullostaa siis aika vähälle. Kun esim. C32 AMG:lle ilmoitetaan 350hv konetehoksi ja pyöriltä noista on mitattu järestään 260-280hv. Kuten omastakin irtosi 270hv renkailta. Eli häviöt luokkaa 70-80hv ja kyseinen 722.6 loota.
Niin ne mullekkin mittas Motestilla 220hp renkailta ja 259hp laittovat moottoritehoksi. 722.6 ja aftermarketti purkki erillisellä momenttilukitus (100% napilla)
Kaikissa joissa ei oo AMG-märkäkytkintä momentissa, tiputetaan vakio-ohjaimella käytännössä lähes kaikki momenttilukitus pois päältä täyskaasukiihdytyksessä.
Ja jos niistä ilmotetaan 350hp niin onko niissä sitten irtomoottoria penkitetty, että siellä varmasti on se 350hp?
Sitten vasta verrattu siihen 260-270hp takapyörätehoon?
Eiköhän se olis jossain paljastunut jos mersu olis tehnyt vain 300heppaisia ja myynyt niitä 350heppaisina
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jostain syystä vaikkapa audi suunnilleen samoilla tehoilla on ihan eri peli mitä mersu :problem:
S124 300TE
S211 E500
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

S202 kirjoitti:Jostain syystä vaikkapa audi suunnilleen samoilla tehoilla on ihan eri peli mitä mersu :problem:
Mikäs 350heppainen automaatti audi kiihtyy sataseen noin 5sekuntiin?
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Jokunen euro uppoaa tämmäseen rakenteluun? Tietenkään niitä ei lasketa ja mikä harrastus se olisi jos ei siihen kaikki rahat menis :D :thumbup: :thumbup:
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Pansu kirjoitti:
S202 kirjoitti:Jostain syystä vaikkapa audi suunnilleen samoilla tehoilla on ihan eri peli mitä mersu :problem:
Mikäs 350heppainen automaatti audi kiihtyy sataseen noin 5sekuntiin?
No tuo on totta että ne kaikki on ollu manuaaleja mitä on ollu tai testannu.
S124 300TE
S211 E500
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Pansu kirjoitti:
S202 kirjoitti:Jostain syystä vaikkapa audi suunnilleen samoilla tehoilla on ihan eri peli mitä mersu :problem:
Mikäs 350heppainen automaatti audi kiihtyy sataseen noin 5sekuntiin?

"Eräs Vboxilla mitattu A5 (1715kg omamassa) 245hp CDUC vakiona 0-100kmh 6,02s ja ohjelmoituna 5,63s. Ilman lähtöavustusta sekunnin enemmän karkeasti. 1/4 mile 14,01s 162,83kmh"
...lähtee ku purkka tukasta...
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jönsi kirjoitti:Jokunen euro uppoaa tämmäseen rakenteluun? Tietenkään niitä ei lasketa ja mikä harrastus se olisi jos ei siihen kaikki rahat menis :D :thumbup: :thumbup:
Meneehän sitä, mutta ei nyt mahdottomia kuitenkaan.. Toki tää on käyttöauto, mulla on harrasteet sitten erikseen vielä :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Etupuskurin kiinnikkeet sain vihdoista viimein hitsattua kasaan, joten pari kuvaa kun puskuri vihdoin kiinni, vedelläkin vähän lirautin suurimpia paskoja pois. Pappalookilla mennään :)
Kuva
Kuva

Varamoottorikin on jo tontilla :lol:
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
rönttä76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 18.09.2015 15:49
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja rönttä76 »

Hieno projekti.
ex W 124 200d
Ex s210 220cdi
W124 300 d
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Hyvän näköinen sleeper. Ei aivan pappa korkeudessa tosin. Mulla olis tuohon luokkiin sopivat kaivonkansi lorinserit sulle talvivanteiksi. 16x8.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jarrut päivitetty leimaa varten, vastaa vähintään e420, osittain myös e500.
-Edessä 300x28mm laikka ja sl satula
-Takana 278x24mm laikka
-Jarrutehostin sl:stä, tuplakalvonen ja isompi pääsylkkä

Kuva
Kuva
Kuva

Kaikki oli bolt on.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Niin minkä takasatula sulle tuohon tuli? SL?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Satula sama mitä on joissain m119 koneellisissa 124. Tais jossain muussakin olla sama.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

Paljon makso jarrukamppeet ja mistä hankit !?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja aziz »

Onko nuo järeemmät tehostin ja sylinteri pakkohankinta, jos laittaa järeempää satulaa? Ittellä on hommattuna 330mm:n levyt ja CLK430:n 2-mäntäset etusatulat ja oon vähän arvuutellu pitääkö tehostimeen/sylinteriin tehdä päivityksiä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jarru hommattu pitkin ebaytä ja paikallisesta putkasta levyt ja palat.

