Sampan c/w124:set

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 kevät 2017.jpg
Kaunokainen kaivettu tallista ulkoilutukseen. Kaikki tuntuu pelaavan hyvin, jarrulevyt on vaan päässeet vähän ruostumaan. Pitää ottaa ratsu päiväksi ajoon kunhan uskaltaa kesärenkailla aamuyöstä töihin päästellä.
starform.jpg
Mugellot lähti toiselle mersumiehelle ja ostin tilalle japanialaiset kasattavat vanteet. Vanteet pitäisi vielä purkaa ja puhalluttaa, ajattelin käyttää soodapuhalluksessa, onko kokemuksia? keskiöille maalaus ja lippoihin kiillotus. Päälle tulee kapeet venykumit ehkä 175/55r17 :shock: Arvoin pitkään 17" ja 18" vanteiden välillä, mutta päädyn 17" koska toi on jo nyt aika jämäkkä alustaltaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

ratas rikki.jpg
Kuskin ikkunan nostin ei nostanut ylös asti ja vika siis oli kuluneet hampaat. Joku oli jo yrittänyt fiksailla jotain koska popparit ovesta oli vaihdettu ruuveihin, mutta hampaisiin ei oltu koskettu. Systeemin irroitus järjestystä en löytänyt, mutta irtoshan se sieltä...
ratas ehjä.jpg
Lattaraudasta rälläkällä ja viilailemalla uudet hampaat paikoilleen ja hitsausta perään.
aixam.jpg
Ja vähän ot.
Talliin tullut myös pojalle mopoautojen Mersu = Aixam. Veistelyssä tuuninki puskuri. Vehkeessä koneena Kubotan kaks pyttyinen diesel. ja on kyllä kunnon käyntiäänet TAK TAK TAK TAK...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Coupe tänään ensimmäistä päivää ajossa :D Vanteina vielä kaivon kannet ja renkaat 195/65/15. On muuten paljon mukavempi ajaa noilla korkeilla renkailla, viime kesän 215/45/17 renkailla tuo oli aika kivireki. Mutka tiellä kyllä kaipasi matalampaa kumia :roll:
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Mielestäni 124:nen on "pullakumeilla" oikein hyvä ajaa. Jos on viel vakioalusta niin matalempi/isompi rengastus on vaan epämukavempi. E55:nen on aika uratutka jo vakiorengastuksella.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

kiiltolipat.jpg
Vanteet purettu, lipat kiillotettu ja keskilätkille varattu puhallus ja pulverimaalaus aika propinnasta Lahest..
En jaksa alkaa erottamaan sisä- ja ulkokannua toisistaan. Sisemmälle kunnon puhdistus ja pinnaksi musta 2k epoksi.
Vanhoilla pulteilla mennään, mutta uudet mutterit pitää vielä hankkia. Muttereiksi kelpaa varmaan joku pulttikaupan tavarakin, ne eivät näy koska jäävät sisäpuolelle, kunhan on sinkittyjä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Coupe:
Vanteiden keskilätkät vielä maalauksessa. Taka vanteisiin tilasin jenkeistä tuuman leveämmät lipat, niitä oli pikkasen vaikea löytää ja nytkin jouduin ottamaan ilman kehäpulttien reikiä, koska wheelflip:illä ei oltu ihan sata varmoja niiden sijainnista. https://shop.wheelflip.com/products/17- ... k-vs-equip" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakoputkiston osat alkaa olla kasassa: Ostettuna käytettyä osaa: peltisarja (orggis halki), keskipönttö pihan purkuautosta ja 300ce:n takapönttö torista. Noista osista pitää kursia ehjä putkisto kasaan.

Sedan:
Vihdoin kesäkumit kaivonkansilla alle.
Auton korkeus on alkanut ahdistamaan. Perä ok korkeudellä rälläköidyillä jousilla mutta keula taivaissa. Tilasin sitten h&r -50mm setin ebaystä, eteen 4maticin iskarinyläpäät, mutta taakse pitää hommata jotkut lyhkäsemmät iskarit, nyt makailee aikalailla pohjaanlyönti kumien päällä. Kävikö tähän jonkun toisen auton iskarit, coupessa on jotkut kybit jotka on ainakin 40mm lyhkäsemmät kuin sedanin iskarit. Niistä ei vaan löytynyt mitään numeroa.
Laatikon kanssa myös pientä ongelmaa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=182337" onclick="window.open(this.href);return false; sekä ilmastoinnin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=184851" onclick="window.open(this.href);return false;
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

No niin loma lähestyy ja talli täyttyy osista. Tietää sitten mitä lomalla tehdään. Jotain toki jo asenneltu =>
vanne maalattu.jpg
Vanteet tuli maalauksesta. Ei nyt ihan 10/10 mutta menettelee. Lipat vielä matkalla ameriikasta ja pitää toivoa että loman jälkeen on vielä rahaa kumeihin..
hjar.jpg
H&R 50mm madaltavat joudet asennettu sedanin etupäähän, ai että kun on hyvä ajella. Etuiskarit pitäis vielä joskus vaihtaa, nyt on orkkikset 4maticin yläpäillä. Takajousina vielä motonetin rälläkkä mallit joiden kaverina coupesta pöllityt kybit. Perästä saisi nipistää vielä jonkun sentin. Täytyy laittaa sinnekkin nuo H&R:ät.

