W 124 Mittariongelma

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
vote1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 17.11.2010 17:53
Paikkakunta: Oulu

W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja vote1 »

Auto on siis 300 TD -94. Kesken ajon meni mittaritaulusta kierroslukumittari, öljynpainemittari, moottorin lämpötilamittari, polttoaineen määrän mittari nollille ja vakionopeussäädinkin meni pelistä pois. Kaikille on varmaan vika jossain samassa paikassa. Osaisiko joku kertoa missähän tämä vikapaikka voisi olla. Muuten kyllä autolla voi ajaa eikä muita vikoja näytä olevan.
pasi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:27

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja pasi89 »

eikös tuolle ole oma sulake? vai oliko sulakkeen takana vain mittariston ja kapiininvalot=)

vakkarille tais olla kanssa sulake
vote1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 17.11.2010 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja vote1 »

Sulakkeet näyttäisi olevan kunnossa. Olisko joku relen minkä kautta noille virta kulkee ?
pasi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:27

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja pasi89 »

ilmeisesti tuolle kaikelle on rele nimeltään OVP (overvoltage relay) sen vaiholla on ainakin 300d mittaristo heränny.
vote1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 17.11.2010 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja vote1 »

Kiitos hyvästä vinkistä. Kyllä se tuo OVP rele taisi olla. Käytin siitä sulakkeen irti ja vähän koputtelin niin jopas mittarit alkoi toimimaan. Voihan se olla että joutuu vaihtamaan sen releen, mutta siinä se vika näytti olevan.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ylijännitereleestä on juttua tällä foorumilla itse asiassa tosi paljon. Niihin vanhemmiten tulee sitä vikaa, että juotokset pettävät, ja toiminta on sitten katkonaista tai vaihtoehtoisesti eivät toimi ollenkaan. Monet ovat niitä avanneet ja tehneet juotokset uusiksi varsin hyvällä menestyksellä. Se on helppo homma, jos on vaan kunnollinen juotoskolvi käytössä. Vaihtoehtoisesti ei se uusikaan montaa kymppiä kyllä maksa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
pasi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:27

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja pasi89 »

joo kyllä ainakin halvin tie on kolvata uusiksi ja järkevääkin koska puheitten mukaan aito osa on tinattuna kestävempi kuin tarvike=)
mustavihannes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 15.10.2009 12:01

Re: W 124 Mittariongelma

Viesti Kirjoittaja mustavihannes »

Jatketaans samaan aiheeseen.

Mahtaa olla asiani liian hyvin, kun suurin murhe W124:n kanssa on että mittariston kello edistää. Voiko liittyä YJ-relen vaihtoon? Vika tuli mahdollisesti samoihin aikoihin kun rele vaihdettiin. Ilmeisesti kellossa ei ole mitään säätöä jätättämiselle/edistämiselle.

V-tuttaa katsella kelloa ranteesta tai jälkiasennusradion digitaalinäytöstä.
Vastaa Viestiin