W 124 Mittariongelma
W 124 Mittariongelma
Auto on siis 300 TD -94. Kesken ajon meni mittaritaulusta kierroslukumittari, öljynpainemittari, moottorin lämpötilamittari, polttoaineen määrän mittari nollille ja vakionopeussäädinkin meni pelistä pois. Kaikille on varmaan vika jossain samassa paikassa. Osaisiko joku kertoa missähän tämä vikapaikka voisi olla. Muuten kyllä autolla voi ajaa eikä muita vikoja näytä olevan.
Re: W 124 Mittariongelma
eikös tuolle ole oma sulake? vai oliko sulakkeen takana vain mittariston ja kapiininvalot=)
vakkarille tais olla kanssa sulake
vakkarille tais olla kanssa sulake
Re: W 124 Mittariongelma
Sulakkeet näyttäisi olevan kunnossa. Olisko joku relen minkä kautta noille virta kulkee ?
Re: W 124 Mittariongelma
ilmeisesti tuolle kaikelle on rele nimeltään OVP (overvoltage relay) sen vaiholla on ainakin 300d mittaristo heränny.
Re: W 124 Mittariongelma
Kiitos hyvästä vinkistä. Kyllä se tuo OVP rele taisi olla. Käytin siitä sulakkeen irti ja vähän koputtelin niin jopas mittarit alkoi toimimaan. Voihan se olla että joutuu vaihtamaan sen releen, mutta siinä se vika näytti olevan.
Re: W 124 Mittariongelma
Ylijännitereleestä on juttua tällä foorumilla itse asiassa tosi paljon. Niihin vanhemmiten tulee sitä vikaa, että juotokset pettävät, ja toiminta on sitten katkonaista tai vaihtoehtoisesti eivät toimi ollenkaan. Monet ovat niitä avanneet ja tehneet juotokset uusiksi varsin hyvällä menestyksellä. Se on helppo homma, jos on vaan kunnollinen juotoskolvi käytössä. Vaihtoehtoisesti ei se uusikaan montaa kymppiä kyllä maksa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W 124 Mittariongelma
joo kyllä ainakin halvin tie on kolvata uusiksi ja järkevääkin koska puheitten mukaan aito osa on tinattuna kestävempi kuin tarvike=)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: W 124 Mittariongelma
Jatketaans samaan aiheeseen.
Mahtaa olla asiani liian hyvin, kun suurin murhe W124:n kanssa on että mittariston kello edistää. Voiko liittyä YJ-relen vaihtoon? Vika tuli mahdollisesti samoihin aikoihin kun rele vaihdettiin. Ilmeisesti kellossa ei ole mitään säätöä jätättämiselle/edistämiselle.
V-tuttaa katsella kelloa ranteesta tai jälkiasennusradion digitaalinäytöstä.
Mahtaa olla asiani liian hyvin, kun suurin murhe W124:n kanssa on että mittariston kello edistää. Voiko liittyä YJ-relen vaihtoon? Vika tuli mahdollisesti samoihin aikoihin kun rele vaihdettiin. Ilmeisesti kellossa ei ole mitään säätöä jätättämiselle/edistämiselle.
V-tuttaa katsella kelloa ranteesta tai jälkiasennusradion digitaalinäytöstä.