Ilmastointi jumppaa toisessa topicissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Sedan meni leimasta läpi, vaihtoon meni kardaanin tukilaakeri, etuiskarit ja kallistuksen vakaajan puslat. Pahin hylky tuli öljyvuodosta.. mutta se hoidettiin sitten kunnon putsauksella, oli vanhojen tukittujen vuotojen öljyt vielä ympäri pohjaa. Kyllä sieltä vielä pari tippaa tulee, mutta mistä sitä pitää tarkkailla.

Coupe vielä telakalla kun se meni pohjasta läpi. Ei mitään pahaa, pari pientä paikkaa, mutta kestää kun tekee kunnolla. Samalla putkiston ja pakosarjan vaihto. Valurautainen oli molemmin puolin haljennut useasta paikasta, onneksi en alkanut sitä hitsailemaan, tilalle tulee peltisarja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Jatketaan yksinpuhelua :)
Tallissa tapahtuu jälleen. Haljennutta pakosarjaa ja rikkinäistä vaimenninta kun rupesin vaihtamaan, niin homma vähän karkas käsistä. Pitihän se nyt tehdä kunnolla, eli kaikki ruosteet putkiston yläpuolelta hiottiin ja lopuksi kotivehkeillä ruostekohtie hiekkapuhallus. Päälle tuli tuttu turvallinen 2k epoksi selemix 7-413 joka pitää kokemuksesta hyvillä pohjatöillä ruosteen loitolla.
peruna 2.JPG
peruna 1.JPG
puhalletut.JPG
maalatut hilut.JPG
Pikkuhilppeitä uittelin 4% sitruunahapossa ja huuhtelun ja huivatuksen jäälkeen soodalla vielä puhtaaksi ja päälle samat maalit kuin pohjaan.

Pakosarjaksi tulee peltisarja ja sen sovelluksesta putkistoon kuvia tuonnempana. Pakosarjaan ajattelin vetästä jonkun maalin, varmaan tuosta iankaikkisen vanhasta horna purkista..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Pakosarjaan tulikin sitten Liberonin grafiittivoide lämmönketo 700C asti. Katsotaan miten se pelittää tossa ja kuivui kivasti ilman kuumennusta, kama oli kuin kenkä plankkia. Näyttää ainakin hyvältä (vielä)

Kuvien lisäily ei nyt ota onnistuakseen kunnolla. Edelliset ei pitää klikata auki ja pakosarjakin liitettynä tekstiin tulee skrollauksen kanssa. Mitenkäs noita kuvia pitäisi muokata että näkyisivät täydellisesti?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

lamda.jpg
Olishan tän lamda asennuksen voinut helpommin tehdä mutta siihen se nyt tuli, heti pakosarjan jälkeen. Laipan tilasin nettivaraosan kautta ( https://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1529150" onclick="window.open(this.href);return false; ). Piirsin paperille mallin jonka skannasin tyypille ja hintaa laipalle tuli kohtuulliset 15€, toimitus tosin hieman kesti, mutta niin kon kestänyt auton kasaaminenkin..
Kylki.jpg
Kylkimuovin alta kurkisti pienet ruostetäplät. Oli aika hyvin kulunut maali listan alta pois. Hiekkapuhalsin ruosteet pois ja vedin päälle paikka maalauksen jonka raja on tuossa sprinterin alapuolella. Mullutin sumurajan ensiksi vähän hiovammalla, mutta tuo oli sen verran pehmeempää, että paras jälki tuli hologrammien poisto töhnällä Flexipads Zero Swirl. Ei ainakaan tässä valossa erota rajaa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

kelkan kiinnike.jpg
Takaiskarien vaihdon yhteydessä tarkistin kelkan kiinnikkeet. Toinen puoli selvisi maalauksella, mutta toiseen sai hitsata uutta rautaa.
Fekgen.jpg
Vanteita ja koko autoa on nyt hierottu pari kuukautta. On se vaan hienoa kun se rupeaa olemaan kasassa. Huomenna uutta kumia buunatuille vanteille..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 sivu.jpg
Ja nysse olis valmis tältä erää ja ajoaikaa tälle kesälle vielä jäljellä pari kuukautta..
c124 etu.jpg
c124 taka.jpg
Vanteet tosin pitää hieroa ulospäin noin 20mm. Jos jollain on ylimääräisenä 15mm-25mm keskittäviä spacereitä niin tarjoilkaa. Pultattavat ja jaon muutos 5x114.3>5x112 spaceritkin käy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Vähän parempia kuvia aiheesta.
c124 taka.jpg
c124 sivu.jpg
c124 etu.jpg