Tuleehan noille hintaa äkkiä 500e.

aziz, kyllä suosittelen lämpimästi tuota tuplakalvosta ja 25,4mm/19mm pääsylkkää. Paljon parempi jarrutustuntuma ja herkempi :) Tässä tapauksessa oli pakko hankinta kun katsastuksena verrokkina toimi 400.

Auto eilen katsastettu ja muutokset otteeseen laitettu, eli vuoden pääsee taas eteenpäin :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja aziz »

Sultzi kirjoitti:Jarru hommattu pitkin ebaytä ja paikallisesta putkasta levyt ja palat.

Tuleehan noille hintaa äkkiä 500e.

aziz, kyllä suosittelen lämpimästi tuota tuplakalvosta ja 25,4mm/19mm pääsylkkää. Paljon parempi jarrutustuntuma ja herkempi :) Tässä tapauksessa oli pakko hankinta kun katsastuksena verrokkina toimi 400.

Auto eilen katsastettu ja muutokset otteeseen laitettu, eli vuoden pääsee taas eteenpäin :)
Onko noita tehostimia/sylintereitä kuinka hyvin markkinoilla, en ole vielä ehtinyt perehtyä aiheeseen?
Mä päädyin tuohon 2-mäntäseen satulaan, koska jättää paljon enemmän tilaa vanteelle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ainakin ebaystä löytyy, mistä omani hommasin. Kyseinen tehostin on r129 kotoisin, bolt on 124. Alipainelähtö toisella puolella mutta ainakin toi rieselin putki riitti hienosti ja sopi paikoilleen. Kuvassa näkyy tuo varaosanumerokin jolla tämä tuli.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja aziz »

Sultzi kirjoitti:Ainakin ebaystä löytyy, mistä omani hommasin. Kyseinen tehostin on r129 kotoisin, bolt on 124. Alipainelähtö toisella puolella mutta ainakin toi rieselin putki riitti hienosti ja sopi paikoilleen. Kuvassa näkyy tuo varaosanumerokin jolla tämä tuli.
Varaosanumerosta en saa selvää, mutta näyttäishän noita olevan tarjolla, eikä hintakaan päätä huimaa. Kumpikos toi sun on merkiltään, lucas vai girling? Tuota jarrunestesäiliötäkin näyttäis olevan monenlaista, onkohan noiden kumihattujen määrällä käytännön merkitystä tuon anturin yhteydessä?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itelle vaihdoin vanhan säiliön tohon, kun oli ollu joku esp tai vastaavan pumppu tossa alapuolella jolle oli nestelähtö.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pikkasen käänsin perussyöttöä lisää, hieman vielä tuli hereemmäksi toiminta (ei vielä aivan törkeetä määrää mustaa). Nelosellakin alkaa mukavasti vetämään ja ahtamaan 60km/h ylöspäin..

Kaikenkaikkiaan täytyy kyllä sanoa nyt kun on ~5000km tullut ajettua että komiasti toimii paketti, osui laskutoimitukset ihan ok kohdilleen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja aziz »

Sultzi kirjoitti:Itelle vaihdoin vanhan säiliön tohon, kun oli ollu joku esp tai vastaavan pumppu tossa alapuolella jolle oli nestelähtö.
Oma paketti saapui eilen saksasta. Nestesäiliön pohjalla on hieman kuonaa ja ajattelin pestä sen. Lähtikös tuo irti sylinteristä ihan vaan vetämällä?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Lähtee juu, vaikka ruuvarilla vähän kampeaa niin tulee hienosti. Lämpimällä vedellä kun huuhtoo reilulla vedellä niin lähtee parhaiten puhtaaks, saman tein itsellenikin :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Ruottala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.11.2016 08:41
Paikkakunta: Loimaa

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja Ruottala »

Näyttäisi kovasti meikäläisen entiseltä autolta. Hienoa nähdä että edelleen hyvissä käsissä! Tätä olisi hienoa joskus nähdä vielä!
S124 300D
EX:
S124 250D
W124 300DT
karhunen-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 23.11.2015 18:49

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja karhunen- »

Onko sulla antaa jotain neuvoja isompien jarrujen etsimiseen ebaystä? Itse olen aika paljonkin yrittänyt etsiä enkä löydä edes pelkkiä satuloita alle 500e.
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W124 käyttis compound turbo

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

osallistun jarrukeskusteluun sen verran, että itte hommasin w124 mekeen paikallisesta varaosapuljusta uudet/tehdaskunnostetut sl500 etu- ja takasatulat, yht 538€. lisäksi cdi väyrysen jarrutehostin setti (bolt on), puolta paksumpi kun vakio eli ilmeisesti tuplakalvolla, 50€ käytettynä suomesta. levyt ja palat sitte asia erikseen mitä haluaakaa. topautoosilla olis myös saatavilla samoja satuloita, muistaakseni satasen halvemmalla koko setti, mutta on siinäki sit vähä turhaa sekaamista jos tarttis takuuseen vaihtaa uudet, jos jotaki hämminkiä ilmenee.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Vastaa Viestiin