Pakosarjan ja putken välistä tiivistettä on saanut hieroa kunnolla. Bilteman arkista leikelty kesti 300km. Onneksi motonetistä löytyi 2 minuutin etsiskelyllä sopiva tiiviste ja nyt liitos pitää..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set KE-jet

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Eikä kestänyt motonetin mazdan tiivistekkään, nyt on jotain muuta pielessä.. Epäilen että käy kovemmilla kierroksilla laihalla ja sitä myötä aika lämpösenä. Tyhjäkäynti vähän alkanut humppaamaan vaihde päällä ja täydellä kaasulla puutumista havaittavissa. Osakaasulla vetää tosi nätisti. Muuhun ei koneessa ole koskettu kuin tuo pakosarja vaihdettu ehjään peltiseen ja siinä samalla lambda askarreltu eri paikkaan. Polttoaine pumppu oli myös irti johdoistaan maalaus hommien aikana, vaikuttaako jos johdot siitä väärin päin, käykö lainkaan? Sekä ilmasuodatin vaihdettu.

Pitikö tällaisessa tilanteessa ke-jetin kanssa soittaa Vatikaanista manaaja paikalle :?

Tutkinta listalla ekana:
-onko kaikki johdot paikalla
-onko kaikki letkut paikalla
-kokeilla polttoainepumpun johtoja toisin päin
-mitäs muuta?
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Sampan c/w124:set. KE-jet jumppaa

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Eikö KE-jetillä ole kaksi polttoainepainepumppua sarjassa peräkkäin? Niistähän näkee onko samoinpäin johdot.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sampan c/w124:set. KE-jet jumppaa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Sharedoc kirjoitti:Eikö KE-jetillä ole kaksi polttoainepainepumppua sarjassa peräkkäin? Niistähän näkee onko samoinpäin johdot.
Ainakin omassa 230e sedanissa on vain yksi pa-pumppu. Kutoskoneisissa taitaa olla kaksi.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set. KE-jet jumppaa

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Tuossa on vain yksi pumppu. En usko että toimisi johdot väärin päin, mutta kokeillaan..

Itse itselleni vastaten. Lambda pitää vielä mitata toimiiko se. Tuli kyllä mieleen että sekoittaako laipan vuotaminen anturin vierestä tuota lambdaa, saako väärää vertailu tietoa ulkoilmasta?

Eikä tuo auto nyt mitenkään toivottoman huonosti pelaa, mutta kävi aikaisemmin tyhjäkäyntiä tasaisemmin, eikä tuota pienta puutumista ollut täyskaasulla kovilla kierroksilla havaittavissa. Päästöt pitää käydä leimalle ottamassa ja niistähän näkee onko tossa jotain ihan metsässä.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Sampan c/w124:set. KE-jet jumppaa

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Mukavan näköinen kampe noilla vanteilla, et sitten onneksi laittanutkaan ihmeempiä venyjä alle..

Polttoaine pumpussa on eri paksuiset pultit niille johtojen päissä oleville liittimille, eli jos alkuperäiset,eivät mene edes väärin, ps älä edes kokeile väärin päin voipi pumppu ja muutama muukin sähkö kohde ottaa itseensä!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set. KE-jet jumppaa

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Mukavan näköinen kampe noilla vanteilla, et sitten onneksi laittanutkaan ihmeempiä venyjä alle..
Kiitos. Alkuun kyllä näytti vähän oudoilta noilla vanteilla mutta nyt oon alkanut tottumaan. Speiserit vielä hakusessa. Veikkaan että vanteet sopis vielä paremmin tuohon mustaan sedaniin. Kokeillaan syssymmällä... Olisin kyllä laittanut vähän venympää kumia, mutta on niin kapeat vanteet että ei oikein löydy kumeja ja ne jenkeistä tilatut huulet eivät oikein ottaneet lähteäkseen tänne eurooppaan, niin peruin kaupat ja sain rahat takaisin. Jos jollain on tietoa eurooppalaisesta puljusta josta saisi tuollaisia suoria japania tyylisiä huulia niin saa vinkata, porrastettuja löytyy vaikka millä mitalla, mutta noita olen löytänyt vain Japanista ja jenkeistä.

Polttoaine pumpussa ei ollut ruuvattavia liittimiä vaan sellaiset abiko tyylisit putkiliittimet ja molemmissa saman kokoiset. Yritin johdoista päätellä kumpi oli kumpi. Ton pystyis tietysti testaamaan ottamalla polttoaine linjan jostain auki, mutta onko sellaista järkevää kohtaa konehuoneessa?

Tänään huomasin että tyhjäkäynnin epätasaisuus kun tulee vaihde päällä niin kierroksetkin tippuvat aika reilusti 900>600. Välillä käy tyhjäkäyntiä oikein nätisti. Pitää kokeilla myös tota yj relettä sedanista.

Ei tosin ole oikeita autoja tässä kerennyt rassaileen kun pitäis saada tuo pojan Aixami leimaan ja radalle.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set. (KE-jet pelaa)

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

tiivari.jpg
Motonetista ostettu Mazdan tiiviste kesti vajaan viikon ja sen jälkeen oli vain pellit tiivisteestä jäljellä, kaikki massa välistä haihtunut :evil: Tein sitten saatavilla olevasta materiaalista (0,7 messinkilevy) tiivisteen, josko nyt kestäisi. Onko normaalia että tuo pakopuoli on noin lämmin??
Tulppaanit.jpg
Ostin uudet tulpat koska halusin tarkastaa tulpista miltä se palaminen pannussa näyttää. Tulpat olivat mielestäni aika normin näköiset ei tosin ihan täydelliset.. Mutta samalla selvisi se varsinainen vika. Yksi tulpanjohto huonosto kiinni ja toinen johto hapettunut todella pahasti sisältä ja samoin tulpan pää. Uudet tulpat sisään sekä tuon yhden johdon pään putsaus ja johan pelittää. Onneksi tilasin sen Vatikaanin manaajan luottokortilla niin saa siitä rahat pois :D :D :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set. (KE-jet pelaa)

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Käytiin poikien kanssa tänään CDLC:n season enderissä. Kiva reissu, taisi olla pitkälti toista kymmentä mersua paikalla.
Coupe ihanaiseni teki taas temput lähdettäessä. Kävi huonosti, no kolmosen tulpanjohto oli irti. Kävi hetken tuolla rempalla hyvin ja rupes taas pätkimään. Jonkin aikaa ajoin kotiin päin välillä pätkivällä koneella, kunnes rupes kokonaan käymään kolmella. Konepelti ylös ja syy näkyikin tulpan reijästä. Kipinä hyppäs johdosta kanteen, eriteet oli pettänyt. Työkaluina mukana oli auton omat ja leatherman. Nahkamiehellä sain sitten pellon kupeessa irroitettua tulpanjohdon peltisen suojuksen ja kipinän karkaaminen lakkas. Maanantaina sitten uusia johtoja ostamaan.

Olikos muita foorumilaisia liikkeella Tuulosessa?

Ei muuten tullut otettua kuin yksi kuva ja sekin yhdestä bemari hirvityksestä systerin bemmi miehelle.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 talvi.jpg
Coupe ajettu talviteloille. Eipä tullut hirveesti kilsoja tänä kesänä. Keväällä laitatetaan tämä myyntiin ja tilalle R129 tai samanlainen c124 300-24v tai 320.
Jos ei käy kaupaksi niin tehdään autolle se mitä alunperin pitikin, eli koneeksi om602/om605 turbo.

Auto leimattu perjantaina ilman huomautuksia!! jouduin oikeen kysymään eikö mitään sanomista ollut. Yleensä vaikka kuinka käy auton läpi, niin se inssi löytää kyllä jonkun hylkäys syyn. Mutta en laittanut vastaan vaikka ei uusinta näytölle tarvinnut lähteä. Eiköhän ne yhdet munkki kahvit per auto Q-katsastuksessa riitä.

Huoltokirja: w124 öljynvaihto mobil 5w/40 14.10 181386 mailia
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Jesett
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 08.11.2017 02:46

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja Jesett »

Hyvän näköistä jälkeä! :)
Saitko korjattua vakkarin? jos sait niin mikä sielä sitten oli pielessä?
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Coupe laitettu myyntiin.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/9571115" onclick="window.open(this.href);return false;

Sedan olin tarkoitus maalata tässä keväällä, mutta mutta nyt on ruvennut öljyä tulemaan sen verran reilusti moottorista että pitää katsoa joutuuko repimään koneen pois ja vaihtelemaan kasan tiivisteitä. kampiakselin etua ja taka stefa ainakin vuotaa, nyt vielä ekstrana jostai turbon puolelta tulee suht reilusti tavaraa.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Vastaa Viestiin